De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN
Reputatie 7
Badge +25

Met de KPN Smart TV app kijk je op je Smart TV direct naar je favoriete tv-programma’s zonder dat je een tv-ontvanger nodig hebt. Dat betekent dat je geen kabels meer door de kamer hebt lopen of apparatuur hoeft te plaatsen. Je start simpelweg je televisie, gaat naar de KPN Smart TV app en je kan televisie kijken. We vertellen je er hier alles over.
 

Wat is de KPN Smart TV app?

Met deze app kan je gemakkelijk tv kijken zonder extra apparatuur. Je kunt deze app vergelijken met de iTV app voor je mobiel, met het verschil dat je deze app downloadt en gebruikt op je Smart TV. Je vindt er alle basisfuncties in terug, zoals begin gemist, de tv-gids, terugkijken, je opnames en een overzicht van alle films en series uit je pakket. Ook kan je in het basispakket kijken naar ongeveer 62 zenders. Voor een aantal zenders zijn de rechten exclusief voor de tv-ontvanger. Ook zijn er een aantal regionale zenders beschikbaar. Bekijk hier het volledige zenderoverzicht.

 


Wat kan ik met de KPN Smart TV app?


Kijk vanaf het begin

Begin gemist? Dat is vanaf nu verleden tijd. Start het programma vanaf het begin.

Opnames inplannen en bekijken

Zelf bepalen wanneer je een programma terugkijkt? Plan dan (serie) opnames en kijk deze terug wanneer het jou uitkomt. Hiervoor heb je wel het Opnemen Pakket nodig.

Live TV pauzeren

Net als via de tv-ontvanger en de iTV online app kan je live tv pauzeren. Jij bepaalt vanaf waar en wanneer je verder kijkt (tot 7 dagen terug).

Filter op type programma in de gids

Geen eindeloze lijst met programma's, maar zie alleen de programma's die interessant voor jou zijn.

Zenderaanbod

Het zenderaanbod is gelijk aan de iTV online app.

On Demand

Ook On Demand films en series zijn beschikbaar via de KPN Smart TV app. Je vindt de optie in het menu van de app. 

 

De KPN Smart TV app gebruiken

De KPN Smart TV app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN. De app is beschikbaar in de app store voor Smart TV's van Samsung of LG (bouwjaar 2017 of nieuwer). Heb je een Philips of Sony TV met Android als besturingssysteem? Dan kun je de app downloaden via de Play Store.
 

Smart TV app

 

Veelgestelde vragen

Hoe weet ik of mijn televisie geschikt is?

De Smart TV app is geschikt voor tv’s van Samsung & LG uit 2017 of nieuwer. Zoek naar ‘KPN iTV’ in de app store van je Smart TV. Als je de app kunt vinden, betekent dit dat jouw tv geschikt is. 
 

Ook is de Smart TV app geschikt voor apparaten met Android TV OS. Dit zijn bijvoorbeeld sommige televisies van Sony en Philips, mediaspelers zoals de Nvidia Shield of de Xiaomi box, en ook de nieuwe Google Chromecast 4 met Google TV. Je kunt eenvoudig controleren of jouw Android TV apparaat geschikt is voor de app door de KPN iTV app te zoeken in de Play Store. Kun je de app niet vinden? Dan is je apparaat helaas niet geschikt voor de app.

 

Waar vind ik de KPN Smart TV app?

Je kan de app downloaden in de appstore van je TV. Zoek naar KPN en download vervolgens de app. Na het starten van de app voer je het abonnementsnummer (14 cijfers) en de pincode (4 cijfers) in. Je kan deze gegevens vinden in MijnKPN onder: Producten > Thuis > Informatie & Instellingen. Daarna kan je lekker televisie kijken.

 

Kan ik de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken?

Ja, je kan de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken. Als je wil wisselen tussen de Smart TV app en de tv-ontvanger, dan zul je op je tv van “source” moeten veranderen. Dit doe je door met de afstandsbediening van je televisie op de Home-button te drukken en vervolgens ga je naar “Source”. Hier selecteer je de tv-ontvanger. Met de KPN-afstandsbediening druk je op de input-button en selecteer je de tv-ontvanger.

 

Kan ik de KPN Smart TV app installeren op meerdere tv’s?

Je kunt de Smart TV app installeren op meerdere tv’s of Android TV toestellen, maar je kunt slechts op één apparaat tegelijkertijd kijken.

 

Waar vind ik mijn abonnementsnummer of mijn pincode?

Je hebt een abonnementsnummer en een pincode nodig om in te loggen op de KPN Smart TV app op je tv.

 

Het abonnementsnummer (14 cijfers) voor Interactieve TV vind je in MijnKPN onder ‘Thuis’ > ‘Interactieve TV’ > ‘Abonnement’ > ‘Abonnementsnummer’.

 

Als je je pincode bent vergeten, kun je deze resetten wanneer je verbonden bent met je thuisnetwerk. Gebruik hiervoor de Servicetool.

 

Hoe werkt het kinderslot?

De KPN Smart TV app neemt de kinderslot-instellingen over van de tv-ontvanger. Heb je het kinderslot geactiveerd via de tv-ontvanger, dan is kinderslot ook actief op de KPN Smart TV app. Je kunt het kinderslot ontgrendelen door op een item met kinderslot te klikken en de pincode in te voeren. Je schakelt hiermee kinderslot uit voor de gehele sessie.

Je kunt kinderslot ook tijdelijk uitschakelen via het Instellingen menu. Dit doe je in Instellingen > Kinderslot. Klik op ‘Tijdelijk uitschakelen’ en voer je pincode in. Als je de Kinderslot instellingen wilt wijzigen, doe je dat op de tv-ontvanger via Menu > Instellingen > Kinderslot.

 

Voor meer informatie over de Smart TV App kun je ook terecht op https://www.kpn.com/smarttv. Heb je daarna nog vragen? Laat ze dan gerust hier onder het topic achter.


Laatste update: 21-12-2021


2084 reacties

Abonnements nummer toegevoegd aan profiel.
Hoop op een snelle oplossing. Ben nog van de ouwe stempel en kijk graag tv live

misschien even de oude weer aanbieden om te downloaden dan is d ekans op kijken live weer groter voor dit moment.

Daarvoor moet je dan wel de medewerking hebben van de Store Content provider en i.i.g. LG is niet zo flexibel, heb ik begrepen. 

Ben nog van de ouwe stempel en kijk graag tv live

Ontvanger?!

5 euro xtra per maand voor ontvanger, kabels en andere afstandsbediening terwijl de app tot redelijke tevredenheid werkte tot gisteren.??

Heb gisterenavond " bewerken app" gekozen  bij het tv kijken via itv en smart tv LG.

Kan nu alleen nog maar programma's terugkijken en geen actuele meer zien. 

Heb app verwijderd en opnieuw gedownload. Echter geen verandering.

Wie kan mij advies geven? 

Bij voorbaat dank voor de hulp.

Jan

*Admin: verplaatst naar centraal topic. 

OK, je hebt maar één ontvanger! Voor een extra tv kan ik het begrijpen, maar voor de "hoofd tv” niet.

BTW: als je het Opnemen pakket hebt kun je die tweede ontvanger "gratis krijgen”. Dat pakket kost ook € 5, maar is gratis vanaf 2 ontvangers, Dus voor die € 5 kun je én een tweede ontvanger én het Opnemen pakket afnemen.

@Lisa: Profiel is aangevuld. Succes met oplossen!

Reputatie 7

5 euro xtra per maand voor ontvanger, ...

Heb je dan ook geen opnemenpakket?

5 euro xtra per maand voor ontvanger, ...

Heb je dan ook geen opnemenpakket?

Had net m'n laatste post in die richting aangevuld, dat heeft elkaar gekruist.

Opnemen doe ik nooit, geen behoefte aan omdat je kan terugkijken.
1 kastje boven voor de oude tv vind ik prima. Maar beneden uit esthetisch oogpunt en gemak vind ik de app te prefereren.

Esthetisch? Mindere beeldkwaliteit vind je wel esthetisch verantwoord? En de 5202 (en 8001) werken via BT, dus die kun je uit het zicht (zelfs achter een deurtje) plaatsen. Verder kun je met het Opnemenpakket reclames in opnames doorspoelen, op de reclamezenders (RTL4 e.v.) kan dat niet bij terugkijken.

Oké.

Los van de discussie wel of geen app of kastje.....

 

Hopelijk hebben de techneuten snel de oplossing. Updates prima, maar dan moet 't wel werken! Nu hebben we niets. 

Nou ja, bij een tv-abo heb je altijd tenminste één losse ontvanger. En dat is kpn mainstream. De rest (apps) zijn additioneel.

Wat ik esthetisch vind en hoe ik tv kijk staat los van het feit is dat ik graag via de app tv kijk en nu deze niet meer werkt. Ik hoop op een snelle oplossing en sluit me dus aan bij SJVB

 

@Henk2304

OK, je hebt maar één ontvanger! Voor een extra tv kan ik het begrijpen, maar voor de "hoofd tv” niet.

En als je nu voor je woonkamer een nieuwe tv koopt (met dus die app erin) en de oude tv naar de slaapkamer verhuisd…. Dan verhuist je (enige) ontvanger toch mee naar de slaapkamer en kijk je in de woonkamer via de app. Lijkt mij dan logischer dan voor € 5 per maand (tot 60 per jaar) een extra ontvanger te nemen.

Overigens: toen hier in oktober 2019 in de woonkamer een nieuwe tv kwam (Samsung met dus als backup :wink:  die app) is de ontvanger dus ook in de woonkamer gebleven. Oude tv naar slaapkamer, daar eerst digitenne. En sinds november vorig jaar Chromecast.

N.B. woonkamer 43 inch (beeld ontvanger is mooier!)
Slaapkamer 32 inch (beeld via Chromecast, 1080p50 geeft ie aan tv, is prima. Opnames vaak SD, maar dat is ook met de app in de Samsung helaas het geval!)

 

En Martin de R… je zet wel een groot scherm in je kamer maar een klein kastje is dan niet “esthetisch”?

Reputatie 7
Badge +17

Goed nieuws voor de Smart TV app gebruikers in combinatie met een LG: 

De Technische Dienst heeft zojuist een update live gezet. Het versienummer is 2.8.50 (te vinden in het menu, onderaan). Door het herstarten van de Smart TV app, haalt deze de update op. Mocht dat niet werken, herstart dan je televisie en probeer het opnieuw. Controleer daarna even goed of je de nieuwe versie van de app hebt.

Ik hoor heel graag van jullie of het is gelukt en of het met de update goed gaat!

Edit: je kunt het versienummer vinden in de instellingen, dit is onlangs veranderd.

 

Op m'n LCD kreeg ik net een update, maar ik kan bij Instellingen nog geen versienummer zien, dus ik denk dat het de (oudere) update is die ik gisteren ook al op m'n OLED heb gekregen. Verder op beide tv's nog geen update beschikbaar. Zal komende dagen nog eens kijken. Overigens werken beide toestellen prima met de app (of dat nu wel of niet 2.8.50 is).

Goed nieuws voor de Smart TV app gebruikers in combinatie met een LG: 

De Technische Dienst heeft zojuist een update live gezet. Het versienummer is 2.8.50 (te vinden in het menu, onderaan). Door het herstarten van de Smart TV app, haalt deze de update op. Mocht dat niet werken, herstart dan je televisie en probeer het opnieuw. Controleer daarna even goed of je de nieuwe versie van de app hebt.

Ik hoor heel graag van jullie of het is gelukt en of het met de update goed gaat!

Edit: je kunt het versienummer vinden in de instellingen, dit is onlangs veranderd.

 

Het werkt met deze versie denise Thanx👍🏻👏🏻

Goed nieuws voor de Smart TV app gebruikers in combinatie met een LG: 

De Technische Dienst heeft zojuist een update live gezet. Het versienummer is 2.8.50 (te vinden in het menu, onderaan). Door het herstarten van de Smart TV app, haalt deze de update op. Mocht dat niet werken, herstart dan je televisie en probeer het opnieuw. Controleer daarna even goed of je de nieuwe versie van de app hebt.

Ik hoor heel graag van jullie of het is gelukt en of het met de update goed gaat!

Edit: je kunt het versienummer vinden in de instellingen, dit is onlangs veranderd.

 

Het werkt met deze versie denise Thanx👍🏻👏🏻

Te vroeg gejuicht, tv weer uit en aan met versie 2.8.50 en weer geen beeld en geluid 😫🤬

Goed nieuws voor de Smart TV app gebruikers in combinatie met een LG: 

De Technische Dienst heeft zojuist een update live gezet. Het versienummer is 2.8.50 (te vinden in het menu, onderaan). Door het herstarten van de Smart TV app, haalt deze de update op. Mocht dat niet werken, herstart dan je televisie en probeer het opnieuw. Controleer daarna even goed of je de nieuwe versie van de app hebt.

Ik hoor heel graag van jullie of het is gelukt en of het met de update goed gaat!

Edit: je kunt het versienummer vinden in de instellingen, dit is onlangs veranderd.

 

Het werkt met deze versie denise Thanx👍🏻👏🏻

Te vroeg gejuicht, tv weer uit en aan met versie 2.8.50 en weer geen beeld en geluid 😫🤬

Na paar keer tv aan en uit weer beeld, niet echt direct tv kijken...maar iig kreeg ik beeld.

 

Het werkt perfect! Dank je Denise

Reputatie 7
Badge +22

Beste @BJAW,

Misschien wilt het eventueel helpen om de app opnieuw te installeren op je TV, zou je dan eens kunnen kijken of de app daarna probleemloos opstart?

Beste @BJAW,

Misschien wilt het eventueel helpen om de app opnieuw te installeren op je TV, zou je dan eens kunnen kijken of de app daarna probleemloos opstart?

Dank de app start zonder problemen op maar duurt wel even voordat ik signaal live tv heb

 

Reputatie 7
Badge +22

Dank de app start zonder problemen op maar duurt wel even voordat ik signaal live tv heb

Dat kan dan eventueel aan de snelheid aan de tv liggen, of aan het tot stand komen van de verbinding met de server.

Reputatie 2

Al een paar maanden kijken we op onze LG tvs met de app. Die is een week geleden of zo veranderd en ik kan er niet aan wennen! ALs ik de tv inschakel, krijg ik overzicht van veel bekeken programmas maar gewoon naar de gids….. eerst naar boven en dan nog een keer, start de app weer op en dan nog een keer. Niet gebruikersvriendelijker maar lastiger en minder overzichtelijk. Helaas, want een keuze hebben we natuurlijk niet. versie 2.8.50

 

Kan ik terug naar vorige app?

 

Reageer