Kijk het WK voetbal 2022 in UHD bij KPN

  • 3 November 2022
  • 232 reacties
  • 16093 keer bekeken
Kijk het WK voetbal 2022 in UHD bij KPN

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

232 reacties

Reputatie 7
Badge +20

@joop2011

Helaas is het administratief niet mogelijk om een 4k ontvanger te krijgen als je nog een Alles in 1 of internet + tv abonnement hebt. 

??

Ik begrijp dit antwoord niet.

Zoals je in mijn handtekening kunt zien heb ik Hussel.

 

Ik heb er geen € 15,-- voor over en blijf dus bij de HMB2260 (slaapkamer) en Arris 2952 in de woonkamer.😉

Reputatie 7
Badge +16

@joop2011

Helaas is het administratief niet mogelijk om een 4k ontvanger te krijgen als je nog een Alles in 1 of internet + tv abonnement hebt. 

??

Ik begrijp dit antwoord niet.

Ik denk dat @PeterG het in het algemeen bedoeld 😉.

Ik heb er geen € 15,-- voor over en blijf dus bij de HMB2260 (slaapkamer) en Arris 2952 in de woonkamer.😉

Die keuze is ieder vrij om te nemen gelukkig. Kijk als KPN nu ontvangers gaat sturen zonder meerkosten, gaan die kosten wel bij alle abonnees neerkomen. Meer omdat KPN geen filantropisch oogpunt heeft en dit ook terugverdiend moet worden in de kosten. 

Reputatie 7
Badge +20

 

Die keuze is ieder vrij om te nemen gelukkig. Kijk als KPN nu ontvangers gaat sturen zonder meerkosten, gaan die kosten wel bij alle abonnees neerkomen. Meer omdat KPN geen filantropisch oogpunt heeft en dit ook terugverdiend moet worden in de kosten. 

 

Wat zijn de kosten van de KPN tv decoder?

Ik gok op ongeveer € 60,-- (ik denk zelfs minder, worden in grote aantallen ingekocht).

Over 10 jaar is dat € 0,50 per maand.😉

Reputatie 7
Badge +16

Wat zijn de kosten van de KPN tv decoder?

Weet ik niet, zijn geen gegevens over bekend dus daar brand ik mijn vingers niet aan. 😉

Ik gok op ongeveer € 60,-- (ik denk zelfs minder, worden in grote aantallen ingekocht).

Over 10 jaar is dat € 0,50 per maand.😉

Dat is blind gokken, misschien kosten ze wel 90 euro.  Maar liever heb ik geen extra kosten van andermans ontvangers op mijn rekening dus die 2,50 euro mogen ze wat mij betreft aanhouden. 

@JanZ_ Uhm, dit is vaktaal voor? 

Dan kan je de 4K VAS bestellen. Daardoor wordt automatisch je tv-ontvanger omgeruild.

 

Valued Added Services. (toegevoegde dienst tegen kosten)

 

Mooi man, ik heb de 5202 en 4K UHD TV….genieten 😎😉

 

 

Helemaal waar

Reputatie 6
Badge +10

Ik hoop wel dat KPN nu haar capaciteit op het netwerk vergroot. Want elke keer in het verleden klapte ITV via de app en website eruit als het WK/EK er op was. Dan duurde het echt drie uurtjes voordat alles terugwerkte. Ook bij Ajax - PSV op 6 november klapt ITV er doodleuk uit. 

Reputatie 7
Badge +9

Wij hebben decoder Arris 4k 5202.en glasvezel aansluiting 200 200 en de UHD 960 mooi beeld. En de update is ook binnen nmc 8.1.153_3.dev 😀👍

 

Reputatie 7

Dit is niet waar, kanaal 690 is geen 4K.

 

Reputatie 6
Badge +6

Volgens mij zijn ze nog aan het experimenteren. Het HDR signaal is weer weg op NPO1 UHD. Was gisteren wel aanwezig.

Volgens mij zijn ze nog aan het experimenteren. Het HDR signaal is weer weg op NPO1 UHD. Was gisteren wel aanwezig.

Bij mij ook.

Reputatie 7
Badge +16

Dit is niet waar, kanaal 690 is geen 4K.

 

Nee dat icoontje is niet consequent. Ook ESPN UHD heeft het 4K icoontje. 

Reputatie 7
Badge +8

Er wordt inderdaad nog druk aan dit kanaal gewerkt. Het proces om dit aan gebruikers te geven die aan de technische voorwaarden voldoen is al gestart zodat dit gewoon goed loopt. Ik weet niet wat jullie precies zien op dit kanaal, ik dacht dat ze alleen een plaatje zouden laten zien, omdat er aan het echte signaal nog gewerkt wordt samen met de NPO. Kwaliteits checks, en dat soort dingen.

En dat hier 4k staat, terwijl dat niet klopt is ondertussen bekend. Ik kwam hier kijken omdat dit via intern communicatie kanaal werd gemeld 😄 (/cc @TijtheMan )

Reputatie 2

Er wordt inderdaad nog druk aan dit kanaal gewerkt. Het proces om dit aan gebruikers te geven die aan de technische voorwaarden voldoen is al gestart zodat dit gewoon goed loopt. Ik weet niet wat jullie precies zien op dit kanaal, ik dacht dat ze alleen een plaatje zouden laten zien, omdat er aan het echte signaal nog gewerkt wordt samen met de NPO. Kwaliteits checks, en dat soort dingen.

En dat hier 4k staat, terwijl dat niet klopt is ondertussen bekend. Ik kwam hier kijken omdat dit via intern communicatie kanaal werd gemeld 😄 (/cc @TijtheMan )

Momenteel wordt npo1 1op1 doorgezet op kanaal 690. Het was eerst ook in HLG HDR (HLG HDR volgens mijn LG tv, Hybrid LOG Gamma dus) maar dat is nu weer gewoon basis BT.2020. 

Reputatie 4
Badge +2

Er zal mischien tijdelijk worden gewacht om het HLG signaal toe te voegen wanneer de WK zondag van start gaat. Hier momenteel ook geen HLG op het 690 NPO 1 kanaal. 

Ik hoop niet dat het slechts alleen met het wedstrijd signaal mee komt, dan krijgen we veel klachten te zien van kijkers waarop het dan op dat moment niet goed gaat. 

Persoonlijk ziet het er bij mij wel goed uit, ervan uitgaande dat we hetzelfde HLG signaal binnen krijgen dan bij het ESPN "UHD" signaal wat mijn OLED 937 prima kan weergeven. 

Voor de kijkers welke niet helemaal tevreden zijn met hun HLG weergave, veelal kent de TV nog diverse fine tune instellingen binnen de "HDR"  instellingen. 

 

Reputatie 7
Badge +7

Wij hebben decoder Arris 4k 5202.en glasvezel aansluiting 200 200 en de UHD 960 mooi beeld. En de update is ook binnen nmc 8.1.153_3.dev 😀👍

 

Hier ook een prachtig beeld met een LG-Oled 4K-tv en exact dezelfde configuratie zoals @cornelis48 hierboven beschrijft, maar dan wel op kanaal 690 😃 😃

Reputatie 7
Badge +9

Bij ons is dev weg het was eerst 8.1.153_3 dev de decoder ging weer update dus dev weg. 🤔

Reputatie 7
Badge +6

Ik weet dat kanaal 690 pas morgen officieel van start gaat maar ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die de zender nog niet zien in de smart tv app ? Als ik zo lees ben ik de enige. Ik heb een 100mb abonnement.

Bij ons is dev weg het was eerst 8.1.153_3 dev de decoder ging weer update dus dev weg. 🤔

Hier is .dev ook weer verdwenen @cornelis48 . Zette hem net aan van uit eco en kreeg een update voor de kiezen. Waarbij dev weer verdwenen is. Ach, het werkt. 😉

reactie geplaatst om 12:33

Reputatie 7
Badge +20

Ik weet dat kanaal 690 pas morgen officieel van start gaat maar ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die de zender nog niet zien in de smart tv app ? Als ik zo lees ben ik de enige. Ik heb een 100mb abonnement.

 

Ik denk dat je hem op de KPN tv decoder en bij sommige via de KPN ITV app.😉

Met de KPN tv decoder heb je zo wie zo een beter beeld.

 

En waarschijnlijk bij de KPN tv decoder alleen op de Arris VIP 5202 en waarschijnlijk ook op die andere 4K KPN tv decoder.😉

 

P.S.

13:10 aangepast naar aanleiding van reactie (zie onder).

Mijn dank is groot @pietheingrun 

Reputatie 7
Badge +7

Bij ons is dev weg het was eerst 8.1.153_3 dev de decoder ging weer update dus dev weg. 🤔

Ook hier na een update van de VIP5202:  8.1.153_3 zonder dev. 

Reputatie 7
Badge +6

Dat klopt niet @joop2011 . Bij de meeste mensen is de zender ook al via de smart tv app beschikbaar.

Reputatie 7
Badge +8

Ik weet dat kanaal 690 pas morgen officieel van start gaat maar ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die de zender nog niet zien in de smart tv app ? Als ik zo lees ben ik de enige. Ik heb een 100mb abonnement.

 

Ik denk dat je hem op de KPN tv decoder en bij sommige via de KPN ITV app.😉

Met de KPN tv decoder heb je zo wie zo een beter beeld.

 

En waarschijnlijk bij de KPN tv decoder alleen op de Arris VIP 5202 en waarschijnlijk ook op die andere 4K KPN tv decoder.😉

 

P.S.

13:10 aangepast naar aanleiding van reactie (zie onder).

Mijn dank is groot @pietheingrun 

Er worden 3 ontvangers ondersteund. De 5202, die “andere” inderdaad, en een oudere 4k ontvanger. Ik weet even niet meer uit mijn hoofd wat dat type was, de 8001?

Reputatie 3
Badge

Decoder:

HDR wordt nog niet herkend op kanaal 690 door mijn Sony TV. Behalve als ik het forceer via de menu instellingen. ('Aan' in plaats van 'Auto')

 

App:

HDR wordt herkend, maar beeld is erg donker. Zelfde als met het EK in 2021. Hopelijk morgen beter als het voetbal echt gaat beginnen.

(En anders ga ik weer gewoon HD kijken.)

Hoi @pietheingrun .

Op welk apparaat heb je de smart-tv app staan. Een los boxje, stick of de nieuwe Chromecast HD bijvoorbeeld?

Reputatie 7
Badge +24

Hi allemaal, wacht nog even tot morgen, 20 november, de datum waarop de zender voor iedereen zichtbaar hoort te zijn. 🙂