De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN

Toon eerste bericht

2084 reacties

Daarom gebruik ik voor opnames instellen (als ik het niet via de Arris doe) altijd de kpn tv app in mijn telefoon. Die gids is daarvoor veel handiger dan de gids in de smart-tv app.

Hierin kan je het per zender verticaal zetten en dat is handig. Dat kan zelfs op de laptop niet. Ook die gids (foto @wjb ) is dus voor mij althans ook onhandig. Veel te veel horizontaal scrollen.

Hier dus of de ontvanger (Arris 2952) of de smartphone app om opnames in te stellen.

cc @Slontje .

Reputatie 7

Hierin kan je het per zender verticaal zetten en dat is handig.

Dat vind ik juist weer een rampzalige weergave van de gids.

Wat moet jij je geërgerd hebben aan de vroegere tv gidsen, @wjb . Daar staat het al sinds jaar en dag vertikaal per zender…. En dat was er eerder dan die epg's 😉.

Conclusie: het moet dus gewoon beide kunnen. Net als op de huidige ontvangers. Want jij haat verticaal en ik haat horizontaal. En wij zullen in beide niet de enigen zijn 🙂.

Reputatie 7

Wat moet jij je geërgerd hebben aan de vroegere tv gidsen, @wjb .

Bedoel je in de papieren gids?

Daar is (was) het juist prima immers het doel van zo'n papieren gids is heel anders. Bij een papieren gids gaat het om de oriëntatie-fase van de gebruiker die op basis van de beschrijvingen bepaalt naar welke programma's hij/zij zal gaan kijken. In de interactieve gids op de televisie zit men echter in de selectie-fase waar dat programma daadwerkelijk gekozen wordt om nu te gaan kijken en daarvoor is de horizontale gids mijns inziens veel praktischer.

Natuurlijk zijn er ook mensen, zoals jij en ik, die de gids gebruiken om programma's in te plannen voor opname maar dan is de vraag ik welk percentage van de keren dat je de gids opent dat het geval is. Bij ons is dat percentage heel erg laag. Ik hecht dan ook veel meer waarde aan een horizontale gids dan aan een verticale gids, sterker nog, een verticale gids hoeft van ons niet, die gebruiken we toch nooit.

Hoi, @wjb . Ik gebruik de epg nooit voor nu. Alleen voor instellen opnames. En dat doe ik 's middags of de vorige dag al.

Live kijk ik alleen het nieuws. En dat is altijd op dezelfde tijd. Daar heb ik geen nu (horizontaal) voor nodig.

Voor inplannen opnames vind ik horizontaal vreselijk onhandig. Dan alleen verticaal per zender.

Mijn gids epg gebruik is dus al héél anders dan dat van jou. Uitsluitend voor vooruit instellen opnames. Verticaal per zender voor de overzichtelijkheid.

Een papieren gids heb ik al jaren niet meer.

Ik heb ook een Samsung the frame en de app werkt echt heel slecht, ondanks dat deze via LAN verbonden is met deco m4 (die op zijn beurt weer aangesloten is op modem). Modem met Cat6 verbonden met glasaansluiting. 1g verbinding. De symptomen;

  • Haperingen. Beeld blijft dan 1-2 seconden hangen
  • zappen met + - leidt dikwijls in een foutmelding “mislukt, probeer het later nog een keer” 
  • te snel zappen + - leidt dikwijls in een zwart beed zonder geluid

Al verschillende zaken geprobeerd;

  • app opnieuw geïnstalleerd
  • app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
  • Samsung teruggezet naar fabrieksinstellingen

al met al echt niet fijn tv kijken zo. @KPN, hebben jullie een oplossing?

 

grt Michael

 

Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic.

@MurkRatte De haperingen zoals je beschrijft worden in de volgende app release aangepakt en meteen opgelost hopelijk (versie 3.x).
De zapp problemen gaan we opnieuw bekijken; dit is een aangepakt issue met één van de releases eerder dit jaar. Met app verwijderen en opnieuw installeren, gaan we uit dat je nu de up-to-date versie hebt en dit niet meer zou mogen ervaren. Wat is het exacte modelnummer van je tv-toestel?

Hi,

fijn dat er een nieuwe update aan zit te komen die tegemoetkomt aan de haperingen. Je geeft aan dat de zap problemen zijn aangepakt in 1 van de eerdere releases dit jaar, maar mijn app heeft een bijgewerkt datum van 14/10/2021 (versie 2.9.41)

Samsung tv betreft model QE50LS03TASXXN, software versie is T-NKMDEUC-2401.1,BT - S

 

Grt Michael

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb ook een Samsung the frame en de app werkt echt heel slecht, ondanks dat deze via LAN verbonden is met deco m4 (die op zijn beurt weer aangesloten is op modem). Modem met Cat6 verbonden met glasaansluiting. 1g verbinding. De symptomen;

  • Haperingen. Beeld blijft dan 1-2 seconden hangen
  • zappen met + - leidt dikwijls in een foutmelding “mislukt, probeer het later nog een keer” 
  • te snel zappen + - leidt dikwijls in een zwart beed zonder geluid

Al verschillende zaken geprobeerd;

  • app opnieuw geïnstalleerd
  • app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
  • Samsung teruggezet naar fabrieksinstellingen

al met al echt niet fijn tv kijken zo. @KPN, hebben jullie een oplossing?

 

grt Michael

 

Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic.

@MurkRatte De haperingen zoals je beschrijft worden in de volgende app release aangepakt en meteen opgelost hopelijk (versie 3.x).
De zapp problemen gaan we opnieuw bekijken; dit is een aangepakt issue met één van de releases eerder dit jaar. Met app verwijderen en opnieuw installeren, gaan we uit dat je nu de up-to-date versie hebt en dit niet meer zou mogen ervaren. Wat is het exacte modelnummer van je tv-toestel?

Hi,

fijn dat er een nieuwe update aan zit te komen die tegemoetkomt aan de haperingen. Je geeft aan dat de zap problemen zijn aangepakt in 1 van de eerdere releases dit jaar, maar mijn app heeft een bijgewerkt datum van 14/10/2021 (versie 2.9.41)

Samsung tv betreft model QE50LS03TASXXN, software versie is T-NKMDEUC-2401.1,BT - S

 

Grt Michael

Vreemd! Dat is een oude app inderdaad, met de beschreven issues potentieel idd.  De TV is 2020 model als ik het goed heb toch? Die zitten al maanden op 2.10.38. En TV is al terug gezet naar fabrieksinstellingen en daarmee dus dan dus ook de app opnieuw geïnstalleerd. Dan bieden we die oude normaal ook niet meer aan. Heel vreemd hoe die oude dan geïnstalleerd wordt… Heb je je gegevens in je profiel staan?

Hi, het is inderdaad het 2020 model. Ik begrijp je laatste vraag niet helemaal, maar je mag mij ook even bellen als dat makkelijker is. (06***********)

 

Admin: privégegevens verplaats naar profiel

Reputatie 7
Badge +20

Als je je  profiel invult @MurkRatte kan ik je gegevens even doorgeven aan @TV Apps Team 

Als je je  profiel invult @MurkRatte kan ik je gegevens even doorgeven aan @TV Apps Team 

Done

De beste wensen toegewenst voor het nieuwe jaar. Dit is waarschijnljk mijn laatste bericht.
Ik beeindigd per 1 maart met het KPN abonnement. Ik ben niet te spreken over de kwaliteit die KPN levert.

Ik heb ook een Samsung the frame en de app werkt echt heel slecht, ondanks dat deze via LAN verbonden is met deco m4 (die op zijn beurt weer aangesloten is op modem). Modem met Cat6 verbonden met glasaansluiting. 1g verbinding. De symptomen;

  • Haperingen. Beeld blijft dan 1-2 seconden hangen
  • zappen met + - leidt dikwijls in een foutmelding “mislukt, probeer het later nog een keer” 
  • te snel zappen + - leidt dikwijls in een zwart beed zonder geluid

Al verschillende zaken geprobeerd;

  • app opnieuw geïnstalleerd
  • app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
  • Samsung teruggezet naar fabrieksinstellingen

al met al echt niet fijn tv kijken zo. @KPN, hebben jullie een oplossing?

 

grt Michael

 

Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic.

@MurkRatte De haperingen zoals je beschrijft worden in de volgende app release aangepakt en meteen opgelost hopelijk (versie 3.x).
De zapp problemen gaan we opnieuw bekijken; dit is een aangepakt issue met één van de releases eerder dit jaar. Met app verwijderen en opnieuw installeren, gaan we uit dat je nu de up-to-date versie hebt en dit niet meer zou mogen ervaren. Wat is het exacte modelnummer van je tv-toestel?

Hi,

fijn dat er een nieuwe update aan zit te komen die tegemoetkomt aan de haperingen. Je geeft aan dat de zap problemen zijn aangepakt in 1 van de eerdere releases dit jaar, maar mijn app heeft een bijgewerkt datum van 14/10/2021 (versie 2.9.41)

Samsung tv betreft model QE50LS03TASXXN, software versie is T-NKMDEUC-2401.1,BT - S

 

Grt Michael

Vreemd! Dat is een oude app inderdaad, met de beschreven issues potentieel idd.  De TV is 2020 model als ik het goed heb toch? Die zitten al maanden op 2.10.38. En TV is al terug gezet naar fabrieksinstellingen en daarmee dus dan dus ook de app opnieuw geïnstalleerd. Dan bieden we die oude normaal ook niet meer aan. Heel vreemd hoe die oude dan geïnstalleerd wordt… Heb je je gegevens in je profiel staan?

@kpn, kunnen jullie contact met mij opnemen? Ik ben er wel een beetje klaar mee om zo tv te kijken. Dank!

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @MurkRatte, ik denk dat we je bericht even gemist hadden. Ik heb je gegevens doorgegeven aan @TV Apps Team.

Iets bizar's met de kpn iTV app:

Op Sony 49XH9505 zit standaard Android. Daar heb ik afgelopen maand prima de KPN iTV app draaiende op gehad. Ineens doet die app raar en krijg ik bij welk programma ik ook aanklik, een groen ronddraaiend wieltje en dan uiteindelijk zo'n melding:  “sorry kan de video niet afspelen”.  

Nou heb ik nog een Chromecast ultra liggen (ook Android, zelfde ruimte, zelfde tv) en daar speelt de kpn app wel tv af. Het internet ligt het dus niet aan!! (Inmiddels wel Netflix / Youtube weer gewoon werkend op de tv)

 

Hoe ga ik dit oplossen dat die weer normaal op de tv speelt en ik niet via de Chromecast hoef te klooien? 

Arris box heb ik liggen maar moet bedraad, dus nutteloos. 2e wifipunt verwijderd, ivm een val in snelheid van ruim 800MBPS → 200MBPS als ik die 2e wifipunt wel laat staan op mijn werk / gamepc.

 

Reputatie 7
Badge +20

@Thomas van den Berg 

Ik zie dat het een toestel uit 2020 is.

Dus ik ga ervan uit dat de Android versie nog wel op to date is.

 

Op zo'n mooie televisie zou ik via de KPN tv decoder kijken.

Je kan altijd een vaste UTP (CAT5E) kabel trekken.

Via buizen, gootjes, etc. kan je zo'n kabel ook mooi weg wegwerken.

En dan kan je ook de tv via een switch (die i.v.m. de KPN tv decoder IGMP snooping ondersteund) ook de tv bekabeld aansluiten.

 

De KPN ITV app is nog volop in ontwikkeling.

De tv is momenteel via WIFI aangesloten ga ik vanuit.

 

Wat soms kan helpen is het volgende.

Verwijder de KPN ITV app en zet de tv uit.

Zet hem weer aan en installeer de KPN ITV app opnieuw en vul de gegevens in.

Soms wil dit helpen. 

 

Reputatie 7
Badge +30

Heeft je tv wellicht een update gehad,  @Thomas van den Berg? Zo ja, misschien dat daarbij iets is veranderd waardoor onze app niet meer lekker werkt. Je kunt Joop's tip proberen, vaak is dat voldoende:

Wat soms kan helpen is het volgende.

Verwijder de KPN ITV app en zet de tv uit.

Zet hem weer aan en installeer de KPN ITV app opnieuw en vul de gegevens in.

 

werkt

Ik gebruik nu een jaartje op mijn tv de smart tv app. En al ben ik heel blij dat ik geen kastje meer nodig heb, heb ik nog wel een paar punten die mijn inziens veel beter kunnen. 
 

  • Terugkijken. Waarom anno 2023 kun je nog steeds niet als je net te laat bent niet gelijk terugkijken. Je moet eerst 15 minuten wachten, soms langer, voor je kunt terug kijken. Kom op KPN.
  • afgelopen jaar eindelijk weer een nieuw seizoen van Doctor Who. Netjes ingesteld. Alle opgenomen afleveringen kunnen terugkijken, behalve de laatste waar veel oude doctors in terug kwamen. Deze aflevering stopte halverwege met afspelen. Precies op het meest memorable moment. Helaas is dit in het verleden eerder gebeurd. Zo liep er bij de nieuws special het geluid achter op het beeld. Als ik ergens voor betaal verwacht ik ook dat het blijft werken. Zeker als wij als klant er geen invloed op kunnen uitoefenen. 
  • bij alle zenders ervaar ik 1 tot 2 seconden pauze met tv kijken. Tv is aangesloten met 2m cat6 direct aan de modem. 
  • bij veel zenders zie ik het beeld schakelen naar een lagere resolutie. Of beter gezegd. Anti-aliasing schakelt uit. Waardoor vooral teksten blokkerig worden. 
  • Compressie mag minder. Laat de klant zelf bepalen met welke kwaliteit er gekeken kan worden. 
  • De TVgids. Laat men zelf kiezen of je in de tegels wil bladeren of alles balken met tekst. 
  • als je terugkijkt, stop dan niet. Maar laat het terugkijken doorlopen het nieuwe programma in. 
  • de klok in app blijft achter na het terugkijken. En springt pas na ongeveer een minuut terug op de juiste tijd. 

    Tot zo ver mijn punten. Doe er je voordeel mee om de app beter te maken. 
Reputatie 7
Badge +13

@HetLevenIsBeterMetTijntje Dank voor de uitgebreide feedback! Ik zal deze bundelen en terugkoppelen!

Hoi @MurkRatte, ik denk dat we je bericht even gemist hadden. Ik heb je gegevens doorgegeven aan @TV Apps Team.

Hoi, ik heb nog steeds niets gehoord en dus geen oplossing. Heb je een telefoonnummer voor mij, dan bel ik zelf even

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @MurkRatte, ik denk dat we je bericht even gemist hadden. Ik heb je gegevens doorgegeven aan @TV Apps Team.

Hoi, ik heb nog steeds niets gehoord en dus geen oplossing. Heb je een telefoonnummer voor mij, dan bel ik zelf even

Ik heb helaas geen telefoonnummer van de betreffende afdeling, maar ik heb er wel even een mail achteraan gestuurd. Daarom ga ik er vanuit dat er snel reactie komt!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @MurkRatte, ik denk dat we je bericht even gemist hadden. Ik heb je gegevens doorgegeven aan @TV Apps Team.

Hoi, ik heb nog steeds niets gehoord en dus geen oplossing. Heb je een telefoonnummer voor mij, dan bel ik zelf even

Excuus @MurkRatte . Het is ons een raadsel waarom je app achterblijft. We hebben je model of gelijkende tv ook (nog) niet. Er is nergens logica bekend die daarvoor zou kunnen zorgen. We zoeken nog naar mogelijkheden hoor.
Je geeft in je eerste post aan dat je te TV zelfs helemaal terug hebt gezet naar fabrieksinstellingen? Wanneer was dit? 
We vinden het vervelend om te vragen, maar zou je dit nog eens kunnen doen en aangeven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kijken we nog eens in de logs kunnen kijken rond die installatie.
Bij de installatie van de TV zul je ook weer met je Samsung account moeten inloggen. We kunnen het ook niet helemaal voorstellen, maar staat de landcode van de TV of van je Samsungaccount ‘gewoon’ op Nederlands? Is dat in het verleden wellicht iets mee geweest? Zijn er wellicht andere apps die ook wel eens zouden kunnen achterlopen?
2.9.41 stamt al uit 2021, heb je destijds deze app voor het eerst geïnstalleerd?

Hoi @MurkRatte, ik denk dat we je bericht even gemist hadden. Ik heb je gegevens doorgegeven aan @TV Apps Team.

Hoi, ik heb nog steeds niets gehoord en dus geen oplossing. Heb je een telefoonnummer voor mij, dan bel ik zelf even

Excuus @MurkRatte . Het is ons een raadsel waarom je app achterblijft. We hebben je model of gelijkende tv ook (nog) niet. Er is nergens logica bekend die daarvoor zou kunnen zorgen. We zoeken nog naar mogelijkheden hoor.
Je geeft in je eerste post aan dat je te TV zelfs helemaal terug hebt gezet naar fabrieksinstellingen? Wanneer was dit? 
We vinden het vervelend om te vragen, maar zou je dit nog eens kunnen doen en aangeven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kijken we nog eens in de logs kunnen kijken rond die installatie.
Bij de installatie van de TV zul je ook weer met je Samsung account moeten inloggen. We kunnen het ook niet helemaal voorstellen, maar staat de landcode van de TV of van je Samsungaccount ‘gewoon’ op Nederlands? Is dat in het verleden wellicht iets mee geweest? Zijn er wellicht andere apps die ook wel eens zouden kunnen achterlopen?
2.9.41 stamt al uit 2021, heb je destijds deze app voor het eerst geïnstalleerd?

Hi, bedankt voor je reactie. Ik heb de TV vandaag (met frisse tegenzin) om 18:46 een reset naar fabrieksinstellingen gegeven. Maar even niets hersteld vanuit mijn samsung account zodat het in feite een nieuwe tv is, maar de app die te downloaden is de 2.9.41. Het zou goed kunnen dat dit de 1e versie is geweest die geïnstalleerd is. Voor apps zoals Videoland is wel een actuele versie beschikbaar (1.0.6)
 

 

 

Reputatie 7
Badge +7

@MurkRatte Dank! Zou je in de onze smarttv app zelf eens naar Instellingen willen gaan en checken wat er achter ‘versie’ staat, rechts onderin het scherm? Ik vermoed dat het toch echt 2.9.71 is op basis van de installatie van gisteren namelijk!
Ook al zegt de Samsung Store app details iets anders. Dat gaat inmiddels niet meer goed vermoedelijk, dat daar nog staat 2.9.41, zelfs bij ‘geïnstalleerd’. 
Erg benieuwd… Hoe dan ook, het versienummer in de app zelf is altijd leidend, niet de Store info. We hebben inmiddels een update-mechanisme die buiten de store om werkt namelijk (net zoals Netflix etc).

 

@MurkRatte Dank! Zou je in de onze smarttv app zelf eens naar Instellingen willen gaan en checken wat er achter ‘versie’ staat, rechts onderin het scherm? Ik vermoed dat het toch echt 2.9.71 is op basis van de installatie van gisteren namelijk!
Ook al zegt de Samsung Store app details iets anders. Dat gaat inmiddels niet meer goed vermoedelijk, dat daar nog staat 2.9.41, zelfs bij ‘geïnstalleerd’. 
Erg benieuwd… Hoe dan ook, het versienummer in de app zelf is altijd leidend, niet de Store info. We hebben inmiddels een update-mechanisme die buiten de store om werkt namelijk (net zoals Netflix etc).

 

In de app staat 2.9.71 inderdaad. Dit is niet de laatste versie, toch? De problemen zijn nog aanwezig

Reageer