KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Beste mensen, ik volg dit forum al ren tijdje maar aangezien ik een Xs4all gebruiker ben en geen Bekkenboek heb niet gereageerd .

Nu maar even die van mn vrouw geleend😊aangezien ik bij sommige forumleden de bloeddruk zie stijgen…

Vanaf woensdag merkte ik een verandering in het laden van de Gids en heb SW versie gecontroleerd, die was anders dan de die de meeste zien maar niet die als oplossing wordt genoemd.

Gisteren nog een keer gecheckt en zowaar nieuwe software!

wat is resultaat:

  •  Menu laad anders: je drukt op Gids dan gebeurd er even niets maan ineens is allee geladen.
  • laadtijd bij mij ca 1,5 sec
  • algemene indruk: gebruik van menu verloopt gevoelsmatig wat soepeler.

Hoop hiermee iedereen wat gerust te stellen dat nu idd update gestart is en dat het is verbeterd.

Het is nog niet zo snel als een jaar geleden maar ik vind dit geheel niet storend meer, maar is nog wel even wennen omdat het eigenlijk in de achtergrond wordt geladen.

Voor de duidelijkheid:

XS4all

alles bekabelt + glasvezel

2 x Arcadyan 2260

:joy:

Reputatie 6
Badge +3

Beste mensen, ik volg dit forum al ren tijdje maar aangezien ik een Xs4all gebruiker ben en geen Bekkenboek heb niet gereageerd .

Nu maar even die van mn vrouw geleend😊aangezien ik bij sommige forumleden de bloeddruk zie stijgen…

Vanaf woensdag merkte ik een verandering in het laden van de Gids en heb SW versie gecontroleerd, die was anders dan de die de meeste zien maar niet die als oplossing wordt genoemd.

Gisteren nog een keer gecheckt en zowaar nieuwe software!

wat is resultaat:

  •  Menu laad anders: je drukt op Gids dan gebeurd er even niets maan ineens is allee geladen.
  • laadtijd bij mij ca 1,5 sec
  • algemene indruk: gebruik van menu verloopt gevoelsmatig wat soepeler.

Hoop hiermee iedereen wat gerust te stellen dat nu idd update gestart is en dat het is verbeterd.

Het is nog niet zo snel als een jaar geleden maar ik vind dit geheel niet storend meer, maar is nog wel even wennen omdat het eigenlijk in de achtergrond wordt geladen.

Voor de duidelijkheid:

XS4all

alles bekabelt + glasvezel

2 x Arcadyan 2260

@Bluesbroeder  En welke versie heb je dan nu ? ws gewoon nog de oude

In tegenstelling tot wat KPN meld over de uitrol dat deze voor mijn type tv ontvangers beschikbaar zou zijn en geüpdatet moet ik toch melden dat ik nog steeds de oude software versie zie. Onder het menu Zoeken>instellingen>informatie. Ook na het opnieuw installeren van de software zie ik nog steeds dezelfde waardes. Wat is nu wijsheid waar krijg ik nu de juiste informatie over wat er speelt.

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +24

Is uw ontvanger wel snel? Dat wil zeggen: u hoeft geen 10 tot 15 seconden te wachten voordat de gids geopend is?

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Zwarte 

De uitrol van de laatste update is pas gisteren begonnen en duurt tot 20 januari.

Hopelijk behoort de traagheid daarna tot het verleden.

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 4
Badge +1

Dit is NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213.

Hallo @Zwarte 

De uitrol van de laatste update is pas gisteren begonnen en duurt tot 20 januari.

Hopelijk behoort de traagheid daarna tot het verleden.

Dit bericht kreeg ik gisteren onder ogen en worden mijn ontvangers weergegeven als zijnde voorzien van de nieuwste software.

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Dit bericht las ik vandaag

 

Wanneer komt de update

De uitrol van de update wordt in verschillende fases gedaan.

Op dit moment zijn we klaar met de uitrol bij klanten die alleen ZTE 8001, Arris 5202, Arris 2952 en de Arcadyan 2260 hebben (of een combinatie van dezen). 

 

Reputatie 7
Badge +21

Dat staat er een beetje verwarrend @Zwarte . Die laatste opmerking slaat op de originele update van het nieuwe menu afgelopen jaar. Helaas waren de resultaten nogal ‘teleurstellend’ :confounded: ,waardoor er al meerdere herstelpogingen zijn geweest. Nu is hopelijk de laatste update begonnen.

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 6
Badge +3

Dit is NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213.

En dan heeft een "nieuweling" als eerste de update :joy:

Reputatie 4
Badge +1

Dit is NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213.

En dan heeft een "nieuweling" als eerste de update :joy:

Ach nieuweling, volg het al lang maar niet gereageerd.

Nu er iets nieuws te melden valt, toch nu maar gedaan, hopelijk helpt het in de vewerking😜

Reputatie 6
Badge +3

Dit is NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213.

En dan heeft een "nieuweling" als eerste de update :joy:

Ach nieuweling, volg het al lang maar niet gereageerd.

Nu er iets nieuws te melden valt, toch nu maar gedaan, hopelijk helpt het in de vewerking😜

Het grote KPN rouwproces :innocent:

Reputatie 7

Dit is NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213.

@Bluesbroeder, Als de TV ontvanger langere tijd (30 minuten) "uit" heeft gestaan en je zet hem met de afstandsbediening aan, is hij dan vrijwel direct operationeel of duurt dat even (en hoe lang is "even" dan)?

De reden waarom ik het vraag is omdat er ook gemeld wordt dat de energiespaarstand aan gezet is en dat die niet uit gezet kan worden.

De testers en andere pilit deelnemers, hebben hun huiswerk niet goed gedaan.

Ik reageer niet heel veel meer in dit topic, maar ik ben het als oud pilottester inmiddels wel zat dat men ons verantwoordelijk houdt voor deze trage software.

Ik zal dan ook nogmaals onze rol uitleggen. Wij kregen als een van de eerste groep de nieuwe software en toegang tot een speciaal topic. Hier konden wij feedback geven. De kanttekening hierbij was dat er niet altijd wat mee gedaan kon worden. Dus het verwijt dat het ook aan de pilot groep ligt vind ik absoluut niet correct. Ik vind het ook jammer dat wij als select groepje klanten verantwoordelijk gehouden worden. Gezien wij alleen onze feedback konden geven. Wij hadden geen enkele invloed op de uitrol, goede werking of onderdelen van de firmware. Gezien de eindverantwoordelijkheid bij de ontwikkelaars lag.


Ik zal je bericht nog een keer quoten @Chrizziey want helaas begint @Ceessie35 een beetje de bocht uit te vliegen. Zou mooi zijn wanneer een moderator dit een halt toeroept.
Daar zijn ze normaal ook niet vies van. 


Excuus? Deze persoon is op leeftijd en uit zijn / hun frustraties. Graag wat meer begrip daarvoor.

Het wordt dat tijd deze bagatelliserende reacties een halt toegeroepen wordt!


@Timo Vos: https://www.woorden.org/woord/bagatelliseren

Wat een gepruts. Het wordt tijd dat grotere media (Radar?) zich ermee gaat bemoeien, of zelfs juridische stappen? Een klantencollectief starten?

https://www.woorden.org/woord/bagatelliseren

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Zwarte 

De uitrol van de laatste update is pas gisteren begonnen en duurt tot 20 januari.

Hopelijk behoort de traagheid daarna tot het verleden.

Dit bericht kreeg ik gisteren onder ogen en worden mijn ontvangers weergegeven als zijnde voorzien van de nieuwste software.

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Dit bericht las ik vandaag

 

Wanneer komt de update

De uitrol van de update wordt in verschillende fases gedaan.

Op dit moment zijn we klaar met de uitrol bij klanten die alleen ZTE 8001, Arris 5202, Arris 2952 en de Arcadyan 2260 hebben (of een combinatie van dezen). 

 

 

Dat ze klaar zijn is al eerder vermeld. 

Dat geld voor de uitrol van het nieuwe menu verleden jaar.

De uitrol van de update die de vertraging moet oplossing is gisteren gestart en moet uiterlijk 20 januari bij iedereen erop staan.

Kijk bij instellingen en bij informatie welke versie je nu hebt.

Reputatie 1

de KPN ontvanger reageerd de laatste 2 maanden enorm traag. het open van de gids duurt veel te lang zo andere functies. Al diversre mallen gerest maar geen resultaat. Wat nu?

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 1
Badge

Je hoeft niets te doen,
Dit probleem is al een tijdje en de oplossing inmiddels gevonden.
KPN rolt op dit moment updates uit en daarmee is de traagheid verholpen.
Ik heb de update inmiddels binnen en de gids werkt weer zoals vanouds.
Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +20

Zie hier en scrol na het einde.

De uitrol van de update om dit probleem op te lossen is gisteren gestart en moet uiterlijk 20 januari bij iedereen op de TV decoder staan.

Welke TV ontvanger heb je van KPN?

En hoe is hij aangesloten op de Experiabox?

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 1

Dank voor je reatcie Joop. Ik ben een leek hoe kan ik zien wat voor een kastje ik heb? 1 is rechtstreeks aangesloten op de Experiabox met een kabel de andere via het stopcontact

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 5
Badge +1

Wat een gepruts. Het wordt tijd dat grotere media (Radar?) zich ermee gaat bemoeien, of zelfs juridische stappen? Een klantencollectief starten?

https://www.woorden.org/woord/bagatelliseren

Ik begrijp niet precies waarom je mij hierin quote. Ik weet de betekenis van dat woord. Fijn dat jij het nu ook weet. Zo leer je nog eens wat :wink:

hallo 

mijn HD ontvanger reageert traag is dit aan vervanging toe?

het duurt 1ninuut voor er iets gebeurd met programma terugkijken

gr gerard

*Admin: samengevoegd met het centrale topic

Geen idee of wij de nieuwe sofware so hebben.

Als je het openingsbericht van dit topic had gelezen, dan had je kunnen weten dat je nog niet de nieuwe software ontvangen hebt.

In het openingsbericht wordt net zo slecht gecommuniceerd als heel KPN doet. 

De startdatum van dit topic is zes maanden geleden. Dan staat er - zonder datum - ineens een blokje over de nieuwe update. En onder dat blok wordt vermeld dat men klaar is met de uitrol.

Als je niet regelmatig checkt hier, is het absoluut niet duidelijk wat welke periode betreft. 

Reputatie 7
Badge +30

Hallo allen! Ik zie dat er in de afgelopen dagen veel gepraat is hier. En niet allemaal even aardig. De issues rondom de tv ontvanger zijn vervelend, en kunnen zorgen voor frustratie. Dat is begrijpelijk, maar houd in het achterhoofd dat we allemaal gewoon mensen zijn, en dat geschreven tekst anders kan overkomen dan je bedoelt.

 

Dan, wat betreft de update en communicatie. Het is door een deel van jullie al benoemd sinds we hier aankondigden dat de update zou gaan beginnen: hoe informeren we klanten die niet hier op het forum actief zijn. Daar hebben we natuurlijk over nagedacht en dat doen we dan ook op verschillende manieren. We hebben een informatiepagina op de website gezet: kpn.com/tvupdate. Daarnaast hebben we gisteren een mailing uitgestuurd naar een groep klanten om hen te informeren dat de update eraan komt. Daarvan zag ik sommigen van jullie die ook ontvangen hebben. Vanavond sturen we opnieuw een mail. Deze keer naar de groep met klanten die eerder deze week de update al heeft ontvangen. Verdere updates rondom communicatie laten we hier weten zodra dit bekend is. 

 

Verder, de inhoud van de update. In mijn eerdere bericht, én in het startbericht heb ik aangegeven dat deze update eigenlijk dezelfde inhoud heeft als degene die we in december hebben uitgerold en helaas moesten terugdraaien. 


Dus:
- Snelheidsverbeteringen van het menu en de gids
- Opnieuw een melding over Picture in Picture / het met de OK-knop vanuit de gids direct naar het programma gaan zonder pop-up als je dit niet al geactiveerd hebt

Maar er zitten daarnaast ook een paar aanvullende dingen in waarvan het wel leuk is om dat nog even expliciet te benoemen.
- Het pakketoverzicht geeft nu ook kortingen weer als die er zijn. Het gaat dan om actiekortingen, niet de kortingen vanuit Hussel/Compleet. Dat komt in een later stadium.
- Foutmeldingsteksten voor dat pakketoverzicht zijn aangepast zodat duidelijker is wat er aan de hand is als het niet lukt om daar een pakket aan of uit te zetten.
- Reeks aan kleinere verbeteringen en bugfixes, en vernieuwen van de security vertificaten

En, iets dat ook al vaker in de afgelopen maanden is gevraagd/aangekaart in dit topic: het duidelijker maken van het menu. Daarvoor hebben we nu dark mode toegevoegd.

Onder Menu > Instellingen > TV Menu zit nu de optie TV-menu: Kleuren. Als je die op 'donker' zet krijgt alles een zwart/grijs/wit kleurschema. Dit geeft meer contrast waardoor het duidelijker kan zijn. 

 

Ik voeg de inhoud van de update ook nog even toe aan het startbericht.
 

Reputatie 7
Badge +30

Geen idee of wij de nieuwe sofware so hebben.

Als je het openingsbericht van dit topic had gelezen, dan had je kunnen weten dat je nog niet de nieuwe software ontvangen hebt.

In het openingsbericht wordt net zo slecht gecommuniceerd als heel KPN doet. 

De startdatum van dit topic is zes maanden geleden. Dan staat er - zonder datum - ineens een blokje over de nieuwe update. En onder dat blok wordt vermeld dat men klaar is met de uitrol.

Als je niet regelmatig checkt hier, is het absoluut niet duidelijk wat welke periode betreft. 

 

Dat is een goed punt, Mariish! Ik heb een datum toegevoegd aan de melding over de update.

 

Ook heb ik, nav een reactie die ik eerder zag over de update naar het nieuwe menu an sich versus updates als je het nieuwe menu als hebt, de titels in het startbericht iets aangevuld zodat dit hopelijk duidelijker is.