Alles over Spotify Family bij KPN!

Alles over Spotify Family bij KPN!

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1432 reacties

Badge

Ik krijg het niet voor elkaar om mijn Spotify premium om te laten zetten naar Spotify Family,

Op Mijn KPN wordt is steeds naar mijn overzichtspagina gestuurd waar ik nergens Spotify kan vinden. Overigens kan ik mijn account daar sowieso nergens vinden. Via de Chat weer naar zelfde overzichtspagina gestuurd zonder mogelijkheid account om te zetten. 

 

E toen ik belde kreeg ik ook weer automatisch een link per SMS die wederom naar de overzichtspagina leidt. Spotify zelf zegt uiteraard dat ik bij KPN moet zijn. 

 

Wie kan mij helpen?

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @djangofaes, goed dat je het forum weer gevonden hebt! Omdat je je gegevens al in je profiel had staan, kon ik snel de oorzaak van de verwarring vinden. Jij hebt een vrij oud pakket v.w.b. je vaste diensten. Met dit pakket kan je geen gebruik maken van Spotify Family via KPN. Je hebt twee opties: optie 1: Spotify Premium stop laten zetten en (pas als je account daadwerkelijk naar ‘free’ is omgezet, dat kan maximaal een maand duren) via Spotify zelf Spotify Family aanvragen. Optie 2: overstappen naar KPN Hussel. Hier zitten geen kosten aan verbonden, maar je gaat wel een ander bedrag voor je abonnement betalen. Hoeveel precies is afhankelijk van welke diensten je wel of niet wilt (vast bellen, sneller internet, Spotify Family etc.). Voor zover ik kan zien, maakt het voor jou niet zoveel uit qua kosten. Je kunt dit zelf gemakkelijk bekijken via MijnKPN. Mocht je daar nog vragen over hebben, laat je het dan weten?

Ik zie dat je Spotify Premium via je Telfort abonnement had. Premium is op 17 juni beëindigd en dat loopt dan nog zo'n maand door. Voor zover ik kan zien, zal dit bij jou tot 27 juli zijn. Ik zal dan ook een maand Spotify Family vergoeden. Ik kan dit namelijk niet verkorten. Excuses hiervoor! 

Inmiddels is het de 27e juli geweest en helaas lukt het nog steeds niet om mijn Spotify Family te activeren. Hij geeft nog steeds aan dat ik een premium account heb. Dus ik ben al bijna 1,5 maand aan het wachten.

graag wil ik spotify family aanschaffen

Reputatie 7
Badge +24

Ja, dat kan hier: http://spotify.nl. Of via KPN als u een Hussel abonnement heeft. U betaald dan net zoveel als wanneer u het rechtstreeks van Spotify afneemt.

Reputatie 7
Badge +21

@MitchAngelo73, kan je aangeven om welke gebruikersnaam het gaat? Deze kan je noteren in je Forum profiel bij persoonlijke opmerkingen.

@Forumn44m, 2 opties. 1: je abonnement, indien dat nog niet gebeurd is, omzetten naar KPN Hussel. Hier heb je de opties voor Spotify Family. Kijk dan wel goed welke pakketten of opties je eventueel gaat verliezen t.o.v. wat je ervoor terugkrijgt. 2: bij Spotify zelf een Family abonnement nemen, zelfde prijs.

Ik heb/had gratis Premium bij alles-in-1. Recent omgezet naar Hussel en Spotify Family genomen. Ik heb begrepen dat mijn Premium account eerst teruggezet moet worden naar Free in MijnKpn. Dat is helaas niet mogelijk want daar is ‘Family’ al zichtbaar. Ook de klantenservice kan me niet verder helpen. Wordt Premium toevallig automatisch door KPN afgemeld? If so, kunnen jullie zien tot wanneer dit loopt, zodat ik erna weer kan upgraden naar Family?

Hoi @evenchecken, welkom op het forum. Voor de volledigheid heb ik je bericht verplaatst naar het verzameltopic over Spotify Family. Neem voor de zekerheid het startbericht nog even door. Wat in dit geval het issue is, is dat Spotify maandelijk opzeggingen verwerkt. Dat wil zeggen, wij hebben doorgegeven aan Spotify dat jouw Premium weer Free moet worden. Spotify verwerkt dit maandelijks, op de datum dat het oorspronkelijk actief is geworden. Oftewel het duurt nog uiterlijk een maand voor het weer Free is. Daarna kun je dit account omzetten naar het hoofdaccount van je Family. De code die je hebt gekregen blijft zes weken geldig.

Top. Kun je toevallig ook zien wanneer mijn Spotify Premium afloopt? 

Reputatie 7
Badge +21

@evenchecken we kunnen het een en ander controleren. Wil je jouw Forum profiel daarom even aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en evt. gebruikersnaam die nu gekoppeld is aan Spotify Premium? Dit kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen. Geef opnieuw een seintje hier, dan gaan we voor je kijken!

@Susan_ Ik heb mijn gebruikersnaam toegevoegd in mijn profiel. Ik heb net nog geprobeerd om Spotify Family te activeren, maar helaas nog geen succes.

@evenchecken we kunnen het een en ander controleren. Wil je jouw Forum profiel daarom even aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en evt. gebruikersnaam die nu gekoppeld is aan Spotify Premium? Dit kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen. Geef opnieuw een seintje hier, dan gaan we voor je kijken!

Done!

Reputatie 7
Badge +25

@Susan_ Ik heb mijn gebruikersnaam toegevoegd in mijn profiel. Ik heb net nog geprobeerd om Spotify Family te activeren, maar helaas nog geen succes.

Bedankt voor het invullen @MitchAngelo73. Ik ga nu proberen jouw account te resetten. Dat kan betekenen dat je zo een sms/mail krijgt met een nieuwe code, maar negeer die, en wacht even af. Het account zal dan omgezet moeten worden naar Free. Daarna kun je natuurlijk de eerder verkregen code gebruiken om Family te activeren.

Reputatie 7
Badge +25

@evenchecken we kunnen het een en ander controleren. Wil je jouw Forum profiel daarom even aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en evt. gebruikersnaam die nu gekoppeld is aan Spotify Premium? Dit kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen. Geef opnieuw een seintje hier, dan gaan we voor je kijken!

Done!

Ik zie dat op 22-7 de omzetting is gedaan wat inhoudt dat het maximaal een maand kan duren voordat het Free wordt. Specifieker kan ik het helaas niet inzien.

@Susan_ Ik heb mijn gebruikersnaam toegevoegd in mijn profiel. Ik heb net nog geprobeerd om Spotify Family te activeren, maar helaas nog geen succes.

Bedankt voor het invullen @MitchAngelo73. Ik ga nu proberen jouw account te resetten. Dat kan betekenen dat je zo een sms/mail krijgt met een nieuwe code, maar negeer die, en wacht even af. Het account zal dan omgezet moeten worden naar Free. Daarna kun je natuurlijk de eerder verkregen code gebruiken om Family te activeren.

Het is gelukt! Mijn Spotify is gisteren omgezet naar free. Toen kon ik de Spotify Family activeren.

Wat is het voordeel om een spotify family abonnement via KPN af te sluiten ipv gewoon via spotify?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @mrs Venderleek, allereerst vinden veel mensen het prettig dat de facturatie van Spotify via de KPN factuur gaat, zodat ze zo min mogelijk losse facturen hebben :relaxed: Verder levert het financieel voordeel op als je zowel een KPN Hussel abonnement voor thuis, als een mobiel abonnement bij KPN afneemt. Je ontvangt dan een aantal voordelen, waaronder €5,- entertainmentvoordeel die je toe kunt passen op onder andere Spotify Premium en Spotify Family :blush:

Heb je hier nog meer vragen over? Of is het zo duidelijk?

Ehhh.... het maakt dus niets uit ! 🙄

 

Ik heb spotify premium bij kpn in combinatie met KPN Compleet.

Ik wil dit nu omzetten naar Spotify Family.

  1. Hoe doe ik dat?
  2. Hoe zorg ik dat mijn huidige playlists bij Premium ook meegaan naar Family?

Zou fijn zijn als iemand dat weet.

hoi ik heb net spotify family aangezet via internet / tv. Ik had premium, deactiveren jullie die automatisch? M.a.w. zetten jullie het abonnement om in family bij de aanmelding vd change bij Spotify?

Overigens, serieus en echt, voor klanten is het niet duidelijk of iets via mobiel of internet/tv loopt. KPN maakt alles te ingewikkeld. Ook de link met Spotify is tamelijk onhandig zo blijkt uit eerdere antwoorden. Het zou toch heel simpel moeten zijn. Spotify linked het accountnr aan KPN met daaraan gekoppeld het type abonnement/contract. Overal ter wereld kan je een bestaand contract upgraden. Een wijziging is zo doorgeschoten naar Spotify mits Spotify een service heeft die daarvoor bedoeld is en KPN bereid is haar abonnementverwerkings applicatie daaraan te koppelen.

Het lijkt er op dat alles handmatig verloopt nu en de wijze waarop, zaols dit op dit forum dan uitgelgd wordt n.l. dat je eerst het contract moet stopzetten en dus naar FREE veranderen (kan in het ergste geval een maand duren) en vervolgens opnieuw aan te melden als Family ipv Premium. Dat kanje niet serieus meenen.Dat is een erg grote drempel tot contractuitbreiding wat de business  dus in de weg staat.  Nu als dit aan KPN ligt, dan is deze one stop shop service erg onhandig en kan je dit beter niet zo aanbieden. Als het aan Spotify ligt, ik kan het me niet voorstellen, dan ligt daar de fout. Als het aan de manier van samenwerken met partners ligt, dan  maar liever niet dergelijke infelxibele manieren van ‘koppleverkoop’ aanbieden. Ik ben erg benieuwd naar hoe deze omzetting nu echt zal verlopen. In mijn geval is de omzettign geaccepteerd in MIjnKPN maar niet weergeven. Nogmaals wijzigen kan niet, dus de wijziging is kennelijk echt pending. De site bewert dat de change 15 min kan duren en dt je wellicht  opnieuw moet inloggen om de change in te zien. Deze berichtgeving klopt dus ook niet. Echt, er zijn 2 voordelen waarom ik bij KPN blijf, anders, vanwege deze ‘beperkt functionerende’ digitale dienstverlening, had ik graag een andere partij opgezocht.

ik snap niet waarom het niet mogelijk is voor bestaande trouwe klanten die al duizenden euros aan abonnementsgeld hebben betaald om te upgraden naar family voor het verschil in reguliere prijs tussen premium en family. Gemiste kans om trouwe klanten te binden.

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb spotify premium bij kpn in combinatie met KPN Compleet.

Ik wil dit nu omzetten naar Spotify Family.

  1. Hoe doe ik dat?
  2. Hoe zorg ik dat mijn huidige playlists bij Premium ook meegaan naar Family?

Zou fijn zijn als iemand dat weet.

@ebbo90, welkom! Je kunt gemakkelijk in MijnKPN Family aanvragen. Je Premium account wordt dan automatisch overgezet. Je playlists neem je dan ook mee 🙂.

 

hoi ik heb net spotify family aangezet via internet / tv. Ik had premium, deactiveren jullie die automatisch? M.a.w. zetten jullie het abonnement om in family bij de aanmelding vd change bij Spotify?

 

@Rob Cordes als jij Premium ook via internet + tv had dan gaat dit inderdaad automatisch in elkaar over. Hoe staat het er bij jou voor? Als ik nog iets voor je kan doen, weet je me te vinden. 

Ik heb nu bij mijn abonnement Premium maar wil dit omzetten naar Family, is dat mogelijk?

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Richarddv, welkom! Ik heb je bericht even verplaatst naar ons verzameltopic over Spotify Family. Neem het startbericht even door, daar staat alles in uitgelegd. In het kort: overzetten kan, afhankelijk van welk thuisabonnement je op dit moment hebt. Als het een oudere stijl Alles-in-1 Standaard of Premium is, dan is Spotify Premium inbegrepen en kan dit niet zomaar gewijzigd worden in Family. Je zult dan over moeten naar een Hussel abonnement uit de huidige serie. Als je jouw Spotify nu een optie is waar je apart voor betaalt, dan kan het wel. In dat geval kun je in je MijnKPN Premium uitzetten en Family aan. 

Reputatie 1

Goedendag, is het mogelijk om Spotify premium naar family om te zetten?

Met vriendelijke groet,

DJ van Dijk

Reputatie 7
Badge +30

Welkom, @DJvanDijk2302! Ik heb je bericht verplaatst naar ons verzameltopic. Neem het startbericht even door, en mijn reactie direct boven jouw bericht. Ik denk dat het daarmee wel duidelijk wordt wat er kan. Als je nog verdere vragen hebt, stel ze vooral :)