News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Toon eerste bericht

1526 reacties

Reputatie 7
@Paul_ In verband met de schandelijke verhoging van 4,00 € per maand overweeg ik mijn tweede tv ontvanger op te zeggen, dat scheelt weer 5,00 € per maand. Hoe doe ik dat? Via mijn KPN?

Ik weet nog niet zeker of ik dat ga doen, misschien dat er een andere oplossing is met een ander type abonnement en Spotify apart, al ben ik bang dat ik dan al mijn opnames kwijtraak.

Welk abonnement heb je nu?
Reputatie 7
Badge +22
@Paul_ In verband met de schandelijke verhoging van 4,00 € per maand overweeg ik mijn tweede tv ontvanger op te zeggen, dat scheelt weer 5,00 € per maand. Hoe doe ik dat? Via mijn KPN?
@makzzz dit kun je inderdaad doet via MijnKPN:


Ik hoop dat je zo genoeg weet. (afbeelding komt van mij MijnKPN-profiel)
Reputatie 7

@Paul_ In verband met de schandelijke verhoging van 4,00 € per maand overweeg ik mijn tweede tv ontvanger op te zeggen, dat scheelt weer 5,00 € per maand. Hoe doe ik dat? Via mijn KPN?@makzzz dit kun je inderdaad doet via MijnKPN:


Ik hoop dat je zo genoeg weet. (afbeelding komt van mij MijnKPN-profiel)

Dat gaat niet zo als je nog een ouder Alles-in-1 Standaard of Premium abonnement hebt.
Je kunt dan wel het aantal TV ontvangers van 2 naar 1 verlagen, maar dat heeft geen invloed op de prijs immers de 2e TV ontvanger is "gratis" of wel "in de prijs inbegrepen".

Reputatie 7
Badge +22
Dat gaat niet zo als je nog een ouder Alles-in-1 Standaard of Premium abonnement hebt. Je kunt dan wel het aantal TV ontvangers van 2 naar 1 verlagen, maar dat heeft geen invloed op de prijs immers de 2e TV ontvanger is "gratis" of wel "in de prijs inbegrepen".
Dat klopt inderdaad, ik dacht ook dat ie er 3 heeft, omdat ie € 5,- per maand betaald. En als die er 2 heeft, en hij betaald € 5,- per maand dan heeft ie of het oude Instapabonnement. Of de nieuwe variant: Internet + TV Basis, want daar zit maar 1 gratis ontvanger bij, en niet 2. 😉
Alles-in-een standaard wordt €72,- dus €3,50 omhoog. Enige verschil met Internet en TV welke €62,50 kost is de “gratis spottify” dus KPN verhoogd gewoon de oude identieke abonnementen flink om klanten over te laten stappen. Ik betaal dus €9,50 voor mijn gratis spottify. Heb dit geschil al gemeld nav de vorige prijsverhoging. Zaak ligt nu bij de geschillencommisie. Benieuwd wat daar uit komt. Heb er alle vertrouwen in. Gewoon even de betekenis van het woord gratis opzoeken.
Reputatie 5
Badge +5

Welk abonnement heb je nu?


@wjb
"U hebt Alles-in-1 Thuis Standaard van KPN. Vanaf 1 juni 2019 wijzigen onze prijzen. Zo kunnen wij blijven investeren in ons glasvezelnetwerk en onze dienstverlening. Daarnaast wijzigt ons zenderaanbod. In deze e-mail leest u wat er nog meer voor u verandert.

Wijziging abonnementskosten per 1 juni 2019

Alles-in-1 Thuis Standaard
Huidige prijs
Nieuwe prijs
€ 63,50 per maand
€ 67,50 per maand"
Reputatie 7
Badge +22
Alles-in-een standaard wordt €72,- dus €3,50 omhoog. Enige verschil met Internet en TV welke €62,50 kost is de “gratis spottify” dus KPN verhoogd gewoon de oude identieke abonnementen flink om klanten over te laten stappen. Ik betaal dus €9,50 voor mijn gratis spottify. Heb dit geschil al gemeld nav de vorige prijsverhoging. Zaak ligt nu bij de geschillencommisie. Benieuwd wat daar uit komt. Heb er alle vertrouwen in. Gewoon even de betekenis van het woord gratis opzoeken.
@Patjed, niet alleen KPN doet dit:

Ziggo stopt bij deel klanten met oudere abonnementen


Een deel van de Ziggo-klanten is in de voorbije periode door het kabelbedrijf geïnformeerd over een verplichte wijziging van hun abonnement.
Reputatie 7
"U hebt Alles-in-1 Thuis Standaard van KPN.
Dan gaat het alleen lukken door over te stappen naar een "Internet en TV basis" abonnement aangevuld met het opnemen pakket (€4,99) , vaste telefoon (€1,-) en eventueel Spotify Premium (€8,99).
De prijs komt dat met Spotify Premium op €66,48 en zonder Spotify Premium op €57,49.
Wat is hier de bron dan van? Het is allemaal puur gissen omdat KPN nog geen mededeling hierover gedaan heeft.
De mededeling dat KPN gaat zoeken naar alternatieven voor deze zenders is ook vrij onzinnig, dat bestaat simpelweg niet.

Er is ook geen bron behalve de overname van diverse content door Disney waar een aantal link voor zijn gegeven dus ja het is speculatief maar wel redelijk aannemelijk. Het is gewoon te toevallig om geen kern van waarheid te bevatten.

Ik verwacht ook niet dat KPN dit verder uit de doeken zal doen of dit meespeelt niks zo schimmig als hoe en wat er gebeurd met de inkomsten uit het tv deel van het abonnement. Dat de kosten stijging door Fox Sports destijds naar buiten is gekomen was al nooit de bedoeling.
Ik vermoed zo maar dat het Fox/NGC(wild)/24kitchen/Baby tv 'verhaal' een zelfde zet is als wat Delta deed met de zenders van Discovery Networks.
Dus: onder druk zetten van Disney voor een redelijke doorgifteprijs.

Bij Delta heeft dat destijds geresulteerd in maandenlang verdwijnen van die zenders van Discovery (w.o. dus ook Eurosport 1 en 2). Ze zijn wel weer teruggekomen dus. Er is hoop.
Ik vermoed zo maar dat het Fox/NGC(wild)/24kitchen/Baby tv 'verhaal' een zelfde zet is als wat Delta deed met de zenders van Discovery Networks.
Dus: onder druk zetten van Disney voor een redelijke doorgifteprijs.

Bij Delta heeft dat destijds geresulteerd in maandenlang verdwijnen van die zenders van Discovery (w.o. dus ook Eurosport 1 en 2). Ze zijn wel weer teruggekomen dus. Er is hoop.

Precies net als de supermarkten niet de prijs willen betalen die een producent wil krijgen. Nu zal Disney wel lachen over dat ' onder druk' zetten. Hoe dan ook de consument betaald ten alle tijden de rekening.
Hierbij protesteer ik tegen het verdwijnen van de tv zenders 24 kitchen en Nat. Geogr. per 1 juni a.s.
Dit zijn juist zenders waar wij veel naar kijken.

*Admin: topic en alle reacties samengevoegd met bestaand topic
protest gelezen, ik kan er alleen helaas niets mee om je te helpen.
Reputatie 7
Badge +22
Ik vermoed zo maar dat het Fox/NGC(wild)/24kitchen/Baby tv 'verhaal' een zelfde zet is als wat Delta deed met de zenders van Discovery Networks.
Dus: onder druk zetten van Disney voor een redelijke doorgifteprijs.

Bij Delta heeft dat destijds geresulteerd in maandenlang verdwijnen van die zenders van Discovery (w.o. dus ook Eurosport 1 en 2). Ze zijn wel weer teruggekomen dus. Er is hoop.

We wachten het maar af. 😉
Reputatie 5
Badge +5

"U hebt Alles-in-1 Thuis Standaard van KPN.Dan gaat het alleen lukken door over te stappen naar een "Internet en TV basis" abonnement aangevuld met het opnemen pakket (€4,99) , vaste telefoon (€1,-) en eventueel Spotify Premium (€8,99).
De prijs komt dat met Spotify Premium op €66,48 en zonder Spotify Premium op €57,49.


Ik betaal nu 95,00€, dat wordt 99,00€ (Pluspakket, 2e tv ontvanger en Onbeperkt bellen meegerekend)
Als ik overstap op Internet en tv met behoud van Spotify en 2e ontvanger ga ik 100,00€ betalen.

Vraag is nu: gooi ik de 2e tv ontvanger eruit met behoud van mijn huidige abonnement of gooi ik Spotify eruit met een overstap. Het is lood om oud ijzer. Zonder 2e tv kan ik 5,00€ besparen, zonder Spotify 9,00€.

Ik wil niet naar het basis abonnement want dan halveert mijn internet snelheid.

Dank je voor het meedenken!
Reputatie 4
Badge +2
https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-haalt-zenders-fox-uit-aanbod/
Reputatie 1
Abo prijs gaat omhoog, zenderaanbod wordt steeds minder. Wat is de reden waarom o.a. de zenders NG en Fox TV verdwijnen? Kijken hier regelmatig naar.
Reden? Disney, de nieuwe eigenaar sinds kort van NGC, NGC wild, 24kitchen en Fox, wil wsl voor de nieuwe doorgiftecontracten veel hogere vergoeding hebben.
KPN wil dat, terecht, niet betalen.

Ik heb maandag en vrijdag Fox vaak aan. De NGC zenders kijk ik sinds enkele maanden nauwelijks nog naar, daarvoor dagelijks. Koken doe ik in de keuken dus al die kookzenders en -programma's ....
Reputatie 7
Vraag is nu: gooi ik de 2e tv ontvanger eruit met behoud van mijn huidige abonnement of gooi ik Spotify eruit met een overstap.
De eerste optie levert je, zoals eerder uitgelegd, geen besparing op, dus blijft alleen de tweede optie over.
Reputatie 5
Badge +5
Ik heb niet veel met de genoemde zenders. Maar vind dat KPN op dat gebied niet luistert naar wat de klant wil.
Reputatie 7
Badge +22
Ik heb nu een ander mededeling gekregen van Fox zelf: (Twitter)


Dus, het is nog niet helemaal zeker! 🤔
Reputatie 4
Badge +1
https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-haalt-zenders-fox-uit-aanbod/

Het aanbod van FOX zenders blijft gewoon beschikbaar, zie "Of de komst van de nieuwe online streamingdienst Disney+ iets met de huidige ontwikkeling te maken heeft, lijkt niet de aanleiding van de huidige ontwikkeling te zijn. De zenders van FOX Benelux blijven in Nederland gewoon voor distributeurs beschikbaar.". Dus het lijkt in dit geval een KPN aangelegenheid.
Zolang het nog geen Juni is kan het nog alle kanten op.
Als deze zenders verdwijnen is het voor mij einde KPN..
Reputatie 7
Badge +22

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-haalt-zenders-fox-uit-aanbod/Het aanbod van FOX zenders blijft gewoon beschikbaar, zie "Of de komst van de nieuwe online streamingdienst Disney+ iets met de huidige ontwikkeling te maken heeft, lijkt niet de aanleiding van de huidige ontwikkeling te zijn. De zenders van FOX Benelux blijven in Nederland gewoon voor distributeurs beschikbaar.". Dus het lijkt in dit geval een KPN aangelegenheid.

Dan hoop ik alsnog dat KPN eruit komt met Fox, want zou zonde zijn als die weggaat!

Reageer