De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN

Toon eerste bericht

2084 reacties

Heeft iemand hier ook een probleem met de app via een smart tv(ingebouwde Chromecast) Het beeld vergroot en verkleint vanzelf. Als hij vergroot is er alleen links boven zichtbaar de rest valt weg. Dit is sinds van de week na een update. 

Reputatie 7

Gebruik je de smart-TV app of cast je vanaf een telefoon/tablet naar een Android TV.

Wat voor een apparaat gebruik je om mee te casten?

Is dit met alle zenders of met een specifieke zender?

Welke update bedoel je immers de iTV app op mijn Android telefoon en tablet zijn 3 november voor het laatst geupdate.

Gebruik je de smart-TV app of cast je vanaf een telefoon/tablet naar een Android TV.

Wat voor een apparaat gebruik je om mee te casten?

Is dit met alle zenders of met een specifieke zender?

Wij gebruiken de smart tv app. Als we vanaf de telefoon streamen is er geen probleem. 

Is met alle zenders.

Gebruik je de smart-TV app of cast je vanaf een telefoon/tablet naar een Android TV.

Wat voor een apparaat gebruik je om mee te casten?

Is dit met alle zenders of met een specifieke zender?

Wij gebruiken de smart tv app. Als we vanaf de telefoon streamen is er geen probleem. 

Is met alle zenders.

Verleden week wilde hij geupdate worden dus hebben we gedaan 

 

Reputatie 7

Ik ervaar geen problemen op mijn Sony KD-43XD8305 met de smart-TV app versie 2.10.38.

Welk merk en type televisie heb jij en welke versie van de smart-TV app staat daar op?

Is dit een 'goedkope’ smart tv met 1366 x 768 resolutie (ookwel HDready genaamd)?

Laatst hier op het forum iemand met een Android-TV met HDready resolutie. Daar werkte het ook niet op. Zelfde klacht.

Wat is het merk en type van je tv?

@Fam lieben .

 

Ik ervaar geen problemen op mijn Sony KD-43XD8305 met de smart-TV app versie 2.10.38.

Welk merk en type televisie heb jij en welke versie van de smart-TV app staat daar op?

Wij hebben een xiaomi tv. Ik heb het via playstore gedownload geen flauw idee eigenlijk hihi

Is dit een 'goedkope’ smart tv met 1366 x 768 resolutie (ookwel HDready genaamd)?

Laatst hier op het forum iemand met een Android-TV met HDready resolutie. Daar werkte het ook niet op. Zelfde klacht.

Wat is het merk en type van je tv?

@Fam lieben .

Het is een xiaomi tv. 4 k type weet ik niet zo snel zal ik moeten opzoeken

Wij hebben een xiaomi tv.

Aha! Zie mijn reactie hierboven net voor die van jouw, @Fam lieben .

Gezien de klacht bewijfel ik of het een 4k of zelfs FHD televisie is. Ben benieuwd naar het type.

Zelfde probleem/klacht met de app:

 

Bedankt voor jullie hulp. Ik heb geen verstand van tv blijkbaar hahaha het is inderdaad dezelfde tv als in het andere topic. Ziggo werkt prima erop   streamen vanaf je telefoon werkt ook prima maar de app niet. Toch vind ik het raar dat je perse een duurdere tv moet aanschaffen om het wel werkzaam te hebben. @Kpn zou dit mogelijk moeten maken voor dit soort tv's.

@Fam lieben 

Heb je hier al eens naar gekeken.

Die auto functie.?

Zie dit filmpje is ook van een Android tv.

 

@ Fam lieben

Ziggo werkt(e) erop omdat Ziggo uitzendt via de app in de laagste HD kwaliteit: 720P. Je ziet het al aan het getal, dat past op dat scherm.
Al die arme kijkers bij Ziggo die op hun Full HD tv en vaak 4k tv in de woonkamer via de app kijken…. snik 😱

KPN heeft in de app Full HD 1080P. Dat is echter niet geschikt voor HDready schermen.

KPN zou dit mogelijk moeten maken voor dit soort tv's.

Er zijn niet zo heel erg veel smart-tv's in omloop die HDready zijn. Ik vind het ook een vreemde en goedkope en wel typische combi. Om dáár nou die hele smart-tv app voor Android-TV voor aan te passen...

Tot dat vorige topic wist ik niet eens dat er überhaupt fabrikanten het lef hadden smart-tv's op de markt te brengen die niet minimaal gechikt zijn voor Full HD 1080P.

De ontvanger kan het beeld automatisch aanpassen van 720, 1080 tot 2160 pixels. De app kan dat niet; die is vast 1080P.

Met jouw tv gaat het niet lukken met de ingebouwde app. Gek genoeg wel met een los streaming apparaat. Als bijvoorbeeld de Chromecast HD Google TV. Dan ook is de app 1080P, maar het apparaat zelf brengt dat omlaag naar 720P voor je televisie. Net als de ontvanger dat doet.

Ik denk ook maar zo dat je het ook niet met bv Netflix ofzo moet proberen op die tv. 

@ Fam lieben

Ziggo werkt(e) erop omdat Ziggo uitzendt via de app in de laagste HD kwaliteit: 720P. Je ziet het al aan het getal, dat past op dat scherm.
Al die arme kijkers bij Ziggo die op hun Full HD tv en vaak 4k tv in de woonkamer via de app kijken…. snik 😱

KPN heeft in de app Full HD 1080P. Dat is echter niet geschikt voor HDready schermen.

KPN zou dit mogelijk moeten maken voor dit soort tv's.

Er zijn niet zo heel erg veel smart-tv's in omloop die HDready zijn. Ik vind het ook een vreemde en goedkope en wel typische combi. Om dáár nou die hele smart-tv app voor Android-TV voor aan te passen...

Tot dat vorige topic wist ik niet eens dat er überhaupt fabrikanten het lef hadden smart-tv's op de markt te brengen die niet minimaal gechikt zijn voor Full HD 1080P.

De ontvanger kan het beeld automatisch aanpassen van 720, 1080 tot 2160 pixels. De app kan dat niet; die is vast 1080P.

Met jouw tv gaat het niet lukken met de ingebouwde app. Gek genoeg wel met een los streaming apparaat. Als bijvoorbeeld de Chromecast HD Google TV. Dan ook is de app 1080P, maar het apparaat zelf brengt dat omlaag naar 720P voor je televisie. Net als de ontvanger dat doet.

Ik denk ook maar zo dat je het ook niet met bv Netflix ofzo moet proberen op die tv. 

Netflix heeft geen probleem.

@Fam lieben

Heb je hier al eens naar gekeken.

Die auto functie.?

Zie dit filmpje is ook van een Android tv.

 

Dat heeft deze tv hellaas niet

Reputatie 7

Het zou KPN sieren ook met de smart-TV app HD-Ready televisies te ondersteunen.

Aan de andere kant zijn er maar weinig HD-Ready Android TV's dus kan ik me voorstellen dat de prioriteit laag zal zijn.

@TijtheMan , @Jeroen-bart Engelen 

Xiaomi blijkt anno nu Android-TV televisies met Android-TV te verkopen met HDready schermen (1366 x 768).
De smart tv app ondersteunt echter alleen 1080P en dat werkt niet op een HDready scherm. Het lijkt echter wel om een klein aantal te gaan in huis- maar vooral slaapkamers. Er is één model met HDready icm Android-TV. Welke gezien de prijs ook wel in slaapkamers terecht zal komen. En daar is vaak de voorkeur voor wifi en dus de app.

Xiaomi 32” Android-TV.

Nu is het mij duidelijk geworden door het topic “ESPN 4 werkt op tv.kpn.com en chromecast niet met 1080P”, dat het aparte streams zijn.

Het zou aardig zijn als KPN in de Android-TV app ook 720P streams gaat ondersteunen. Naast de gebruikelijke 1080P natuurlijk 😉😀. Want daarin heeft KPN écht een streepje voor op Ziggo met alleen 720P streams.

Zie bovenstaande vragen/reacties op deze pagina 78.

Reputatie 7
Badge +7

Bedankt voor jullie hulp. Ik heb geen verstand van tv blijkbaar hahaha het is inderdaad dezelfde tv als in het andere topic. Ziggo werkt prima erop   streamen vanaf je telefoon werkt ook prima maar de app niet. Toch vind ik het raar dat je perse een duurdere tv moet aanschaffen om het wel werkzaam te hebben. @Kpn zou dit mogelijk moeten maken voor dit soort tv's.

Zowel voor @Fam lieben als @Le_Nutt , dank voor de info. Vreemde situatie inderdaad! Downscalen van het 1080p signaal gaat kennelijk niet goed in dit geval. Want in eerste seconden is het wel goed, dat kan kloppen. Het is een adaptieve bitrate, vaak begint ie heel kort met minder dan 1080p.

@Fam lieben  gaf aan dat het sinds een software update was. Betekent dat dat het voor die software update geen problemen gaf op dezelfde Xiaomi P1 32” TV? Oftewel, het heeft prima weken/maanden gewerkt voordat dit gebeurde?
En vooral vrij essentieel om achter te komen: wélke software update? Afgaande op de tijd (“vorige week wilde die geüpdate worden” en dat was een paar dagen terug) Ik vermoed van de TV zelf, Android-TV update? Of Xiaomi? (geen idee hoe kaal de android-tv installatie is op een Xiaomi tv eerlijk gezegd).
Onze app voor deze TV is al sinds half oktober op versie 2.10.38, die zou normaal gesproken niet in afgelopen weken pas gaan updaten, en ook niet via een aankondiging of push (dat is een stille achtergrond update geweest).

@PeterG Momenteel lijkt het dus even dat de tv ongeschikt is, maar dat is idd niet per definitie zo, er zijn ook een handvol LG en Samsung TV's van 2017 en later die geen FullHD zijn en ook een Philips/TCL en Panasonic HD Ready android-TV tv's. Waar we ook niet via andere wegen klachten van hebben ontvangen, nu of afgelopen jaren. De app maakt nu eenmaal gebruik van software componenten uit de T

We weten zo nog niet 1-2-3 waarom dit gebeurt, maar het neigt klein beetje richting een Xiaomi update foutje tot nu toe (die dan vaak binnen enkele weken vanzelf hersteld wordt door een fabrikant), maar we kijken er sowieso even na. Het specifieke model hebben we zelf (nog) niet.

Volgens mij is deze zin niet helemaal afgetypt, @TV Apps Team .😉

De app maakt nu eenmaal gebruik van software componenten uit de T

Dank voor de info. Het valt me op m'n Samsung TV inderdaad op dat als je de app nét aan hebt het beeld eerst wel 576P lijkt. Dat duurt meestal tot een seconde of 30 inderdaad.

Ik heb ook een Samsung the frame en de app werkt echt heel slecht, ondanks dat deze via LAN verbonden is met deco m4 (die op zijn beurt weer aangesloten is op modem). Modem met Cat6 verbonden met glasaansluiting. 1g verbinding. De symptomen;

  • Haperingen. Beeld blijft dan 1-2 seconden hangen
  • zappen met + - leidt dikwijls in een foutmelding “mislukt, probeer het later nog een keer” 
  • te snel zappen + - leidt dikwijls in een zwart beed zonder geluid

Al verschillende zaken geprobeerd;

  • app opnieuw geïnstalleerd
  • app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
  • Samsung teruggezet naar fabrieksinstellingen

al met al echt niet fijn tv kijken zo. @KPN, hebben jullie een oplossing?

 

grt Michael

 

Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic.

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @MurkRatte en welkom hier op ons forum :)

Leuk dat je ons via deze weg hebt gevonden en hier je vraag ook stelt! Helaas moeten we je teleurstellen daar we momenteel geen oplossing voor dit probleem hebben, het spijt me. Desondanks is je feedback wel waardevol en deze zal worden doorgezet naar de juiste afdeling!

Ivm storing met de DVS icm superwifi ook maar even de app boven geïnstalleerd op 2 tv's. Ziet er eigenlijk prima uit! Zit er eigenlijk een maximum aan het aantal wat de app gelijk kan gebruiken? Als het goed werkt overweeg ik de tv kastjes met DVS boven weg te halen en daar alleen de app te gebruiken aangezien de kids meestal netflixen. Scheelt me ook weer 2 kastjes huren.

Reputatie 7

Zit er eigenlijk een maximum aan het aantal wat de app gelijk kan gebruiken? 

Dit is wat KPN daar over zegt.

Bron

In de praktijk lijkt deze restrictie overigens niet te werken.

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb ook een Samsung the frame en de app werkt echt heel slecht, ondanks dat deze via LAN verbonden is met deco m4 (die op zijn beurt weer aangesloten is op modem). Modem met Cat6 verbonden met glasaansluiting. 1g verbinding. De symptomen;

  • Haperingen. Beeld blijft dan 1-2 seconden hangen
  • zappen met + - leidt dikwijls in een foutmelding “mislukt, probeer het later nog een keer” 
  • te snel zappen + - leidt dikwijls in een zwart beed zonder geluid

Al verschillende zaken geprobeerd;

  • app opnieuw geïnstalleerd
  • app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
  • Samsung teruggezet naar fabrieksinstellingen

al met al echt niet fijn tv kijken zo. @KPN, hebben jullie een oplossing?

 

grt Michael

 

Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic.

@MurkRatte De haperingen zoals je beschrijft worden in de volgende app release aangepakt en meteen opgelost hopelijk (versie 3.x).
De zapp problemen gaan we opnieuw bekijken; dit is een aangepakt issue met één van de releases eerder dit jaar. Met app verwijderen en opnieuw installeren, gaan we uit dat je nu de up-to-date versie hebt en dit niet meer zou mogen ervaren. Wat is het exacte modelnummer van je tv-toestel?

Reputatie 4
Badge

Nog altijd geen update voor de tvgids….. wat duurt dit allemaal lang @kpn

Reputatie 7

Nog altijd geen update voor de tvgids….. wat duurt dit allemaal lang @kpn

Inderdaad, het duurt lang, heel lang.

Wanneer komt er een “gewone” gids voor de smart-TV app i.p.v. die verschrikkelijke tegels waardoor alleen vier uitzendingen van één zender volledig zichtbaar zijn en voor twee andere zenders gedeeltelijk.

Dan is een gids zoals op de site toch veel gebruiksvriendelijker.

 

Idd duurt lang….

 

 

Reageer