KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Nog geen mail gezien

 

Niemand nog de update?

 

Zullen we er anders net zo'n poppenkast van maken als het zetten van de eerste vaccinatie :grimacing:


Die mail zal ook wel gefaseerd worden gestuurd hé...:joy:

Reputatie 7
Badge +7

Eindelijk rechtsstreeks info naar de klant…. Mail van KPN: "We verbeteren ons tv menu”

 
 

Nog vragen?Op kpn.com/tvupdate vindt u meer informatie over de nieuwe software update.

 

 

Als ik op “Meer informatie” klik, kom ik uit op https://www.kpn.com/service/televisie/update.htm?campaignid=em:b=kpn:mk=11461%7Cnodedup:c=11461:cd=11461_communicatie_itv_storing:d=07012021:st=administratief:f1=200

Als ik dan op deze pagina in het menu klik op “Televisie” (dus 1 niveau hoger) dan zie ik op die pagina nergens die nieuwe pagina “Vernieuwing kpn tv-menu” staan. Dat is toch bijzonder! 

Het is geen wonder dat mensen relevante info niet kunnen vinden.

Overigens heb ik die mail nog niet gekregen.

Ik ga over op dark mode...:muscle_tone5:

Reputatie 7
Badge +7

Ik lees op die pagina de volgende tekst:

 

Ik heb het nieuwe tv menu nog niet gehad, kan dat?

Sommige tv-ontvangers zijn helaas niet geschikt voor het nieuwe tv-menu. Deze ontvangers zouden dan ook geen last moeten hebben van een langzaam menu.

 

Bedoelen ze met die tv-ontvangers de oude modellen? Zo ja, blijven die oude modellen dan ook op het oude tv-platform zitten? Dus dan blijft dat oude tv-platform voorlopig toch in de lucht?

Ik geloof dat ik 'm ff niet kan vatten.

 

Reputatie 6
Badge +3

Ik ga over op dark mode...:muscle_tone5:

Alles voor de diversiteit :joy:

Reputatie 6
Badge +4

Ik heb geen mail gehad van KPN en ook nog geen update. Wachttijden inmiddels weer opgelopen naar 20+ seconden voor openen of sluiten tv-gids. Verwisselen van kanaal via cijfertoets +10 seconden, uit standby halen ontvanger 12 seconden wachttijd.

 

 

Reputatie 5
Badge +2

Grappig met dat dark mode. In 246 pagina's met klachten (zo'n 5000 items) heb ik niemand horen vragen over een black mode. Ik kan me ook niet herinneren dat er problemen waren met de leesbaarheid, anders dan problemen met het plaatje of de PIP in de gids. ook problemen met de statusbalk die te lange tijd over de ondertiteling hangt. Een volledig overbodige frutsel dus die Accenture nog gratis in de la had liggen.

Voorlopig ben ik nog volledig in blue mode met drie verschillende opnames die ik wil kijken:

 

Tja, hier is het al niet veel anders. Ik zit te wachten op een tv ontvanger. Helaas komt de postcode waar ik woon niet voor bij KPN in het systeem, dus ze leveren die ontvanger af in Rotterdam. Dat is het dicht bij zijnde “zegt het systeem”. Want volgens diegene die ik aan de telefoon krijgt zijn de Post.nl punten vaak in supermarkten en die zijn er dan waarschijnlijk niet. Nee hoor, domme doos die hebben we niet in de postcode 3200. Of wel toch ? Jawel, 8 supermarkten en evenveel Post.nl punten en 75.000 inwoners.

Maar ach. laat die ontvanger maar. Ik ga `m niet eens ophalen, ben ik een uur onderweg, als ik mazzel heb. En dat is KPN me niet meer waard. Langzaam aan weet je dat zulke grote bedrijven veel personeel in dienst hebben zonder enige arbeidsethos en empatisch vermogen daar ben je als klant de dupe van.

 

 

 

Reputatie 5
Badge +2

KPN:

“Wat is er aan de hand?

Eind vorig jaar hebben we de software van onze tv-ontvangers vernieuwd. Dit hebben we gedaan zodat je makkelijker je weg kunt vinden in het tv-menu. Helaas merkten we, dat door deze update een aantal klanten een trager menu kregen en dat de tv-ontvanger zomaar opnieuw opstartte. Het probleem met de herstartende tv-ontvanger hadden we in een vorige update opgelost. De lagere snelheid van het tv-menu was met die update nog niet verholpen.”

Eind vorig jaar? Het was 6 maanden geleden dat de ellende begon.

Makkelijker je weg vinen? Dit is natuurlijk een complete leugen. de hoofdinsteek was de infrastructuur die vervangen moest worden.

Makkelijker je weg vinden?  Veel gebruikers vonden het juist lastiger: 2 maal op ok drukken om naar een zender te gaan.

Dat het menu trager was dat kunnen we al 6 maanden met 5000 berichten bevestigen.

Herstartende stb's heb ik nu niet meer. (wel gehad). STB-ZAP-001 nog steeds (zie hierboven)

Verder heb ik de volgende problemen gehad waar KPN het maar niet meer over heeft:

  • vastlopers (veel)
  • STB-ZAP-03 (veel)
  • STB-ZAP-01 (nog steeds)
  • AVS-TO-0001 (heel veel)
  • STB-ZAP-03 / 3 - HAL layer  (veel in een bepaalde periode)
  • kan opnames niet openen (veel)
  • AVS-500-1000
  • pip weg, pip erin, pip eruit, pip instelbaar
  • falende statusbalkjes per opname
  • software vergeet hoever afspelen is gevorderd
  • Statusbalk hinderlijk in de weg (inmiddels naar 1 sec gezet nu dat mogelijk is)
  • STB-UFA-03
  • 561
  • 143
  • 562
  • falende chat
  • falende klantenservice
  • arcadyan 2260 met respons > 20 sec ingeruild voor andere (kostte veeeeel moeite)

Ik stop hier maar. KPN snapt er werkelijk helemaal niks van. Ze zitten in de dark mode, niet in de customer mode.

Vergelijk KPN maar met Trump, alles ontkennen en leven in een wereld die niet bestaat. Dat is KPN ten voeten uit. Ze durven nog net niet te beweren dat al die fouten NEPNIEUWS zijn. Ik zal het KPN gebouw niet bestormen, maar de bom die ze zelf onder het bedrijf aan het fabriceren zijn, is nog maar moeilijk te ontmantelen. 

 

Reputatie 7
Badge +7

Grappig met dat dark mode. In 246 pagina's met klachten (zo'n 5000 items) heb ik niemand horen vragen over een black mode. Ik kan me ook niet herinneren dat er problemen waren met de leesbaarheid, anders dan problemen met het plaatje of de PIP in de gids. ook problemen met de statusbalk die te lange tijd over de ondertiteling hangt. Een volledig overbodige frutsel dus die Accenture nog gratis in de la had liggen.

Voorlopig ben ik nog volledig in blue mode met drie verschillende opnames die ik wil kijken:

 

@Anto  Jawel, ik heb in dit topic de nodige klachten over de leesbaarheid voorbij zien komen.

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb geen mail gehad van KPN en ook nog geen update. Wachttijden inmiddels weer opgelopen naar 20+ seconden voor openen of sluiten tv-gids. Verwisselen van kanaal via cijfertoets +10 seconden, uit standby halen ontvanger 12 seconden wachttijd.

 

 

Ik heb ook geen mail gehad van de vrienden van KPN. Ook weer vreemde manier van informeren. De ene klant wel, de ander niet….

Hallo allemaal: Ik ben hier eind december aangeschoven op dit forum,heb toen eigenlijk pas ontdekt, hoe lang dit geklooi al aan de gang is, heb in de zomer vorig jaar nog gebeld met de klantenservice KPN, om mijn zorgen te uiten, omtrent de voorgenomen nieuwe update, betreffende de nieuwe menustructuur. Ik heb verder geen enkele reactie meer mogen ontvangen. In September vorig jaar wordt je ineens ‘overvallen’ met een ander menu op je scherm,met een hele andere layout, ik ben nergens van op de hoogte, er is mij ook geen datum verteld, over wanneer deze installatie van nieuwe software zal worden geïnstalleerd. Er komen dan al heel veel klachten binnen via de klantenservice...Niemand pikt dit op kennelijk. Ik doe al dirét mijn beklag, dat de 2 HMB 2260 erg traag reageren, t.o.v het oude menu, ik heb dan nog hoop, dat KPN dit ook wel in de smiezen zal hebben, en hoop ergens op een terugdraai van die software..

Werkelijk nérgens is hier op 246 pagina’s te vinden, dat er een dark mode gevraagd zou worden, omdat het in het blauw niet te lezen zou zijn, ik heb beginnende staar, en zit bepaald niet te wachten op een donkere achtergrond, want dan zie ik niets meer,bullshit verhaal dus. Mogelijk dat dat voor itv online leuker is, of in de itv app, want dat is moderner hé, dus dat moet dan ook maar meteen geïmplementeerd worden.

De testers en andere pilit deelnemers, hebben hun huiswerk niet goed gedaan, dat mag je wel stellen na dik een half jaar van een hikkend en stikkende receiver, de allereerste reactie laten dat al zien in het begin van dit topic. Je had dit direct op moeten lossen, en ook zg. stresstesten uitvoeren, juist op de getroffen ontvangertjes,Ik zit hier met vele anderen, nu met die shit opgezadeld.

Had ervoor gezorgd, dat bij een eventueel falen, het allemaal teruggedraaid kon worden.

Nu faalt het,en weken, nee maandenlang, zitten wij opgezadeld, omdat er zo nodig een ander menu moest komen, want het oog wil ook wat hé, nou, ben je lekker mee, gooien ze ook nog eens een 'dark mode’er tegenaan, ja hoor, want dáár zitten iptv kijkenr nu echt om te springen, Joost mag weten wie, wie? Joost!

Update na update is er geweest,ná de installatie hier op 2 iptv ontvangertjes,  maandenlang (zeker vanaf September 2020) 2 uitvallende HMB 2260 receivertjes, maandenlang geen enkele mededeling, geen enkele mail van wat je kunt verwachten, vele malen zit je te kijken, en gaan die ontvangertjes midden in een film opnieuw opstarten, en dan zeggen ze doodleuk als je de klantenservice belt: ‘Dat kan echt niet hoor mijnheer, dat doen ze toch echt s’nachts’

Sinds wanneer is overdag en s’avonds ineens als s’nachts aangemerkt door KPN?

Het enige mailtje wat ik nog ontvangen heb met als ondertekenaar Directeur klantenservice Dhr.Jörg Kramer, dateert van 21 december j.l en gaat om een naamsverandering van een zender...Boeien. als je met een trage iptv receiver opgescheept zit,en dan veel later blijkt, dat die shit al meer dan een half jaar (6 maanden!) speelt.

Na ruim een half jaar worden ze eindelijk eens wat wakker,er komt een moeizaam: Sorry voor het ongemak.

Ongemak? Jongens toch! Mens erger je niet TV kijken!

En als laatste: Ik vind het ook niet normaal, dat als je in de tv gids zit te kijken, je op de OK knop drukt, je eerst nog eens tegen die info balk moet aankijken voor het aantal seconden die je ingesteld hebt, gewoon de tv gids uit, en geen info balk, is dat nu zo moeilijk,ik ga dus niet via het menu die infobalk uitzetten,het is allemaal zo omslachtig. gids in, geen infobalk,gids uit geen infobalk, is dat nu zo moeilijk..

 

Het zal mij enorm benieuwen,de week is alweer bijna voorbij, het is alweer bijna vrijdag,een week in het nieuwe jaar,en we zijn eigenlijk nog niet erg veel opgeschoten, ik ben alweer bijna 30 pagina’s verder hier op dit forum aan het reageren,was het maar nooit nodig geweest…

 

Henny

 

 

 

Dit bericht las ik vandaag

 

Wanneer komt de update

De uitrol van de update wordt in verschillende fases gedaan.

Op dit moment zijn we klaar met de uitrol bij klanten die alleen ZTE 8001, Arris 5202, Arris 2952 en de Arcadyan 2260 hebben (of een combinatie van dezen). 

 

Als dit zo is moet ik helaas melden dat ik hiervan nog niks heb gemerkt  En het betreft niet alleen de tv gids alles wat met menu te maken heeft is tergend traag. Of ik nou naar zoek ga en dan verder naar opname of terug of naar gids en terug kijken het werkt allemaal tergend langzaam. Dan vraag ik mij af wanneer het nu echt goed moet werken ik hoop toch op spoedig.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 2

Ben er nu toch wel klaar mee zeg 😡

Weken, maanden zo traag als dikke stront, oké kom ik wel overheen, kijk toch niet vaak in menu of gids…

Met enige regelmaat Witte/grijze/zilveren hoe je het wilt noemen blokjes onder in beeld…

Nu haperend geluid, zwart beeld op alle zenders…

Storing op storing 😞 wanneer is het eens klaar ?

Reputatie 2

Het lijkt steeds slechter te worden.

Het word ondertussen een  grote blunder van de KPN:confounded:

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 6
Badge +4

Ben er nu toch wel klaar mee zeg 😡

Weken, maanden zo traag als dikke stront, oké kom ik wel overheen, kijk toch niet vaak in menu of gids…

Met enige regelmaat Witte/grijze/zilveren hoe je het wilt noemen blokjes onder in beeld…

Nu haperend geluid, zwart beeld op alle zenders…

Storing op storing 😞 wanneer is het eens klaar ?

Nergens een storing gemeld (KPN/XS4ALL sites), maar allestoringen.nl begint vol te lopen. Inderdaad haperent geluid en beeld op alle zenders. Pfff, wat nu weer? Uitrol update maar weer stoppen? Overigens hier nog de oude software (4.110.208).

Reputatie 1

Hier ook. Geluid loopt goed maar beeld hapert of staat stil. 

Kinderzender op kanaal 53 werkt wel goed. En dat op de nieuwste ontvanger. Gaat lekker bij KPN.

 

Is het zo moeilijk om iets goed te maken bij KPN?

Reputatie 6
Badge +4

Net even beeld op “SD” gezet (Instellingen->Beeldscherm->Best mogelijke kwaliteit...). Dan houdt het haperen hier op, kun je toch nog iets zien...

Hier ook geluid is af en toe goed echter het beeld staat stil, heb al 2x frisse start uitgevoerd en de software is nog steeds dezelfde dus nog geen nieuwe binnengehaald cq gekregen.

Ontvanger is de HMB 2260 

HTML versie 4.110.208

NMC versie 8.0.110_1901

Graag update wat er aan de hand is 

Reputatie 1

Net even beeld op “SD” gezet (Instellingen->Beeldscherm->Best mogelijke kwaliteit...). Dan houdt het haperen hier op, kun je toch nog iets zien...

 

Dit lijkt het voor nu inderdaad op te lossen met het stilstaande beeld.

Gisteravond nergens last van. Benieuwd wat KPN onderneemt.

Reputatie 1

Vanmorgen was het weer klote met kon interactieve tv het geluid ging door het beeld happerde dus nog steeds *** ik hoop dat het snel verholpen is.laren ze maar eens korting geven voor vaste klanten

Reputatie 6
Badge +4

Net even beeld op “SD” gezet (Instellingen->Beeldscherm->Best mogelijke kwaliteit...). Dan houdt het haperen hier op, kun je toch nog iets zien...

 

Dit lijkt het voor nu inderdaad op te lossen met het stilstaande beeld.

Gisteravond nergens last van. Benieuwd wat KPN onderneemt.

Klopt, hier ook sinds vanmorgen. Het netwerk zal wel weer overbelast zijn...

Reputatie 1

weer dat klote ding gereset (07.10uur): bij zappen duurt het ca 10 seconden voordat het beeld verschijnt, of het blijft zwart. Geluid hapert/stottert. Alle kanalen.

Wat een gepruts dat KPN.

 

 

Reputatie 4
Badge +1

Hier ook een haperend beeld , soms geluid maar beeld zwart.

Vast de uitrol van de goed geteste vernieuwende sof(t)ware.

Wel nog steeds de oude software dus na 6 maanden nog niks opgelost

Koninklijke Prutsers Nederland