Alles over Spotify Family bij KPN!

Alles over Spotify Family bij KPN!
Reputatie 7
Badge +25

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Een lang gekoesterde wens van klanten is nu dan eindelijk in vervulling gegaan: vanaf 9 juli introduceren we Spotify Family bij KPN. Klanten met een KPN Thuis abonnement kunnen nu naast Spotify Premium ook voor het Family pakket van Spotify via KPN kiezen. Spotify Family kost €17,99 per maand. Voor klanten met alleen KPN Mobiel is Spotify Family nog niet mogelijk maar er wordt wel aan gewerkt om het ook daar beschikbaar te maken. Zodra het zover is dan zullen we dat hier zeker melden. Heb je vragen over Spotify Premium? Lees er hier alles over: Veelgestelde Vragen over Spotify Premium
 

Wat is Spotify Family?

Met Spotify Family krijg je 1+5 Spotify accounts. Je kan Spotify Family bij KPN bestellen en word je hoofdaccounthouder van het Spotify Family abonnement. Vervolgens kan de hoofdaccounthouder via de website van Spotify 5 personen uitnodigen die op hetzelfde adres wonen.
 

Hoe werkt het?

Bij Spotify Family heb je 1 hoofdaccount en tot maximaal 5 subaccounts. Met het hoofdaccount kan je op basis van je woonadres (Let op, deze moet voor alle accounts hetzelfde zijn), naam en e-mailadres tot 5 extra accounts uitnodigen. Alle afspeellijsten blijven bewaard als je jouw Spotify Free of Premium account omzet naar Spotify Family. Al je guilty pleasures blijven gewoon dus in je afspeellijst staan!
 

Kan ik Spotify Family bestellen?

Alle klanten met een Vast abonnement die vanaf 1 juli 2017 zijn geïntroduceerd kunnen Spotify Family bestellen. Het gaat dus om de volgende abonnementen (en eventuele abonnementen die later worden geïntroduceerd):

  • Internet
  • Internet en TV Basis
  • Internet en TV
  • Internet en TV 4K

 

d00a404a-f087-4570-804c-14df9ef6e3d1.jpg

 

 

Hoe werkt het met een ouder abonnement (met Spotify inbegrepen)?

Als je op dit moment een abonnement hebt dat ouder is (bijvoorbeeld 'Alles-in-1 Standaard'), en je wilt graag gebruik maken van Spotify Family, dan zal je eerst over moeten naar één van de nieuwste abonnementen. Dit kan je bijvoorbeeld via MijnKPN regelen.

 

Hoe kan ik Spotify Family bestellen?

Spotify Family kan je bestellen via MijnKPN, in de winkel of via 0800-0402(gratis).

 

Hoe activeer ik Spotify Family nadat ik het heb aangevraagd?

Het activeren van Family werkt hetzelfde als bij Premium.

  • Nieuwe klanten kunnen dit activeren op kpn.com/spotifyactiveren
  • Als je al Spotify Premium bij KPN hebt hoef je niets te doen, het account wordt automatisch omgezet naar Family
  • Als je nu Spotify Premium buiten KPN hebt, dien je eerst het account bij Spotify op te zeggen. Wanneer dat abonnement is afgelopen (en dus 'Free' is) kun je via KPN Spotify Family aanvragen en krijg je de code per e-mail of SMS

 

Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren

Hoe kan ik andere personen uitnodigen voor mijn Spotify Family account?

  1. log in op je Spotify Family hoofdaccount door op Spotify.com op 'Inloggen' te klikken en je aan te melden met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Selecteer Spotify for Family in het menu aan de linkerkant van de pagina en vul je adresgegevens in en klik op ‘verzenden’.
  3. Vervolgens zie je de pagina ‘Je woning’ met daaronder het hoofdaccount ‘jij’. Door op de knop 'Uitnodiging Verzenden' te drukken kan je gezinsleden uitnodigen.
  4. Vervolgens krijg je een pop-up waarin Spotify akkoord vraagt op het feit dat je enkel personen uit kunt nodigen die op hetzelfde adres wonen en dat Spotify zich het recht voorbehoud om accounts te blokkeren als dit niet het geval is. Je moet, indien akkoord, op ‘ik ga akkoord’ klikken.
  5. Nu kan je de voornaam en achternaam van de genodigde invullen met daarbij het e-mailadres waarop de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family zal ontvangen. Door op ‘Uitnodiging verzenden’ te drukken wordt de uitnodiging vervolgens verstuurd.
  6. Je krijgt vervolgens een bevestiging van de uitnodiging te zien en ziet het nieuwe gezinslid op de pagina staan.

 

Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je nog geen Spotify account hebt, al een Spotify Free account hebt of een Spotify Premium Account via Spotify zelf hebt (dus niet via KPN!).

  1. De persoon die uitgenodigd is om deel te worden van jouw Spotify Family ontvangt een e-mail van Spotify.
  2. Door op 'Uitnodiging Accepteren' te klikken, komt de genodigde op de inlogpagina van Spotify waar hij/zij een nieuw account kan aanmaken of in kan loggen met zijn/haar bestaande account. Dit moet een ander account zijn dan het hoofdaccount. Als de genodigde al ingelogd was, dan zal hij/zij direct doorgaan naar stap 3.
  3. Na het aanmaken van het account komt de genodigde op een pagina waar de persoonsgegevens ingevoerd moeten worden. Na het bevestigen ziet de genodigde de volgende melding: Gefeliciteerd! Je bent nu lid van Premium for Family.


Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je al een Spotify Premium account via KPN hebt.
Als je iemand uitnodigt om deel te nemen aan je Spotify Family account die al een Spotify Premium account via KPN heeft, dan zal de genodigde een foutmelding krijgen als hij/zij zich via de bovenstaande route aan probeert te melden. In plaats van de 'Gefeliciteerd...' melding zal diegene een foutmelding te zien krijgen (rode balk). Dit komt omdat de genodigde eerst via MijnKPN het huidige Spotify Premium abonnement op moet zeggen. Als de genodigde Spotify Premium via KPN heeft uitgezet in MijnKPN, dan kan de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family pas accepteren als zijn/haar Spotify Premium maand is afgelopen en zijn account terug is gezet naar Spotify Free.

Heb je vragen over Spotify Family bij KPN? Stel ze gerust hieronder in een reactie!

 

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family.

Per 1 april wordt de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium gaat dan €9,99 p/mnd kosten en Spotify Family €14,99 p/mnd. Inloggegevens en afspeellijsten blijven bestaan. Meer informatie over deze wijziging kun je vinden op kpn.com/spotifyverandert.

 

Laatste update: 27-10-2021
Laatste wijziging: 7-12-2021 Link bijgewerkt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1432 reacties

Ik heb Alles-in-1 Thuis Standaard met gratis Spotify Premium. Ik wil Spotify omzetten naar Spotify Family maar die optie krijg ik niet te zien bij "Extra opties wijzigen of toevoegen". Hoe kan dit wel?

Reputatie 7
Badge +24

@FreddieV Eerst uw abonnement verlengen naar een Hussel abonnement. Daarbij kunt u Spotify Family afsluiten. Bij de oudere abonnementsvormen is dit onmogelijk. 

Hallo, ik heb precies hetzelfde probleem als Martijn van Diggele. Ik heb mijn Spotify premium (via KPN mobiel) omgezet naar Spotify premium for Family (via KPN internet). Ik heb via email een bevestiging gekregen en een activatie code. 

Als ik dan via de email wil activeren dan krijg ik bericht dat ik mijn Spotify premium stop moet zeggen. Maar dat kan ik niet omdat Spotify zegt dat ik dat via KPN moet doen.

Oftewel ik wordt geen en weer gestuurd en heb nog steeds volgens Spotify een premium account via KPN, maar geen Spotify premium for Family account en ik kan dus niemand uitnodigingen.

Kunnen jullie mij helpen?

 

Bij voorbaat dank.

Groeten, Micha

 

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic

Reputatie 7

Hoi @MitchAngelo73, welkom! Op het moment dat je Spotify Premium via ons opzegt geven wij dit door aan Spotify. Spotify verwerkt deze meldingen 1x per maand, op de datum dat het destijds geactiveerd is. Dus dat wil zeggen dat je nog maximaal een maand Spotify Premium hebt. Daarna valt het automatisch terug op Free. Op dat moment kun je dan de Family code gebruiken om het account om te zetten naar Family.  

Hoi Erik, bedankt voor je bericht. Dit heb ik inderdaad ook via Spotify zelf te horen gekregen. Echter inmiddels is de maand voorbij en helaas werkt het activeren nog steeds niet. Er wordt nog steeds aangegeven dat ik Spotify premium heb, terwijl dit zou moeten lopen tot de 27e van de maand.

Spotify weer via de chat gecontacteerd, maar die verwijzen me terug naar KPN. Zij kunnen niets doen zeggen ze. 

Inmiddels heb ik al wel betaald voor Spotify Family, maar werkt het nog steeds niet.

Groeten, Micha

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je Spotify Premium via je Telfort abonnement had. Premium is op 17 juni beëindigd en dat loopt dan nog zo'n maand door. Voor zover ik kan zien, zal dit bij jou tot 27 juli zijn. Ik zal dan ook een maand Spotify Family vergoeden. Ik kan dit namelijk niet verkorten. Excuses hiervoor! 

Hoi Marcia, dank je wel voor de informatie en duidelijkheid. Het lastige is inderdaad dat je zelf nergens kan zien wanneer je premium afloopt wanneer je hem opzegt of ik kijk er overheen.

En ook fijn dat je de maand Spotify Family kan vergoeden, omdat we er geen gebruik van kunnen maken. Ze zullen hier dan nog even geduld moeten hebben.:smile:

Nog een vraag: moet ik na 27 juli dan nog zelf de Spotify Family account activeren of gaat dit vanzelf?

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @MitchAngelo73, dat is inderdaad lastig!
Je zult hem tegen die tijd zelf moeten activeren met de code die je gehad hebt.

Oké, bedankt voor de informatie.

Ik zou graag over stappen van spotify premium naar family alleen dat lukt niet via de KPN app. Kunt u mij verder helpen. 
 

mvg Boudewijn rook 

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Boudewijn1977,

Welk pakket heb je nu? Want overstappen naar family kan alleen bij de internet en tv en hussel pakketten en niet via het Alles in 1 standaard of premium. Als je het laatst genoemde pakket heeft dien je eerst over te stappen naar hussel via MijnKPN. Kijk wel eerst of het in jouw geval goedkoper uitpakt. Meestal wel maar soms ook niet. 
Je kan ook Spotify Family via Spotify zelf regelen, de prijs is immers hetzelfde. Maar vanuit alles in 1 betaal je nog wel gewoon een deel van spotify, ongeacht er '’gratis'’ staat. 

Reputatie 7

Hoi @Boudewijn1977, welkom! Ik heb je bericht samengevoegd met ons verzameltopic over Spotify Family. In het startbericht vind je alle info over hoe je Family kunt afnemen via ons. Zoals Chris als benoemt is Family niet beschikbaar bij oude stijl pakketten. In dat geval zul je over moeten stappen naar een Husselabonnement. Bij die overstap komt inbegrepen Spotify te vervallen en kun je Family aanzetten.

 

Mocht je er niet uitkomen, of je hebt aanvullende vragen, horen we het graag :) 

Na het doorlopen van andere draadjes, nog geen oplossing gevonden. Wie-o-wie?

  1. Ik had/heb via KPN gratis Spotify Premium (via tv en internet)
  2. Gisteren abo omgezet en Spotify Family genomen
  3. In mijn KPN wordt ook al ‘ Family” vermeld
  4. Binnen mijn spotify account staat echter nog ‘Premium’ vermeld
  5. Bevestigingsmail met code voor Family ontvangen, wanneer ik die code bij kpn.com/spotify inklop dan kom ik niet echt verder
  6. KPN helpdesk heeft telefonisch alle stappen met me doorlopen, maar we komen helaas niet verder.

Wie helpt me op weg? Dankjewel!

 

Reputatie 7

Hoi @evenchecken, welkom op het forum. Voor de volledigheid heb ik je bericht verplaatst naar het verzameltopic over Spotify Family. Neem voor de zekerheid het startbericht nog even door. Wat in dit geval het issue is, is dat Spotify maandelijk opzeggingen verwerkt. Dat wil zeggen, wij hebben doorgegeven aan Spotify dat jouw Premium weer Free moet worden. Spotify verwerkt dit maandelijks, op de datum dat het oorspronkelijk actief is geworden. Oftewel het duurt nog uiterlijk een maand voor het weer Free is. Daarna kun je dit account omzetten naar het hoofdaccount van je Family. De code die je hebt gekregen blijft zes weken geldig.

Hoi,

Ik heb Spotify Premium via KPN Compleet, maar wil hem nu omzetten naar Spotify Family.

Ik moet dus Spotify Premium omzetten naar Free in mijnkpn, maar ik kan dat helemaal niet vinden in mijnkpn. Komt dat omdat hij gekoppeld is aan KPN Compleet?

Hoe zet ik mijn Premium account dan om naar Free?

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Selma47, Welkom hier! Bedankt voor je bericht en fijn dat je ons gevonden heeft. Ik heb je bericht even naar dit topic toe gesleept, omdat je hier de informatie vind waar je naar opzoek bent.
Deze informatie is nuttig voor jou: Als je al Spotify Premium bij KPN hebt hoef je niets te doen, het account wordt automatisch omgezet naar Family. 

Je kunt in de MijnKPN Spotify Family aanzetten. Als dit niet lukt, dan kan ik dit ook voor je regelen. Hiervoor hebben we je gegevens nodig. Deze kun je invullen in je profiel. Mocht je hulp nodig hebben van mij, geef dan een seintje als je je profiel hebt ingevuld.

Hii,

Ik krijg sinds vandaag ook reclame tussendoor…

Via een kpn winkel het zo geregeld dat m'n premium uit zou gaan en dat zou automatisch een premium family worden... Maar ik ben er nog niet achter hoe Spotify dan zou moeten werken met family…

 

Help pls! :)

Hoi @Selma47, Welkom hier! Bedankt voor je bericht en fijn dat je ons gevonden heeft. Ik heb je bericht even naar dit topic toe gesleept, omdat je hier de informatie vind waar je naar opzoek bent.
Deze informatie is nuttig voor jou: Als je al Spotify Premium bij KPN hebt hoef je niets te doen, het account wordt automatisch omgezet naar Family. 

Je kunt in de MijnKPN Spotify Family aanzetten. Als dit niet lukt, dan kan ik dit ook voor je regelen. Hiervoor hebben we je gegevens nodig. Deze kun je invullen in je profiel. Mocht je hulp nodig hebben van mij, geef dan een seintje als je je profiel hebt ingevuld.

Hoi @Lisa, Ik heb wat gegevens ingevuld in mijn profiel. Momenteel is het niet mogelijk om de KPN site te bezoeken (waarschijnlijk een storing?). Als je me zou willen helpen … heel graag.

Beste,

Ik heb een poosje gezocht op Spotify en KPN.com maar kan niet vinden hoe ik een upgrade van spotify premium naar family kan regelen.

Spotify premium zit al jaren in mijn abonnement en ik betaal per maand.

mvg

Reputatie 7
Badge +21

@Selma47 ik zie dat Spotify Family al wel is gewijzigd in je abonnement. Heb je de activatiecode ontvangen en gebruikt hiervoor? Of bedoel je dat met de site is niet bereikbaar?

@Harm8421, Spotify Family kan je aanvragen wanneer je een KPN Hussel abonnement voor internet (en televisie) hebt. Bij je huidige abonnement, waar Spotify bij inbegrepen zit, kan je het niet aanvragen helaas. Dus voor jou is het handig om te kijken hoe je abonnement eruit zou zien als je het zou wijzigen naar een nieuw Hussel abonnement. Denk hierbij om de eventuele voordelen die je hebt, die zullen gaan wijzigen.

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Harm8421,

Het klinkt alsof je Alles in 1 standaard of premium hebt. Daarbij is het niet mogelijk om Spotify Family af te sluiten.  Je kan overwegen om de overstap te maken naar KPN Hussel door je huidige abonnement te vergelijken met de nieuwe via MijnKPN. Dit doe je via Producten → Thuis → Abonnement wijzigen. Vaker ben je goedkoper uit, maar dit verschilt per geval. Met die prijsplan is family afsluiten wel mogelijk,

Je kan ook Spotify afsluiten via Spotify zelf, alleen dien je dan wel een nieuw account te maken en je blijft doorbetalen via je oude alles in 1 standaard abonnement. Aangezien de prijs van Spotify grotendeels in de pakketprijs verwerkt zit. 

@Selma47 ik zie dat Spotify Family al wel is gewijzigd in je abonnement. Heb je de activatiecode ontvangen en gebruikt hiervoor? Of bedoel je dat met de site is niet bereikbaar?

@Susan_  Ik heb de code ontvangen, maar nog niet gebruikt. 

Met de site niet bereikbaar, bedoel ik dat ik op mijn laptop niet op de website van Kpn kan komen.

Reputatie 7
Badge +24

@Selma47 ik zie dat Spotify Family al wel is gewijzigd in je abonnement. Heb je de activatiecode ontvangen en gebruikt hiervoor? Of bedoel je dat met de site is niet bereikbaar?

@Susan_  Ik heb de code ontvangen, maar nog niet gebruikt. 

Met de site niet bereikbaar, bedoel ik dat ik op mijn laptop niet op de website van Kpn kan komen.

Deze site niet? https://www.kpn.com/spotify/activeer-premium-family.htm 

Hoi! Ik heb mijn abo omgezet naar hussel. Nu kan het wel. Dank. 

Hii,

Ik krijg sinds vandaag ook reclame tussendoor…

Via een kpn winkel het zo geregeld dat m'n premium uit zou gaan en dat zou automatisch een premium family worden... Maar ik ben er nog niet achter hoe Spotify dan zou moeten werken met family…

 

Help pls! :)

Nvm! Heb het al gefixt!!