KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 7

Om te voorkomen dat deze STB melding weer “spontaan/ toevallig “ weer optreedt heb ik het stappenplan van KPN gevolgd , zelfs nog maar weer een frisse start uitgevoerd. Zelfs dit stappenplan is inmiddels voorzien van een update.

Het is al zo vaak gezegd in dit topic, bij een "frisse start" worden er twee installaties gedaan.

In eerste instantie wordt de oude firmware geïnstalleerd waarmee de TV ontvanger zich verbindt met het oude iTV platform. Daar krijgt de TV ontvanger te horen dat er een update is en vervolgens wordt die geïnstalleerd op de TV ontvanger. Dit is al zo vanaf het begin van de overgang naar het nieuwe menu.

Reputatie 4
Badge +1

@wjb begin eerst eens met het GOED doorlezen van mijn post.

En DAN pas reageren aub  ,

Neem een bak koffie/ zet een bril op / zet de KPN pet even af *

  • meerdere keuzes zijn mogelijk

wat een vooringenomenheid weer.

 

Kan iemand van KPN gewoon een antwoord geven of contact met mij opnemen?

Éérst ben ik een hoop tijd kwijt met updaten van het spul adhv wat er op de site staat,

Vervolgens kan je nergens iemand te spreken krijgen en wordt je ‘gedwongen’ om naar een forum te gaan. Uiteraard zoeken in de vele berichten maar het is onduidelijk waar er iemand die er van weet een écht helder antwoord geeft.

Vervolgens maak je zelf een topic aan en deze wordt simpelweg samengevoegd met een ander topic met 6000+ reacties zonder inhoudelijk antwoord te krijgen. 

In dit topic staat dat de uitrol van de ontvangers die ik heb klaar is (2x 2260), maar ze zijn nog steeds super traag.

 

Ik ben er inmiddels al veel tijd kwijt en het irriteert mij enorm.

Bij Telfort was de service al matig, maar dit is nog erger.

 

Dus:

  • Kan het probleem worden opgelost? 
  • en kan KPN doen alsof ik een gewaardeerde klant ben en gewoon antwoord geven?

 

nog een tipje: misschien is het handig om een datum van tekstuele update in het eerste bericht te zetten. nu lijkt het alsof de info 6 maanden oud is.

Reputatie 5
Badge +4

 En nee ik ga niet om 00:00 uur checken want hij staat er morgenochtend gewoon op :stuck_out_tongue_winking_eye:

 

Nou denk het toch niet hoor @Kaljo 

Reputatie 6
Badge +8

Kan iemand van KPN gewoon een antwoord geven of contact met mij opnemen?

Éérst ben ik een hoop tijd kwijt met updaten van het spul adhv wat er op de site staat,

Vervolgens kan je nergens iemand te spreken krijgen en wordt je ‘gedwongen’ om naar een forum te gaan. Uiteraard zoeken in de vele berichten maar het is onduidelijk waar er iemand die er van weet een écht helder antwoord geeft.

Vervolgens maak je zelf een topic aan en deze wordt simpelweg samengevoegd met een ander topic met 6000+ reacties zonder inhoudelijk antwoord te krijgen. 

In dit topic staat dat de uitrol van de ontvangers die ik heb klaar is (2x 2260), maar ze zijn nog steeds super traag.

 

Ik ben er inmiddels al veel tijd kwijt en het irriteert mij enorm.

Bij Telfort was de service al matig, maar dit is nog erger.

 

Dus:

  • Kan het probleem worden opgelost? 
  • en kan KPN doen alsof ik een gewaardeerde klant ben en gewoon antwoord geven?

 

nog een tipje: misschien is het handig om een datum van tekstuele update in het eerste bericht te zetten. nu lijkt het alsof de info 6 maanden oud is.

Het probleem van de trage ontvangers wordt vanaf vandaag 7 januari t/m 20 januari in fases uitgerold naar de gebruikers. Het is natuurlijk afwachten op de eerste reacties van mensen die de update hebben ontvangen of daad werkelijk het probleem met de trage ontvangers wordt opgelost.

Dus we zullen nog eventjes geduld op moeten brengen en hopen dat je snel mogelijk de update ontvangt.

Reputatie 5
Badge +1

Communicatie omtrent dit is vreselijk.

Ik heb het idee dat ik als klant alleen maar een lastpak ben. En simpelweg nieuwe threads van mensen aan deze thread toevoegen geeft dat aan: “gooi maar op de grote bult”.

En ook: “Oh, we krijgen wel heel veel klachten, gauw nog even voor de feestdagen een storingsbericht op de website plaatsen en dan zijn onze klanten weer even stil”.

Het is manager-denken pur sang.

Reputatie 7
Badge +7

Het probleem van de trage ontvangers wordt vanaf vandaag 7 januari t/m 20 januari in fases uitgerold naar de gebruikers. Het is natuurlijk afwachten op de eerste reacties van mensen die de update hebben ontvangen of daad werkelijk het probleem met de trage ontvangers wordt opgelost.

Dus we zullen nog eventjes geduld op moeten brengen en hopen dat je snel mogelijk de update ontvangt.

Mijn voorstel is dan ook dat alleen de mensen die de update hebben gekregen, die vanaf 7/1 in fases uitgerold gaat worden, dat hier melden. Als iedereen het hier laat weten dat hij/zij die update nog niet heeft, dan…

Kan iemand van KPN gewoon een antwoord geven of contact met mij opnemen?

Éérst ben ik een hoop tijd kwijt met updaten van het spul adhv wat er op de site staat,

Vervolgens kan je nergens iemand te spreken krijgen en wordt je ‘gedwongen’ om naar een forum te gaan. Uiteraard zoeken in de vele berichten maar het is onduidelijk waar er iemand die er van weet een écht helder antwoord geeft.

Vervolgens maak je zelf een topic aan en deze wordt simpelweg samengevoegd met een ander topic met 6000+ reacties zonder inhoudelijk antwoord te krijgen. 

In dit topic staat dat de uitrol van de ontvangers die ik heb klaar is (2x 2260), maar ze zijn nog steeds super traag.

 

Ik ben er inmiddels al veel tijd kwijt en het irriteert mij enorm.

Bij Telfort was de service al matig, maar dit is nog erger.

 

Dus:

  • Kan het probleem worden opgelost? 
  • en kan KPN doen alsof ik een gewaardeerde klant ben en gewoon antwoord geven?

 

nog een tipje: misschien is het handig om een datum van tekstuele update in het eerste bericht te zetten. nu lijkt het alsof de info 6 maanden oud is.

Het probleem van de trage ontvangers wordt vanaf vandaag 7 januari t/m 20 januari in fases uitgerold naar de gebruikers. Het is natuurlijk afwachten op de eerste reacties van mensen die de update hebben ontvangen of daad werkelijk het probleem met de trage ontvangers wordt opgelost.

Dus we zullen nog eventjes geduld op moeten brengen en hopen dat je snel mogelijk de update ontvangt.

Dank voor je reactie Dreetje,

Toch vreemd, want in het eerste bericht staat:

“Op dit moment zijn we klaar met de uitrol bij klanten die alleen ZTE 8001, Arris 5202, Arris 2952 en de Arcadyan 2260 hebben (of een combinatie van dezen). “

(“Klaar” is dik gedrukt)

 

Reputatie 7
Badge +7

Dank voor je reactie Dreetje,

Toch vreemd, want in het eerste bericht staat:

“Op dit moment zijn we klaar met de uitrol bij klanten die alleen ZTE 8001, Arris 5202, Arris 2952 en de Arcadyan 2260 hebben (of een combinatie van dezen). “

(“Klaar” is dik gedrukt)

 

@Koenvanb  Wat jij aanhaalt, dat gaat over iets anders. Dat gaat over de uitrol van het “nieuwe menu". Dreetje en anderen hebben het over de update die vanaf vandaag de problemen met traagheid moet gaan oplossen. Zie het bericht bovenaan deze pagina.

Reputatie 6
Badge +4

Zijn ze wel gestart met de uitrol? Hier nog niks ontvangen, tv ontvanger doet er weer 15-20 seconden over om de gids te laten zien. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb net gekeken, ook ik heb nog de oude software.

Ik ben zeer benieuwd na bevindingen van gebruikers met de nieuwe software.

 

Reputatie 7
Badge +19

Hi allen, de uitrol van de nieuwe software is gestart :slight_smile: Je komt zo snel mogelijk aan de beurt. Om ervoor te zorgen dat alles goed verloopt en we het goed in dat gaten kunnen houden, wordt de update zoals gezegd gefaseerd uitgerold. We lezen graag wat de ervaringen met de nieuwe software zijn, zo gauw je 'm hebt!

Reputatie 6
Badge +3

 En nee ik ga niet om 00:00 uur checken want hij staat er morgenochtend gewoon op :stuck_out_tongue_winking_eye:

 

Nou denk het toch niet hoor @Kaljo 

@MariusTEL we hebben nog een kwartiertje voor de oc htend om is :nerd:

Trieste vertoning, dat KPN communiceert over de voortgang, via Jarco Kriek (TotaalTV, John de Mol)

Waarom niet even een mailing naar alle abonnees?

Ook dit valt mij enorm tegen van KPN

Klanten moeten het maar uitzoeken, maandenlange ellendige communicatie, te triest voor worden dit.

:rage:

Sterkte allemaal..

Henny

Waardeloos….. in 1 woord… Wat een puinhoop met die update. Irritatie ten top en communicatie ho maar en dat voor een bedrijf dat is begonnen als “telefoonboer”. En krijgen we ook compensatie voor deze wanprestatie? korting op de abonnementsprijs? Nee, daar hebben we het maar niet over…. Ik hoop op een beter 2021 KPN… 

Reputatie 5
Badge +4

Trieste vertoning, dat KPN communiceert over de voortgang, via Jarco Kriek (TotaalTV, John de Mol)

Waarom niet even een mailing naar alle abonnees?

Ook dit valt mij enorm tegen van KPN

Klanten moeten het maar uitzoeken, maandenlange ellendige communicatie, te triest voor worden dit.

:rage:

Sterkte allemaal..

Henny

Tja Henny. Het gaat tenslotte maar om pakweg 1,7 - 2 miljoen abonnees met een digitale aansluiting (DSL of Glas) en waarschijnlijk bij elkaar 3,5 milj TV-ontvangers. Ik schat dat in deze topic op dit forum 700-900 unieke mensen actief zijn. Dus als je publiceert op het forum en bij TotaalTV bereik je van je totaal aantal abonnees (incl. degenen die op de storingspagina kijken) mogelijk 0,1 %. Laten we het hééél ruim nemen 1% (= 20000) van je klanten. De rest merkt één dezer dagen wel dat er iets ineens verandert, de ontvanger is sneller of er is (wat de goden verhoeden) ineens een grote storing of een nieuw probleem. Een geweldige prestatie van de communicatie afdeling van deze grote organisatie KPN. NOT 

Ik ga maar eens communiceren met de huidige CEO van KPN, Dhr.Joost Farwerck. Ook zal ik contact gaan zoeken met de raad van bestuur, ik ben het goed zat.

Ik heb enkele vragen voor ze opgeschreven, die ik aan ze voor wil gaan leggen.

 

 

https://www.kpn.com/algemeen/over-kpn.htm

Henny

Reputatie 5
Badge +4

Ik ga maar eens communiceren met de huidige CEO van KPN, Dhr.Joost Farwerck. Ook zal ik contact gaan zoeken met de raad van bestuur, ik ben het goed zat.

Ik heb enkele vragen voor ze opgeschreven, die ik aan ze voor wil gaan leggen.

 

 

Grappig @Ceessie35 Lang geleden heb ik Eelco Blok nog weleens de hand mogen schudden (maar was toen ook een grote telefoonklant van KPN met twee call-centra). Toen kwam die rare italiaan (was toen gelukkig al met pensioen) en kregen we gelijk al die opheffingen van TFT en XS4All. Was blij toen er weer NL-ers aan de top kwamen.

Succes met je benadering, maar ik denk dat de chinese walls hun werk zullen doen.

Reputatie 7
Badge +20

Trieste vertoning, dat KPN communiceert over de voortgang, via Jarco Kriek (TotaalTV, John de Mol)

Waarom niet even een mailing naar alle abonnees?

Ook dit valt mij enorm tegen van KPN

Klanten moeten het maar uitzoeken, maandenlange ellendige communicatie, te triest voor worden dit.

:rage:

Sterkte allemaal..

Henny

 

Ik had ongeveer 10 jaar geleden een Humax (5200 of 5300 met 500GB HD)

Dat ding had nog veel grotere problemen dan deze TV ontvanger.

Dat was pas echt een drama.

En communicatie via Humax (Ziggo doet dat niet zelf) was matig.

 

Ik wil hiermee niet zeggen dat KPN het perfect aanpakt, maar de update komt eraan en dat vind ik het alle belangrijkste.

 

Reputatie 7
Badge +6

Trieste vertoning, dat KPN communiceert over de voortgang, via Jarco Kriek (TotaalTV, John de Mol)

Waarom niet even een mailing naar alle abonnees?

Ook dit valt mij enorm tegen van KPN

Klanten moeten het maar uitzoeken, maandenlange ellendige communicatie, te triest voor worden dit.

:rage:

Sterkte allemaal..

Henny

Als je goed leest haalt totaaltv dit bericht gewoon van de KPN site en niet andersom.

 

Citaat:

KPN stelt op de eigen storingspagina dat nieuwe firmware gereed is dat de bruikleendecoders van de modellen Arcadyan HMB2260 en Arris VIP2952 sneller maakt.

Trieste vertoning, dat KPN communiceert over de voortgang, via Jarco Kriek (TotaalTV, John de Mol)

Waarom niet even een mailing naar alle abonnees?

Ook dit valt mij enorm tegen van KPN

Klanten moeten het maar uitzoeken, maandenlange ellendige communicatie, te triest voor worden dit.

:rage:

Sterkte allemaal..

Henny

Als je goed leest haalt totaaltv dit bericht gewoon van de KPN site en niet andersom.

 

Citaat:

KPN stelt op de eigen storingspagina dat nieuwe firmware gereed is dat de bruikleendecoders van de modellen Arcadyan HMB2260 en Arris VIP2952 sneller maakt.


https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-deze-week-begint-gefaseerde-uitrol-nieuwe-firmware-decoders-interactieve-tv/

@pietheingrun, Mevr. Ellen van Heerwaarden woordvoerdster van KPN, vond het nodig, te communiceren via TotaalTv…Niet met ons als klant bij dit grote bedrijf.

Ik haal dit bericht van die Mevr. gewoon van de site van totaaltv af, niet hier...

 

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Ik weet niet hoe jij leest:

KPN bevestigt via woordvoerster Ellen van Heerwaarden dat nog deze week wordt begonnen met de gefaseerde uitrol van nieuwe firmware voor de bruikleendecoders die het telecombedrijf aan klanten met Interactieve TV levert. KPN verwacht dat iedere bruikleendec

 

-Kpn plaatst een bericht op haar eigen site over een update

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen-b.htm#/

-Totaaltv pikt dit op https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-deze-week-begint-gefaseerde-uitrol-nieuwe-firmware-decoders-interactieve-tv/

-Totaaltv vraagt aan KPN of dit klopt

-KPN bevestigt aan Totaaltv dat dit inderdaad klopt.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-deze-week-begint-gefaseerde-uitrol-nieuwe-firmware-decoders-interactieve-tv/

 

Ik lees echt nergens dat KPN contact heeft gezocht met totaaltv. 

 

zie ook dit bericht op tweakers:

https://tweakers.net/nieuws/176340/kpn-komt-met-update-voor-decoders-die-tv-gids-sneller-moet-maken.html

 

KPN komt met update voor decoders die tv-gids sneller moet maken - update

KPN brengt in januari een update uit die de tv-gids van zijn decoders sneller moet maken. Eerder bracht KPN een soortgelijke update uit, maar de provider draaide deze terug nadat deze druk op zijn netwerk veroorzaakte. De update komt gefaseerd beschikbaar.

De releaseperiode van de software-update wordt vermeld op de website van KPN, zo merkte TotaalTV op. De provider laat daar weten dat de firmware inmiddels al gereed is voor gebruik.

@pietheingrun@@@ Ik heb vorig jaar,vanaf dat dag één dat hier de updates van het nieuwe menu is geïnstalleerd, last van twee erg slecht reagerende HMB 2260 decoders/receivers,maandenlange uitvallende receivertjes,steeds maar weer hier gaan lezen, steeds afwachtende op ‘updates’, en op 10 december komt de genadeslag: Wil je het nieuws gaan kijken, heb ik zwart beeld, met allerlei vreemde meldingen..

Vinden honderdduizenden klanten dit normaal?

Ik zal het nogmaals zeggen: KPN had met z’n tengels van de goed draaiende software af moeten blijven, zoiets doe je 1: Niet in vakantietijd 2: Niet in coronatijd 3: Ga niet klooien met software in coronatijd!!!

We hebben de media hard nodig!!!

Wij hebben NOOIT ook maar een berichtje mogen ontvangen,wanneer hoe of wat KPN gaat doen, NU ook weer niet, is toch belachelijk, dat klanten zo worden behandeld!

Wij betalen zo'n honderd euro in de maand,wij hebben een premium abonnement, omdat we een goed product willen,iets waar zeer zeker sprake van is, op TV gebied lijkt mij dat ik nu gerust kan stellen: Wás!

 

Het gaat erom.dat er niet met de klanten gecommuniceerd word,via, via is niet netjes, benader je klanten anders!

Mensen hebben wel wat anders te doen,dan te moeten gaan googlen, om te kijken waarom ze geen of slechte ervaring met tv kijken ondervinden.

Allemaal leuk dat knip en plak kopieer werk met diverse linken, maar het is te zot voor woorden.

KPN,begin eens met gebieden te noemen, provincies, plaatsen,of postcodegebieden, wáár en of wanneer die update van sofware te verwachten is,met de ombouw van het mobiele netwerk vorig jaar, ging dat wél, waarom voor IPTV abonnees niet?

 

Henny

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

@Ceessie35 maak je niet druk.

Ook al heb je gelijk.

Helaas doen andere providers het zo.

En zie ook mijn aanvulling boven op een opmerking van jou, die ik met een Humax decoder heb gehad.

En geloof me, dan valt dit allemaal nog mee, kan je bijna niet voorstellen denk ik, maar was wel zo.

Dus wacht de update rustig af en hopelijk werkt hij dan weer zoals hij hoort te werken. 

 

Nog mooier is, om langzaam de 5202 aan alle abonnees te gaan verstekken. Volgens mij heeft deze meer geheugen en had daardoor geen problemen.

Kan zelfs draadloos via BleuTooth worden bediend.

Dus KPN, dit lijkt mij een goed idee.

 

En KPN voor alle klanten minimaal een gratis film.