KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Gaat de uitrol van deze software “gewoon” in het weekend door?

Met minder ondersteuning dan op werkdagen.

Als het alleen op werkdagen wordt gedaan hebben ze maar 8 dagen.

Gezien het feit dat vanmorgen alles weer vastliep wordt dat wel erg krap.

Hier nog de oude software.

Reputatie 6
Badge +4

Gaat de uitrol van deze software “gewoon” in het weekend door?

Met minder ondersteuning dan op werkdagen.

Als het alleen op werkdagen wordt gedaan hebben ze maar 8 dagen.

Gezien het feit dat vanmorgen alles weer vastliep wordt dat wel erg krap.

Hier nog de oude software.

Weet iemand of die problemen van vanmorgen uberhaupt iets te maken hadden met de uitrol van de nieuwe software?

Reputatie 7

Weet iemand of die problemen van vanmorgen uberhaupt iets te maken hadden met de uitrol van de nieuwe software?

Dat staat los van elkaar, de update had niets met die storing te maken.

De uitrol gebeurt in batches, verspreid over verschillende dagen. Ze vallen niet in het weekend inderdaad.

Reputatie 6
Badge +3

Weet iemand of die problemen van vanmorgen uberhaupt iets te maken hadden met de uitrol van de nieuwe software?

Dat staat los van elkaar, de update had niets met die storing te maken.

De uitrol gebeurt in batches, verspreid over verschillende dagen. Ze vallen niet in het weekend inderdaad.

Tja…. soms zijn dingen gewoon te toevallig de laatste tijd he?!

Reputatie 7

De uitrol gebeurt in batches, verspreid over verschillende dagen. Ze vallen niet in het weekend inderdaad.

Dat is best wel verontrustend want dat betekent weer minstens twee dagen dat er niemand verlost zal gaan worden van het trage menu.

Ik zou het eigenlijk ook zeer betreurenswaardig vinden als KPN niet eens bereid is om in een situatie als deze het weekend als normale werkdagen te beschouwen waarop de uitrol gewoon voortgang kan vinden.

Reputatie 1

Hoe kan ik zien welke versie wij thuis hebben?

Reputatie 7

Hoe kan ik zien welke versie wij thuis hebben?

Menu -> Instellingen -> Informatie.

Menu→ Instellingen→ informatie, daar is de versie te vinden.

Reputatie 6
Badge +4

Weet iemand of die problemen van vanmorgen uberhaupt iets te maken hadden met de uitrol van de nieuwe software?

Dat staat los van elkaar, de update had niets met die storing te maken.

De uitrol gebeurt in batches, verspreid over verschillende dagen. Ze vallen niet in het weekend inderdaad.

Geweldig, zit ik dus nog eens minstens twee dagen met deze door KPN veroorzaakte troep opgescheept.

Enig idee hoe het is om bijna 25 seconden te moeten wachten totdat de gids verschijnt, en dan weer 25 seconden wachten tot deze gesloten is. 15 seconden wachten voordat de nieuwe zender in beeld is als je via cijfertoetsen zender kiest, en wat dacht je van 12 seconden wachten voordat ontvanger uit stand by komt. Volgens mij heeft KPN daar geen benul van.  

Reputatie 6
Badge +4

Weet iemand of die problemen van vanmorgen uberhaupt iets te maken hadden met de uitrol van de nieuwe software?

Dat staat los van elkaar, de update had niets met die storing te maken.

De uitrol gebeurt in batches, verspreid over verschillende dagen. Ze vallen niet in het weekend inderdaad.

Tja…. soms zijn dingen gewoon te toevallig de laatste tijd he?!

Inderdaad. Maar goed, in ieder geval een antwoord, dat is ook al iets :grinning:

Ik heb vandaag de mail ontvangen dat mijn systeem gisteren geüpdatet is maar het viel mij vanochtend al op dat mijn menu weer sneller was. Dus bij mij lijkt het te zijn opgelost! Ik ben blij. 

Nou, wat een vooruitgang weer. Het is iets sneller maar ik heb maar op 1 kanaal geluid, wat een grafbende van de koninklijke prutsers nederland.

Dus nu al weken tv kijken met storing (grijze blokken), ultra traag, opnames die er halverwege de brui aan geven en nu hebben we geen geluid. Vandaag nog geprobeerd om in contact te komen met de “nitwits “ van kpn, maar ook dat is een kansloze zaak, terug bellen doen ze ook niet. Ik kan geen nederlands programma meer volgen. Fijn in deze corona tijd. TYFUSBEDRIJF.

 

Ik heb vanavond Menu-Instellingen-Systeem-Software opnieuw installeren uitgevoerd en nu werkt het prima. Snel in de gids, snel naar menu en vooral: heel snel naar het programma als je uit menu wilt of de gids!

Heb nu versie HTML 4.110.208 en NmC 8.0.110_1901

Er is ongeveer 4 weken geleden toegezegd dat er aan het probleem van het langzame menu van interactieve tv gewerkt zou worden.

Tot op heden geen verbetering. Wordt er nog aan gewerkt?

Kan iemand van kpn mij vertellen wat er en wanneer er iets aan gedaan wordt?

Groet van Jan.

 

 

 

*admin: verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 2

Ik heb vrijdag een mail gekregen dat ik donderdag de upgrade heb gehad. Ik heb twee kastjes die allebei pas na 4 seconden reageerden op het indrukken van de gids knop. Soms duurde het wel 1 minuut voor het menu op het scherm kwam en heel vaak viel de verbinding met de server weg.

Ik heb nu NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213 op beide kastjes. Ik merk vrijwel geen verschil in snelheid met het opstarten van de gids. Is nu 3-3,5 seconde ipv 4. Het lijkt sneller omdat het scherm nu zwart wordt als je de gids kop indrukt. Waarom moet dat info-scherm getoond worden?????? Dan druk je tenminste niet nog een keer op de gids-knop omdat je denkt dat er niets gebeurt. Waarom moet dat info-scherm getoond worden als je een programma kiest? Kost weer 3,5 seconde extra. Een programma terugkijken is nu veel trager geworden. Duurt nu 8 seconden nadat je op ok hebt gedrukt dat het programma eindelijk zichtbaar is. Dit is dus niet acceptable. Tot half september heeft het altijd prima gewerkt. Ik heb 16 december contact gehad met de servicedesk. Toen is de nieuwe software al geïnstalleerd wat geen verbetering gaf. Ik zou binnen een week twee nieuwe kastjes krijgen maar nog steeds niet gehad. Ik heb de mail van KPN beantwoord met strekking als hierboven vermeld. Ik heb de Arris vip2952 en Arris vip2952 versie2. 

Reputatie 3
Badge

Hallo allen! Het is weer tijd voor een iTV update. We zijn met deze al een poosje aan het testen, dus het kan zijn dat je hem al van daaruit al hebt. We gaan nu echter van start met de grote uitrol.
 

Update 5 januari 2021:
Goed nieuws! We gaan deze week van  starten met de uitrol van de software-update tegen de traagheid van de tv-ontvangers. Dit is NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213. We hebben deze update de afgelopen periode uitvoerig getest met goede resultaten. De update zal gefaseerd uitgerold worden zodat we dit goed in de gaten kunnen houden. Concreet betekent dit dat we rond 20 januari de laatste tv-ontvangers hebben geüpdatet. 

 

 

Laatste update: 8/1/2021

Leuk dat de update gefaseerd word uitgerold en fijn voor dieven die in de eerste groep zitten maar als ik pech heb kan ik nog 1,5 week opwachten. Beetje tempo KPN is wel gewenst, het duurt al lang genoeg deze ellende en er word steeds niets voor terug geboden anders dan stilzwijgen en af en toe een opmerking dat er ergens aan word gewerkt. Als je voor iets aardig betaald mag je ook wel iets goeds terug verwachten en daar is sinds het begin van uitrollen nieuwe software begin 2020 al geen sprake meer van.

Reputatie 2

Waarom moet ik nu spontaan aan 10 december denken? 😭

KPN, doe nu eindelijk iets in een keer goed!

 


Heb ja dat nu, of is dit van 10 december vorig jaar, want dat is herkenbaar...:smiley:

Vandaag. 5 keer op moeten starten, nu doet ie het weer. Maar geeft mij geen warm gevoel, zo op een vroege vrijdag avond.…

O God. Ik hoop Flikken Maastricht te kunnen zien.

 

 

ik denk dat je ook even je netgear switch even ook opnieuw moet opstarten. dat werkte bij mij de vorige keer in december. Na de update deed deze raar. Toen heb ik alle kabels even uit switch gedaan, even aan / uit, en het was weg. Snap de onderliggende combi niet maar het werkte bij mij... 

Reputatie 7
Badge +9

De uitrol gebeurt in batches, verspreid over verschillende dagen. Ze vallen niet in het weekend inderdaad.

Dat is best wel verontrustend want dat betekent weer minstens twee dagen dat er niemand verlost zal gaan worden van het trage menu.

Ik zou het eigenlijk ook zeer betreurenswaardig vinden als KPN niet eens bereid is om in een situatie als deze het weekend als normale werkdagen te beschouwen waarop de uitrol gewoon voortgan kan vinden.

Denk je echt dat ze dat doen? Dan zouden ze toch extra support in het weekend voor moeten houden. Extra support, dus extra mensen, dus extra kosten. Kost dus geld dat van hun winst afgaat. Waarom zouden ze dat gaan doen, gaat toch alleen maar om klanten. Laat die klanten maar lekker nog langer met hun problemen zitten. Doen ze tenslotte al 6 maanden, maken toch twee weken meer ook niet meer uit als wij maar geld overhouden voor onze aandeelhouders. Pfff, sorry, maar ik ben inmiddels helemaal klaar met dit clubje wat geen stukje empathie richting hun klanten toont.

Reputatie 7

Ik heb vanavond Menu-Instellingen-Systeem-Software opnieuw installeren uitgevoerd en nu werkt het prima. Snel in de gids, snel naar menu en vooral: heel snel naar het programma als je uit menu wilt of de gids!

Heb nu versie HTML 4.110.208 en NmC 8.0.110_1901

En toch heb jij nog niet de nieuwe versie van de software.

Reputatie 7

Ik heb nu NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213 op beide kastjes. Ik merk vrijwel geen verschil in snelheid met het opstarten van de gids. Is nu 3-3,5 seconde ipv 4.

Als dat het resultaat gaat worden voor vele abonnees dan is de blamage compleet.

Als je de TV ontvanger een "frisse start" geeft heb je daarna dan nog steeds een responsetijd van 3 à 3,5 seconden om de gids te laden?

Reputatie 7
Badge +9

Waarom moet ik nu spontaan aan 10 december denken? 😭

KPN, doe nu eindelijk iets in een keer goed!

 


Heb ja dat nu, of is dit van 10 december vorig jaar, want dat is herkenbaar...:smiley:

Vandaag. 5 keer op moeten starten, nu doet ie het weer. Maar geeft mij geen warm gevoel, zo op een vroege vrijdag avond.…

O God. Ik hoop Flikken Maastricht te kunnen zien.

 

 

ik denk dat je ook even je netgear switch even ook opnieuw moet opstarten. dat werkte bij mij de vorige keer in december. Na de update deed deze raar. Toen heb ik alle kabels even uit switch gedaan, even aan / uit, en het was weg. Snap de onderliggende combi niet maar het werkte bij mij... 

Wordt moeilijk. Zit namelijk geen switch tussen, rechtstreeks (bekabeld) aangesloten op het modem.

Reputatie 7

Wordt moeilijk. Zit namelijk geen switch tussen, rechtstreeks (bekabeld) aangesloten op het modem.

Speelt dit issue dan nog steeds?

Reputatie 5
Badge +4

Waarom moet ik nu spontaan aan 10 december denken? 😭

KPN, doe nu eindelijk iets in een keer goed!

 


Heb ja dat nu, of is dit van 10 december vorig jaar, want dat is herkenbaar...:smiley:

Vandaag. 5 keer op moeten starten, nu doet ie het weer. Maar geeft mij geen warm gevoel, zo op een vroege vrijdag avond.…

O God. Ik hoop Flikken Maastricht te kunnen zien.

 

 

ik denk dat je ook even je netgear switch even ook opnieuw moet opstarten. dat werkte bij mij de vorige keer in december. Na de update deed deze raar. Toen heb ik alle kabels even uit switch gedaan, even aan / uit, en het was weg. Snap de onderliggende combi niet maar het werkte bij mij... 

Wordt moeilijk. Zit namelijk geen switch tussen, rechtstreeks (bekabeld) aangesloten op het modem.

Dan modem misschien paar minuten van de stroom afhalen en weer opstarten. Wil ook nogal eens helpen. Ik had gisteren ook problemen met de glasvezel en alles spanningsloos gemaakt voor 10 minuten daarna liep het als een zonnetje (internet verbinding tenminste), nog geen nieuwe SW op de STB's, maar geen gekke dingen in ieder geval.

De uitrol gebeurt in batches, verspreid over verschillende dagen. Ze vallen niet in het weekend inderdaad.

Dat is best wel verontrustend want dat betekent weer minstens twee dagen dat er niemand verlost zal gaan worden van het trage menu.

Ik zou het eigenlijk ook zeer betreurenswaardig vinden als KPN niet eens bereid is om in een situatie als deze het weekend als normale werkdagen te beschouwen waarop de uitrol gewoon voortgang kan vinden.

Ik zou het eigenlijk ook zeer betreurenswaardig vinden als KPN niet eens bereid is om in een situatie als deze het weekend als normale werkdagen te beschouwen

Goedemorgen,

Nee, met mijn werkervaring en achtergrond, weet ik als geen ander wat de onderlinge afspraken zijn,dat we met z'n allen een traag menu hebben, dat weten we onderhand wel, dat we een totale uitval gehad hebben door het uitrollen van software s’avonds op prime time, op 10 dec. 2020 dat hebben we ook al heel erg besproken.

In de weekenden, zon en feestdagen vinden er géén noodzakelijke werkzaamheden plaats.Dat mogen ze ook niet. Dat zou jij toch heel goed moeten weten @jwb zeker als je al zolang hier reageert.

We hebben allemaal de mogelijkheid om naar tv zenders via iptv van KPN te kijken, dat was op 10 december 2020 in de avond niet mogelijk.

Ik moet mij dan ook achter mijn provider scharen.

Fijn weekend verder,

Henny

Reputatie 7
Badge +9

De uitrol gebeurt in batches, verspreid over verschillende dagen. Ze vallen niet in het weekend inderdaad.

Dat is best wel verontrustend want dat betekent weer minstens twee dagen dat er niemand verlost zal gaan worden van het trage menu.

Ik zou het eigenlijk ook zeer betreurenswaardig vinden als KPN niet eens bereid is om in een situatie als deze het weekend als normale werkdagen te beschouwen waarop de uitrol gewoon voortgang kan vinden.

Ik zou het eigenlijk ook zeer betreurenswaardig vinden als KPN niet eens bereid is om in een situatie als deze het weekend als normale werkdagen te beschouwen

Goedemorgen,

Nee, met mijn werkervaring en achtergrond, weet ik als geen ander wat de onderlinge afspraken zijn,dat we met z'n allen een traag menu hebben, dat weten we onderhand wel, dat we een totale uitval gehad hebben door het uitrollen van software s’avonds op prime time, op 10 dec. 2020 dat hebben we ook al heel erg besproken.

In de weekenden, zon en feestdagen vinden er géén noodzakelijke werkzaamheden plaats.Dat mogen ze ook niet. Dat zou jij toch heel goed moeten weten @jwb zeker als je al zolang hier reageert.

We hebben allemaal de mogelijkheid om naar tv zenders via iptv van KPN te kijken, dat was op 10 december 2020 in de avond niet mogelijk.

Ik moet mij dan ook achter mijn provider scharen.

Fijn weekend verder,

Henny

Normaal heb je uiteraard gelijk. Normaal rol je iets niet uit tijdens het weekend om te voorkomen dat mensen er last van hebben. Maar in dit geval wil je juist mensen, die veel last van een probleem hebben, van dit probleem af helpen. En in dit geval is een uitrol ook tijdens het weekend dan ook geen probleem. Gecoverd door een goed onderbouwde (emergency) change request, gewaarborgd met een goed opgezette support structuur en na een van tevoren goed uitgevoerde test plan en vergezelt van goede communicatie zou dat zomaar moeten kunnen.