KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 7

@bandicoot, Heb je jouw TV ontvanger al eens een "frisse start" gegeven?

Niet dat dit de oplossing is, maar voor velen resulteert dat wel in een beduidend sneller menu die daarna stapje voor stapje weer trager wordt. Het zou het wachten op de uitrol van de echte fix iets kunnen verzachten.

@wjb ik had een beter idee, ben in onderhandeling met Ziggo, die schijnen een sneller menu te hebben en weten van de problemen bij KPN  en zijn toeschietelijker nu😄👍

Dat moet je natuurlijk zelf weten. Mij zie je die switch echt niet maken, zakelijk heb ik Ziggo op mijn kantoor en het aantal (korte) storingen op die aansluiting is een veelvoud van de paar storingen die ik thuis in het afgelopen decennium bij KPN heb mogen ervaren.

Het glasvezel netwerk van KPN is mijns inziens superieur t.o.v. het netwerk van Ziggo.

En om nu zo'n move te maken terwijl de oplossing voor het trage menu nog maximaal 11 dagen op zich zal laten wachten ... nee, dan denk ik ... laten we geen overhaaste beslissingen nemen gebaseerd op emotie maar het over twee weken nog eens rustig evalueren.

Reputatie 5
Badge +2

@bandicoot, Heb je jouw TV ontvanger al eens een "frisse start" gegeven?

Niet dat dit de oplossing is, maar voor velen resulteert dat wel in een beduidend sneller menu die daarna stapje voor stapje weer trager wordt. Het zou het wachten op de uitrol van de echte fix iets kunnen verzachten.

@wjb ik had een beter idee, ben in onderhandeling met Ziggo, die schijnen een sneller menu te hebben en weten van de problemen bij KPN  en zijn toeschietelijker nu😄👍

Ik betrap me er nu ook net op dat ik serieus een foldertje van Delta eens goed bestudeer..... Voor mensen buiten Zeeland, dit is de Ziggo van hier. Ooit eens heel hard van weggelopen om nooit weer terug te keren maar hoe aanlokkelijk nu.... 

Ze/we zijn er nog echt niet! Allemaal loze beloftes, gebakken lucht, zoethoudertjes.

1 voordeel (hoop ik) 20 januari komt de monteur van XS4ALL met 2 5202 kastjes en de rest.

Al 1 iemand met een update en goede resultaten????

Reputatie 7

Al 1 iemand met een update en goede resultaten????

Zo te lezen in dit topic zijn er inderdaad abonnees die goede resultaten zien met die update.

Reputatie 5
Badge +2

Al 1 iemand met een update en goede resultaten????

Zo te lezen in dit topic zijn er inderdaad abonnees die goede resultaten zien met die update.

Maar ook met slechte..... Dus geen garanties dat de update goed uitpakt.....

Reputatie 5
Badge +4

Zo te lezen in dit topic zijn er inderdaad abonnees die goede resultaten zien met die update.

Maar ook met slechte..... Dus geen garanties dat de update goed uitpakt.....

Er zijn idd wat meldingen van goede resultaten (reacties tot 1,5 sec of zo op bij het oproepen en verlaten Gids). De echte beoordelingen over wat er door de ontwikkelaars gebouwd is nu kunnen toch pas komen nadat écht grote aantallen overgezet zijn naar de nieuwe SW en in dit tempo zal dat zeker tot eind volgende WERKweek gaan duren. 

Reputatie 3
Badge

@bandicoot, Heb je jouw TV ontvanger al eens een "frisse start" gegeven?

Niet dat dit de oplossing is, maar voor velen resulteert dat wel in een beduidend sneller menu die daarna stapje voor stapje weer trager wordt. Het zou het wachten op de uitrol van de echte fix iets kunnen verzachten.

@wjb ik had een beter idee, ben in onderhandeling met Ziggo, die schijnen een sneller menu te hebben en weten van de problemen bij KPN  en zijn toeschietelijker nu😄👍

Dat moet je natuurlijk zelf weten. Mij zie je die switch echt niet maken, zakelijk heb ik Ziggo op mijn kantoor en het aantal (korte) storingen op die aansluiting is een veelvoud van de paar storingen die ik thuis in het afgelopen decennium bij KPN heb mogen ervaren.

Het glasvezel netwerk van KPN is mijns inziens superieur t.o.v. het netwerk van Ziggo.

En om nu zo'n move te maken terwijl de oplossing voor het trage menu nog maximaal 11 dagen op zich zal laten wachten ... nee, dan denk ik ... laten we geen overhaaste beslissingen nemen gebaseerd op emotie maar het over twee weken nog eens rustig evalueren.

@wjb ik ook zakelijk en privé , maar gebleken is dat KPN bij problemen traag en slecht reageerd, privé is misschien nog wel te hebben om een week geen internet te hebben( heb ik gehad) maar zakelijk is dat niet te verkopen. De compensatie is ook treurig zakelijk terwijl de kosten vele maken hoger zijn. En KPN is niet superieur, de glasvezel in de grond wordt geleast door de providers dus allemaal gelijk, ligt er meer aan wat er in de grond ligt, 2, 4 of neef paren glasvezel. KPN is in het algemeen stabieler maar heeeeeeel slecht in het snel oplossen van problemen en het communiceren  Voorbeeld is deze menu kwestie die nu dus al 4 maanden duurt? Belachelijk gewoon.  

Reputatie 5
Badge +2

Ik heb vandaag de mail ontvangen dat mijn systeem gisteren geüpdatet is maar het viel mij vanochtend al op dat mijn menu weer sneller was. Dus bij mij lijkt het te zijn opgelost! Ik ben blij. 

ik heb er 1 gevonden…….

Is ook bij 1 gebleven, of ik moet wat over het hoofd hebben gezien in de gigantische lijst met posts….

Reputatie 7
Badge +22

Hier kijk ik wel naar uit: (Dark-mode)

Ideaal voor mijn ogen! 😉

(ZTE ZXV-8001)

Reputatie 6
Badge +3

Al 1 iemand met een update en goede resultaten????

Zo te lezen in dit topic zijn er inderdaad abonnees die goede resultaten zien met die update.

Die twee of drie zegt natuurlijk niet zoveel

Reputatie 7

 En KPN is niet superieur, de glasvezel in de grond wordt geleast door de providers dus allemaal gelijk, ligt er meer aan wat er in de grond ligt, 2, 4 of neef paren glasvezel. 

KPN distribueert alleen over haar eigen glasvezelnetwerk dat aangelegd is en beheerd wordt door KPN NetwerkNL. KPN heeft een paar pilotprojecten gehad met distributie over glasvezelnetwerken van derden maar dat is niet goed bevallen. Het glasvezelnetwerk van Ziggo (met vanaf de straatkast coax) is volledig gescheiden van het glasvezelnetwerk van KPN. 

 

KPN is in het algemeen stabieler maar heeeeeeel slecht in het snel oplossen van problemen en het communiceren 

100% mee eens.

Reputatie 5
Badge +2

Hogere snelheid, daar kijk ik pas naar uit!

Reputatie 7

Al 1 iemand met een update en goede resultaten????

Zo te lezen in dit topic zijn er inderdaad abonnees die goede resultaten zien met die update.

Die twee of drie zegt natuurlijk niet zoveel

Maar dat was de vraag ook niet. :sunglasses:

Reputatie 7

Hogere snelheid, daar kijk ik pas naar uit!

Welke snelheid denk je dan aan?

Heb je VDSL of glasvezel? Waarschijnlijk VDSL immers de glasvezel in Kruiningen lijkt van Fiber te zijn.

Reputatie 4
Badge +4

Hier kijk ik wel naar uit: (Dark-mode)

Ideaal voor mijn ogen! 😉

(ZTE ZXV-8001)

Een grote vooruitgang inderdaad! Beter dan dat lelijke windows 7 thema :) 

Reputatie 6
Badge +4

Hogere snelheid, daar kijk ik pas naar uit!

Welke snelheid denk je dan aan?

Heb je VDSL of glasvezel? Waarschijnlijk VDSL immers de glasvezel in Kruiningen lijkt van Fiber te zijn.

Ik gok op een hogere snelheid van het menu…

Reputatie 5
Badge +2

Hogere snelheid, daar kijk ik pas naar uit!

Welke snelheid denk je dan aan?

Heb je VDSL of glasvezel? Waarschijnlijk VDSL immers de glasvezel in Kruiningen lijkt van Fiber te zijn.

VDSL, komt met 100Mb+ binnen. Glasvezel…. daar zijn we in Zeeland nog niet ver mee. Nieuwe wijk maar iedereen heeft gewoon koper….. :thinking:

Maar zoals opgemerkt, snelheid van het menu…..

Welk menu?????

Reputatie 7

Hier kijk ik wel naar uit: (Dark-mode)

Ideaal voor mijn ogen! 😉

(ZTE ZXV-8001)

Een grote vooruitgang inderdaad! Beter dan dat lelijke windows 7 thema :) 

Ieder het zijne maar ik vind het zwarte menu, afgaande op de screenshots, een behoorlijk sombere uitstraling hebben en ook niet uitblinken in duidelijkheid. Het zou meer contrast moeten hebben maar ik zie dat niet.

Ook vind ik de weergave van het geselecteerde programma (witte achtergrond met zwarte letters) een enorme achteruitgang t.o.v. het blauwe menu.

 

Reputatie 6
Badge +4

Hier kijk ik wel naar uit: (Dark-mode)

Ideaal voor mijn ogen! 😉

(ZTE ZXV-8001)

Een grote vooruitgang inderdaad! Beter dan dat lelijke windows 7 thema :) 

Ieder het zijne maar ik vind het zwarte menu, afgaande op de screenshots, een behoorlijk sombere uitstraling hebben en ook niet uitblinken in duidelijkheid. Het zou meer contrast moeten hebben maar ik zie dat niet.

Ook vind ik.de weergave van het geselecteerde programma een enorme acheruitgang t.o.v. het blauwe menu.

Je mag straks zelf kiezen @wjb!

 

Reputatie 5
Badge +2

Hier kijk ik wel naar uit: (Dark-mode)

Ideaal voor mijn ogen! 😉

(ZTE ZXV-8001)

Een grote vooruitgang inderdaad! Beter dan dat lelijke windows 7 thema :) 

Ieder het zijne maar ik vind het zwarte menu, afgaande op de screenshots, een behoorlijk sombere uitstraling hebben en ook niet uitblinken in duidelijkheid. Het zou meer contrast moeten hebben maar ik zie dat niet.

Ook vind ik.de weergave van het geselecteerde programma een enorme acheruitgang t.o.v. het blauwe menu.

 

Welcome to my world…. beter kan je het niet samenvatten…. :joy:

Ik heb vanavond Menu-Instellingen-Systeem-Software opnieuw installeren uitgevoerd en nu werkt het prima. Snel in de gids, snel naar menu en vooral: heel snel naar het programma als je uit menu wilt of de gids!

Heb nu versie HTML 4.110.208 en NmC 8.0.110_1901

En toch heb jij nog niet de nieuwe versie van de software.

misschien dat het straks na de update dan nóg sneller gaat haha… ik heb wel gezien dat de keuze voor de kleur in het menu er nog niet is… maar voorlopig ben ik tevreden...

Reputatie 6
Badge +4

Hogere snelheid, daar kijk ik pas naar uit!

Welke snelheid denk je dan aan?

Heb je VDSL of glasvezel? Waarschijnlijk VDSL immers de glasvezel in Kruiningen lijkt van Fiber te zijn.

VDSL, komt met 100Mb+ binnen. Glasvezel…. daar zijn we in Zeeland nog niet ver mee. Nieuwe wijk maar iedereen heeft gewoon koper….. :thinking:

Maar zoals opgemerkt, snelheid van het menu…..

Welk menu?????

Sorry, gids dan (onderdeel van “Het nieuwe menu”)

Reputatie 6
Badge +3

Hier kijk ik wel naar uit: (Dark-mode)

Ideaal voor mijn ogen! 😉

(ZTE ZXV-8001)

Een grote vooruitgang inderdaad! Beter dan dat lelijke windows 7 thema :) 

Nou die lelijke groene veeg linksboven nog weg 

Reputatie 7
Badge +14

Goedemiddag @AEJL, welkom! Er komt binnenkort een nieuwe update aan. Hopelijk is het daarmee verholpen!

Reputatie 6
Badge +4

Hier kijk ik wel naar uit: (Dark-mode)

Ideaal voor mijn ogen! 😉

(ZTE ZXV-8001)

Een grote vooruitgang inderdaad! Beter dan dat lelijke windows 7 thema :) 

Nou die lelijke groene veeg linksboven nog weg 

Zoiets:

?

 

Reputatie 5
Badge +2

Hier kijk ik wel naar uit: (Dark-mode)

Ideaal voor mijn ogen! 😉

(ZTE ZXV-8001)

Een grote vooruitgang inderdaad! Beter dan dat lelijke windows 7 thema :) 

Nou die lelijke groene veeg linksboven nog weg 

Zoiets:

?

 

Geweldig!!!!!!!! Laten we voor deze gaan!!! Ik ben voor!!!!! (Ben ik duidelijk genoeg??)

Kan de snelheid dan ook weer als het oude?????