KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 2

mensen die nog een beetje door de feestdagen willen komen met een “iets” sneller tv gids

voor dat je tv gaat kijken even de schakelaar op de achterkant uit en aan

dan even een herstart (paar minuten) dan heb je weer een iets sneller tv gids

(2260) ontvanger

Klopt. Moest hier twee dagen terug een reset doen omdat de prime video app niet meer wou opstarten. Daarna was de gids terug naar een flitsende 3 seconden, dat was eerst ongeveer 8-10.

Werkt helaas niet bij de VIP2952 

mensen die nog een beetje door de feestdagen willen komen met een “iets” sneller tv gids

voor dat je tv gaat kijken even de schakelaar op de achterkant uit en aan

dan even een herstart (paar minuten) dan heb je weer een iets sneller tv gids

(2260) ontvanger

Klopt. Moest hier twee dagen terug een reset doen omdat de prime video app niet meer wou opstarten. Daarna was de gids terug naar een flitsende 3 seconden, dat was eerst ongeveer 8-10.

Werkt helaas niet bij de VIP2952 


werkt ook wel en als deze ontvanger geen schakelaar heeft even het stekkertje er uit en er in klaar

iets minder trage tv gids geen oplossing

Reputatie 2

mensen die nog een beetje door de feestdagen willen komen met een “iets” sneller tv gids

voor dat je tv gaat kijken even de schakelaar op de achterkant uit en aan

dan even een herstart (paar minuten) dan heb je weer een iets sneller tv gids

(2260) ontvanger

Klopt. Moest hier twee dagen terug een reset doen omdat de prime video app niet meer wou opstarten. Daarna was de gids terug naar een flitsende 3 seconden, dat was eerst ongeveer 8-10.

Werkt helaas niet bij de VIP2952 


werkt ook wel en als deze ontvanger geen schakelaar heeft even het stekkertje er uit en er in klaar

Heb ik al verschillende malen gedaan (stekker eruit), maar had geen effect.

mensen die nog een beetje door de feestdagen willen komen met een “iets” sneller tv gids

voor dat je tv gaat kijken even de schakelaar op de achterkant uit en aan

dan even een herstart (paar minuten) dan heb je weer een iets sneller tv gids

(2260) ontvanger

Klopt. Moest hier twee dagen terug een reset doen omdat de prime video app niet meer wou opstarten. Daarna was de gids terug naar een flitsende 3 seconden, dat was eerst ongeveer 8-10.

Werkt helaas niet bij de VIP2952 


werkt ook wel en als deze ontvanger geen schakelaar heeft even het stekkertje er uit en er in klaar

Heb ik al verschillende malen gedaan (stekker eruit), maar had geen effect.


van ons is het van 12/15 sec. naar 6 sec. gegaan ongeveer heeft iets impact geen oplossing

Reputatie 1

Hallo,

Vandaag heb ik contact opgenomen met KPN omdat ik nog steeds apparatuur heb met verouderde software en zij hebben me doorverwezen naar dit forum om mijn vraag te stellen.

Enkele weken geleden had ik ook al contact opgenomen en na diverse metingen en tests kreeg ik toen een nieuwe experiabox 12 opgestuurd en nog een VIP2952 V2 omdat daarmee de nieuwe software opgehaald zou kunnen worden.
Helaas nog steeds geen update gehad, diverse malen geprobeerd nieuwe software op te halen, Itv ontvanger rechtstreeks op experia aangesloten..allemaal nul resultaat. 

Ik heb wel een mail ontvangen met een grootse aankondiging van het mooie en verbeterde menu maar helaas kan ik er niet van mee profiteren.

In mijn opinie is het zo dat ik maandelijks wordt geacht mijn rekening te betalen voor geleverde KPN diensten..dat gebeurt ook wel alleen met verouderde software en dan ben ik toch niet helemaal tevreden.
Ik baal hier wel van want als KPN met iets adverteert dat verbetering bied dan behoort iedere abonnee dat te krijgen. Ik begrijp dat een uitrol tijd kost maar het is nu einde jaar en ik lees dat de uitrol compleet is.

Daarbij heb ik ook in de afgelopen week het fenomeen “opnieuw opstarten zonder enige reden” ervaren en dan begint de irritatie wel toe te nemen..

Dus, simpele vraag: Hoe kom ik nu eindelijk aan nieuwe software??

Reputatie 7

Enkele weken geleden had ik ook al contact opgenomen en na diverse metingen en tests kreeg ik toen een nieuwe experiabox 12 opgestuurd en nog een VIP2952 V2 omdat daarmee de nieuwe software opgehaald zou kunnen worden.

Vreemd verhaal immers de update van de TV ontvangers staat helemaal los van de gebruikte Experia Box.

Heb jij voorheen een Motorola 1853 gehad?

Zo ja, bel klantenservice en vraag of die 1853 toevallig nog op jouw abonnement geregistreerd staat. Als dat zo is, dan is dat de reden dat je nog geen update hebt ontvangen.

Laat die 1853 in dat geval verwijderen en dan zal je in januari meegenomen worden in een zogenaamde "veegbatch".

Reputatie 1

dat klopt ja, een medewerker van KPN keek naar mijn apparatuur en zag 1 verouderd model staan. 

Die is dus vervangen door de VIP2952 v2 maar als deze reeds omgeruild en verwerkt is moet deze toch uit het systeem zijn verwijderd? Dat is ook de reden dat zij zeiden dat ik begin december zou worden meegenomen in de update..maar ja, dat is dus niet gebeurd. Ik zal nog eens bellen.

Reputatie 1

momenteel aan de lijn, het oude kastje staat niet geregistreerd op mijn adres. Enkel de VIP2952 (V2) kastjes. Er komt wel een melding dat er “geen drager” te zien is..geen idee wat dat is maar dat zoeken ze nu uit.

Reputatie 1

Ik heb maar 1 advies:

Draai het terug naar de oude weergave !! en wel om een hele simpele reden:

  1. Het menu en de gids zijn rete traag geworden. Duurt ca. 5-15 seconden voordat er uberhaupt beweging in zit.
    Daarmee de SLECHTSTE verandering in tijden. Niet KPN waardig. !!

    groeten een ontevrede klant die sterk nadenkt over overstappen met alles wat ik bij de KPN heb als dit aanblijft !
Reputatie 7

Draai het terug naar de oude weergave !!

Dat is een gepasseerd station en zal niet meer gaan gebeuren.

Reputatie 1

aha, dus eigenlijk ben ik met het oude menu beter af momenteel? Ik mag toch aannemen dat KPN een dergelijke update fatsoenlijk uittest en pas gaat uitrollen als het acceptabel is..
Nou, mocht iemand bij KPN vandaag de gouden oplossing hebben dan zal ik eens even kijken wat wijsheid is..

Onlangs zijn er nieuwe TV indelingen toe gepast, echter is het systeem zeer langzaam geworden.!! Het duurt seconden langer, voor het beeldscherm reageert, dit was eerst veel sneller.

 

Tevens moet ik regelmatig resetten, soms 2 keer per dag, heel irritant… Verouderde apparatuur.???? 

Reputatie 3
Badge +1

Ik mag toch aannemen dat KPN een dergelijke update fatsoenlijk uittest en pas gaat uitrollen als het acceptabel is..

 

Een logische aanname voor ons als klanten, maar in dit geval heeft KPN blijkbaar een andere strategie gevolgd om redenen die ze niet met ons delen.

Reputatie 1

“Dit jaar zal die niet meer worden uitgerold”??? Vanaf de start van het nieuwe menu wordt er over de traagheid geklaagd, zodat ik toch mag aannemen dat hier met man en macht aan gewerkt wordt. De logische vraag is dus: Wanneer kunnen we deze zgn. versnellingsupdate verwachten?

 

PS. Met een 4K tv-ontvanger valt de snelheid tegen, maar met een HD tv-ontvanger (UTP/110mbps) is de snelheid niet meer van deze tijd d.w.z. het herinnert mij aan het inbel-internet 

Reputatie 1

tja, de frustratie duurt al maanden. Het was bij mij echt absurd geworden qua traagheid deze week.
Elke menu/TV switch + 15 seconden.
Toch maar de VIP2952V2 maar eens uitgezet en weer aan.
Zowaar gaat alles weer een stuk beter, kwestie van tijd tot het weer slecht gaat?, maar voorlopig is het weer te verdragen.
Ook aanzetten TV gaat weer een stuk sneller.

Toch verwacht ik een restitutie van de € 20 per maand abo geld voor de afbreuk die deze traagheid al maanden doet aan het afnemen van de TV dienst. Ja, ik heb hier ook al veel eerder over geklaagd maar heeft allemaal niet zoveel zin bij de vervelende bedrijf. Naar Ziggo? mwah, dat is de andere vijand.  
Ik vind het toch knap dat je een prima ITV dienst die ik al zeker 6/7 ? jaar afneem bij Telfort/KPN zo om zeep weet te helpen met een simpele software upgrade (en opschonen van je infra van 2 naar 1 systeem?)
Daar mag je wel wat verantwoordelijken voor op straat gooien vanwege de minachting voor de klant.

Reputatie 5
Badge +4

mensen die nog een beetje door de feestdagen willen komen met een “iets” sneller tv gids

voor dat je tv gaat kijken even de schakelaar op de achterkant uit en aan

dan even een herstart (paar minuten) dan heb je weer een iets sneller tv gids

(2260) ontvanger

Klopt. Moest hier twee dagen terug een reset doen omdat de prime video app niet meer wou opstarten. Daarna was de gids terug naar een flitsende 3 seconden, dat was eerst ongeveer 8-10.

Heb dit, dus even 1 minuut spanning eraf en daarna herstart, zoeven ook gedaan en inderdaad is de reactie van de STB nu van 10-12 sec terug naar ca 4 sec. Zal dit dus regelmatig herhalen de komende tijd om de snelheid acceptabel te houden.

Kan iemand met technische kennis, @wjb bijvoorbeeld, aan ons onwetenden uitleggen, wat er mogelijk gebeurt waardoor na zo'n "simpele” restart de reactietijden zoveel sneller zijn. heeft dit met vollopen van het interne geheugen van de STB te maken? Of wordt wellicht het cache geheugen onvoldoende geschoond? Enige uitleg zou door mij zeer op prijs worden gesteld.

Reputatie 7

heeft dit met vollopen van het interne geheugen van de STB te maken? Of wordt wellicht het cache geheugen onvoldoende geschoond?

Dit is precies de gedachte die ik al langere tijd heb, een geheugen dat langzaam maar zeker volloopt door ofwel een memoryleak ofwel het onvoldoende schonen van de cache.

Stel nu dat de "fix" van 10 december er voor zorgde dat er veel minder gebruik gemaakt wordt van de cache, dan zou dat kunnen verklaren waarom de servers ovebelast raakte.

Reputatie 5
Badge +4

heeft dit met vollopen van het interne geheugen van de STB te maken? Of wordt wellicht het cache geheugen onvoldoende geschoond?

Dit is precies de gedachte die ik al langere tijd heb, een geheugen dat langzaam maar zeker volloopt door ofwel een memoryleak ofwel het onvoldoende schonen van de cache.

Stel nu dat de "fix" van 10 december er voor zorgde dat er veel minder gebruik gemaakt wordt van de cache, dan zou dat kunnen verklaren waarom de servers ovebelast raakte.

Dank je voor deze bevestiging @wjb . Wordt dan door de spanning er helemaal afhalen het geheugen volledig gewist, waardoor in de loop van het gebruik de dagen erna het “vollopen” weer langzaam plaatsvindt en daardoor de reactie op de commando's weer trager en trager gaan worden?

Al een tijdje is het oproepen en afspelen van opnames erg traag. Het duurt gemiddeld 9 a 10 seconden voor de box reageert. Dit is echt zeer vervelend. Zijn er meer mensen met dit probleem?

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Ik heb steeds problemen met de hmb2260. blijft vastzitten, geen beeld bij netflix etc. kan deze vervangen worden?

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 2

Hier ook traag gedoe.

Het wordt elke dag iets trager heb ik het idee.

Kan het zijn dat de geheugenchip, geen idee of die er in zit, te vol raakt?

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +6

ik heb via de instellingen de nieuwe software kunnen inladen, kies opnieuw installeren software. 

De snelheid van de gids is nu wel een stuk beter geworden  

PS. De medewerker van de techdesk (ik heb een fritzbox met gratis techdesk) vertelde mij  de nieuwe software binnen enkele dagen gepusht wordt maar je kunt het dus zelf nu ook al forceren.

Reputatie 7

ik heb via de instellingen de nieuwe software kunnen inladen, kies opnieuw installeren software. 

De snelheid van de gids is nu wel een stuk beter geworden  

PS. De medewerker van de techdesk (ik heb een fritzbox met gratis techdesk) vertelde mij  de nieuwe software binnen enkele dagen gepusht wordt maar je kunt het dus zelf nu ook al forceren.

Ik heb mijn bedenkingen bij die uitspraak van die medewerker van de techdesk. Ik zou daar maar niet te veel waarde aan hechten.

Dit zou overigens betekenen dat jij nu nieuwe firmware zou hebben.

Welke versie van de nmc en html staat nu dan op jouw TV ontvanger?

Reputatie 7
Badge +6

ik heb html laatste 3 cijfers 208 en nmc 1901 laatste 4 cijfers. Dat was volgens mij al zo. Echter kreeg ik na het inladen van de software gelijk een popup of ik de nieuwe verbeterde interface (zoiets tenminste) wilde installeren. En nu is de gids aardig vlot.

Reputatie 7

ik heb html laatste 3 cijfers 208 en nmc 1901 laatste 4 cijfers. 

Dat is dus gewoon de versie die iedereen heeft.