News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019
Reputatie 7
Badge +25
De komende tijd zullen er weer zender- en prijswijzigingen plaatsvinden. Sinds 1 april, gisteren dus, hebben we enkele nieuwe zenders toegevoegd en vanaf 1 juni gaat de prijs van de huidige abonnementen gewijzigd worden. Ook zullen er vanaf 1 juni enkele zenders vervallen. Hier lees je er alles over.

Zenderwijzigingen KPN 2019

We kijken op regelmatige basis naar de samenstelling van onze zenderpakketten, naar aanleiding van het kijkgedrag en afspraken met onze zenders. Hieruit zijn deze wijzigingen voort gekomen. Toch wel een speciale vermelding waard: Brava (Stingray Classica) komt per 1 april terug! Toen deze zender in 2017 kwam te vervallen hebben we daar veel reacties op gekregen, dus ik ben blij om te kunnen melden dat 'ie weer terugkomt. Een volledig zenderoverzicht vind je hier: Zenderoverzicht radio en Interactieve TV


Toevoegingen zenderaanbod per 1 april
In maart hebben we RTL Television HD toegevoegd aan het zenderaanbod, wat fijn is voor de fans van Formule 1 die geen Ziggo Sport abonnement hebben. Ook is er goed nieuws voor de liefhebbers van klassieke muziek: Brava (HD) wordt weer toegevoegd aan het pakket.. Recent heeft die zender trouwens de naam Stingray Classica gekregen. Andere muziekzenders die worden toegevoegd zijn TV538 (HD) en 100% NL TV (SD). Wellicht ken je de zender LoveNature wel uit het 4K aanbod. Die zender wordt nu ook aan het basispakket toegevoegd (de HD-variant).

Daarnaast voegen we Star Bharat toe aan het Basispakket, en Star Vijay aan het Hindi Pakket.

Deze zenders komen te vervallen
Zoals velen van jullie weten zijn er de afgelopen tijd zenders gestopt met uitzenden in Nederland (AMC en Travel Channel bijvoorbeeld), wat logischerwijs inhoudt dat we ze niet meer aan kunnen bieden. Ook zullen de zenders Disney Junior en Zing helaas komen te vervallen omdat deze zenders ermee stoppen.

De andere zenders die komen te vervallen zijn WildHitz en Antena3. Dit zal gebeuren per 1 juni,

Goed nieuws!

De zenders FOX, National Geographic, 24Kitchen, Disney Channel, NatGeoWild en Baby TV blijven in ons aanbod. Je kunt dus blijven genieten van je favoriete zenders :)

Zenders die we toevoegen

Per 1 juni zal 538 TV óók op kanaal 109 (nu nog Wildhitz) te zien zijn.

Zenders die komen te vervallen



Prijswijziging bestaande abonnementen

De nieuwe prijzen van de abonnementen gaan in per 1 juni. Vanaf april gaan we de nieuwe prijzen communiceren, maar ze gaan dus in per 1 juni. Hieronder zet ik de meestvoorkomende abonnementen met de nieuwe prijzen.

De prijzen voor extra diensten wijzigen niet, afgezien van de eerder aangekondigde prijswijziging van Fox Sports (per 1 februari).

Staat jouw abonnement er niet tussen? Kijk dan op kpn.com/wijziging2019 of wacht jouw e-mail/brief af.

Huidige abonnementen


Oudere abonnementen


Beltarieven VoIP


Uitzondering: per 15 mei is er geen starttarief meer voor bellen naar het buitenland zone 1 EU.

Veelgestelde vragen (FAQ)


Waarom voert KPN per 1 juni wijzigingen door?
De maandbedragen en tarieven wijzigen om te kunnen blijven investeren in de kwaliteit van diensten en het netwerk. Dit stelt ons in staat om nieuwe introducties te doen (zoals de wifi belofte) en internetsnelheden te verhogen. Ook een snellere uitrol van glasvezel is hierdoor mogelijk.

Hoe word ik over de wijzigingen geïnformeerd?
Per e-mail en waar nodig per brief.

Waarom gaan niet alle bestaande abonnementen gelijk in prijs omhoog?
Per bestaand abonnement is gekeken of deze in lijn ligt met de nieuwe abonnementen. De prijzen van de bestaande abonnementen zijn op basis van die vergelijking wel of niet gewijzigd.

Ben ik contractvrij n.a.v. deze (prijs)wijzigingen?
Klanten met Internet of Internet en TV zijn contractvrij tot 1 juni 2019. Klanten met PSTN/ISDN zijn contractvrij tot 1 juli 2019. Contractvrij zijn betekent dat je tot de gecommuniceerde datum kosteloos jouw huidige abonnement bij KPN kunt stopzetten, ook al zit je nog in een jaarcontract.

Verandert er nog iets voor KPN Compleet?
Nee, de voordelen van KPN Compleet blijven ongewijzigd.

Wat gebeurt er met de opnames van de zenders die verwijderd worden?
De opnames van de zenders die verwijderd worden blijven niet bewaard. Je raakt deze opnames dus kwijt.

Als je vragen hebt over wat er gaat veranderen bij jouw specifieke abonnement, wacht dan rustig de e-mail/brief af. Er zijn vele abonnementen, die ik niet allemaal individueel kan benoemen in dit topic. Heb je verder opmerkingen of vragen? Laat het vooral weten in een reactie hieronder.

1526 reacties

Klopt het dat kpn abonnement duurder word?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +19
@Galdor68, Ik zit er nog niet heel goed in, maar wat je zegt klopt volgens mij wel. Als je nu met mobiel en vast bij Telfort zit is het niet voordeliger om iets bij KPN te nemen. Hoe het voor Telfort klanten gaat uitpakken is nog onduidelijk, maar wanneer dit duidelijk wordt zal iedereen op de hoogte worden gebracht.

@rol7007, Volgens mij is je bericht niet geplaatst. Zou je het hier nog eens willen delen?

@Dushi2017, Er vindt een prijswijziging plaatst. In het eerste bericht van dit topic licht mijn collega Paul dit toe. Mocht je aan de hand van de informatie nog vragen hebben, laat het dan vooral weten.
Kreeg net de mail binnen wij gaan van 35€ naar 39€ per maand.
Al 10 jaar hebben we krap een down 2,2MBit verbinding en 0,6up.
We zijn met 2 tientjes begonnen en nu dus naar 39€ zonder enige snelheidsverhoging in 10 jaar!!!
Voor nood gebruiken we regelmatig onze mobiel als hotspot anders is het gewoon onwerkbaar.
Dikke vette email naar Tros Radar gestuurd. Nu ben ik er wel klaar mee.

Vriendelijke groeten,
Pascal
Reputatie 1
@Marina_ : Mijn forumprofiel is ingevuld , en ja ik krijg e - mail van jullie , maar helaas nog niets over de prijsverhoging>

mvg
Reputatie 7
Badge +19
@Pboer, Wanneer je een trage verbinding ervaart, snap ik dat je niet zit te wachten op een prijsverhoging. 2,2mbits is inderdaad aan de lage kant. Ik zie dat je jouw reactie ook onder een ander topic hebt geplaatst. Je reactie heb ik afgesplitst en een eigen topic voor jou aangemaakt. Ik of een collega reageert hier z.s.m. op zodat we jouw verbinding kunnen bekijken en uitzoeken of we hier iets aan kunnen veranderen. Zou je daarvoor vast jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)

@rol7007 Het e-mailadres die gekoppeld is aan jouw abonnement, is hetzelfde e-mailadres die je gebruikt voor jouw forumaccount/KPN ID. Waarom je de mail niet hebt gehad, kan ik niet achterhalen. Heb je ook al in de Spambox gekeken? Je kunt in ieder geval de informatie uit dit topic doornemen. Als je hier vragen over hebt, hoor ik het graag.
Reputatie 1
@Marina_ ok bedankt.
Badge
Bedankt voor het uitzoeken Marina. Jammer dat het zelf wijzigen niet lukt. Ik neem zelf wel even contact op met de klantenservice. Dan komt het vast goed.
Reputatie 7
Badge +19
Dat komt het vast, anders stuur je ons maar weer een bericht 🙂 Ook als je nog andere vragen hebt, zien we je graag weer eens verschijnen op het forum. Fijn weekend @svassema ☀️
Reputatie 4
Badge +4


Er is afgelopen nacht onderhoud geweest in Venlo, ik deed daarna een Speedtest, kom ik erachter dat me snelheid niet 150 maar 180 Mbit/s is! 🤗 Ik weet niet of het tijdelijk is, maar dat zie ik dan wel. Maar het is nog geen 1 juni, als de verhoging nu al wordt gedaan, vind ik het wel lief! 🤗

Hoi Dennis, was voor de snelheidsverhoging jouw upload snelheid ook al 60 Mbps?
Ja die is 60. 👍🏼

Ook al voordat je de verhoging van 150 naar 200mbps kreeg?
Reputatie 6
Badge +4
1) Ik ben met je eens dat glasvezelklanten gewoon dezelfde upload als download moeten krijgen. Dus bij een 50/5 abonnement dan op glas gewoon 50/50 leveren. Maar ja, wij zijn de klant maar, hè.

2) daar zitten vele glasvezelgebruikers met smart op te wachten. Het is wel ooit aangekondigd, maar daar blijft het tot op heden bij.

3) omdat die er gewoon niet zijn. De meeste zenden het grootste deel van de tijd HD materiaal uit. Weliswaar wat opgekrikt, maar het is geen Native UHD.

Ik ben een KPN glasvezelklant met 50/50 symmetrisch maar die vorm is voor nieuwe abo's verdwenen toen DSL en glas gelijk werden getrokken. Nu overweeg ik het naar beneden te laten zetten tot 50/5 om de prijsverhoging te compenseren. Daar twijfel ik al langer over maar wat ga ik daar van merken als zovelen graag 50/50 willen hebben? Ik upload heel weinig want ik maar geen gebruik van cloud diensten, hooguit foto's als email attachment en sporadisch een Youtube upload.
Reputatie 7
Badge +21
@DVB-T combiner Als je geen gebruik maakt van je uploadsnelheid, dan kan je inderdaad het beste downgraden naar 50/5. Ik verwacht dat je daar voldoende aan hebt.
Reputatie 6
Badge +4
@DVB-T combiner Als je geen gebruik maakt van je uploadsnelheid, dan kan je inderdaad het beste downgraden naar 50/5. Ik verwacht dat je daar voldoende aan hebt.
In mijn KPN kan ik inderdaad omzetten maar het behoud van mijn telefoonnummer is erg onduidelijk.

Als ik alleen aanvink behoud bel avond en weekend dat vind ik in het uiteindelijke bestelscherm nieuw toegevoegd telefoonnummer en betwijfel ik of ik mijn nummer behoud. Als ik een scherm eerder aanvink telefoonnummer bestellen of overzetten dan wordt aangegeven dat ik contact moet opnemen met de klantenservice dat vind ik vreemd. Zie ik hier een probleem?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @DVB-T combiner, Als ik het goed begrijp wil je jouw snelheid terugzetten naar 50/5. Dan zou er niets anders gewijzigd moeten worden aan het abonnement. Ik kan er ook voor zorgen dat je snelheid wordt teruggezet naar 50/5. Zou je daarvoor jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)
Reputatie 6
Badge +4
Hoi @DVB-T combiner, Als ik het goed begrijp wil je jouw snelheid terugzetten naar 50/5. Dan zou er niets anders gewijzigd moeten worden aan het abonnement. Ik kan er ook voor zorgen dat je snelheid wordt teruggezet naar 50/5. Zou je daarvoor jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)
Hallo Marina, dat is helemaal correct als daarmee ook het bijbehorende tarief wordt gefactureerd.

Ik heb mijn gegevens toegevoegd dus het moet zo lukken🙂
Reputatie 7
Badge +19
@DVB-T combiner Je maakt geen gebruik van een sneller internet bundel, dus is er niets om uit te zetten. Je zit dus al op de 50/5 snelheid. Het enige wat we uit kunnen zetten is de BelOnbeperkt Avond & Weekend bundel van € 9,50 p/m.
Reputatie 6
Badge +4
@DVB-T combiner Je maakt geen gebruik van een sneller internet bundel, dus is er niets om uit te zetten. Je zit dus al op de 50/5 snelheid. Het enige wat we uit kunnen zetten is de BelOnbeperkt Avond & Weekend bundel van € 9,50 p/m.

Dan is dat voor jou misschien onzichtbaar want ik heb Internet + Bellen instap 50/50 voor 47,49 (de prijs die geldt voor 100/100?). De speedtest laat ook zien dat deze snelheid symmetrisch is.

Na de verhoging wordt dit zoals in de mail van 4 april aangegeven 49,49 dat is al 2x zoveel als klanten met 50/5...

Mijn verzoek is dus om 50/5 te krijgen voor 41,50 (42,50) + bel onbeperkt avond/ weekend. Het mag ook gewoon 50/50 blijven voor 42,50 is misschien gemakkelijker en spaart een technische omzetting uit.
Reputatie 6
Badge +4
Toevoeging:

Abonnement
Periode 20 mrt t/m 19 apr
Internet+Bellen Glasvezel Instap 47,49
BelOnbeperkt Avond & Weekend 9,50
56,99
Reputatie 7
Badge +19
@DVB-T combiner, Ik heb je een privébericht gestuurd, wil je hierop reageren?
Reputatie 7
Badge +22
Ook al voordat je de verhoging van 150 naar 200mbps kreeg?
Ja dat klopt @Lukas_, toen had ik ook de 60 up.
60 upload? Hoe kan dat dan als de hoogste abonnement maar tot 15Mbps gaat voor upload?
Reputatie 7
Badge +22
60 upload? Hoe kan dat dan als de hoogste abonnement maar tot 15Mbps gaat voor upload?
Vind ik ook apart, maar toch is het zo. 😉
Reputatie 7

60 upload? Hoe kan dat dan als de hoogste abonnement maar tot 15Mbps gaat voor upload?Vind ik ook apart, maar toch is het zo. 😉

De snelheidsbegrenzing vindt plaats op de downloadsnelheid en niet op de uploadsnelheid.
Het kan dus prima zijn dat je een (veel) hogere uploadsnelheid haalt dan contractueel afgesproken.
THNX KPN voor het eindelijk toevoegen van TV538 aan jullie zenderpakket.
Al sind wij thuis lid zijn wacht ik op deze zender.
Echt super chill dat jullie de zender nu hebben toegevoegd.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Precies. Hier 5 up maar het is ruim 15 (koper). Op glas zal de marge mogelijk ruimer zijn.
Vind ik ook. Leuk Coen en Sander live kijken. Ook de 538 ochtendshow is live te zien.
En natúúrlijk koningsdag. Vorig jaar 538koningsdag de hele dag via SBS 6 aan gehad.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reageer