Sticky

De KPN TV+ app: de nieuwe app voor online tv-kijken

  • 11 December 2023
  • 283 reacties
  • 27756 keer bekeken
De KPN TV+ app: de nieuwe app voor online tv-kijken
Reputatie 7
Badge +30

Je kunt bij KPN ook op je mobiele apparaten tv kijken met onze app. Deze hebben we nu helemaal vernieuwd: de KPN TV+ app! Hier lees je meer over onze nieuwe app.

 

 

De nieuwe KPN TV+ app

De KPN TV+ app is een nieuwe app en vervangt op termijn de bestaande KPN TV app. Daarmee kijk je live tv en al je favoriete streamingdiensten op 1 scherm. Zoeken naar je favoriete film of serie is nog makkelijker. En we maken het persoonlijk. Want je krijgt aanbevelingen op basis van wat je graag kijkt. Even geen tijd om te kijken? Maak een handige kijklijst met je favorieten voor later. Ook deel je heel makkelijk je enthousiasme over die ene serie met je vrienden.

 

Kijk al je favoriete entertainment

Naast lineair tv, vind je nu ook alle grote streamingdiensten in 1 app! 

Van deze streamingdiensten kun je alle content terugvinden en afspelen (mits je een abonnement/account hebt bij die dienst). Je wordt, zodra je een programma kiest om te bekijken, direct doorgeleid naar de eigen app van de streamingdienst zelf. 

 

Zoeken is nog makkelijker

Op zoek naar die ene film of serie? Vind makkelijker wat je wilt zien met onze zoekfunctie. Klik op het zoek-icoon rechtsboven en leef je uit! Je kan over alle streamingdiensten heen zoeken.  Ook YouTube-content kun je er vinden en afspelen.

 

 

 

 

 

 

Maak het persoonlijk

Hoofdscherm met profiel

De KPN TV+ app ondersteunt verschillende profielen. Zo kun je ieder persoon in je huishouden een eigen profiel geven (maximaal 8).

Het profiel kan naar eigen smaak worden ingesteld met een profielafbeelding, favoriete zenders en kijklijst. Zo staat jouw favoriete content altijd bovenaan. 

Ook kun je een leeftijdsgrens instellen. Ideaal voor kinderprofielen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kijklijst

Kijklijst

Je kunt programma's, series en films met een druk op de knop toevoegen aan je kijklijst. Zo kun je makkelijk terugvinden op het moment dat je wilt gaan kijken. Dit geldt ook voor programma's van streamingdiensten.

Komt er iets voorbij dat je al gezien hebt of waar je niet in geïnteresseerd bent? Druk op de al-gezien knop.

 

Gepersonaliseerde aanbevelingen

Is je favoriete film/serie net afgelopen en ben je op zoek naar iets nieuws om te kijken? De KPN TV+ app denkt met je mee! Op basis van jouw kijkgedrag, laten wij die content zien die past bij jouw profiel.

 

Nieuwe gids

Zoom in, zoom uit en zie in 1 oogopslag welk programma je nu terug kan kijken, nu live is en welke erna komt. Maak hiervoor gebruik van onze nieuwe gids!

 

Sharing is caring

Heb je familie of vrienden die ook KPN hebben en de TV+ App gebruiken? Dan kun je ze nu vanuit je profiel in de app een vriendschapsverzoek sturen. Programma gespot dat echt iets is voor die ene vriend? Je kunt de kijktip met hem delen vanuit de app.

 

 

De KPN TV+ app downloaden en gebruiken

De KPN TV+ app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN.

We zijn nu eerst gestart met de uitrol van deze nieuwe app voor een deel van onze klanten. Je krijgt de update automatisch gestuurd op je apparaat.

 

Veelgestelde vragen

Ik heb feedback op de TV+ App, waar kan ik deze kwijt?

Je kunt in de app zelf feedback indienen. Ga naar je profiel (rechtsonder) en kies dan voor instellingen (tandwiel icoon rechtsboven) en ga naar Feedback.
 

Kan ik de app zelf downloaden?

Nee. We beginnen de uitrol voorzichtig naar een klein deel van onze klanten. Je krijgt de update automatisch gestuurd op je apparaat.
 

Kan ik ook terug naar de ‘oude’ TV app?

Nee, je kunt de update niet terugdraaien.


Draaien voor full screen

Op dit moment is het nog niet mogelijk om automatisch naar full screen te gaan wanneer je de app draait. We werken eraan om dit zo snel mogelijk te fixen. Tip: Tik vanuit het kleine scherm op het full screen icoontje, en draai daarna pas je scherm.

 

Waarom zie ik geen Pluspakket content?

Films en series uit het Pluspakket zitten momenteel nog niet in de app. Dit gaan we zeker toevoegen! Nog even geduld dus.

 

Abonneer je op de Product Updates en blijf op de hoogte van de updates.



Update topic: 21-03-2024


283 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Wanneer ik gebruik maak van een VPN zijn niet alle zenders beschikbaar maar dat komt zeer waarschijnlijk door het feit dat ik dan niet van een door een KPN gegeven IP-adres gebruik maak.

 

Waarom kijk je via tv.kpn.com en niet m.b.v. de KPN TV(+) app?

Omdat de nieuwe app nog niet naar volle tevredenheid werkt op mijn tablet.

Overigens gaat dit topic over de TV+ app en dus is jouw issue hier een beetje misplaatst.

Omdat de nieuwe app nog niet naar mijn volle tevredenheid werkt op mijn tablet, vond de oude stabieler functioneren. Het gaat dus wel over de nieuwe app TV+ app voor mobiele apparaten, zoals op mijn Lenovo tablet.

Hartelijke groet,

 

 

Reputatie 7
Badge +13

Goedemorgen @Heidehipper bedankt voor je feedback! Ik zou wel willen vragen om de berichten hier specifiek over de KPN TV+ app te houden. Dan houden we het hier overzichtelijk. Wil je verder de diepte in over het functioneren van tv.kpn.com dan zou ik je willen verzoeken om daar een nieuw topic voor aan te maken. 

Reputatie 7
Badge +25

Echter wanneer ik met het pijltje links uit de zender wil gaan gebeurt er helemaal niets.

Wat bedoel je dan met "pijltje links"?

Tijdens televisie kijken zie je, na het aanraken van het scherm, linksboven een kruisje datje kunt aanklikken om de uitzending te stoppen.

@Rene Las @wjb 

Je hebt gelijk. Als je in het hoofdscherm via de ‘favoriete zenders’ naar een zender gaat kom je in de live stream. Als je dan het pijltje naar links tikt om terug te gaan kom in bij de programma-info. Als je dan nog een keer terug wil gaan met dat pijltje werkt ‘ie niet. En dat is zeer irritant want dan kun je niks. Hier is inmiddels een incident voor gemaakt om z.s.m. op te lossen!

Reputatie 3
Badge +1

Goedemorgen @Heidehipper bedankt voor je feedback! Ik zou wel willen vragen om de berichten hier specifiek over de KPN TV+ app te houden. Dan houden we het hier overzichtelijk. Wil je verder de diepte in over het functioneren van tv.kpn.com dan zou ik je willen verzoeken om daar een nieuw topic voor aan te maken. 

Prima, ik kan af en toe wat uitweiden, dat is mijn ‘probleem’ 😉. Zal het beperken tot alleen de app voor mobiele apparaten in het vervolg.

Hartelijke groet,

Erik

Reputatie 7
Badge +13

Goedemorgen @Heidehipper bedankt voor je feedback! Ik zou wel willen vragen om de berichten hier specifiek over de KPN TV+ app te houden. Dan houden we het hier overzichtelijk. Wil je verder de diepte in over het functioneren van tv.kpn.com dan zou ik je willen verzoeken om daar een nieuw topic voor aan te maken. 

Prima, ik kan af en toe wat uitweiden, dat is mijn ‘probleem’ 😉. Zal het beperken tot alleen de app voor mobiele apparaten in het vervolg.

Hartelijke groet,

Erik

Geen probleem hoor! Feedback waarderen we altijd Erik :-) . 

Reputatie 3
Badge +1

Wanneer ik gebruik maak van een VPN zijn niet alle zenders beschikbaar maar dat komt zeer waarschijnlijk door het feit dat ik dan niet van een door een KPN gegeven IP-adres gebruik maak.

Dat komt omdat KPN jouw apparaat dan ziet alsof die buitenshuis gebruikt wordt immers het IP adres is dan anders als het publieke IP adres van jouw aansluiting.

Overigens gaat dit topic over de TV+ app en dus is jouw issue hier een beetje misplaatst.

Mijn excuses, ik gebruik de (nieuwe) app niet in combinatie met een VPN. Ik was blijkbaar nog niet goed wakker vanochtend. En ja, het was inderdaad wat te veel van het goede en zoals ook in een ander antwoord al aangegeven zal ik mijn reacties in dit topic voortaan beperken tot alleen de KPN TV(+) app voor mobiele apparaten.

Hartelijke groet,

Ik heb net ontdekt dat als ik via de tv gids kijk, ik wel kan wisselen tussen de zenders.

Reputatie 4
Badge +1

Even terug melding over eerdere problemen.

Nu in het UMCG. Ook de problemen met pauzes tijdens afspelen. Niet bij opgenomen programma's van een half uur of minder, maar hier wel 5G en de hotspot speelt alle probleem files nu goed af. 👍🏻☺️

Dus er is toch iets raars aan de wifi netwerken. Niet de app, ook al werd het wel slechter na de update.

Reputatie 6
Badge +10

Ik gooi mijn iPad feedback hier ook. In de app kun je niet uitgebreid een zinnetje typen. Woordenlimiet is zo bereikt. 

 

  • Sporttabblad mist nog
  • Thumbnails laden te vaak traag in.​
  • Gebruikte stream loopt nog te ver achter op die van tv.kpn.com
  • Als een programma volgens de EPG is afgelopen, dan stopt de stream/uitzending eventjes. En dan moet de app de info gaan inladen.  Overgang is niet vloeiend
  • De app heeft nog steeds kuren met landschap modus
  • Stream starten duurt soms lang. Oude app had dit niet
  • De eerste keer in full screen tijdens kijken blijven de datum en batterij indicator in beeld. Ook de bediening om beeld groot/klein te krijgen doet het niet.  Stream afsluiten met kruisje werkt wel gelukkig.  Uitzending opnieuw starten verhelpt dat datum/batterij uit beeld verdwijnen plus de bediening doet het weer. 

​​​​​

 

Reputatie 7
  • Gebruikte stream loopt nog te ver achter op die van tv.kpn.com

Waarom loopt de stream naar jouw mening te ver achter op tv.kpn.com?

Ik heb liever een stream die achterloopt en niet hapert omdat er voldoende buffer is dan een stream die zo goed als live is maar last heeft haperingen.

Reputatie 3

Gisteren in het buitenland (Duitsland) getest op iPad (2022, 10,9 inch) met iOS 16 en internet via een Teltonika RUT241 4G MiFi, download 25 Mbps en Upload 16 Mbps.
NPO 1 live start niet, blijft bufferen.

Overschakelen naar web (tv.kpn.com) op laagste resolutie (max 432p) geen probleem.

Volgens mij is ‘adaptive bitrate’ hier het probleem: hij probeert netjes FHD (1080p) te streamen, maar ja, blijft bufferen……….
En bovendien wil ik dat ook niet op FHD, kost 3 GB per uur en dan ben ik zo door mijn databundel heen.

Reputatie 7

Gisteren in het buitenland (Duitsland) getest op iPad (2022, 10,9 inch) met iOS 16 en internet via een Teltonika RUT241 4G MiFi, download 25 Mbps en Upload 16 Mbps.
NPO 1 live start niet, blijft bufferen.

Overschakelen naar web (tv.kpn.com) op laagste resolutie (max 432p) geen probleem.

Volgens mij is ‘adaptive bitrate’ hier het probleem: hij probeert netjes FHD (1080p) te streamen, maar ja, blijft bufferen……….
En bovendien wil ik dat ook niet op FHD, kost 3 GB per uur en dan ben ik zo door mijn databundel heen.

Ik geef je groot gelijk dat je geen 3GB per uur wilt verstoken en dat je dus een lagere bitrate wilt kunnen instellen.

Onderstaand het verbruik van de oude KPN TV app op mijn OnePlus 5T ingesteld op 480P…

...en het verbruik van de nieuwe KPN TV+ app op dezelfde OnePlus 5T kijkende naar dezelfde zender maar nu dus met die adaptieve bitrate.

Dat is toch een verdubbeling van het verbruik.

 

Overigens is de benodigde bandbreedte nog geen reden om te resulteren in het bufferen, die is immers veel lager dan de 25Mbps die op jouw MiFi router beschikbaar is. Er is dus blijkbaar nog een andere bottleneck en ik verwacht eigenlijk dat die in de routering richting het KPN TV platform ligt, niet in de snelheid van jouw aansluiting.

Reputatie 3

Overigens is de benodigde bandbreedte nog geen reden om te resulteren in het bufferen, die is immers veel lager dan de 25Mbps die op jouw MiFi router beschikbaar is. Er is dus blijkbaar nog een andere bottleneck en ik verwacht eigenlijk dat die in de routering richting het KPN TV platform ligt, niet in de snelheid van jouw aansluiting.

Dat zou kunnen; Duitsland staat nu eenmaal niet bekend als vooruitstrevend op het gebied van GSM-communicatie. Tot vorig jaar kwam ik nog regelmatig 2G tegen als protocol.
Helaas houden onze ‘vrienden’ van KPN daar geen rekening mee.

Reputatie 7

Helaas houden onze ‘vrienden’ van KPN daar geen rekening mee.

Wat bedoel je daarmee?

Reputatie 3

Helaas houden onze ‘vrienden’ van KPN daar geen rekening mee.

Wat bedoel je daarmee?

Door adaptive bitrate toe te passen (en dus ‘kiest’ de ICT-er) en niet de gebruiker zelf te laten kiezen welke resolutie hij wil en daarmee welke bandbreedte en verbindingssnelheid noodzakelijk is. Ik heb niet voor niets geen Windows in huis, die heb ik 20 jaar geleden al de deur uit geschopt. Ik bepaal zelf  wat ik wil (en dus is het bij mij Ubuntu en Linux wat de klok slaat).

Reputatie 7

Helaas houden onze ‘vrienden’ van KPN daar geen rekening mee.

Wat bedoel je daarmee?

Door adaptive bitrate toe te passen (en dus ‘kiest’ de ICT-er) en niet de gebruiker zelf te laten kiezen welke resolutie hij wil en daarmee welke bandbreedte en verbindingssnelheid noodzakelijk is.

De functionaliteit om zelf de beeldkwaliteit te kiezen komt, naar ik begrepen heb, ook wel weer terug.

Reputatie 3

De functionaliteit om zelf de beeldkwaliteit te kiezen komt, naar ik begrepen heb, ook wel weer terug.

Daarop zijn sinds die ‘mededeling’ inmiddels al 3 reparatie-updates verschenen.

Reputatie 7
Badge +25

Onderstaand het verbruik van de oude KPN TV app op mijn OnePlus 5T ingesteld op 480P…

...en het verbruik van de nieuwe KPN TV+ app op dezelfde OnePlus 5T kijkende naar dezelfde zender maar nu dus met die adaptieve bitrate.

Dat is toch een verdubbeling van het verbruik.

 

Wel interessant. Ook met de zomervakantie die voor de deur staat. Ik weet overigens niet wanneer die mogelijkheid gaat komen. Stabiliteit en snelheid van de app is op dit moment het belangrijkste en nog meer veelgehoorde feedback. Dus ik durf nog geen uitspraken te doen over wanneer.

We geven alle feedback natuurlijk netjes door aan onze collega's.

Reputatie 7

Onderstaand het verbruik van de oude KPN TV app op mijn OnePlus 5T ingesteld op 480P…

...en het verbruik van de nieuwe KPN TV+ app op dezelfde OnePlus 5T kijkende naar dezelfde zender maar nu dus met die adaptieve bitrate.

Dat is toch een verdubbeling van het verbruik.

 

Wel interessant. Ook met de zomervakantie die voor de deur staat. Ik weet overigens niet wanneer die mogelijkheid gaat komen. Stabiliteit en snelheid van de app is op dit moment het belangrijkste en nog meer veelgehoorde feedback. Dus ik durf nog geen uitspraken te doen over wanneer.

We geven alle feedback natuurlijk netjes door aan onze collega's.

Om het plaatje compleet te maken onderstaand ook nog het verbruik van de oude KPN TV app bij resp. 720p en 1080p.

720p
1080p

Het verbruik van de KPN TV+ app met dynamic bitrates is op mijn OnePlus 5T dus te vergelijken met 720p op de oude KPN TV app.

Reputatie 3

Het verbruik van de KPN TV+ app met dynamic bitrates is op mijn OnePlus 5T dus te vergelijken met 720P op de oude KPN TV app.

Op een klein schermpje van de Oneplus 5T, daar ben ik (>70 jaar) ‘te oud’ voor en al helemaal om een avond TV te kijken. Jammer dat je de oude gegevens niet met een 11 inch tablet hebt. Met een nieuwe iPad en een Teletonika RUT 241 (ik geef toe een industriële router die ook niet iedereen kan instellen) wordt aan alle voorwaarden van ‘adaptive bitrate’ voldaan om op Full HD te streamen. En omdat KPN mij dat dan oplegt ben ik 3 GB per uur kwijt. Ik heb nu een abonnement NLZiet genomen, waarop ik vrolijk de resolutie vanaf 234p (250 MB/uur) kan instellen. Als me dat bevalt blijf ik alleen nog Internet van KPN (via glasvezel) houden (voor zolang als dat duurt).

 

Reputatie 7

Jammer dat je de oude gegevens niet met een 11 inch tablet hebt.

Onderstaand het verbruik op mijn 11inch Xiaomi Pad 5.

KPN TV+
oude KPN TV 480p
oude KPN TV 720p
oude KPN TV 1080p

 

Reputatie 7
Badge +17

Er is helaas een storing @Rene Las. We houden je op de hoogte via een storingstopic: 

En op onze storingspagina. Excuses voor het ongemak. 

Reputatie 7
Badge +13

@Roland53 en andere meelezers: berichten over de storing die momenteel gaande is, zijn verplaatst naar ons centrale storingstopic.

Vriendelijke verzoek om meldingen die betrekking hebben op deze storing, centraal te houden in het volgende topic:


Dat houdt voor ons het overzicht, alvast bedankt!

 

Reputatie 7

Wanneer kunnen abonnees met een Hussel abonnement opnames van de HD-"Glas" zenders via de app terugkijken (en inplannen)? Ik vraag al jaren om die functionaliteit en krijg helaas altijd nul op het rekest.

Ik snap oprecht niet waarom KPN niet eindelijk eens inziet dat het niet kunnen terugkijken van opnames van de TV-"Glas" zenders voor vele vele Hussel abonnees met glasvezelabonnement een behoorlijke aderlating is. Voor mij persoonlijk betekent het dat ik meer dan 95% van mijn opnames niet terug kan kijken via de apps en site. Het is al helemaal niet te verkroppen dat opnames van exact dezelfde zenders voor de TV+ abonnees wel gewoon via de app gekeken in ingepland kunnen worden. Ik hoop oprecht dat het TV app developmentteam hier eens werk van gaat maken. @TV Apps Team?!

Ik weet dat er meerdere onderdelen van KPN betrokken zijn bij dergelijke ontwikkelingen en dat het TV app development team niet niet in z'n eentje kan klaren maar het kan toch niet zo zijn dat verschillende afdelingen/teams niet eens de koppen bij elkaar kunnen steken om dit issue te tackelen.

Wat mij betreft is dit -by far de allergrootste tekortkoming van het TV platform van KPN.

Is dit nu nog echt een app voor de tv kanalen die KPN levert of een reclamezuil voor de diverse streamdiensten?

Ik heb niet bij elke streamdienst een account, doe het dan zoals in Plex kan laat ons kiezen van welke dienst we gebruikmaken.

Reageer