News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Toon eerste bericht

1526 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Op Facebookpagina van KPN gaat het er ook niet mals aan toe over die zenderwijziging...
Reputatie 4
Badge +1
Op Facebookpagina van KPN gaat het er ook niet mals aan toe over die zenderwijziging...
Het is net of het de ergste fout van KPN in jaren betreft...
Reputatie 3
Badge +1
Of de soep uiteindelijk op 1 juni zo heet wordt gegeten als nu is opgediend, blijft de vraag waar de komende weken een duidelijk antwoord op gegeven moet worden. Het huidige conflict is naar alle waarschijnlijkheid terug te herleiden naar de zomer van 2016. Toen zette FOX Benelux – in de hoedanigheid van Eredivisie Media & Marketing – KPN met de rug tegen de muur in de onderhandelingen over de doorgifte van betaalzender FOX Sports. Het werd uiteindelijk 'slikken of stikken' voor KPN. Eredivisievoetbal is een 'must have' voor distributeurs, en op dat moment zeker voor KPN. Dit had alles te maken met een doorlopende overeenkomst voor FOX Sports die bij concurrent Ziggo voor een tot media 2020 blijvende doorgifte zorgt. KPN moest uiteindelijk een fors hogere doorgiftevergoeding voor FOX Sports betalen. De overeenkomst – gestoeld op een nieuw verdienmodel voor FOX Sports – werd uiteindelijk de leidraad voor de onderhandelingen met andere distributeurs voor doorgifte van de betaalzender.

KPN

De situatie is nu heel anders. FOX Benelux heeft doorgifte bij KPN om een belangrijke reden nodig. Om FOX NL de status van open net-kanaal te laten behouden, is doorgifte van deze zender bij KPN een verplichting. Het belang van FOX NL als open net-kanaal is aanwezig vanwege het voetbal dat op deze tv-zender wordt uitgezonden. Om de KNVB Beker te mogen uitzenden, moet FOX NL in minimaal 75 procent van de Nederlandse woningen in het goedkoopste tv-pakket aangeboden worden. De KNVB Beker staat namelijk op de evenementenlijst in de Mediawet. De samenvattingen moeten op een open net-kanaal uitgezonden worden. Dit geldt ook voor het live uitzenden van de halve finales en finale. KPN probeert op deze manier gedeeltelijk bakzeil te halen voor de druk die in 2016 door FOX Benelux op de onderhandelingen over FOX Sports werd gelegd.

Doorgiftevergoeding

Tevens speelt een rol dat distributeurs als Ziggo en KPN bij onderhandelingen over nieuwe distributieovereenkomst inzetten op een verlaging van doorgiftevergoeding. Nederlanders consumeren media op een andere manier dan in de voorbijgaande jaren. En aan deze nieuwe realiteit moet een ander verdienmodel gekoppeld worden die meer aansluit bij de huidige realiteit, is de mening van distributeurs. FOX Benelux krijgt als eerste grote zendergroep nu te maken met deze nieuwe denkwijze. Het steekspel wordt over de hoofden van klanten van het telecombedrijf gespeeld. Zij verkeren in onduidelijkheid over de blijvende doorgifte van door velen geliefde zenders als FOX NL en 24Kitchen. En echt belang bij een goede uitkomst hebben KPN-klanten niet. Zelfs al zou KPN minder voor deze zenders gaan betalen, het abonnement wordt op 1 juni alsnog duurder. Ook als KPN voet bij stuk houdt en de FOX Benelux-zenders uit het aanbod schrapt. In ieder geval zijn klanten van Ziggo de komende periode verzekerd van het kijkgenot van zenders van FOX Benelux. De huidige distributieovereenkomst van het kabelbedrijf loopt nog enige tijd door.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/speelt-oud-zeer-een-rol-bij-huidig-conflict-kpn-en-fox/
Dag,

Ik zie eerdere berichten over een prijverhoging van KPN per 1 juni.
Hoe zit dat precies en per wanneer gaat dat dan precies in.
Ik heb sinds 3 maanden een abbonnement afgesloten.KPN compleet.

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Hallo @pbotloh ,
daar word je of ben je reeds over geïnformeerd door KPN.
Ontvang je vóór 1 mei 2019 geen bericht daarover dan geldt er voor jou geen verhoging.
KPN dient minimaal 1 maand voor een wijziging de klant persoonlijk op de hoogte te stellen door middel van (digitale) post.
Klanten die korter dan 3 maanden klant zijn bij KPN hoeven geen verhoging te betalen, behalve de jaarlijkse inflatiecorrectie.

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Op Facebookpagina van KPN gaat het er ook niet mals aan toe over die zenderwijziging...Het is net of het de ergste fout van KPN in jaren betreft...

Het is natuurlijk wel een jammerlijke samenloop in de tijdlijn, als de publicatie over de prijsstijging na deze melding over het (mogelijk) verdwijnen van deze zenders kwam zouden de reacties waarschijnlijk nog erger zijn.

De waarde van het TV pakket is achteruit gegaan door het veranderen in doorgifte van de regionale omroepen. Echter zover ik de prijsontwikkelingen goed heb gevolgd is het prijsverschil voor internet en tv tenopzichte van alleen internet wel iets kleiner geworden de afgelopen paar jaar dat is dan mischien een pluspunt. Al gaat de totaal prijs nu omhoog, is dat niet te merken aan het prijsverschil tussen wel of geen tv.

Het zou logischer zijn dat dit verschil groter zou worden als er meer aan doorgifte vergoeding moet worden afgedragen. Daar wordt blijkbaar niet voor gekozen ten gunste van de klant.

We moeten ons dus wel gaan afvragen willen wij als klant ook meer bijdragen om bepaalde zenders te behouden? Vermoedelijk niet want zoals Zeeuws Meisje zegt : Ons ben zuunig.


@Reacher wat ik in dat artikel intressant vind is dat sport/voetbal deel aangaande Fox ik was in de veronderstelling dat dit een eigen keuze was, uit dat artikel lijkt dat dus weer een verplichting vanuit de KNVB te zijn. Ik vond dat een ergerlijke zet maar nu ik lees dat het geen eigen keuze was zet dat de boel wel in een ander perspectief.
Reputatie 2
Naast alle onderhandelingperikelen die KPN blijkbaar heeft, vind ik het nogal van lef getuigen dat je aankondigd dat de prijs omhoog gaat voor minder aanbod.

Net alsof je niet meer een heel brood koopt en voor een heel brood betaald , maar nu koop je een half brood en betaal anderhalf brood.
Reputatie 5
Badge +5
Dank voor deze toelichting @Reacher
KPN en Ziggo gaan ook duidelijk anders om met hun TV kijkende abonnees.
Ik dacht even ook laten weten wat ik van de email van KPN vind.
Het ontbreken van een toelichting of eerlijke motivatie voor het schrappen van de TV zenders én gelijk het verhogen van de kosten is tenslotte absurd.
Via de knop “kan beter” kom ik dan op een Website van Mopin.io.
En Norton Security laat direct weten dat deze Website onveilig is. Kan er ook nog wel bij 🙎🏼
Reputatie 7
Badge +16
Even mijn frustraties van me afschrijven.......

Ga ik weg bij Delta TV en stap ik over naar KPN TV, dit omdat Delta een van mijn favoriete tv zenders (National Geographic) uit hun aanbod hebben verwijderd, doet KPN nu exact het zelfde met als extra bonus een finke abo verhoging. Goed bezig...... not.

Terecht dat KPN voor zijn klanten opkomt. Wat zou jij doen als je voor een pizza 50 euro moet betalen?
Reputatie 2

Even mijn frustraties van me afschrijven.......

Ga ik weg bij Delta TV en stap ik over naar KPN TV, dit omdat Delta een van mijn favoriete tv zenders (National Geographic) uit hun aanbod hebben verwijderd, doet KPN nu exact het zelfde met als extra bonus een finke abo verhoging. Goed bezig...... not.
Terecht dat KPN voor zijn klanten opkomt. Wat zou jij doen als je voor een pizza 50 euro moet betalen?

Prima dat KPN voor zijn klanten opkomt. Maar zij hoeven straks ook niet te betalen voor de doorgifte van deze zenders, dus waarom de abo verhoging? Wat als die zenders een maand later weer terugkomen, moeten we dan nog meer gaan betalen?
Reputatie 1
Helemaal mee eens. Een enquete, dat heb ik ook al eerder geopperd. Maar dat vond een KPN moderator niet uitvoerbaar.
National Geographic weg?! National Geographic Wild weg!? In geheel Nederland? Of alleen bij KPN?
”En voor de andere zenders die verdwijnen, zoeken we uiteraard goede vervangende zenders. Kijk op kpn.com/zenders voor alle zenderoverzichten”. 😡 Heel slecht.

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 1
Als ze de klant kunnen mailen! is een enquête voor KPN toch geen sciencefiction.
Als ze de klant kunnen mailen! is een enquête voor KPN toch geen sciencefiction.
Dat is het ook niet echter is dat geen oplossing voor de lopende onderhandelingen.
Reputatie 3
Badge +1
Mijn privé inschatting is dat ze er gewoon uit gaan komen. Kalmte kan ons redden. 🙂
Reputatie 2
Mijn privé inschatting is dat ze er gewoon uit gaan komen. Kalmte kan ons redden. :)
Dat denk ik uiteindelijk ook wel, maar verwacht dan ook dat we, omdat we 5 extra zenders krijgen, meer moeten gaan betalen #sacrasmeuit
Reputatie 1
Onderstaande staat op internet.

Gelukkig is onze contract vorige maand verlopen ga maar eens verder kijken

Deze maand informeren we onze klanten over wijzigingen in hun abonnement. Over het komen en gaan van enkele tv-zenders en de jaarlijkse prijswijziging.
Muziekliefhebbers kunnen hun hart ophalen, want er komen maar liefst drie muziekzenders bij! Vanaf deze week kijkt iedere KPN-klant naar Stingray Classica, een nieuwe naam voor het oude (vertrouwde) ‘Brava HD’. Ook kunnen de voeten van de vloer bij TV538 (HD) en de handen op elkaar voor 100% NL TV (HD). Naast dit muzikale aanbod brengen we de natuur naar de woonkamers met de ‘Love Nature HD’: een zender uit het 4K-pakket dat we nu toevoegen aan het basispakket. Tot slot kunnen fans van Max, die geen abonnement op Ziggo Sport hebben, de Formule 1 voortaan in uitstekende kwaliteit bekijken via RTL Television HD.

Er zijn helaas ook een aantal zenders gestopt met uitzenden in Nederland. AMC en Travel Channel bijvoorbeeld. Dit houdt logischerwijs in dat we die niet meer aan kunnen bieden. Ook vervallen Disney Junior en Zing omdat ze ermee stoppen. De andere zenders die per 1 juni komen te vervallen zijn 24Kitchen, Antena3, BabyTV, FOX 14, National Geographic, NatGeo Wild en WildHitz.
We kijken op regelmatige basis naar de samenstelling van onze zenderpakketten naar aanleiding van het kijkgedrag van onze klanten en de afspraken met de zenders. Op dit moment zijn wij in gesprek met verschillende aanbieders voor passende alternatieven.
Jaarlijkse prijswijziging
Per 1 juni voeren we de jaarlijkse prijswijziging door voor klanten met een abonnement voor vaste diensten. Een wijziging die varieert van €1,- tot €4,- per maand. Dit doen we om met de inkomsten de kwaliteit van onze dienstverlening te blijven verbeteren, en om de beste internetervaring voor thuis en onderweg te kunnen bieden. Tegelijk met de prijswijziging, wordt de snelheid van het ‘Internet en TV premium abonnement’ verhoogd van 150 Mbit/s naar 200 Mbit/s.
Klanten worden per mail of brief op de hoogte gesteld van de wijzigingen. Meer informatie over de nieuwe pakketten en prijzen staat ook op ons forum. Benieuwd wat dit precies voor jouw abonnement betekent? Kijk dan op kpn.com/wijziging2019.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Schandalig, een prijsverhoging van €3,50 voor het Alles-in-1 Standaard abonnement. In twee jaar tijd is dit abonnement dus €7,- per maand duurder geworden.
Ben het met je eens dat dit ongehoord is, Maar even wat rechtzetten. Ik heb heb het even nagekeken en deze verhoging van €7,00 is sinds juni 2018 dus nog geen jaar.
4 berichten (meer krijg ik daar niet) valt nog wel mee.

p.s. heb zelf geen Gezichtenboek dus begrijp mogelijk de werking niet.
Reputatie 4
Badge +1
4 berichten (meer krijg ik daar niet) valt nog wel mee.

p.s. heb zelf geen Gezichtenboek dus begrijp mogelijk de werking niet.

Bedoel je nou dat er maar 4 berichten te vinden zijn op Facebook over de Fox zenders?
Want ik zie er toch echt wel méér dan 4.
hopen dat het een 1 april grap is maar ik ben er bang voor
national geographic en National Geographic WILD zijn zowat de enige zenders wat ik kijk
en de discovery zenders
blij dat ik nog schotel heb daar vinden deze veranderingen niet plaats
daar heb ik ook nog discovery hd showcase zonder reclame wel herhaling maar mooie zender
van mij mogen ze die rtl shit er af halen en goedkoper maken
waar ik dus nooit naar kijk is het wel die rtl mijn die reclame en domme programmas
word nu toch eens een keer tijd dat de gebruiker zelf zenders kan toevoegen en of verwijderen
national geographic er af halen kan echt niet


@peter-keetfm met de huidige mediawet die het minimaal aantal kanalen verplicht is dat voorlopig toekomst muziek. En daarbij zijn die kanalen ondanks alles toch goed bekeken. Zelfs bij Knippr zat je vast aan de Talpa en RTL zenders ik ben een beetje kwijt hoe en wat betreffende de Nederlandse commercielen van mij mogen deze in één extra pakket worden onder gebracht.
Oproepje aan allen die het niet eens zijn met het Fox / NGC gebeuren...

Richt je pijlen óók eens op de zendergroep Disney/Fox die kennelijk véél meer voor deze zenders wil hebben!! Waar twee kijven....

Irritant en onterecht om alleen op KPN te schieten in deze zaak. Dit is gewoon een zakelijk conflict.
en de thuis gebruiker word de dupe en alles maar wel duurder maken kpn
als het een zakelijk iets is moet hier de thuisgebruiker niet de dupe van worden
wat denk je wat voor macht de klote rtl heeft
die bepalen alles wat er bij kpn gebeurd
zoals rtlz op verplicht vast nummer
Oproepje aan allen die het niet eens zijn met het Fox / NGC gebeuren...

Richt je pijlen óók eens op de zendergroep Disney/Fox die kennelijk véél meer voor deze zenders wil hebben!! Waar twee kijven....

Irritant en onterecht om alleen op KPN te schieten in deze zaak. Dit is gewoon een zakelijk conflict.

Zakelijk gezien heb je gelijk maar de emotie speelt ook mee. Als consument moet ik niet onder dit geharrewar lijden. Helemaal omdat Telfort en overige wba klanten hier ook de dupe van kunnen worden.

Zonder openheid van zaken is het voor consumenten lastig in te schatten wie gelijk heeft. Maar inderdaad waar twee kijven....
Reputatie 4
Badge +1
Oproepje aan allen die het niet eens zijn met het Fox / NGC gebeuren...

Richt je pijlen óók eens op de zendergroep Disney/Fox die kennelijk véél meer voor deze zenders wil hebben!! Waar twee kijven....

Irritant en onterecht om alleen op KPN te schieten in deze zaak. Dit is gewoon een zakelijk conflict.

Begrijpelijk (in tegenstelling tot de nieuwe bonusregeling die KPN wil doorvoeren).
Ben alleen wel blij dat ik via mijn Nvidia Shield KPN TV kan kijken, hoef ik namelijk niet onnodig meer geld te betalen voor een steeds schraler wordende TV aanbod.

Reageer