Alles over Spotify Family bij KPN!

Alles over Spotify Family bij KPN!

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1432 reacties

Ik heb Alles-in-1 Thuis Standaard met gratis Spotify Premium. Ik wil Spotify omzetten naar Spotify Family maar die optie krijg ik niet te zien bij "Extra opties wijzigen of toevoegen". Hoe kan dit wel?

Reputatie 7
Badge +24

@FreddieV Eerst uw abonnement verlengen naar een Hussel abonnement. Daarbij kunt u Spotify Family afsluiten. Bij de oudere abonnementsvormen is dit onmogelijk. 

Hallo, ik heb precies hetzelfde probleem als Martijn van Diggele. Ik heb mijn Spotify premium (via KPN mobiel) omgezet naar Spotify premium for Family (via KPN internet). Ik heb via email een bevestiging gekregen en een activatie code. 

Als ik dan via de email wil activeren dan krijg ik bericht dat ik mijn Spotify premium stop moet zeggen. Maar dat kan ik niet omdat Spotify zegt dat ik dat via KPN moet doen.

Oftewel ik wordt geen en weer gestuurd en heb nog steeds volgens Spotify een premium account via KPN, maar geen Spotify premium for Family account en ik kan dus niemand uitnodigingen.

Kunnen jullie mij helpen?

 

Bij voorbaat dank.

Groeten, Micha

 

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @MitchAngelo73, welkom! Op het moment dat je Spotify Premium via ons opzegt geven wij dit door aan Spotify. Spotify verwerkt deze meldingen 1x per maand, op de datum dat het destijds geactiveerd is. Dus dat wil zeggen dat je nog maximaal een maand Spotify Premium hebt. Daarna valt het automatisch terug op Free. Op dat moment kun je dan de Family code gebruiken om het account om te zetten naar Family.  

Hoi Erik, bedankt voor je bericht. Dit heb ik inderdaad ook via Spotify zelf te horen gekregen. Echter inmiddels is de maand voorbij en helaas werkt het activeren nog steeds niet. Er wordt nog steeds aangegeven dat ik Spotify premium heb, terwijl dit zou moeten lopen tot de 27e van de maand.

Spotify weer via de chat gecontacteerd, maar die verwijzen me terug naar KPN. Zij kunnen niets doen zeggen ze. 

Inmiddels heb ik al wel betaald voor Spotify Family, maar werkt het nog steeds niet.

Groeten, Micha

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je Spotify Premium via je Telfort abonnement had. Premium is op 17 juni beëindigd en dat loopt dan nog zo'n maand door. Voor zover ik kan zien, zal dit bij jou tot 27 juli zijn. Ik zal dan ook een maand Spotify Family vergoeden. Ik kan dit namelijk niet verkorten. Excuses hiervoor! 

Hoi Marcia, dank je wel voor de informatie en duidelijkheid. Het lastige is inderdaad dat je zelf nergens kan zien wanneer je premium afloopt wanneer je hem opzegt of ik kijk er overheen.

En ook fijn dat je de maand Spotify Family kan vergoeden, omdat we er geen gebruik van kunnen maken. Ze zullen hier dan nog even geduld moeten hebben.:smile:

Nog een vraag: moet ik na 27 juli dan nog zelf de Spotify Family account activeren of gaat dit vanzelf?

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @MitchAngelo73, dat is inderdaad lastig!
Je zult hem tegen die tijd zelf moeten activeren met de code die je gehad hebt.

Oké, bedankt voor de informatie.

Ik zou graag over stappen van spotify premium naar family alleen dat lukt niet via de KPN app. Kunt u mij verder helpen. 
 

mvg Boudewijn rook 

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Boudewijn1977,

Welk pakket heb je nu? Want overstappen naar family kan alleen bij de internet en tv en hussel pakketten en niet via het Alles in 1 standaard of premium. Als je het laatst genoemde pakket heeft dien je eerst over te stappen naar hussel via MijnKPN. Kijk wel eerst of het in jouw geval goedkoper uitpakt. Meestal wel maar soms ook niet. 
Je kan ook Spotify Family via Spotify zelf regelen, de prijs is immers hetzelfde. Maar vanuit alles in 1 betaal je nog wel gewoon een deel van spotify, ongeacht er '’gratis'’ staat. 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Boudewijn1977, welkom! Ik heb je bericht samengevoegd met ons verzameltopic over Spotify Family. In het startbericht vind je alle info over hoe je Family kunt afnemen via ons. Zoals Chris als benoemt is Family niet beschikbaar bij oude stijl pakketten. In dat geval zul je over moeten stappen naar een Husselabonnement. Bij die overstap komt inbegrepen Spotify te vervallen en kun je Family aanzetten.

 

Mocht je er niet uitkomen, of je hebt aanvullende vragen, horen we het graag :) 

Na het doorlopen van andere draadjes, nog geen oplossing gevonden. Wie-o-wie?

  1. Ik had/heb via KPN gratis Spotify Premium (via tv en internet)
  2. Gisteren abo omgezet en Spotify Family genomen
  3. In mijn KPN wordt ook al ‘ Family” vermeld
  4. Binnen mijn spotify account staat echter nog ‘Premium’ vermeld
  5. Bevestigingsmail met code voor Family ontvangen, wanneer ik die code bij kpn.com/spotify inklop dan kom ik niet echt verder
  6. KPN helpdesk heeft telefonisch alle stappen met me doorlopen, maar we komen helaas niet verder.

Wie helpt me op weg? Dankjewel!

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @evenchecken, welkom op het forum. Voor de volledigheid heb ik je bericht verplaatst naar het verzameltopic over Spotify Family. Neem voor de zekerheid het startbericht nog even door. Wat in dit geval het issue is, is dat Spotify maandelijk opzeggingen verwerkt. Dat wil zeggen, wij hebben doorgegeven aan Spotify dat jouw Premium weer Free moet worden. Spotify verwerkt dit maandelijks, op de datum dat het oorspronkelijk actief is geworden. Oftewel het duurt nog uiterlijk een maand voor het weer Free is. Daarna kun je dit account omzetten naar het hoofdaccount van je Family. De code die je hebt gekregen blijft zes weken geldig.

Hoi,

Ik heb Spotify Premium via KPN Compleet, maar wil hem nu omzetten naar Spotify Family.

Ik moet dus Spotify Premium omzetten naar Free in mijnkpn, maar ik kan dat helemaal niet vinden in mijnkpn. Komt dat omdat hij gekoppeld is aan KPN Compleet?

Hoe zet ik mijn Premium account dan om naar Free?

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Selma47, Welkom hier! Bedankt voor je bericht en fijn dat je ons gevonden heeft. Ik heb je bericht even naar dit topic toe gesleept, omdat je hier de informatie vind waar je naar opzoek bent.
Deze informatie is nuttig voor jou: Als je al Spotify Premium bij KPN hebt hoef je niets te doen, het account wordt automatisch omgezet naar Family. 

Je kunt in de MijnKPN Spotify Family aanzetten. Als dit niet lukt, dan kan ik dit ook voor je regelen. Hiervoor hebben we je gegevens nodig. Deze kun je invullen in je profiel. Mocht je hulp nodig hebben van mij, geef dan een seintje als je je profiel hebt ingevuld.

Hii,

Ik krijg sinds vandaag ook reclame tussendoor…

Via een kpn winkel het zo geregeld dat m'n premium uit zou gaan en dat zou automatisch een premium family worden... Maar ik ben er nog niet achter hoe Spotify dan zou moeten werken met family…

 

Help pls! :)

Hoi @Selma47, Welkom hier! Bedankt voor je bericht en fijn dat je ons gevonden heeft. Ik heb je bericht even naar dit topic toe gesleept, omdat je hier de informatie vind waar je naar opzoek bent.
Deze informatie is nuttig voor jou: Als je al Spotify Premium bij KPN hebt hoef je niets te doen, het account wordt automatisch omgezet naar Family. 

Je kunt in de MijnKPN Spotify Family aanzetten. Als dit niet lukt, dan kan ik dit ook voor je regelen. Hiervoor hebben we je gegevens nodig. Deze kun je invullen in je profiel. Mocht je hulp nodig hebben van mij, geef dan een seintje als je je profiel hebt ingevuld.

Hoi @Lisa, Ik heb wat gegevens ingevuld in mijn profiel. Momenteel is het niet mogelijk om de KPN site te bezoeken (waarschijnlijk een storing?). Als je me zou willen helpen … heel graag.

Beste,

Ik heb een poosje gezocht op Spotify en KPN.com maar kan niet vinden hoe ik een upgrade van spotify premium naar family kan regelen.

Spotify premium zit al jaren in mijn abonnement en ik betaal per maand.

mvg

Reputatie 7
Badge +21

@Selma47 ik zie dat Spotify Family al wel is gewijzigd in je abonnement. Heb je de activatiecode ontvangen en gebruikt hiervoor? Of bedoel je dat met de site is niet bereikbaar?

@Harm8421, Spotify Family kan je aanvragen wanneer je een KPN Hussel abonnement voor internet (en televisie) hebt. Bij je huidige abonnement, waar Spotify bij inbegrepen zit, kan je het niet aanvragen helaas. Dus voor jou is het handig om te kijken hoe je abonnement eruit zou zien als je het zou wijzigen naar een nieuw Hussel abonnement. Denk hierbij om de eventuele voordelen die je hebt, die zullen gaan wijzigen.

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Harm8421,

Het klinkt alsof je Alles in 1 standaard of premium hebt. Daarbij is het niet mogelijk om Spotify Family af te sluiten.  Je kan overwegen om de overstap te maken naar KPN Hussel door je huidige abonnement te vergelijken met de nieuwe via MijnKPN. Dit doe je via Producten → Thuis → Abonnement wijzigen. Vaker ben je goedkoper uit, maar dit verschilt per geval. Met die prijsplan is family afsluiten wel mogelijk,

Je kan ook Spotify afsluiten via Spotify zelf, alleen dien je dan wel een nieuw account te maken en je blijft doorbetalen via je oude alles in 1 standaard abonnement. Aangezien de prijs van Spotify grotendeels in de pakketprijs verwerkt zit. 

@Selma47 ik zie dat Spotify Family al wel is gewijzigd in je abonnement. Heb je de activatiecode ontvangen en gebruikt hiervoor? Of bedoel je dat met de site is niet bereikbaar?

@Susan_  Ik heb de code ontvangen, maar nog niet gebruikt. 

Met de site niet bereikbaar, bedoel ik dat ik op mijn laptop niet op de website van Kpn kan komen.

Reputatie 7
Badge +24

@Selma47 ik zie dat Spotify Family al wel is gewijzigd in je abonnement. Heb je de activatiecode ontvangen en gebruikt hiervoor? Of bedoel je dat met de site is niet bereikbaar?

@Susan_  Ik heb de code ontvangen, maar nog niet gebruikt. 

Met de site niet bereikbaar, bedoel ik dat ik op mijn laptop niet op de website van Kpn kan komen.

Deze site niet? https://www.kpn.com/spotify/activeer-premium-family.htm 

Hoi! Ik heb mijn abo omgezet naar hussel. Nu kan het wel. Dank. 

Hii,

Ik krijg sinds vandaag ook reclame tussendoor…

Via een kpn winkel het zo geregeld dat m'n premium uit zou gaan en dat zou automatisch een premium family worden... Maar ik ben er nog niet achter hoe Spotify dan zou moeten werken met family…

 

Help pls! :)

Nvm! Heb het al gefixt!!