Alles over Spotify Family bij KPN!

Alles over Spotify Family bij KPN!
Reputatie 7
Badge +25

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Een lang gekoesterde wens van klanten is nu dan eindelijk in vervulling gegaan: vanaf 9 juli introduceren we Spotify Family bij KPN. Klanten met een KPN Thuis abonnement kunnen nu naast Spotify Premium ook voor het Family pakket van Spotify via KPN kiezen. Spotify Family kost €17,99 per maand. Voor klanten met alleen KPN Mobiel is Spotify Family nog niet mogelijk maar er wordt wel aan gewerkt om het ook daar beschikbaar te maken. Zodra het zover is dan zullen we dat hier zeker melden. Heb je vragen over Spotify Premium? Lees er hier alles over: Veelgestelde Vragen over Spotify Premium
 

Wat is Spotify Family?

Met Spotify Family krijg je 1+5 Spotify accounts. Je kan Spotify Family bij KPN bestellen en word je hoofdaccounthouder van het Spotify Family abonnement. Vervolgens kan de hoofdaccounthouder via de website van Spotify 5 personen uitnodigen die op hetzelfde adres wonen.
 

Hoe werkt het?

Bij Spotify Family heb je 1 hoofdaccount en tot maximaal 5 subaccounts. Met het hoofdaccount kan je op basis van je woonadres (Let op, deze moet voor alle accounts hetzelfde zijn), naam en e-mailadres tot 5 extra accounts uitnodigen. Alle afspeellijsten blijven bewaard als je jouw Spotify Free of Premium account omzet naar Spotify Family. Al je guilty pleasures blijven gewoon dus in je afspeellijst staan!
 

Kan ik Spotify Family bestellen?

Alle klanten met een Vast abonnement die vanaf 1 juli 2017 zijn geïntroduceerd kunnen Spotify Family bestellen. Het gaat dus om de volgende abonnementen (en eventuele abonnementen die later worden geïntroduceerd):

  • Internet
  • Internet en TV Basis
  • Internet en TV
  • Internet en TV 4K

 

d00a404a-f087-4570-804c-14df9ef6e3d1.jpg

 

 

Hoe werkt het met een ouder abonnement (met Spotify inbegrepen)?

Als je op dit moment een abonnement hebt dat ouder is (bijvoorbeeld 'Alles-in-1 Standaard'), en je wilt graag gebruik maken van Spotify Family, dan zal je eerst over moeten naar één van de nieuwste abonnementen. Dit kan je bijvoorbeeld via MijnKPN regelen.

 

Hoe kan ik Spotify Family bestellen?

Spotify Family kan je bestellen via MijnKPN, in de winkel of via 0800-0402(gratis).

 

Hoe activeer ik Spotify Family nadat ik het heb aangevraagd?

Het activeren van Family werkt hetzelfde als bij Premium.

  • Nieuwe klanten kunnen dit activeren op kpn.com/spotifyactiveren
  • Als je al Spotify Premium bij KPN hebt hoef je niets te doen, het account wordt automatisch omgezet naar Family
  • Als je nu Spotify Premium buiten KPN hebt, dien je eerst het account bij Spotify op te zeggen. Wanneer dat abonnement is afgelopen (en dus 'Free' is) kun je via KPN Spotify Family aanvragen en krijg je de code per e-mail of SMS

 

Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren

Hoe kan ik andere personen uitnodigen voor mijn Spotify Family account?

  1. log in op je Spotify Family hoofdaccount door op Spotify.com op 'Inloggen' te klikken en je aan te melden met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Selecteer Spotify for Family in het menu aan de linkerkant van de pagina en vul je adresgegevens in en klik op ‘verzenden’.
  3. Vervolgens zie je de pagina ‘Je woning’ met daaronder het hoofdaccount ‘jij’. Door op de knop 'Uitnodiging Verzenden' te drukken kan je gezinsleden uitnodigen.
  4. Vervolgens krijg je een pop-up waarin Spotify akkoord vraagt op het feit dat je enkel personen uit kunt nodigen die op hetzelfde adres wonen en dat Spotify zich het recht voorbehoud om accounts te blokkeren als dit niet het geval is. Je moet, indien akkoord, op ‘ik ga akkoord’ klikken.
  5. Nu kan je de voornaam en achternaam van de genodigde invullen met daarbij het e-mailadres waarop de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family zal ontvangen. Door op ‘Uitnodiging verzenden’ te drukken wordt de uitnodiging vervolgens verstuurd.
  6. Je krijgt vervolgens een bevestiging van de uitnodiging te zien en ziet het nieuwe gezinslid op de pagina staan.

 

Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je nog geen Spotify account hebt, al een Spotify Free account hebt of een Spotify Premium Account via Spotify zelf hebt (dus niet via KPN!).

  1. De persoon die uitgenodigd is om deel te worden van jouw Spotify Family ontvangt een e-mail van Spotify.
  2. Door op 'Uitnodiging Accepteren' te klikken, komt de genodigde op de inlogpagina van Spotify waar hij/zij een nieuw account kan aanmaken of in kan loggen met zijn/haar bestaande account. Dit moet een ander account zijn dan het hoofdaccount. Als de genodigde al ingelogd was, dan zal hij/zij direct doorgaan naar stap 3.
  3. Na het aanmaken van het account komt de genodigde op een pagina waar de persoonsgegevens ingevoerd moeten worden. Na het bevestigen ziet de genodigde de volgende melding: Gefeliciteerd! Je bent nu lid van Premium for Family.


Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je al een Spotify Premium account via KPN hebt.
Als je iemand uitnodigt om deel te nemen aan je Spotify Family account die al een Spotify Premium account via KPN heeft, dan zal de genodigde een foutmelding krijgen als hij/zij zich via de bovenstaande route aan probeert te melden. In plaats van de 'Gefeliciteerd...' melding zal diegene een foutmelding te zien krijgen (rode balk). Dit komt omdat de genodigde eerst via MijnKPN het huidige Spotify Premium abonnement op moet zeggen. Als de genodigde Spotify Premium via KPN heeft uitgezet in MijnKPN, dan kan de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family pas accepteren als zijn/haar Spotify Premium maand is afgelopen en zijn account terug is gezet naar Spotify Free.

Heb je vragen over Spotify Family bij KPN? Stel ze gerust hieronder in een reactie!

 

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family.

Per 1 april wordt de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium gaat dan €9,99 p/mnd kosten en Spotify Family €14,99 p/mnd. Inloggegevens en afspeellijsten blijven bestaan. Meer informatie over deze wijziging kun je vinden op kpn.com/spotifyverandert.

 

Laatste update: 27-10-2021
Laatste wijziging: 7-12-2021 Link bijgewerkt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1432 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Sicco L, welkom op het forum! Ik zou verwachten dat het nu al wel klaar zou zijn. Wil je jouw forumprofiel invullen en hier even laten weten als je dat gedaan hebt? Dan kijk ik hier na.

Hallo KPN,

Vanaf januari hebben wij Spotify Premium gewijzigd naar Premium Family. Via een KPN mail getracht om dit voor elkaar te krijgen maar krijg het niet voor elkaar. Na het doorlinken naar mijn Spotify Premium Family account kan ik gezinsleden uitnodigen……… en daarna stopt het.

De afgelopen meerdere malen geprobeerd zonder succes en hoop dat jullie het verlossende antwoord kunnen geven. Alvast bedankt!

 

Hartelijke groeten,

Luc

Ik wil graag met meer dan 1persoon tegelijkertijd luisteren kan dat op mijn abonnement

Hoi @blokeren Hier vind je informatie over Spotify family.  Mocht je na het lezen van de begin tekst nog andere vragen hebben, stel ze hier dan gerust!

Hoi @luc de krou : Ik heb je vraag in het algemene topic gezet. Hier kun je héél veel info over family vinden. Mocht het daarna nog steeds niet lukken, laat het hier weten en dan helpen we je verder. 

Goede middag,

Ik ben al sinds 13 feb bezig om spotify premium om te zetten naar spotify family. Dit lijkt heel simpel maar het is toch onmogelijk op een of andere manier. Ik heb hier al zo vaak over gebeld maar niemand krijgt het voor elkaar om het om te zetten. Eerst waren er dingen niet goed omgezet, daarna is er iemand die niet weet hoe het moet en belt me morgen terug(moet nog bellen) dan heb je iemand aan de lijn die zijn eerste werkdag heeft en steeds aan iemand anders wat moet vragen, na een half uur nog niks wijzer. Ga zo maar door. Vandaag iemand aan de lijn en die zegt ik hang niet op voordat het werkt. Nou wel dus er is me beloofd binnen een half uur terug te bellen maar na 2,5 uur nog niemand gesproken. Ik word er zo onderhand gek van en betaal wel gewoon de hoofdprijs…. is hier iemand die me wel kan helpen of moet ik het zelf maar uitzoeken

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Jantine de Jong, welkom! Normaliter moet het niet zo moeilijk zijn om dat om te zetten. Ik ben dan ook héél benieuwd waarom het bij jou wel zo is. Wil je in ieder geval je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer(s) en 06-nummer als je daar Premium op hebt? Wat gaat er precies mis dan en waarom zou je teruggebeld worden? Ik help je er graag mee. 

Ik heb op dit moment een abbonement op Spotify Family. Sinds enige maanden ben ik naar KPN overgestapt, alleen met Spotify nog niet. Hoe kan ik dit regelen?? Ik wil als het enigszins mogelijk is, mijn gegevens in Spotify behouden.

Ik zie in een ander Topic dat KPN geen korting meer geeft op de abonnementsprijs van Spotify, Klopt dat?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +21

@Irra, Spotify Family kost bij KPN € 14,99. Dit is dezelfde prijs als bij Spotify zelf. Je krijgt inderdaad geen korting meer via KPN. Je kan het dus over laten zetten, maar dit is niet per se nodig. Wil je dat wel omdat het dan op één factuur komt? Dan kan je Spotify Family opzeggen via Spotify zelf. Als de accounts eenmaal op Free gezet zijn, kan je Spoify Family bij KPN aanvragen en krijg je een activatiecode. Het account dat deze code gebruikt wordt het hoofdaccount en kan andere accounts uitnodigen. Als de accounts op Free gezet worden blijven de afspeellijsten en favorieten gewoon bewaard!

Ik betaal voor Spotify Family maar er wordt niet geleverd. Ik wil terug naar standaard Spotify.

 

Hoi @vipeter . Ik heb je vraag naar het algemene topic over spotify family verplaatst. Hier vind je een hoop bruikbare tips.

Mocht het daarna nog niet lukken en je wil je abonnement aanpassen kan dat via MijnKPN.  

Ik heb KPN compleet met daarin gratis Spotify premium.

Kan ik dat omzetten naar premium family?

(En dan gewoon €4.99 bijbetalen via de maandelijkse factuur)

Peter.

Admin: topic verplaatst

Reputatie 7

Ik heb KPN compleet met daarin gratis Spotify premium.

Kan ik dat omzetten naar premium family?

(En dan gewoon €4.99 bijbetalen via de maandelijkse factuur)

Peter.

Admin: topic verplaatst

Hallo @Phu213584, welkom op het KPN forum. Ik heb je vraag naar dit centrale topic verplaatst. Spotify Family via KPN is alleen mogelijk wanneer:

Kan ik Spotify Family bestellen?

Alle klanten met een Vast abonnement die vanaf 1 juli 2017 zijn geïntroduceerd kunnen Spotify Family bestellen. Het gaat dus om de volgende abonnementen (en eventuele abonnementen die later worden geïntroduceerd):

  • Internet
  • Internet en TV Basis
  • Internet en TV
  • Internet en TV 4K

 Helaas is dat op jouw abonnement niet te activeren. Lees voor meer informatie over Family bij KPN het startbericht :) 

Is dit nog steeds niet mogelijk? Ik kan in mijn alles in 1 abonnement wel als optie Spotify family activeren. Ik heb echter al een premium Spotify account welke gekoppeld is aan mijn mobiel. 

M.a.w. ik zou graag van premium over willen stappen naar family. Is dit mogelijk?

Met vriendelijke groet,

 

Rutger

 

*Admin: afgesplitst en samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21

ik zou graag van premium over willen stappen naar family. Is dit mogelijk?

Dat is zeker mogelijk. In het eerste bericht van dit topic lees je hoe je dit kunt doen. Als je hier vragen over hebt, dan horen we dat graag van je!

 

dag lezer! sinds kort spotify via kpn. nu is mijn family abonnement gedowngraded naar free. kan dit svp weer ongedaan worden gemaakt? bij voorbaat dank voor een reactie. met groet, Victor

Reputatie 7

dag lezer! sinds kort spotify via kpn. nu is mijn family abonnement gedowngraded naar free. kan dit svp weer ongedaan worden gemaakt? bij voorbaat dank voor een reactie. met groet, Victor

Hoi @alexandernieuwland, welkom hier. Dat is bijzonder. Heb je iets aan het abonnement gewijzigd? En is 1 Spotify account  naar free teruggezet of allemaal? 

Wil je in ieder geval je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer(s) en 06-nummer als je daar Premium op hebt? Wat gaat er precies mis dan en waarom zou je teruggebeld worden? Ik help je er graag mee. 

Dank je wel Nadia voor het meedenken. Heb eind maart mijn spotify family abonnement opgezegd omdat ik spotify via kpn kreeg. Nu is het eind april (maand opzegtermijn?) en is mijn abonnement plotseling gedowngraded naar een free abonnement. Hoe kom ik weer terug naar het family abonnement denk je? Er zijn 2 spotify accounts vanuit dit huishouden. Heb mijn forumprofiel inmiddels bijgewerkt. Dank en groeten Victor

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor het invullen van je profiel, @alexandernieuwland. Je hebt inderdaad Spotify Family via ons, alleen die heb je nog nooit geactiveerd. We hebben de activatiecode op 20 januari naar je gemaild, op het adres dat je ook voor het forum gebruikt. 

Je had Family los van KPN, dat heb je opgezegd. Spotify doet dit dan per het einde van je abonnementsperiode (maandelijks). Dus dan kan het zijn dat je nog een hele maand Family hebt gebruikt via Spotify zelf. En dat is dan nu afgelopen. 

Ik heb de mail met code even opnieuw verstuurd, die krijg je binnen een paar uur. Met de code kun je dan op deze pagina je bestaande Spotify account weer omzetten naar Family.

Dank voor het invullen van je profiel, @alexandernieuwland. Je hebt inderdaad Spotify Family via ons, alleen die heb je nog nooit geactiveerd. We hebben de activatiecode op 20 januari naar je gemaild, op het adres dat je ook voor het forum gebruikt. 

Je had Family los van KPN, dat heb je opgezegd. Spotify doet dit dan per het einde van je abonnementsperiode (maandelijks). Dus dan kan het zijn dat je nog een hele maand Family hebt gebruikt via Spotify zelf. En dat is dan nu afgelopen. 

Ik heb de mail met code even opnieuw verstuurd, die krijg je binnen een paar uur. Met de code kun je dan op deze pagina je bestaande Spotify account weer omzetten naar Family.

Dag Erik - en ook nog Nadia - van harte dank dat jullie me zo goed hebben geholpen. Ik wens jullie een goed lang weekend toe! Groeten Victor

Goedendag,

Ik heb met hetzelfde te kammen, echter kan ik niet vinden waar ik mij premium account kan downgraden naar een gratis account.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Ik heb mijn kon spotify abonnement opgezegd zodat ik spotify family kan pakken maar op kpn zegt hij dat ik geen spotify meer heb maar op spotify zegt hij dat ik nog bij kpn zit. Moet dit nog losgekoppeld worden?

 

mvg

geert

 

*Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic

Wij hebben al enige tijd Spotify Family via KPN. Mijn gezin wil graag gebruik maken van Spotify Family Mix, echter de link zoals aangegeven bij Spotify (zie plaatje hieronder) om je hiervoor aan te melden werkt niet. Komt dit doordat we het abonnement via KPN hebben. Hoe stellen we dit in?

 

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

is ook voor familie leden?

Reputatie 7
Badge +30

Goedendag,

Ik heb met hetzelfde te kammen, echter kan ik niet vinden waar ik mij premium account kan downgraden naar een gratis account.

Hoi @Marc S., welkom! Sorry voor de late reactie. Ik hoop dat je het inmiddels weet. Maar, zo niet, dit hangt van je abonnement af. Voor mobiele abonnementen en meer recentere vaste abonnementen kun je Spotify in je MijnKPN uit je abonnement halen. Dit gaat, qua betalen, per direct in. Spotify verwerkt dit vervolgens op de datum dat het oorspronkelijk geactiveerd is. Dit is maandelijks, dus je hebt dan nog maximaal een maand dat je van Spotify gebruik kunt maken. 

Heb je een ouder vast abonnement van het type Alles-In-1 Standaard of Premium, dan zit Spotify Premium daar bij inbegrepen. Je kunt het dan niet uitzetten. Als je in dat geval je huidige account wilt omzetten naar Free kan dat door het aanvragen van een nieuwe code. Dat kunnen wij voor je regelen. Je huidige account wordt dan Free (ook weer met de maximaal een maand die ik hierboven noem) en je kunt met de code een ander account Premium maken als je zou willen.

 

Ik heb mijn kon spotify abonnement opgezegd zodat ik spotify family kan pakken maar op kpn zegt hij dat ik geen spotify meer heb maar op spotify zegt hij dat ik nog bij kpn zit. Moet dit nog losgekoppeld worden?

Hoi @Xmtlx, welkom! Voor jou geldt ook wat ik net hierboven tegen Marc typ. Nadat je het bij ons opzegt gaat Spotify het verwerken, dit duurt maximaal een maand. Zodra je account Free is merk je het aan de reclames die je dan krijgt. Op dat moment kun je Family activeren. 

 

Wij hebben al enige tijd Spotify Family via KPN. Mijn gezin wil graag gebruik maken van Spotify Family Mix, echter de link zoals aangegeven bij Spotify (zie plaatje hieronder) om je hiervoor aan te melden werkt niet. Komt dit doordat we het abonnement via KPN hebben. Hoe stellen we dit in?

 

 

Welkom, @FSG! Dit staat helemaal los van ons. Het enige wat wij doen is je de code geven waarmee je het hoofdaccount voor Family kunt activeren. Het gebruik van Family is verder gewoon Spotify, dus bovenstaande zou moeten werken. Wat ervaar je precies? 

 

 

is ook voor familie leden?

Hoi @Luc Frantzen, welkom! Ik heb je bericht samengevoegd met dit verzameltopic over Spotify Family. Dat is specifiek om te gebruiken met meerdere mensen. In het startbericht van dit topic vind je alle info over Spotify Family. Als je dan nog verdere vragen hebt, stel ze vooral. Dan helpen we je verder.