News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Toon eerste bericht

1526 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Kortom: Disney wil deze zenders voor zichzelf houden en in hun content opnemen. TV providers zijn niet interessant meer, hooguit voor reclame om hun eigen connected TV te promoten. Ik zou zeggen: lekker laten gaan!
Reputatie 2
Badge
Toch even een klein vraagje, ik heb nu alles in 1 standaardabonnement. Volgens de tabel zou ik €3,50 meer gaan betalen. Volgens de door mijn ontvangen brief ga ik echter €4,00 meer betalen voor dit abonnement. Nu val ik niet over €0,50 per maand maar waar komen deze verschillende bedragen vandaan?
Reputatie 7
Toch even een klein vraagje, ik heb nu alles in 1 standaardabonnement. Volgens de tabel zou ik €3,50 meer gaan betalen. Volgens de door mijn ontvangen brief ga ik echter €4,00 meer betalen voor dit abonnement. Nu val ik niet over €0,50 per maand maar waar komen deze verschillende bedragen vandaan?
Je hebt waarschijnlijk geen "Alles-in-1 standaard" abonnement maar zijn voorloper, het "Alles-in-1 thuis standaard" abonnement. Gemakshalve heeft KPN de oudere "thuis" abonnementen maar uit het overzicht weggelaten.



42,50 per maand betalen, voor zie plaatje?
Dat kan toch anders KPN, dit zijn toch geen prijzen in verhouding met de snelheid.
Is hier niets aan te doen dat het wat meer in verhouding gebracht wordt met de prijs?
Dat is wel een internetsnelheid om droevig van te worden... Heb je wel eens gekeken naar "Sneller Internet Buitengebied"? Dat zou wellicht een uitkomst kunnen zijn voor jou.
Ja ik denk dat dit wat is voor ons, maar ik kom niet verder dan:


En vervolgens kom ik in een aanmeld scherm voor een nieuw abbo, en zie staan dat ik het zelf kan regelen in mijn kpn.
Daar wordt ik ook niet veel wijzer.
Zou jij dit voor ons kunnen regelen Paul?
Profiel van ons is al ingevuld.
Dank!
Ga ik je bij helpen. Ik stuur je straks even een privébericht! :)

Paul, alles werkt en wij zijn zeer tevreden heel veel dank voor het mee helpen.

Reputatie 2
Badge

Toch even een klein vraagje, ik heb nu alles in 1 standaardabonnement. Volgens de tabel zou ik €3,50 meer gaan betalen. Volgens de door mijn ontvangen brief ga ik echter €4,00 meer betalen voor dit abonnement. Nu val ik niet over €0,50 per maand maar waar komen deze verschillende bedragen vandaan?Je hebt waarschijnlijk geen "Alles-in-1 standaard" abonnement maar zijn voorloper, het "Alles-in-1 thuis standaard" abonnement. Gemakshalve heeft KPN de oudere "thuis" abonnementen maar uit het overzicht weggelaten.


Zou kunnen hoor ik ben al zolang klant bij Kpn! Maar als ik overstap naar internet en tv basis zou ik volgens de tabel 52,50 gaan betalen maar wanneer ik via MijnKPN mijn abonnement wil veranderen kom ik nog maar aan een verschil van vier euro met update naar snelheid 100mb. Ik kan dan het opnemen van tv opnames hier niet uitzetten.

Het is zo wel een puzzel voor me! 🤔
Hier 1 van de aanleidingen voor alle commotie:


The service will offer fans of all ages a new way to experience the unparalleled content from the company’s iconic entertainment brands, including Disney, Pixar, Marvel, Star Wars and National Geographic, and will be available on connected TV and mobile devices.
https://www.thewaltdisneycompany.com/disney-spotlights-comprehensive-direct-to-consumer-strategy-at-2019-investor-day/

Wat dan weer positief is omdat Disney de rechten heeft van het content kunnen ze alles wereldwijd beschikbaar maken. In tegenstelling tot Netflix die voor elk land de rechten moet kopen. Bij het verlopen van bepaalde licenties van titels op Netflix kan ook hier wel eens een leegloop ontstaan.

Wat dat aangaat is Disney+ zeker niet te vergelijken met Netflix.
Reputatie 7
Maar als ik overstap naar internet en tv basis zou ik volgens de tabel 52,50 gaan betalen maar wanneer ik via MijnKPN mijn abonnement wil veranderen kom ik nog maar aan een verschil van vier euro met update naar snelheid 100mb. Ik kan dan het opnemen van tv opnames hier niet uitzetten.
Gebruiik je één of twee TV ontvangers?
Is Internet en TV basis met 100Mbps snelheidsverhoging en het opnemen pakket duurder of goedkoper dan jouw huidige abonnement?
Reputatie 4
Badge +1
@UP
Ik heb 3 providers gevonden die op Reggefiber i.i.g. ook Fox, NGC en NGC Wild, en 24kitchen hebben.
Bij alle heb je voor de laatste 2 vaak wel een aanvullend pakket nodig.


Dank voor het zoeken @PeterG, er zijn inderdaad voldoende providers die het nog aanbieden. Een T-Mobile zou voor mij een optie kunnen zijn (zit daar ook mobiel), ware het niet dat die helaas nog altijd een archaïsch tv-platform hebben met beperkt begin gemist, niet terugkijken vanuit de gids en geen opname in de cloud.

Wat dat betreft, en dat mag ook wel eens gezegd, heeft KPN het beste tv-platform van Nederland! Alleen daarom al zou het jammer zijn als dit soort belangrijke zenders gaan verdwijnen. Daarnaast is het aantal beschikbare zenders is de afgelopen 5 jaar constant teruggelopen. Ik begrijp dat iedere zender een afweging is, maar de kanalen die nu verdwijnen zijn natuurlijk wel even van een ander kaliber dan Travel Channel of VH1.

Waar er twee vechten, hebben er twee schuld. En Fox zal er best wel geld bij willen (al lijkt me dat niet om de bedragen te gaan die hier genoemd worden). Maar het is wel KPN geweest dat de handdoek heeft gegooid. Of haar klanten gebruikt als hefboom. Dat vind ik niet oké.
Reputatie 7
Badge +28

Vergeet verder niet dat KPN nu maar 10 euro per klant vraagt voor Interactieve TV. Dat is echt niet kostendekkend als je kijkt naar de abonnementsprijzen bij Ziggo en Canal Digitaal. Dit betekent dat internet-only klanten (zoals ikzelf) eigelijk meebetalen aan de TV voor de klanten die wel Interactieve TV afnemen. Maar dat is weer een ander verhaal.
Dat is natuurlijk onzin... 10 euro... Het internet only abonnement (42 euro!!) is zodanig verhoogd dat het bijna niet interessant is om Internet zonder interactieve tv te nemen. Toch wel apart dat de internet-only pakketten bij Tele 2, T-Mobile, Online, DDS significant goedkoper zijn.


En toch hebben wij dat pakket bij KPN. Ik moet er wel bij zeggen dat het inclusief het vastrecht op vast-bellen is.
Reputatie 7
Badge +28
Voor mensen die niet de ware bedoelingen van de Fox-Disney-groep kennen: Er wordt steeds meer duidelijk over de eigen distributielijn :

Disney+, de nieuwe streamingdienst van mediabedrijf Disney gaat 6,99 dollar per maand kosten. De dienst gaat in de Verenigde Staten op 12 november van start. Een jaarabonnement kost 70 dollar per jaar. Dit heeft het mediabedrijf bekend gemaakt.

Aankondiging

Het mediabedrijf had de streamingdienst vorig jaar november al aangekondigd. De dienst moet de concurrentie aangaan met diensten als Netflix en Amazon Prime Video.

Europa

Een uitrol voor Europa staat volgend jaar zomer op stapel. Hoeveel de dienst in Nederland gaat kosten is niet duidelijk. Ook is het niet duidelijk of er nog een testtrajact in Nederland van start gaat. Geruchten hierover gingen eerder dit jaar.

Content

Via de dienst zullen veel films en series uit de Disney-stal te zien zijn. Films zijn direct nadat ze verdwijnen uit de bioscoop op de dienst te zien. Ook heeft Disney aangegeven dat er exclusieve content beschikbaar komt voor Disney+.
Reputatie 7
Badge +16
En daarom gaan de Disney/Fox zenders dus weg bij KPN.
Reputatie 2
Badge

Gebruiik je één of twee TV ontvangers?
Is Internet en TV basis met 100Mbps snelheidsverhoging en het opnemen pakket duurder of goedkoper dan jouw huidige abonnement?

Ik heb één tv ontvanger. Internet en tv basis met 100Mbps scheelt voor mij €5,00 met mijn huidige abonnement. Daar lever ik dan Spotify voor in.

Dan kan ik dus beter mijn huidige abonnement behouden!
Reputatie 4
Badge +1
En daarom gaan de Disney/Fox zenders dus weg bij KPN.

Nou, dat is een wel heel simplistische redenatie. Voor zover nu bekend gaat het om een OTT dienst zónder lineaire televisie. Dat laatste is dan ook een heel ander bedrijfsmodel, dat bovendien binnen een ander deel van Disney valt. Dat is ook duidelijk, want de kanalen die direct onder Disney vallen, verdwijnen niet bij KPN.

If anything, dan heeft Disney deze lineaire kanalen nodig om haar nieuwe dienst te promoten. Een dienst die, als alle geruchten kloppen, ook pas over anderhalf jaar zal starten. Niemand weet bovendien nog met welk aanbod, maar de nadruk zal hoogstwaarschijnlijk liggen op films en series.

En daarom gaan de Disney/Fox zenders dus weg bij KPN.Nou, dat is een wel heel simplistische redenatie. Voor zover nu bekend gaat het om een OTT dienst zónder lineaire televisie. Dat laatste is dan ook een heel ander bedrijfsmodel, dat bovendien binnen een ander deel van Disney valt. Dat is ook duidelijk, want de kanalen die direct onder Disney vallen, verdwijnen niet bij KPN.

If anything, dan heeft Disney deze lineaire kanalen nodig om haar nieuwe dienst te promoten. Een dienst die, als alle geruchten kloppen, ook pas over anderhalf jaar zal starten. Niemand weet bovendien nog met welk aanbod, maar de nadruk zal hoogstwaarschijnlijk liggen op films en series.

Precies de enige reden dat deze 'mogelijk' gaan verdwijnen is puur de distributie vergoeding ongetwijfeld zal deze ott platform mee spelen. Grote kans dat hier de crux zit dat Disney deze content via hun OTT dienst wil aanbieden via de tv ontvangers niet via de lineaire kanalen dan zou vanwege het stukje sport Fox wel blijven en de rest als OTT echter blijft elke opmerking hierover speculatief.

@UP lees dit eens veel van het aanbod is al bekend gemaakt.
Reputatie 7
Badge +28
In de nabije toekomst worden steeds meer TV-zenders via internet aangeboden. Het is wellicht nu allemaal nog niet zo duidelijk zichtbaar, maar het gaat echt deze kant op.

Zo'n grote internationale aanbieder wil straks in meerdere landen zelf de touwtjes in handen hebben.

Het TV-landschap gaat de komende jaren rigoureus veranderen, de ontwikkelingen staan niet stil.
Waarom verdwijnt deze aanbieder van jullie kanaal!

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

In de nabije toekomst worden steeds meer TV-zenders via internet aangeboden. Het is wellicht nu allemaal nog niet zo duidelijk zichtbaar, maar het gaat echt deze kant op.

Zo'n grote internationale aanbieder wil straks in meerdere landen zelf de touwtjes in handen hebben.

Het TV-landschap gaat de komende jaren rigoureus veranderen, de ontwikkelingen staan niet stil.

Dat klopt daarom heeft NPO ervoor gekozen om NPO3 extra het voormalige 101tv enkel nog online door te geven veel van die niet te vermijden verandering speelt nu al.
Reputatie 7
Badge +16
Het is ook maar de vraag of de kijker nog zin heeft in al die lineaire zenders, ten slotte hebben we maar 1 paar ogen. Ook dat zien met name de commerciële zenders terug in het terug lopen van inkomsten via reclame en dus gaan ze meer vergoeding vragen voor doorgifte.
De tijd dat er elk jaar weer zenders bijkwamen is voorbij, er zullen in de toekomst nog veel meer zenders verdwijnen en on demand zal alleen maar toenemen. Ik zie nu al om mij heen steeds meer mensen die geen tv abonnement meer nemen en ook ik zit daar wel aan te denken.
Voor de radio geldt hetzelfde je kan maar naar 1 zender luisteren, ondanks dat DAB+ wordt gepromoot las ik onlangs dat een omroep/zender daar stopt met doorgeven.
Al die stingray thema kanalen via de tv ontvanger of de internet radio stations zijn uiteraard prima voor de keuze maar ik luister standaard maar naar 1 zender.

Mij gaat het puur om het principe van de waarde vermindering van het pakket, en het feit dat klanten van dochter providers de dupe raken van deze onderhandelingen.
Reputatie 4
Badge +1

Mij gaat het puur om het principe van de waarde vermindering van het pakket, en het feit dat klanten van dochter providers de dupe raken van deze onderhandelingen.


Dat is het ook hè. Kijk, dat lineaire televisie op termijn minder wordt, dat weten we allemaal. Al moet het gezegd dat dit voor het grote publiek eigenlijk nog helemaal niet zo ver is. Voor hen is OTT eigenlijk een toevoeging, geen vervanging.

Maar goed, lineair wordt dus toch wel wat minder. Dan is het logisch dat er zenders verdwijnen ten lange leste. Evenwel gaat het verdwijnen van zenders bij KPN een stuk harder dan bij andere providers. De huidige casus is daar een goed voorbeeld van.

Een logische redenatie vanuit KPN zou kunnen zijn: minder mensen kijken tv, dus doen we het met minder zenders, want dat kost minder. Prima. Zeker als dit zenders zijn die zeer slecht bekeken of gewardeerd worden. KPN doet het nu ook voorkomen alsof niemand naar Fox, NGC of 24K kijkt. Maar als die uitleg zou kloppen, dan is het toch gek dat het abonnement ieder jaar veel meer stijgt dan de inflatie. Dan kan het tv-pakket wel wat goedkoper.
Reputatie 7
Badge +16

Een logische redenatie vanuit KPN zou kunnen zijn: minder mensen kijken tv, dus doen we het met minder zenders, want dat kost minder. Prima. Zeker als dit zenders zijn die zeer slecht bekeken of gewardeerd worden. KPN doet het nu ook voorkomen alsof niemand naar Fox, NGC of 24K kijkt. Maar als die uitleg zou kloppen, dan is het toch gek dat het abonnement ieder jaar veel meer stijgt dan de inflatie. Dan kan het tv-pakket wel wat goedkoper.

Die redenatie gaat hier niet op. Het opnemen van zenders is enerzijds wikken en wegen tussen de prijs van het doorgeven tov het aantal kijkers. TV5 is hiervan echt een slachtoffer geworden, te hoge prijs vragen voor een handjevol kijkers. Bij de FOX zenders is die verhouding doorgeslagen naar de prijs. Je kunt wel de hoofdprijs vragen maar als KPN daarmee akkoord gaat dan volgen de andere zenders ook. Je kunt het ook tegenhouden, zoals KPN nu doet. Dan blijven we een redelijke prijs betalen voor onze tv en gaan we straks niet meer dan 100 euro per maand betalen. En natuurlijk speelt de ervaring van KPN met FOX ook een rol, we zijn allemaal nog steeds de dupe van de "eredivisie tax": wij betalen allemaal mee voor een paar voetbalzenders.
En pas maar op: andere kabelmaatschappijen zullen ook voor deze vuren komen te staan. Dus overstappen heeft wat dat betreft slechts een voordeel van korte duur.
Het TV pakket en daarmee bedoel ik het basis tv pakket kost nu €10,00 extra zover ik weet was dat ooit €12,50 van Telfort weet ik dat vrij zeker. Dus het is eerder goedkoper geworden dan duurder.

Als de doorgifte kosten stijgen snap ik dat die prijs niet lager wordt zoals bij deze provider
Omdat het pluspakket als compleet kan worden afgenomen merk je er ook niet teveel van in de knip.

Zelfs zonder tv gaat het abonnement omhoog hoe lastig het ook is moeten we het dus los van elkaar zien echter zou dit naief kunnen zijn. Gezien KPN zelf in 2016 fout is geweest waar ook de wba klanten de dupe van werden.
De stijging van € 1 op internet + tv valt me nog mee.

Maar het verdwijnen van de "Fox" zenders vind ik een hele slechte zaak. Maar het zou mij inderdaad niet verbazen dat dit nog goed komt, zelfde als destijds met Fox Eredivisie (wel absurde stijging dit jaar overigens).

Wat mij wel verbaasd is dat de snelheden (behalve 4K) niet omhoog gaan terwijl dit bij de oranje concurrent wel weer is gedaan. Zo zit het vergelijkbare Complete pakket op een snelheid van 200/20 terwijl Internet+tv op 100/10 zit.
Waarschijnlijk kunnen jullie zien welke zenders het meest bekeken wordt, maar met wat overleg met vaste klanten zou dat volgens mij een ander resultaat opleveren. Jammer dat dit op jullie manier gaat gebeuren, en ook wel laat kenbaar maken welke nieuwkomers er komen, heeeeel jammer dat national geographic uit het basispakket gaat, ik denk velen van jullie klanten.
Jammer dat wij geen inspraak hebben.
Voor de rest heel tevreden met jullie diensten maar dit item verdient van mij geen warme douche.
Gr. Gerrit

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 4
Badge +1
Het zou wel sneu zijn als, wanneer Disney+ wordt uitgebracht later dit jaar, dat KPN het zou aanbieden als een van de OTT zenders (de 200 t/m 219 reeks)...

Reageer