KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 5
Badge +2

@Lisa Kan vast een pauze gebruiken met de chaos op het forum 😉 #ademinademuit 🧘‍♀️

Kijk ik weer ff verder naar Ronald Goedemondt:grinning:

Met storing door het beeld..... Software gerelateerd???

Badge

Ik heb HTML 4.110.208 en NMC 8.0.110_1901 op een Arris VIP2952  V2 en gids openen duurt zo’n 2 seconden en terug naar TV hetzelfde :thinking:

Het is wat trager dan voorheen, maar best goed te doen. Dit is wel op een ontvanger die zelden gebruikt wordt. Minuutje uit zetten met de schakelaar of van de stroom halen lijkt ook tijdelijk te werken op een andere ontvanger van hetzelfde type. Bij meer dan 5 seconden wordt het irritant.

Reputatie 6
Badge +4

@Lisa Kan vast een pauze gebruiken met de chaos op het forum 😉 #ademinademuit 🧘‍♀️

Kijk ik weer ff verder naar Ronald Goedemondt:grinning:

Met storing door het beeld..... Software gerelateerd???

Inderdaad een aantal keer wat grijze vlakken (zijn geen blokjes meer te noemen)...

Moet niet gekker worden, zender begint spontaan over te schakelen🥴☹️. KPN zorg aub dat jullie je zaken op orde krijgen. Aantal jaren geleden terug gegaan van Ziggo naar KPN, maar wat moet ik hier mee……… voor bijna 100 Euro per maand…....

Reputatie 1

Ik hoop dat KPN snel reageert en met een oplossing komt.

Admin: Afgesplitst van dit topic en samengevoegd met het centrale topic

Reputatie 7
Badge +17

Hallo allemaal! En in specifiek @Katana321, @Joris62 en @Anneke-Anna. Jullie zijn er als de kippen bij! Sorry, dat was (een beetje:wink: ) slordig, hè:sweat_smile: .  Ik dacht nog even stiekem mijn bericht aan te passen, maar niets is jullie ontgaan:rofl:.

Inderdaad. Wie dit nog snapt, mag het zeggen. Kunnen sommigen hier zo slecht de versie-info van hun ontvanger lezen en overtypen of is KPN er weer een bende van aan het maken?

Dit bericht van @Bluesbroeder is toch heel duidelijk, de NMC versie is weer terug bij af en daarmee lijkt de firmware update toch echt weer teruggedraaid te zijn.

Ik durf hier niets over te zeggen. Ik weet niet hoe het zit met de update:confused: . Ik hoop dat @Erik_ of @Paul_  hier een antwoord op heeft. 
Ik stuur even een mail en hoop morgen met meer duidelijkheid te kunnen komen:fingers_crossed:.  Jullie hebben een antwoord van mij tegoed:smile:

Fijne avond!

Reputatie 5
Badge +1

Wat fijn, Lisa, dat jij nu nog beschikbaar bent om toelichting te geven. Dit is de communicatie die we als klanten wensen. Dat je het antwoord niet hebt vind ik minder belangrijk. Hopelijk hebben we gauw duidelijkheid over de versies.

Jij ook fijne avond.

Reputatie 4
Badge +1

@Joris62 haha, wat goed opgemerkt! Dankjewel. Ik ga dit even navragen. 

 

EDIT: Ik heb het antwoord al:sweat_smile: . Het is en combi deal. Ik kan me voorstellen dat het hier lijkt alsof we twee software update versies uitrollen. Echter ziet iedereen zowel NMC release 8.0.112_1 als HTML release 4.112.213C in het menu staan. 

 

 

@Lisa  Nogmaals, zou je de voorgaande berichten willen doorlezen? Want het lijkt erop dat je iets mist.


Dit bericht o.a. van o.a. @wjb 

Ik krijg hier geen goed gevoel bij want op basis van bovenstaande is  HTML release weer veranderd in nl in versie 4.112.213C.

Dus….…

Volgens mij zijn we er nog lang niet!

Reputatie 7

Ik krijg hier geen goed gevoel bij want op basis van bovenstaande is  HTML release weer veranderd in nl in versie 4.112.213C.

Ik denk dat dat niets anders dan een tikfoutje is. :wink:

Reputatie 4
Badge +1

Ik krijg hier geen goed gevoel bij want op basis van bovenstaande is  HTML release weer veranderd in nl in versie 4.112.213C.

Ik denk dat dat niets anders dan een tikfoutje is. :wink:

+C een tikfoutje, laten we het hopen 🤞, maar wat ik nu gezien heb.

na aankondiging update:

zie ik verandering in laden van Gids, en daarbij vreemde SW releases. 
Dag later de beloofde versies.

2 dagen later weer een verandering→ terug naar oude  NMC versie.

Dus heb mn bedenkingen. Ik kan niet achter de schermen kijken, maar op basis van bovenstaande krijg ik sterk de indruk dat we er nog niet zijn.

Daarnaast dat het zo lang duurt bevestigd mijn vermoeden en dat het dieper / moeilijker is om het op te lossen.

Maar goed laten we afwachten, 20st zou het geheel en voor iedereen opgelost zijn😎.

Nog een wijntje dan maar....

“Op dit moment zijn we klaar met de uitrol bij klanten die alleen ZTE 8001, Arris 5202, Arris 2952 en de Arcadyan 2260 hebben (of een combinatie van dezen). "

 

Ik heb de Arris 2952v2, maar heb deze; NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213 beide niet… Huidige NMC versie is 8.0.110.1901 en huidig HTML versie is 4.110.208 

Het is nog geen 20 januari.. Ik duim hard dat de update alsnog komt?

Bij ons is er niets veranderd gids zeer traag .kan ook niet veranderen in donkere modes ???

 

Reputatie 7
Badge +7

“Op dit moment zijn we klaar met de uitrol bij klanten die alleen ZTE 8001, Arris 5202, Arris 2952 en de Arcadyan 2260 hebben (of een combinatie van dezen). "

 

Ik heb de Arris 2952v2, maar heb deze; NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213 beide niet… Huidige NMC versie is 8.0.110.1901 en huidig HTML versie is 4.110.208 

Het is nog geen 20 januari.. Ik duim hard dat de update alsnog komt?

@Charlotte09 Ja, dat is een beetje verwarrend. Je bent niet de eerste die hierdoor in verwarring is gebracht... Ik vind dan ook dat die tekst zo aangepast zou moeten worden, dat het voor elke nieuwe bezoeker meteen duidelijk is.

@Lisa Kan jij of een van de andere moderatoren hier eens naar kijken?

Reputatie 7
Badge +10

“Op dit moment zijn we klaar met de uitrol bij klanten die alleen ZTE 8001, Arris 5202, Arris 2952 en de Arcadyan 2260 hebben (of een combinatie van dezen). "

 

Ik heb de Arris 2952v2, maar heb deze; NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213 beide niet… Huidige NMC versie is 8.0.110.1901 en huidig HTML versie is 4.110.208 

Het is nog geen 20 januari.. Ik duim hard dat de update alsnog komt?

@Charlotte09 Ja, dat is een beetje verwarrend. Je bent niet de eerste die hierdoor in verwarring is gebracht... Ik vind dan ook dat die tekst zo aangepast zou moeten worden, dat het voor elke nieuwe bezoeker meteen duidelijk is.

@Lisa Kan jij of een van de andere moderatoren hier eens naar kijken?

 

Hoi allen! Het stukje “Op dit moment … combinatie van dezen)." staat los van de update van 5 januari. Dat gaat over de tv-ontvangers die inmiddels zijn overgezet naar het nieuwe menu en is tekst uit het originele startbericht. Zoals uitgelegd in de update wordt de nieuwe software gefaseerd uitgerold, het kan dus kloppen dat jouw tv-ontvanger de update nog niet heeft gehad. Rond 20 januari zullen de laatste tv-ontvangers van een update voorzien worden. Ik hoop dat er zo meer duidelijkheid is!

Reputatie 6
Badge +3

“Op dit moment zijn we klaar met de uitrol bij klanten die alleen ZTE 8001, Arris 5202, Arris 2952 en de Arcadyan 2260 hebben (of een combinatie van dezen). "

 

Ik heb de Arris 2952v2, maar heb deze; NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213 beide niet… Huidige NMC versie is 8.0.110.1901 en huidig HTML versie is 4.110.208 

Het is nog geen 20 januari.. Ik duim hard dat de update alsnog komt?

@Charlotte09 Ja, dat is een beetje verwarrend. Je bent niet de eerste die hierdoor in verwarring is gebracht... Ik vind dan ook dat die tekst zo aangepast zou moeten worden, dat het voor elke nieuwe bezoeker meteen duidelijk is.

@Lisa Kan jij of een van de andere moderatoren hier eens naar kijken?

 

Hoi allen! Het stukje “Op dit moment … combinatie van dezen)." staat los van de update van 5 januari. Dat gaat over de tv-ontvangers die inmiddels zijn overgezet naar het nieuwe menu en is tekst uit het originele startbericht. Zoals uitgelegd in de update wordt de nieuwe software gefaseerd uitgerold, het kan dus kloppen dat jouw tv-ontvanger de update nog niet heeft gehad. Rond 20 januari zullen de laatste tv-ontvangers van een update voorzien worden. Ik hoop dat er zo meer duidelijkheid is!

Waarom reageer je niet op de vragen en commotie van gisteravond? Zou ik veel liever hebben. Dat KPN daar even duidelijk over is. 

Reputatie 7
Badge +10

Het lijkt er op dat de Moderators en andere KPN medewerkers op social media geen idee hebben van de huidige stand van zaken en het dus ook niet duidelijk kunnen uitleggen.

De verwarring is compleet. Wat een puinzooi. 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @jobje73, daar heeft mijn collega Lisa gisteravond op gereageerd. Zij heeft dat op de mail gezet en daar is nog geen terugkoppeling op, ik kan daar op het moment daarom niets meer over zeggen dan dat Lisa gisteravond heeft gedaan.

Reputatie 7

Rond 20 januari zullen de laatste tv-ontvangers van een update voorzien worden. 

@Jose_ , Het lijkt er juist op dat de update net als op 11 december weer teruggedraaid wordt immers mensen die netjes NMC versie 8.0.112_1 hadden blijken nu weer NMC versie 8.0.110_1901 van 2 december te hebben.

 

Hoi @jobje73, daar heeft mijn collega Lisa gisteravond op gereageerd. Zij heeft dat op de mail gezet en daar is nog geen terugkoppeling op, ik kan daar op het moment daarom niets meer over zeggen dan dat Lisa gisteravond heeft gedaan.

Dan is het wellicht beter om ook niet aan te geven dat …

Rond 20 januari zullen de laatste tv-ontvangers van een update voorzien worden. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi allen! Het stukje “Op dit moment … combinatie van dezen)." staat los van de update van 5 januari. Dat gaat over de tv-ontvangers die inmiddels zijn overgezet naar het nieuwe menu en is tekst uit het originele startbericht. Zoals uitgelegd in de update wordt de nieuwe software gefaseerd uitgerold, het kan dus kloppen dat jouw tv-ontvanger de update nog niet heeft gehad. Rond 20 januari zullen de laatste tv-ontvangers van een update voorzien worden. Ik hoop dat er zo meer duidelijkheid is!

@Jose_ Dat is voor jou en alle moderatoren duidelijk. Ook voor alle forumleden die hier al langer actief zijn. Voor nieuwe forumbezoekers is dat echter onduidelijk. Als ik de tekst met een “nieuwe bril” op lees, dan snap ik helemaal waarom dat voor hen onduidelijk is. Lees de tekst maar eens van boven naar beneden door, en dan met een “nieuwe bril" op. Dan zul je zien waar die verwarring bij nieuwe bezoekers vandaan komt.

Reputatie 7
Badge +10

@wjb Voor zover bekend is dit nog gewoon de planning. De vraag hoe het kan dat sommige klanten nu weer de oudere NMC versie hebben staat uit. Zodra er terugkoppeling is, horen jullie dat hier uiteraard.

Reputatie 7

@wjb Voor zover bekend is dit nog gewoon de planning. De vraag hoe het kan dat sommige klanten nu weer de oudere NMC versie hebben staat uit. Zodra er terugkoppeling is, horen jullie dat hier uiteraard.

Goed te horen dat dit nog steeds de planning is. Wel apart dat bij alle abonnees, die hier gemeld hebben dat ze de nieuwe firmware hadden (twee), de NMC teruggezet is naar de versie van 2 december.

Reputatie 6
Badge +3

Bij ons is er niets veranderd gids zeer traag .kan ook niet veranderen in donkere modes ???

 

@B v d 

Dan heb jij nog geen update gehad 

https://www.kpn.com/algemeen/over-kpn.htm

Reputatie 7

Wat wil je daarmee aangeven?

http://De telecomsector is door de overheid dan ook aangemerkt als vitale sector.