KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 7
Badge +7

De testers en andere pilit deelnemers, hebben hun huiswerk niet goed gedaan.

Ik reageer niet heel veel meer in dit topic, maar ik ben het als oud pilottester inmiddels wel zat dat men ons verantwoordelijk houdt voor deze trage software.

Ik zal dan ook nogmaals onze rol uitleggen. Wij kregen als een van de eerste groep de nieuwe software en toegang tot een speciaal topic. Hier konden wij feedback geven. De kanttekening hierbij was dat er niet altijd wat mee gedaan kon worden. Dus het verwijt dat het ook aan de pilot groep ligt vind ik absoluut niet correct. Ik vind het ook jammer dat wij als select groepje klanten verantwoordelijk gehouden worden. Gezien wij alleen onze feedback konden geven. Wij hadden geen enkele invloed op de uitrol, goede werking of onderdelen van de firmware. Gezien de eindverantwoordelijkheid bij de ontwikkelaars lag.


Goedemorgen,

Beste Chrizziey,

In de eerste plaats, moet je je eigen niet aangesproken voelen, het begrepen dat het overgrote deel van testers en pilot deelnemers de beschikking hebben/hadden over de Arris VIP 5202

Deze heeft een groter flashgeheugen, en kan kennelijk wel goed omgaan met de nu ter sprake zijnde versie van de software, mij hebben ze ook benaderd voor zo’n pilot overigens,maar toen ging het om een ander product, ik heb daarvoor bedankt.

------

@Ceessie35 Ik ben het helemaal eens met de post van @Chrizziey  (ook ik zat in die pilot.)

Daarbij komt dat de software niet niet alleen getest is door de groep pilot-deelnemers. Dat is iets wat ik weet.

En nogmaals @Ceessie35 (ik heb het al eerder gezegd), hoe kom je erbij dat de pilot-deelnemers allemaal een 5202 hadden? Je blijft dit maar herhalen. Waarom? Ik heb je al eerder verteld dat dit van jouw kant een aanname is. Een aanname die niet klopt. Sommigen hadden een 5202 maar lang niet allemaal. Dat is iets wat ik weet. Wat jij zegt (en maar blijft herhalen) is een aanname.

En geloof mij, er is vanuit de pilot-groep heel veel feedback richting KPN gegaan. Sommige feedback is onmiddellijk opgepakt, andere later. En ik heb nog wel een paar verbeterpunten, maar die ga ik nu nog niet inbrengen, want eerst moeten de huidige problemen opgelost worden.

Truc die voor mij net heeft geholpen is software opnieuw downloaden en laten installeren. Daarna kreeg ik een scherm dat er nieuwe software beschikbaar was en of ik deze wilde installeren. Heb ik gedaan op twee kastjes. Eerste indruk: Aanzienlijk sneller menu!!

@Takie

welke versie heb je nu dan HTML= 4.110.208     NMC=   8.0.110_1901       

 

Heb 'm ingevuld...is dat nieuw? 🙈

 

Reputatie 5
Badge +5

DH. Haperend geluid hier, als beeld alleen wat foto’s. Dat is het nieuwe TV kijken blijkbaar.
KPN dit zou toch niet meer nodig moeten zijn!!
Gelukkig heeft Ziggo nooit het basispakket afgesloten. En is de Coax nog aangesloten 😏 En met mijn Satelliet kom ik ook wel verder. 
KPN TV ….. exit…. ?
 

Rond 8:00 weer normaal beeld én geluid. 

Reputatie 7
Badge +9

Truc die voor mij net heeft geholpen is software opnieuw downloaden en laten installeren. Daarna kreeg ik een scherm dat er nieuwe software beschikbaar was en of ik deze wilde installeren. Heb ik gedaan op twee kastjes. Eerste indruk: Aanzienlijk sneller menu!!

@Takie

welke versie heb je nu dan HTML= 4.110.208     NMC=   8.0.110_1901       

 

Heb 'm ingevuld...is dat nieuw? 🙈

 

Nee, helaas.

De testers en andere pilit deelnemers, hebben hun huiswerk niet goed gedaan.

Ik reageer niet heel veel meer in dit topic, maar ik ben het als oud pilottester inmiddels wel zat dat men ons verantwoordelijk houdt voor deze trage software.

Ik zal dan ook nogmaals onze rol uitleggen. Wij kregen als een van de eerste groep de nieuwe software en toegang tot een speciaal topic. Hier konden wij feedback geven. De kanttekening hierbij was dat er niet altijd wat mee gedaan kon worden. Dus het verwijt dat het ook aan de pilot groep ligt vind ik absoluut niet correct. Ik vind het ook jammer dat wij als select groepje klanten verantwoordelijk gehouden worden. Gezien wij alleen onze feedback konden geven. Wij hadden geen enkele invloed op de uitrol, goede werking of onderdelen van de firmware. Gezien de eindverantwoordelijkheid bij de ontwikkelaars lag.


Ik zal je bericht nog een keer quoten @Chrizziey want helaas begint @Ceessie35 een beetje de bocht uit te vliegen. Zou mooi zijn wanneer een moderator dit een halt toeroept.
Daar zijn ze normaal ook niet vies van. 


Excuus? Deze persoon is op leeftijd en uit zijn / hun frustraties. Graag wat meer begrip daarvoor.

Het wordt dat tijd deze bagatelliserende reacties een halt toegeroepen wordt!

@Timo Vos Geen frustratie hoor.Ik wil samen met mijn echtgenote nog ongestoord tv kunnen kijken, dat hebben wij al vanaf September 2020 niet meer kunnen doen, dáár gaat het om. En je weet mijn leeftijd niet eens. :smile: Het gaat hier niet om slechts een handjevol abonnees, dus ik voel mij echt niet geroepen met door je opmerkingen richting mij persoonlijk, bah!

Sind enkele weken heb ik, net als veel KPN gebruikers, last van een hele trage overschakeling van zenders en een nog tragere TV-gids. Dat is vervelend en storend maar dat was nog te doen. Vanaf ongeveer 2 weken geleden kwamen daar wat ‘blokjes’ bij op de tv maar ook dit was nog een beetje dragelijk. Vanaf vanmorgen heb ik echter wel geluid maar een beeld wat 1 x per 5-10 seconden ververst wordt, en nu is het niet meer te doen. Uiteraard contact gezocht met KPN maar na 2 pogingen van 3 kwartier wachten heb ik het opgegeven. Ik heb al best veel begrip getoond en ik snap dat het uitrollen van nieuwe software niet zonder problemen gaat maar een opschaling van de klantenservice is in zo’n geval niet gek. Zijn er meer mensen met dit probleem?

 

Wanneer het probleem is opgelost zou het KPN ook sieren hier een compensatie te doen. KPN weet heel goed wat facturen zijn, en prijsverhogingen, dus een nette compensatie zou hier ook op zijn plaats zijn. En dan heb ik het niet over Rocky 1,2 en 3 en Rambo 1, 2 en 3 gratis kijken.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 6
Badge +9

@Johanppp

Nog ff geduld !!! binnen 2 weken moet alles voorzien zijn van nieuwe firmware.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Badge +19

Opschaling van de klantenservice in coronatijd?? De mensen die er al zijn moeten thuis aan de keukentafel hun werk doen ipv in een goed ingericht kantoor. En natuurlijk is het heel vervelend dat er problemen zijn met de ontvangers. Nog even geduld en dan wordt er een update uitgerold die het probleem op moet gaan lossen.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Badge +12

https://tweakers.net/nieuws/176488/kpn-klanten-maken-melding-van-tv-storing.html

Het wordt tegenwoordig ook snel opgepakt door de media. Tweakers heeft een koppeling met Nu.nl (zelfde eigenaar) dus wellicht is het daar ook snel te lezen.

KPN vanwege (vermeende) wanprestaties onder een vergrootglas?...prima idee zeg ik.

Reputatie 6
Badge +9

@Janneman70 Om de pijn enigzins te verzachten zou je de ontvanger eens uit en aan kunnen zetten.

Dit wil in de regel nog wel eens helpen om hem weer wat sneller te krijgen.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 6
Badge +9

@Will-i-am !!!

Nieuwe firmware wordt binnen 2 weken in de ontvangers geladen om dit probleem op te lossen.

Bellen heeft geen zin.

@Janneman70 Om de pijn enigzins te verzachten zou je de ontvanger eens uit en aan kunnen zetten.

Dit wil in de regel nog wel eens helpen om hem weer wat sneller te krijgen.

 Uiteraard al 3x geprobeerd.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 6
Badge +4

Is er eigenlijk iemand hier op het forum die de nieuwe software al gekregen heeft? Heb nog geen enkele reactie gezien dat iemand de update al heeft en dat het werkt. Begin beetje te geloven dat KPN er helemaal niet mee begonnen is. Hier tenminste nog altijd een ramp//momenteel mag ik 25 seconden wachten voor openen tv-gids en ook weer 25 seconden voor sluiten van de tv-gids. Na een frisse start is het nog altijd 10 seconden.

 

Nog altijd de oude puinhoop software :(

Reputatie 5
Badge +1

@Timo VosGeen frustratie hoor.Ik wil samen met mijn echtgenote nog ongestoord tv kunnen kijken, dat hebben wij al vanaf September 2020 niet meer kunnen doen, dáár gaat het om. En je weet mijn leeftijd niet eens. :smile: Het gaat hier niet om slechts een handjevol abonnees, dus ik voel mij echt niet geroepen met door je opmerkingen richting mij persoonlijk, bah!


Ah, oke. Excuses daarvoor. Misschien is het verstandig om minder details te delen, als je daar niet op aangesproken wilt worden.

Reputatie 7
Badge +6

@TMG1961 

Nee nog geen nieuwe software. Ik had gehoopt dat ik dit kon forceren door via de instellingen de software opnieuw te installeren maar dan blijf ik de oude versie houden.

Reputatie 3
Badge

Geen idee of wij de nieuwe sofware so hebben. Gisteren zelf een frisse start gedaan en de laadtijd is nu 5 of 6 seconden. Véél sneller ja maar nog lang niet snel genoeg!!!!

Hieronder de technische info..

 

Reputatie 6
Badge +3

Geen idee of wij de nieuwe sofware so hebben. Gisteren zelf een frisse start gedaan en de laadtijd is nu 5 of 6 seconden. Véél sneller ja maar nog lang niet snel genoeg!!!!

Hieronder de technische info..

 

Oud

Reputatie 7

Geen idee of wij de nieuwe sofware so hebben.

Als je het openingsbericht van dit topic had gelezen, dan had je kunnen weten dat je nog niet de nieuwe software ontvangen hebt.

Ik ben erg benieuwd wanneer de eerste gebruiker zich meldt met ervaringen over de nieuwste update:

NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213

Badge +12

Ik ben erg benieuwd wanneer de eerste gebruiker zich meldt met ervaringen over de nieuwste update:

NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213

Juist. En daarbij nogmaals de oproep om een melding te maken als je de nieuwe software wel hebt. Met alleen maar schrijven dat je hem nog niet hebt schiet niemand iets op. De uitrol duurt een paar weken. Denk niet dat je uitverkoren bent om als eerste aan de beurt te zijn, hoe vervelend en frustrerend het allemaak ook is. 

Reputatie 3
Badge

Geen idee of wij de nieuwe sofware so hebben.

Als je het openingsbericht van dit topic had gelezen, dan had je kunnen weten dat je nog niet de nieuwe software ontvangen hebt.

Dat openingsbericht is bijna 6 kantjes lang. Ik ga niet elke dag kijken of er iets nieuws bij staat...

Reputatie 7
Badge +7

Dat openingsbericht is bijna 6 kantjes lang. Ik ga niet elke dag kijken of er iets nieuws bij staat...

@Widajono Valt volgens mij best mee. Kijk eens bovenaan deze pagina naar het bericht in “groen".

Reputatie 7

Geen idee of wij de nieuwe sofware so hebben.

Als je het openingsbericht van dit topic had gelezen, dan had je kunnen weten dat je nog niet de nieuwe software ontvangen hebt.

Dat openingsbericht is bijna 6 kantjes lang. Ik ga niet elke dag kijken of er iets nieuws bij staat...

Nee, je gaat gemakshalve anderen maar een vraag stellen i.p.v. eerst zelf even op onderzoek uit te gaan.

Onderstaand een screenshot van het eerste stukje van het openingsbericht van dit topic.

 

Reputatie 6
Badge +3

Sind enkele weken heb ik, net als veel KPN gebruikers, last van een hele trage overschakeling van zenders en een nog tragere TV-gids. Dat is vervelend en storend maar dat was nog te doen. Vanaf ongeveer 2 weken geleden kwamen daar wat ‘blokjes’ bij op de tv maar ook dit was nog een beetje dragelijk. Vanaf vanmorgen heb ik echter wel geluid maar een beeld wat 1 x per 5-10 seconden ververst wordt, en nu is het niet meer te doen. Uiteraard contact gezocht met KPN maar na 2 pogingen van 3 kwartier wachten heb ik het opgegeven. Ik heb al best veel begrip getoond en ik snap dat het uitrollen van nieuwe software niet zonder problemen gaat maar een opschaling van de klantenservice is in zo’n geval niet gek. Zijn er meer mensen met dit probleem?

 

Wanneer het probleem is opgelost zou het KPN ook sieren hier een compensatie te doen. KPN weet heel goed wat facturen zijn, en prijsverhogingen, dus een nette compensatie zou hier ook op zijn plaats zijn. En dan heb ik het niet over Rocky 1,2 en 3 en Rambo 1, 2 en 3 gratis kijken.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Klopt niet: Zoals je in dit topic kunt lezen, hebben veel mensen, waaronder ik, al sinds een half jaar last van een trage gids, haperingen, herstartende tv kastjes en soms vele andere problemen. Wees blij dat het bij jou PAS sinds enkele weken is!

Reputatie 3
Badge

Geen idee of wij de nieuwe sofware so hebben.

 

 

Nee, je gaat gemakshalve anderen maar een vraag stellen i.p.v. eerst zelf even op onderzoek uit te gaan.

Onderstaand een screenshot van het eerste stukje van het openingsbericht van dit topic.

 

Ik stelde geen vraag, meldde alleen dat het bij ons beter was maar nog lang niet goed genoeg.   

Bedankt voor het screenshot!:thumbsup_tone3:

Wanneer ik in de mail op de link klik kom ik 'beneden' in het forum terecht, bij de laatste reactie, niet bij het openingsbericht...