KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 7
Badge +6

klopt alleen ik kreeg na het inladen dus wel de popup of ik de verbeterde interface wilde installeren. Die krijg je normaal niet na het inladen. Ik herinner me ook dat in de melding iets met verbetering snelheid stond.

Reputatie 7

klopt alleen ik kreeg na het inladen dus wel de popup of ik de verbeterde interface wilde installeren. Die krijg je normaal niet na het inladen

Na een "frisse start" wel omdat in eerste instantie namelijk het oude menu geladen wordt.

Reputatie 7
Badge +17

@user1977  In januari komt er een veegbatch voor alle ontvangers die nog niet voorzien zijn van het nieuwe menu. Vrijwel alle klanten die de afgelopen tijd de Motorola hebben vervangen voor een nieuwe model, hebben nog de oude software. Het opnieuw inladen van software via het menu, werkt niet. Dit had je zelf vast ook al ontdekt. 
Als je nu alvast het nieuwe menu wilt, kan ik de achterliggende afdeling vragen om jouw kastje alvast te voorzien van nieuwe software. Ik weet niet zeker of dit gaat lukken, maar proberen kan altijd! Kun je in dat geval het serienummer van de ontvanger toevoegen aan je profiel? Je mag het serienummer invullen bij ‘Persoonlijke Opmerkingen’. 
Ik hoor graag van je! 

Reputatie 1

Hallo Lisa, dank voor je reactie..ik heb het serienummer toegevoegd in mijn profiel.

Ben benieuwd of het je lukt..

 

Ik kreeg een tip van een andere collega om alle kastjes van het stroom te halen en dan per kastje te updaten maar ook dat helaas zonder resultaat..

Reputatie 7
Badge +7

  

Al een tijdje is het oproepen en afspelen van opnames erg traag. Het duurt gemiddeld 9 a 10 seconden voor de box reageert. Dit is echt zeer vervelend. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Je bent niet de enige. Veel leesplezier in dit topic: 

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 3

ik heb via de instellingen de nieuwe software kunnen inladen, kies opnieuw installeren software. 

De snelheid van de gids is nu wel een stuk beter geworden  

PS. De medewerker van de techdesk (ik heb een fritzbox met gratis techdesk) vertelde mij  de nieuwe software binnen enkele dagen gepusht wordt maar je kunt het dus zelf nu ook al forceren.

Je kan beter frisse start doen ofwel fabrieksinstellingen herinstalleren...over t algemeen bij de meeste werkt dan het menu sneller

Bij ons is hij sinds een week nog trager geworden. Het nieuwe menu zorgde voor de eerste vertraging. Sinds een week of zo is hij dusdanig traag geworden dat we het gebruik van het menu zo veel mogelijk vermijden. Yep 

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Menu zelf ziet er prima uit wat mij betreft. Wel vreemd dat je in de gids nog wel de gekleurde toetsen kan gebruiken (zoals voorheen), maar dat je nergens ziet dat die beschikbaar zijn - of zie ik iets over het hoofd?

Serie-opnames zijn soms heel vreemd. Soms staan ze dubbel in de planning en wordt er vervolgens alsnog niets opgenomen of staat 'ie er wel tussen, maar kun je 'em niet terugkijken (foutcode whatever). Meestal werkt het goed, maar als 'ie eenmaal in de war is met een serie is het drama. Tegenwoordig pak ik de iTV app er maar bij, dat lijkt iets betrouwbaarder te zijn.

Traagheid van het menu is een verschrikking. Man, man, man, wat duurt het lang voordat er een fix beschikbaar is, zeg. Had liever het oude menu nog gehad. Was mss niet zo mooi als het nieuwe, maar dat werkte tenminste.

Een update dient de klant meer mogelijkheden te geven en in ieder geval niet langzamer worden. Wachten na een gegeven opdracht is nu dagelijkse ergernis. Als dit zo doorgaat is het verstandig als KPN eerst goed test. Dit is afschuwelijk.

Helaas is het probleem met het trage menu nog steeds niet opgelost. Wij hebben glasvezel en alles gereset. Maar het word alleen maar slechter.

Kpn onwaardig

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 3

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-bevestigt-langer-last-van-trage-decoder-interactieve-tv/

Stelletje prutsers

Reputatie 5
Badge +5

Al zo’n 8 wkn gaat hier in de nacht de stroom af van beide Arris 2952 boxen. Het begon als energiebesparing. Ik start iedere dag dus de boxen weer opnieuw op.
 

In al die tijd heb ik maar 1x last gehad van een spontaan herstartende TV box. 


Netflix en Amazon Prime werken ook heel goed, ik hoef niet zoals bv zovelen regelmatig opnieuw in te loggen.  


Menu snelheid, blijft rond de 3 sec. Niet meer.


Nadeel, bijna elke dag moet ik wel de PIP en mijn eigen zenderlijst weer activeren.
Maar dat is een kleine prijs voor redelijk ongestoord TV kunnen kijken. 
 

Toeval of niet, ik heb geen idee. Maar misschien het proberen waard bij problemen tot er een oplossing is?
 

 


 

Sinds het nieuwe ontwerp van de tv-gids is de performance hiervan behoorlijk terug gelopen.

Zo duurt het langer, voordat het beeld wordt opgebouwd, maar duurt het nog langer, voordat de gids weer afbouwt naar normaal beeld.

Ik vraag me af of er wel een goede performance, PAT-test is gedaan?

Gaat men dit nog oplossen?

Of kan dit een andere oorzaak hebben?

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Sinds een tijdje laadt de gids heel traag op. Dit is heel irritant.  Blijft lang hangen voordat het naar gekozen programma gaat.  Duurt erg lang allemaal niet prettig. 

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 2

Krijg je als alle programmeurs thuiswerken denk ik.

Er zal wel ergens een komma verkeerd staan in de programmeercode

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7

Al zo’n 8 wkn gaat hier in de nacht de stroom af van beide Arris 2952 boxen. Het begon als energiebesparing. Ik start iedere dag dus de boxen weer opnieuw op.

Ik denk dat het voldoende is om een TV ontvanger periodiek via het menu te herstarten om een weer iets snellere gids te hebben.

Badge

Bij mij lijkt het steeds trager te worden, programma menu oproepen duurt tot 8 - 10 seconden voordat het verschijnt en sommige opname's staan dubbel in de lijst en nemen toch niet op.

 

Het menu is ook hier supertraag.  Ook ik heb glasvezel. Tevens moet ik bijna elke week opnieuw inloggen op Netflix. Ik kan overstappen en indien dit nog even duurt doe ik dat volgende week. Fix deze onzin Kpn

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Na frisse start via menu lukte herinstallatie niet 

Daarna modem uit en aan en - na het opkomen vd wifi - alle apparaten vd wifi afgehaald en een harde herstart vd tv ontvanger.

Ik heb nu een sneller menu en kan de gids zo instellen dat ik een klein tv scherm met de actuele zender in het menu heb. En heb de standaard 'dubbele ok' bij de instellingen uitgezet (directe keuze aangezet)…

Was bijna half uur verder in totaal...maarrrr

SCHEELT ECHT

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Hallo Lisa, dank voor je reactie..ik heb het serienummer toegevoegd in mijn profiel.

Ben benieuwd of het je lukt..

 

Ik kreeg een tip van een andere collega om alle kastjes van het stroom te halen en dan per kastje te updaten maar ook dat helaas zonder resultaat..

Het klopt dat dat niet werkt! Wij moeten 'm echt ‘pushen’ aan onze kant. Ik heb even navraag gedaan, maar we doen dit niet meer individueel, daar we in januari al verwachten om iedereen over te kunnen zetten. Nog even geduld dus 🙂.

Sinds de laatste update werken de menu’s erg traag en reageren zelfs niet. Na het drama van een steeds herstartende mediabox is dit een nieuw dieptepunt. Ik hoop dat het facenieuws ia maar las dat er voorlopig geen oplossing komt. Als dit wel het geval is wil ik graag een uitleg hoe dit gestuntel mogelijk is.

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 1

Mijn tv-gids is vanavond nóg enkele seconden trager dan anders. 

Maar wat ik eigenlijk écht ongelofelijk vind, is dat KPN al die maanden niks van zich laat horen. Het duurt en duurt maar. Alleen deze forum-thread telt al bijna 200 pagina’s. Toch niet niks.

Waarom niet een mailtje verstuurd?

”Er zijn problemen met de tv-gids. Sorry voor het ongemak. We werken hard aan een oplossing.”

Het wekt de indruk of KPN totaal niet geïnteresseerd is in zijn klanten.

Ik voel me in ieder geval totaal niet gezien/serieus genomen.

 

Boos! Welke Einsteins zijn verantwoordelijk voor het TV-menu/TV-gids? Hadden we in de vorige versie een volstrekt zinloze tussenstap (die er nu uit is), maar nu is de overgang naar het menu werkelijk gigantisch traag geworden. Soms 5 seconden wachten! Wachttijden uit de tijd dat KPN nog PTT heette. De oude ERRES tv van 45 jaar geleden warmde sneller op. En nee, al die simpele Jan Doedel-oplossingen zoals opstarten e.d. heb ik al geprobeerd. Dit zit fout bij jullie. Oplossing onderweg? 

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Hier iets sneller na “frisse start” maar nog steeds erg traag. Slecht programmeerwerk met allemaal fouten die snel weer terug gedraaid werden. Ik hoop niet dat dit werk is van het bedrijf wat het vroeger allemaal super regelde voor Vodafone want dan moet KPN snel op zoek naar een andere IT partner (tip:  vraag het niet aan de belastingdienst!). Dit gaat veel klanten kosten maar ik vermoed dat KPN dat inmiddels weinig meer kan schelen.

Sinds de nieuwe menu gekomen is duurt het lang voordat ik naar menu kan gaan of dat ik naar films wil gaan, terwijl hiervoor duurde het een seconde nu wel 10 a 15 seconden of langer. We irriteren er ons echt aan, ik heb opnames ingesteld voor een reeks en er staat ingepland maar het wordt niet opgenomen. Als dit zo doorgaat stap ik over.