KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Badge +19

Het is een probleem met diverse tv ontvangers.  Half januari wordt er een update uitgerold die het probleem oplost als het goed is.

Reputatie 6
Badge +3

Ik lees: "we houden ons hart vast!"

Ik heb er alle vertrouwen in dat het dit keer goed zal komen.

Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je als organisatie twee keer dezelfde fout maakt.

Ik zie de reacties op dit bericht al weer komen maar ik sluit me aan bij het onderstaande…

We gaan het zien.... 

 

KPN kan dat vast wel

Reputatie 6
Badge +4

Als je dus pech hebt zit je nog 2 weken opgescheept met een extreem trage ontvanger. En dan maar hopen dat de update ook werkt. Want dat is nog altijd niet zeker, goede resultaten bij anderen willen niet zeggen dat het bij iedereen werkt

Reputatie 7
Badge +22

Hallo allemaal! Zo op de valreep van deze werkdag kan ik jullie dit nieuws komen brengen:

 

We gaan deze week starten met de uitrol van de software-update tegen de traagheid van de tv-ontvangers. Dit is NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213.

We hebben deze update de afgelopen periode uitvoerig getest met goede resultaten. De update zal gefaseerd uitgerold worden zodat we dit goed in de gaten kunnen houden. Concreet betekent dit dat we rond 20 januari de laatste tv-ontvangers hebben geüpdatet. 

 

(Tevens toegevoegd aan het startbericht)

Toppie! Bij de klantenservice via Twitter wordt het ook al gemeld:

Ik denk dat er veel klanten blij van worden als dit is opgelost. 👍🏼😉

Reputatie 7
Badge +22

Hallo allemaal! Zo op de valreep van deze werkdag kan ik jullie dit nieuws komen brengen:

 

We gaan deze week starten met de uitrol van de software-update tegen de traagheid van de tv-ontvangers. Dit is NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213.

We hebben deze update de afgelopen periode uitvoerig getest met goede resultaten. De update zal gefaseerd uitgerold worden zodat we dit goed in de gaten kunnen houden. Concreet betekent dit dat we rond 20 januari de laatste tv-ontvangers hebben geüpdatet. 

 

(Tevens toegevoegd aan het startbericht)

@Erik_ krijgen de ZXV8001 tv ontvangers (4K) ook deze update? Want ook ik het er regelmatig last van. 😉👍🏼

Als je dus pech hebt zit je nog 2 weken opgescheept met een extreem trage ontvanger. En dan maar hopen dat de update ook werkt. Want dat is nog altijd niet zeker, goede resultaten bij anderen willen niet zeggen dat het bij iedereen werkt


Belangrijkste is, dat KPN na maanden, nu in de gaten heeft gekregen, dat communiceren heel cruciaal kan zijn,ik hoop dat ik hieraan mijn steentje heb bij kunnen dragen.

Mijn advies aan u: Geef de ontvanger elke dag zolang een frisse start,dan zijn die reactietijden nog te overzien, verder is er genoeg over gezegd lijkt me.

Succes allemaal, ik ben met pensioen, en heb nog hele andere dingen te doen.

Blijf allen gezond!

Henny

 

Reputatie 7

@Erik_ krijgen de ZXV8001 tv ontvangers (4K) ook deze update? Want ook ik het er regelmatig last van. 😉👍🏼

Waar heb jij dan regelmatig last van?

Reputatie 6
Badge +4

Als je dus pech hebt zit je nog 2 weken opgescheept met een extreem trage ontvanger. En dan maar hopen dat de update ook werkt. Want dat is nog altijd niet zeker, goede resultaten bij anderen willen niet zeggen dat het bij iedereen werkt


Mijn advies aan u: Geef de ontvanger elke dag zolang een frisse start,dan zijn die reactietijden nog te overzien, verder is er genoeg over gezegd lijkt me.

 

 

Zelfs met een frisse start duurt het tegenwoordig rond de 8 seconden voordat de gids geladen is. Na 1 dag is het dan alweer rond de 15 seconden. Dus NEE, een dagelijkse frisse start helpt hier absoluut niet.

Reputatie 7

Zelfs met een frisse start duurt het tegenwoordig rond de 8 seconden voordat de gids geladen is. Na 1 dag is het dan alweer rond de 15 seconden.

Dan hoop ik dat jij vanaf morgen één van de eersten zult zijn die de nieuwe firmware gaat ontvangen.

Reputatie 7

We gaan deze week starten met de uitrol van de software-update tegen de traagheid van de tv-ontvangers. Dit is NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213.

We hebben deze update de afgelopen periode uitvoerig getest met goede resultaten. De update zal gefaseerd uitgerold worden zodat we dit goed in de gaten kunnen houden. Concreet betekent dit dat we rond 20 januari de laatste tv-ontvangers hebben geüpdatet. 

 

@Erik_ krijgen de ZXV8001 tv ontvangers (4K) ook deze update? Want ook ik het er regelmatig last van. 😉👍🏼

 

Ja, de ZTE krijgt de update ook.

Vanochtend maar geprobeerd de software opnieuw te installeren om te zien of dat iets oplevert.
Na 10 minuten en bijna klaar kwam het bericht dat de verbeterde software beschikbaar was. Mooi.
Dus nog een keer installeren dan maar.
Na 10 minuten en weer beeld te hebben in het menu gekeken naar de software versie.
Dat is nog steeds de oude versie NMC 8.0.110_1901……HTML ook niet aangepast.

 

 

Reputatie 7

Vanochtend maar geprobeerd de software opnieuw te installeren om te zien of dat iets oplevert.
Na 10 minuten en bijna klaar kwam het bericht dat de verbeterde software beschikbaar was. Mooi.
Dus nog een keer installeren dan maar.
Na 10 minuten en weer beeld te hebben in het menu gekeken naar de software versie.
Dat is nog steeds de oude versie NMC 8.0.110_1901……HTML ook niet aangepast.

Zoals je in het openingsbericht kunt lezen start de uitrol morgen (7 januari 2021).

Vanochtend maar geprobeerd de software opnieuw te installeren om te zien of dat iets oplevert.
Na 10 minuten en bijna klaar kwam het bericht dat de verbeterde software beschikbaar was. Mooi.
Dus nog een keer installeren dan maar.
Na 10 minuten en weer beeld te hebben in het menu gekeken naar de software versie.
Dat is nog steeds de oude versie NMC 8.0.110_1901……HTML ook niet aangepast.

Zoals je in het openingsbericht kunt lezen start de uitrol morgen (7 januari 2021).


En waar lees jij dat?

 

Reputatie 3
Badge

Wanneer wordt het probleem met het menu nu eindelijk opgelost, is niet werkzaam zo, betaal over de €70 p/m voor een niet werkend product. Te belachelijk voor woorden, al een paar maal gebeld maar steeds hetzelfde antwoord “Er wordt aan gewerkt” . klacht per mail gestuurd maar daar na weken ook nog steeds geen antwoord op.Dit is niet het product waar ik voor betaal KPN, wat gaan jullie doen om dit ongerief te compenseren????!!!!!

 

Admin: samengevoegd met het centrale topic

Vanochtend maar geprobeerd de software opnieuw te installeren om te zien of dat iets oplevert.
Na 10 minuten en bijna klaar kwam het bericht dat de verbeterde software beschikbaar was. Mooi.
Dus nog een keer installeren dan maar.
Na 10 minuten en weer beeld te hebben in het menu gekeken naar de software versie.
Dat is nog steeds de oude versie NMC 8.0.110_1901……HTML ook niet aangepast.

Zoals je in het openingsbericht kunt lezen start de uitrol morgen (7 januari 2021).


En waar lees jij dat?

 


tussen de regels gevonden:
7 t/m 20 januari 2021: NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213 

Toch raar dat ik dan melding kreeg van nieuwe versie.

Reputatie 6
Badge +4

Vanochtend maar geprobeerd de software opnieuw te installeren om te zien of dat iets oplevert.
Na 10 minuten en bijna klaar kwam het bericht dat de verbeterde software beschikbaar was. Mooi.
Dus nog een keer installeren dan maar.
Na 10 minuten en weer beeld te hebben in het menu gekeken naar de software versie.
Dat is nog steeds de oude versie NMC 8.0.110_1901……HTML ook niet aangepast.

Zoals je in het openingsbericht kunt lezen start de uitrol morgen (7 januari 2021).

Waarom wachten tot morgen? Hebben de klanten nog niet genoeg ellende gehad? Duidelijk dat het KPN nog altijd niet veel boeit anders waren ze al gestart met de uitrol. Nu mogen de eerste die het krijgen nog een dag extra wachten. 

Ik hoop voor KPN, dat ze de opgegeven datum van 20 Januari a.s, die deadline ook gaan halen.:wink:

 

Reputatie 7

Toch raar dat ik dan melding kreeg van nieuwe versie.

Helaas is het nog altijd zo dat het opnieuw installeren van de software in twee stappen gaat.

De eerste stap is het installeren van de software die op het oude menu werkt.

Dan wordt er direct een melding gegeven dat er nieuwe software is en vervolgens wordt die geïnstalleerd.

 

Waarom wachten tot morgen? 

Tja, als op 5 januari laat in de middag het besluit genomen wordt om de uitrol te starten dan is 7 januari zo ongeveer het vroegst haalbare. De uitrol moet natuurlijk ook klaargezet worden.

Reputatie 1

Dit probleem doet zich nu al zeker 4 maanden voor heb contact gehad zou terug gebeld worden maar deze persoon is denk het vergeten 

Heb forums geplaatst heb alles gedaan om geresset alle stekkers eruit opnieuw opgestart heel de mik mak en het helpt geen bal probeerde vanmorgen weer contact te zoeken er zijn 31 wachtenden voor u nou daar ben je klaar mee na een half uur maar weer opgehangen via chat 27 wachtenden dus ik zeg KPN doe er iets aan ik moet zeker 1x in de 14 dagen heel de boel ressetten en heb het er echt mee gehad 

Reputatie 7

Dit probleem doet zich nu al zeker 4 maanden voor heb contact gehad zou terug gebeld worden maar deze persoon is denk het vergeten 

Heb forums geplaatst heb alles gedaan om geresset alle stekkers eruit opnieuw opgestart heel de mik mak en het helpt geen bal probeerde vanmorgen weer contact te zoeken er zijn 31 wachtenden voor u nou daar ben je klaar mee na een half uur maar weer opgehangen via chat 27 wachtenden dus ik zeg KPN doe er iets aan ik moet zeker 1x in de 14 dagen heel de boel ressetten en heb het er echt mee gehad 

Maar nu weet je gelukkig dat er tussen morgen en 20 januari een nieuwe firmware uitgerold wordt die het probleem gaat verhelpen.

Bij het kijken naar tv gaan de handelingen zeer traag. Programma's laden traag, de ontvanger reageert zeer traag op de afstandsbediening, menu laad traag en door scrollen in het menu ook.  Graag een oplossing omdat dit het kijken erg frustreerd.

 

Admin: samengevoegd met het centrale topic

Reputatie 7
Badge +7

De problemen van de afgelopen tijd zijn ook onder de aandacht van Radar gebracht:

 https://radar.avrotros.nl/forum/televisie-f60/kpn-itv-menu-is-vertraagd-t195750.html?utm_source=dmdelivery&utm_medium=email&utm_content=dmd-radar&utm_campaign=20210106&at_medium=email&at_emailtype=retention&at_campaign=avrotros_dmd_radar&at_send_date=20210106

Dit item staat ook in de nieuwsbrief van Radar.

beste KPN. Mijn tv ontvanger is erg traag. Heb de nieuwe software geïnstalleerd maar zorgt niet voor een sneller werken van de ontvanger. Levering bij nieuwe klanten is een nieuwere variant die veel sneller is. 
wanneer kan ik mijn oude laten vervangen voor de nieuwe ?

Reputatie 6
Badge +8

beste KPN. Mijn tv ontvanger is erg traag. Heb de nieuwe software geïnstalleerd maar zorgt niet voor een sneller werken van de ontvanger. Levering bij nieuwe klanten is een nieuwere variant die veel sneller is. 
wanneer kan ik mijn oude laten vervangen voor de nieuwe ?

De nieuwste software wordt vanaf morgen pas uitgerold in fases en dat duurt t/m 20 januari. Dus nog eventjes geduld en kijken vanaf morgen of u bij een van de eersten zit.

Reputatie 7
Badge +20

Ik hoop voor KPN, dat ze de opgegeven datum van 20 Januari a.s, die deadline ook gaan halen.:wink:

 

Ze starten morgen en 20 januari moet de laatste ook geupdate zijn.

Als je geluk hebt, heb je de update deze week al.

Ik hoop ook dat iedereen hem snel heeft, vooral de mensen met 20 seconde wachttijd.