KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Reputatie 7
Badge +30

 

​​​​​​De uitrol van het nieuwe menu is voltooid. Dat wil zeggen, alle klanten hebben nu dit nieuwe menu. Dat betekent ook dat we geen onderscheid meer hoeven te maken tussen klanten, en dat softwareupdates van de tv ontvanger weer voor iedereen gelden. Daarom is er een nieuw topic beschikbaar waarin wij berichten plaatsen als er nieuwe software komt, en waar je feedback en vragen kwijt kunt. Dat topic is deze:  

​​​​​​Inmiddels is de eerste algemene update daarin ook met succes voltooid wat betekent dat we dit topic hier nu sluiten. Heel erg bedankt aan eenieder die in het afgelopen jaar hier zijn feedback heeft gegeven, dat is voor ons van onschatbare waarde. Blijf dan ook vooral feedback geven, in het nieuwe topic :)

​​​​

Hallo allen! Het is weer tijd voor een iTV update. We zijn met deze al een poosje aan het testen, dus het kan zijn dat je hem al van daaruit al hebt. We gaan nu (juni 2020) echter van start met de grote uitrol.
 

Welke ontvangers krijgen de update naar het nieuwe menu

De Arris VIP5202, Arcadyan HMB2260, Arris VIP2952, ZTE ZXV8001 en de Motorola VIP1853 gaan naar (minimaal) versienummer NMC8.0.118_1. In de loop van deze uitrol kan het zijn dat er kleinere updates worden gedaan die alleen onder water dingen verbeteren. Hier maken we dan geen topic over. Het kan dan ook zijn dat tegen de tijd dat jij deze update krijgt, het versienummer hoger is.

Heb je een ouder model, zoals de Motorola VIP1903 of VIP1963? Dan wordt deze update niet beschikbaar. Deze ontvangers zijn per april 2021 uitgefaseerd. 

 

Wanneer komt de update naar het nieuwe menu

De uitrol van de update naar het nieuwe menu wordt in verschillende fases gedaan.

Op dit moment zijn we klaar met de uitrol van het nieuwe menu bij klanten die alleen ZTE 8001, Arris 5202, Arris 2952 en de Arcadyan 2260 hebben (of een combinatie van dezen). 

Voor klanten met Motorola 1853's (eventueel in combinatie met een van de bovenstaande types) beginnen we in mei 2021 met de uitrol van het nieuwe menu. 

De uitrol wordt op basis van het abonnementsnummer gedaan, alle ontvangers die je hebt staan worden tegelijkertijd bijgewerkt. Je hoeft hier zelf niets voor te doen, de ontvanger zal ’s nachts worden bijgewerkt. Mocht dit onverhoopt niet pakken krijg je vanzelf een pop-up met het verzoek om de update handmatig te starten. .

Er is de afgelopen tijd hard gewerkt om de software zo te maken dat deze ook goed functioneert op de 1853. Omdat dit natuurlijk wel een ouder model ontvanger is zijn er een paar dingen die op de 1853 niet beschikbaar zullen zijn die in de nieuwere modellen wel beschikbaar zijn. Het gaat dan om:

  • De carrousel overzichten waarbij je in de On Demand onderdelen filmposters ziet zijn niet beschikbaar. Deze onderdelen zijn alleen als lijst te bekijken.
  • Uitgelicht ontbreekt in het menu.
  • Gids en Terugkijken zijn in het menu nog twee items, zoals dit in het oude menu ook zo is. De optie Terugkijken opent dan de Gids, maar in verticale view.
  • Daarnaast is er nog een aanvullende gidsweergave beschikbaar: Simpel. Dit is een eenvoudigere weergave met een betere performance.

 

Op 11 mei gaan we een eerste pilot doen waarbij een kleinere groep klanten met 1853's het nieuwe menu krijgt. Het versienummer van deze software is NMC8.0.118_1 & HTML 4.121.201. Dat is dus een andere HTML versie dan de software die we voor de overige ontvangers sinds deze week uitrollen (dat is 4.120.209).

Daarna kijken we hoe het gaat met die klanten, en als dat allemaal goed loopt dan is de planning voor de rest van de uitrol 25 mei t/m 9 juni. Als dingen toch nog veranderen qua datum dan laten we dit hier in het topic weten.

 

Aanvullende updates voor mensen die het nieuwe menu al hebben

Tussentijds worden er regelmatig kleinere updates uitgerold die problemen oplossen of een functie toevoegen/herstellen. Deze updates vermelden we in het topic. Maar omdat het topic veel verkeer ziet, vallen die berichten ook makkelijk weg. Vandaar dat we ze nu hier ook even toevoegen.

Ter verduidelijking: de software van de ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen. De NMC is de kern, de HTML is de jas eromheen, en de DBL/RBL is boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. De NMC is degene met het versienummer die begint met 8. De HTML begint met 4. Voor een NMC release is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML release is dat niet nodig. 

 

14 t/m 18 juni: HTML 4.122.212

Gelijk aan HTML 4.122.211 alleen laden er minder categorieën tegelijk in bij Sport om de netwerkbelasting te verlagen. Plus aanvullende verbeteringen op het tv platform zelf.

Alle eerdere, kleinere, updates op een rijtje. Klik op Toon Inhoud 

25 mei t/m 11 juni: HTML 4.122.211

Hierin wijzen we de klanten nog een keertje op de sportzomer door een rode notificatiestip bij de menu-optie Sport en bij instellingen voor het kunnen kiezen van donkere kleurmodus met oranje contrastkleur.

Verder:

  • Zoeken kijkt nu ook in je opnames
  • Bij series in de gids vind je in de informatie pop-up nu ook een tabje met Meer afleveringen. Hier staan alle overige afleveringen (van hetzelfde seizoen) die in de gids aanwezig zijn.
  • In de gids, bij programma's die op dat moment worden uitgezonden, vindt je een nieuwe LIVE-indicator bij de programma informatie bovenaan het scherm
  • Als je live tv pauzeert is de blauwe knop nu ook te gebruiken om 5 minuten mee te springen
  • Daarnaast wat onder water verbeteringen

17 mei t/m 8 juni: NMC 8.0.121_2.

Hier zitten geen hele spannende dingen in. Alleen een nieuwe softwareversie voor de afstandsbediening van de 5202 (versie 0162.01.08) die onder andere een bug herstelt met toetsaanslagen die herhalen. En verder zijn het alleen wat onder water veranderingen waar je als klant niets van merkt.

 

4 t/m 13 mei: HTML 4.120.209

  • Zoeken heeft een ander uiterlijk gekregen dat past bij de rest van het menu. Ook is de performance van het zoeken verbeterd (sneller).
  • Vanwege de komende sportzomer hebben we een verbeterde Sportomgeving, die qua uiterlijk past bij de overige On Demand onderdelen. Je vindt deze via Menu > Sport. Je vindt hier alle beschikbare sportuitzendingen zowel binnen je pakket, als los huurbare wedstrijden. Ook hebben we een aanvullende kleurmodus beschikbaar. Via Menu > Instellingen > TV Menu kun je nu kiezen voor Oranje. Dit geeft je het dark mode zwart/donkergrijze menu maar dan met oranje highlights.
  • Notificatie op het scherm als de batterijen bijna leeg zijn (alleen voor de nieuwere afstandsbedieningen)
  • Op de 5202 ontvanger: onder Menu > Instellingen > Informatie wordt nu ook de softwareversie van de afstandsbediening getoond
  • Andere, kleinere, bug fixes en verbeteringen

13 april t/m 4 mei: NMC 8.0.118_1 

Dit heeft niet echt dingen waar je wat van merkt. Het doet voorbereidend werk voor een latere HTML update.  Deze update vereist een herstart van de ontvanger.

 

13 t/m 22 april: HTML 4.119.205

  • Nieuw: aparte sectie voor 4K films in het Plus Pakket als de klant ook het 4K pakket heeft.
  • Eenmalige schermnotificatie om klanten te wijzen dat Films op TV ook in het Films menuonderdeel staan
  • Fix voor het probleem dat sommige instellingen (zoals dark mode) verloren konden gaan na herstart
  • Aantal fixes rondom herinneringen.
  • Bij plannen van serie opname word dit nu ook expliciet vermeld in de notificatie dat je een echt een serie hebt gepland en niet 1 aflevering

     

  • Nieuwe detailpagina’s bij programma's met een betere performance

  • Systeemverbeteringen in het platform om overbelasting te voorkomen bij herinneringen
  • Verbetering in de instellingenpagina's over afstandsbediening
  • Een aantal kleine verbeteringen / bug fixes

23 maart t/m 1 april: HTML  4.117.211

  • VIP5202: nieuwe optie onder Menu > Instellingen > Stand-by 'Schakel de tv automatisch in op de juiste HDMI-ingang’. Dit zorgt ervoor dat automatisch de juiste poort op de tv wordt gekozen als de ontvanger uit stand-by komt zodat je dit niet handmatig hoeft te wijzigen. Dit werkt met het HDMI-CEC protocol. Omdat niet alle tv's dit protocol (goed) ondersteunen staat deze optie niet standaard aan. Wil je hier gebruik van maken moet je dit zelf aanzetten.
  • 2260/2952: verbetering in de navigatie in de carrousels, zoals in Films en Series.
  • Bug fix rondom het instellen van een herinnering.
  • Beter scanbare QR-code voor Home Cinema Set bij Instellingen > Afstandsbediening.
  • Bug fix voor het schalen van het live tv beeld bij het openen van de verticale Gids.
  • Bug fix bij het spoelen in een opname van een programma dat nog live wordt uitgezonden.
  • De lijst met tips is geactualiseerd.
  • Kleinere bug fixes / changes

9 maart t/m 2 april: NMC 8.0.116_2

  • Oplossing voor het regelmatig opnieuw moeten inloggen bij Netflix op de ontvanger. Dit is al wat langer lopend probleem waar we nu, met hulp van Netflix, een oplossing voor hebben kunnen vinden. 
  • Verbetering in de tekst van de verbinding-met-zender-verbroken foutmelding (stb-nmc-400)

2 t/m 16 maart: HTML 4.116.208

  • Aanvullende verbeteringen in de snelheid. Specifiek in het laden van de verticale gids en het laden van de opnamelijst. 
  • Seizoen- en afleveringsnummers worden getoond bij de afleveringen van een serie in de pop-up met detailinformatie die je krijgt als je op OK drukt. Heb je ingesteld dat je direct naar de uitzending gaat met OK dan zie je deze pop-up niet.
  • Onder Menu > Series > Meer Series werkt de rode knop weer om direct het pakket te kunnen bestellen waar de desbetreffende serie bij hoort. 
  • De afbeeldingen bij Films en Series zijn (deels) vernieuwd.
  • Voor de 5202: de QR-code in het menu voor het koppelen van de afstandsbediening is verbeterd zodat hij beter te scannen is.
  • Aanvullende kleinere bug fixes

16 t/m 25 februari:  HTML 4.115.205.

  • Informatie in het Menu (onder de optie afstandsbediening) over hoe je de afstandsbediening moet koppelen. Dit is er al voor de ZTE 8001 en de Arris 5202 en voegen we hiermee toe aan de HMB 2260 en de Arris 2952.
  • Verhelpen van de bug dat teletekst in eerste instantie niet goed wordt weergegeven als je teletekst opent terwijl de infobalk nog zichtbaar is. 
  • Verbeteringen rondom het ophalen van de opnamelijst. Wat kon gebeuren was dat je een vastloper en/of foutmelding te zien kreeg als ons platform een storing had terwijl je je opnamelijst opent. Dat proces is geoptimaliseerd waardoor dit een stuk minder voorkomt. Ook was het laden van de opnamelijst soms wat trager omdat hij tegelijkertijd ook je voortgangsinformatie ophaalde. Dit is nu apart, eerst de lijst, dan de voortgangsinformatie. Waardoor je kan merken dat je lijst dus sneller te zien is dan voorheen. 

2 t/m 23 februari 2021: HTML 4.114.213 (2 t/m 11) & NMC 8.0.113_2 (2 t/m 23)

  • Verdere verbeteringen in de snelheid van het menu. Specifiek voor de (horizontale) gids zit er een verbetering in de opbouw van de verschillende onderdelen van de gids zodat het geheel vloeiender loopt. 
  • Onder water aanpassingen in de communicatie tussen ontvanger en tv platform om storingen op het platform te voorkomen.
  • Specifiek voor de HMB2260: mogelijkheid om energiespaarstand aan te zetten (via Instellingen > Stand-by)
  • Mijn Pakketten geeft nu een melding als je onder bewind staat en dus niet zelf zenderpakketten mag aanzetten.
  • Aanvullende kleine verbeteringen/bugfixes

 7 t/m 21 januari 2021:  HTML 4.113.201 (afgerond 16-1) & NMC 8.0.112_1 / 1901 (afgerond 21-1) 

  • Wijzigingen (onder water) in de gids om de snelheid daarvan te verbeteren
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. Dit hebben we ook vorige maand in een release gedaan, maar doen we nu nog een keer om te zorgen dat zo veel mogelijk mensen goed weten dat dit weer kan.
  • Het pakketoverzicht geeft nu ook kortingen weer als die er zijn. Het gaat dan om actiekortingen, niet de kortingen vanuit Hussel/Compleet. Dat komt in een later stadium.
  • Foutmeldingsteksten voor dat pakketoverzicht zijn aangepast zodat duidelijker is wat er aan de hand is als het niet lukt om daar een pakket aan of uit te zetten.
  • Reeks aan kleinere verbeteringen en bugfixes, en vernieuwen van de security certificaten
  • Dark Mode! Onder Menu > Instellingen > TV Menu zit nu de optie TV-menu: Kleuren. Als je die op 'donker' zet krijgt alles een zwart/grijs/wit kleurschema. Dit geeft meer contrast en kan de duidelijkheid/leesbaarheid van het menu en de gids verbeteren. ​​​​​​
  • De NMC update vervangt alleen de beveiligingscertificaten en heeft geen functioneel effect. Arcadyan 2260 en de Arris 2952 krijgen versienummer 8.0112_1901. Voor overige types is het 8.0112_1.

 

10 december 2020: HTML release 4.111.212 > teruggedraaid 11 december

  • Wijzigingen (onder water) in de gids om de snelheid daarvan te verbeteren
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. Dit hebben we ook vorige maand in een release gedaan, maar doen we nu nog een keer om te zorgen dat zo veel mogelijk mensen goed weten dat dit weer kan.

2 & 3 december 2020: NMC release 8.0.110_1901

  • Oplossing voor het spontaan herstarten van de ontvanger

26 november 2020: HTML release 4.110.207

  • Overal vervangen van het woord betaalcode door pincode
  • Aanpassingen in de teksten van verschillende foutcodes

7-24 november 2020: NMC release 8.0.109_2

  • Probleem dat kanaalnummer soms niet zichtbaar was op het display van de Arcadyan 2260, Arris 2952 of ZTE 8001 is verholpen.
  • Tekst van de Zender Niet Beschikbaar foutmelding is aangepast en verbeterd.
  • Sommige nieuw geleverde Arris 5202's hadden Deep Sleep standaard aan staan. Dit is verholpen zodat het nu standaard uit staat.

12 november 2020: HTML release 4.109.212

  • Je kunt nu het menu weer gebruiken als je live tv pauzeert.
  • De terugknop werkt weer zoals verwacht ook als je tussendoor naar het menu/gids bent geweest.
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. 
  • Onder Instellingen > TV Menu is een optie toegevoegd om in te stellen of je de gids horizontaal of verticaal wilt gebruiken. Horizontaal is de standaardoptie. Hiermee vervalt het mechanisme dat de ontvanger de gids laat zien zoals je hem het laatst gebruikt hebt. 
  • De ontvanger onthield niet altijd de instellingen rondom een Herinnering, dit is nu hersteld.
  • Als je de gids opent vanaf een niet-live tv kanaal (zoals bijvoorbeeld kanaal 200 voor Netflix) en je hebt Picture in Picture aan staan, dan kreeg je een zwart beeld te zien. Dat is nu niet meer zo.

29 oktober 2020: HTML release 4.108.208

  • Terugkeer van de sectie Films op TV. Deze is te vinden via Menu > Films en dan is het de 2e optie van boven. Standaardview is alle films in een lange lijst, en je kunt aan de zijkant sorteren op genre.
  • Herstel van de bug die ervoor zorgt dat je soms, na het stoppen van een opname, op een andere opname terugkomt. 
  • HTML, NMC en DBL/RBL zijn nu ook de termen die we actief laten zien in Instellingen > Informatie.
  • Zoeken binnen Netflix kan nu ook als je Netflix nog niet hebt gebruikt op je ontvanger.

 

Wat verandert er

Deze update draait eigenlijk volledig om het nieuwe menu.  Meer info over wat de verschillende onderdelen in het menu doen, en hoe dit (soms) anders werkt dan nu lees je hieronder. Klik op de subtitels om naar de reactie te gaan waarin dit wordt beschreven en uitgelegd.

Het nieuwe menu

 

Veel gestelde vragen

 

Waar kan ik “Terugkijken” vinden in het menu?
Terugkijken is in de nieuwe versie van het menu samengevoegd met de Gids. 

Waar kan ik “On Demand” vinden in het menu?
On Demand is in de nieuwe versie van het menu opgedeeld in Films en Series. In het menu kan je kiezen of je Films of Series wilt kijken.

Waarom is de menustructuur aangepast?
Op basis van klantonderzoeken hebben we de menustructuur aangepast. Via het nieuwe menu zijn de opties sneller te vinden.

Kan ik ook gebruik blijven maken van de oude menustructuur?
Nee, na het omschakelen naar de nieuwe menustructuur kan je alleen nog gebruik maken van de nieuwe menu structuur. Wel kan je in Zoeken, Films en Series kiezen voor list view i.p.v. de nieuwe lay-out.

Hoe moet ik teletekstondertiteling van een opname/Terugkijken uitzetten zonder de opname/Terugkijken ook te stoppen?

Je kunt de teletekstondertiteling uitzetten door 2x op de teletekstknop te drukken. Dit werkt op dit moment alleen voor de Arris 5202. Na 12 augustus werkt dit ook voor de andere modellen. 

Als ik het menu open, zie ik het beeld niet meer klein, klopt dat (picture-in-picture)?
Dat klopt inderdaad, dit is niet meer standaard bij het nieuwe menu. Je kunt dit heractiveren via Menu > Instellingen > TV Menu mits je minimaal softwareversie 8.0.107_1 hebt.

Klopt het dat ik bij het openen van een menu geen beeld en geluid meer heb?
Op de 1853 wordt beeld en geluid gedeactiveerd bij het openen van overzichten in het menu.

Klopt het dat ik de films / series / zoekresultaten alleen in een lijstweergave kan weergeven?
Op de 1853 is alleen lijstweergave beschikbaar.

Waar kan ik mijn pincode / betaalcode wijzigen?

Met de overgang naar het nieuwe menu is er geen onderscheid meer tussen pin- of betaalcode. Als je voorheen gebruik hebt gemaakt van dezelfde code voor pin- of betaalcode dan zijn deze nu samengevoegd tot één pincode.
Als je verschillende codes gebruikte, kun je die blijven gebruiken. Echter als je de betaal- of pincode wijzigt (via de tv ontvanger of de servicetool) dan wordt het samengevoegd en gebruik je de nieuwe code  zowel als pin- als betaalcode 

Wijzig je het via de tv-ontvanger, dan is de code die je moet invullen je oude betaalcode.

 

Eindupdate: 27/07/2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van het forum of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 7
Badge +7

De testers en andere pilit deelnemers, hebben hun huiswerk niet goed gedaan.

Ik reageer niet heel veel meer in dit topic, maar ik ben het als oud pilottester inmiddels wel zat dat men ons verantwoordelijk houdt voor deze trage software.

Ik zal dan ook nogmaals onze rol uitleggen. Wij kregen als een van de eerste groep de nieuwe software en toegang tot een speciaal topic. Hier konden wij feedback geven. De kanttekening hierbij was dat er niet altijd wat mee gedaan kon worden. Dus het verwijt dat het ook aan de pilot groep ligt vind ik absoluut niet correct. Ik vind het ook jammer dat wij als select groepje klanten verantwoordelijk gehouden worden. Gezien wij alleen onze feedback konden geven. Wij hadden geen enkele invloed op de uitrol, goede werking of onderdelen van de firmware. Gezien de eindverantwoordelijkheid bij de ontwikkelaars lag.


Goedemorgen,

Beste Chrizziey,

In de eerste plaats, moet je je eigen niet aangesproken voelen, het begrepen dat het overgrote deel van testers en pilot deelnemers de beschikking hebben/hadden over de Arris VIP 5202

Deze heeft een groter flashgeheugen, en kan kennelijk wel goed omgaan met de nu ter sprake zijnde versie van de software, mij hebben ze ook benaderd voor zo’n pilot overigens,maar toen ging het om een ander product, ik heb daarvoor bedankt.

------

@Ceessie35 Ik ben het helemaal eens met de post van @Chrizziey  (ook ik zat in die pilot.)

Daarbij komt dat de software niet niet alleen getest is door de groep pilot-deelnemers. Dat is iets wat ik weet.

En nogmaals @Ceessie35 (ik heb het al eerder gezegd), hoe kom je erbij dat de pilot-deelnemers allemaal een 5202 hadden? Je blijft dit maar herhalen. Waarom? Ik heb je al eerder verteld dat dit van jouw kant een aanname is. Een aanname die niet klopt. Sommigen hadden een 5202 maar lang niet allemaal. Dat is iets wat ik weet. Wat jij zegt (en maar blijft herhalen) is een aanname.

En geloof mij, er is vanuit de pilot-groep heel veel feedback richting KPN gegaan. Sommige feedback is onmiddellijk opgepakt, andere later. En ik heb nog wel een paar verbeterpunten, maar die ga ik nu nog niet inbrengen, want eerst moeten de huidige problemen opgelost worden.

Truc die voor mij net heeft geholpen is software opnieuw downloaden en laten installeren. Daarna kreeg ik een scherm dat er nieuwe software beschikbaar was en of ik deze wilde installeren. Heb ik gedaan op twee kastjes. Eerste indruk: Aanzienlijk sneller menu!!

@Takie

welke versie heb je nu dan HTML= 4.110.208     NMC=   8.0.110_1901       

 

Heb 'm ingevuld...is dat nieuw? 🙈

 

Reputatie 5
Badge +5

DH. Haperend geluid hier, als beeld alleen wat foto’s. Dat is het nieuwe TV kijken blijkbaar.
KPN dit zou toch niet meer nodig moeten zijn!!
Gelukkig heeft Ziggo nooit het basispakket afgesloten. En is de Coax nog aangesloten 😏 En met mijn Satelliet kom ik ook wel verder. 
KPN TV ….. exit…. ?
 

Rond 8:00 weer normaal beeld én geluid. 

Reputatie 7
Badge +9

Truc die voor mij net heeft geholpen is software opnieuw downloaden en laten installeren. Daarna kreeg ik een scherm dat er nieuwe software beschikbaar was en of ik deze wilde installeren. Heb ik gedaan op twee kastjes. Eerste indruk: Aanzienlijk sneller menu!!

@Takie

welke versie heb je nu dan HTML= 4.110.208     NMC=   8.0.110_1901       

 

Heb 'm ingevuld...is dat nieuw? 🙈

 

Nee, helaas.

De testers en andere pilit deelnemers, hebben hun huiswerk niet goed gedaan.

Ik reageer niet heel veel meer in dit topic, maar ik ben het als oud pilottester inmiddels wel zat dat men ons verantwoordelijk houdt voor deze trage software.

Ik zal dan ook nogmaals onze rol uitleggen. Wij kregen als een van de eerste groep de nieuwe software en toegang tot een speciaal topic. Hier konden wij feedback geven. De kanttekening hierbij was dat er niet altijd wat mee gedaan kon worden. Dus het verwijt dat het ook aan de pilot groep ligt vind ik absoluut niet correct. Ik vind het ook jammer dat wij als select groepje klanten verantwoordelijk gehouden worden. Gezien wij alleen onze feedback konden geven. Wij hadden geen enkele invloed op de uitrol, goede werking of onderdelen van de firmware. Gezien de eindverantwoordelijkheid bij de ontwikkelaars lag.


Ik zal je bericht nog een keer quoten @Chrizziey want helaas begint @Ceessie35 een beetje de bocht uit te vliegen. Zou mooi zijn wanneer een moderator dit een halt toeroept.
Daar zijn ze normaal ook niet vies van. 


Excuus? Deze persoon is op leeftijd en uit zijn / hun frustraties. Graag wat meer begrip daarvoor.

Het wordt dat tijd deze bagatelliserende reacties een halt toegeroepen wordt!

@Timo Vos Geen frustratie hoor.Ik wil samen met mijn echtgenote nog ongestoord tv kunnen kijken, dat hebben wij al vanaf September 2020 niet meer kunnen doen, dáár gaat het om. En je weet mijn leeftijd niet eens. :smile: Het gaat hier niet om slechts een handjevol abonnees, dus ik voel mij echt niet geroepen met door je opmerkingen richting mij persoonlijk, bah!

Sind enkele weken heb ik, net als veel KPN gebruikers, last van een hele trage overschakeling van zenders en een nog tragere TV-gids. Dat is vervelend en storend maar dat was nog te doen. Vanaf ongeveer 2 weken geleden kwamen daar wat ‘blokjes’ bij op de tv maar ook dit was nog een beetje dragelijk. Vanaf vanmorgen heb ik echter wel geluid maar een beeld wat 1 x per 5-10 seconden ververst wordt, en nu is het niet meer te doen. Uiteraard contact gezocht met KPN maar na 2 pogingen van 3 kwartier wachten heb ik het opgegeven. Ik heb al best veel begrip getoond en ik snap dat het uitrollen van nieuwe software niet zonder problemen gaat maar een opschaling van de klantenservice is in zo’n geval niet gek. Zijn er meer mensen met dit probleem?

 

Wanneer het probleem is opgelost zou het KPN ook sieren hier een compensatie te doen. KPN weet heel goed wat facturen zijn, en prijsverhogingen, dus een nette compensatie zou hier ook op zijn plaats zijn. En dan heb ik het niet over Rocky 1,2 en 3 en Rambo 1, 2 en 3 gratis kijken.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 6
Badge +9

@Johanppp

Nog ff geduld !!! binnen 2 weken moet alles voorzien zijn van nieuwe firmware.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Badge +19

Opschaling van de klantenservice in coronatijd?? De mensen die er al zijn moeten thuis aan de keukentafel hun werk doen ipv in een goed ingericht kantoor. En natuurlijk is het heel vervelend dat er problemen zijn met de ontvangers. Nog even geduld en dan wordt er een update uitgerold die het probleem op moet gaan lossen.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Badge +12

https://tweakers.net/nieuws/176488/kpn-klanten-maken-melding-van-tv-storing.html

Het wordt tegenwoordig ook snel opgepakt door de media. Tweakers heeft een koppeling met Nu.nl (zelfde eigenaar) dus wellicht is het daar ook snel te lezen.

KPN vanwege (vermeende) wanprestaties onder een vergrootglas?...prima idee zeg ik.

Reputatie 6
Badge +9

@Janneman70 Om de pijn enigzins te verzachten zou je de ontvanger eens uit en aan kunnen zetten.

Dit wil in de regel nog wel eens helpen om hem weer wat sneller te krijgen.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 6
Badge +9

@Will-i-am !!!

Nieuwe firmware wordt binnen 2 weken in de ontvangers geladen om dit probleem op te lossen.

Bellen heeft geen zin.

@Janneman70 Om de pijn enigzins te verzachten zou je de ontvanger eens uit en aan kunnen zetten.

Dit wil in de regel nog wel eens helpen om hem weer wat sneller te krijgen.

 Uiteraard al 3x geprobeerd.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 6
Badge +4

Is er eigenlijk iemand hier op het forum die de nieuwe software al gekregen heeft? Heb nog geen enkele reactie gezien dat iemand de update al heeft en dat het werkt. Begin beetje te geloven dat KPN er helemaal niet mee begonnen is. Hier tenminste nog altijd een ramp//momenteel mag ik 25 seconden wachten voor openen tv-gids en ook weer 25 seconden voor sluiten van de tv-gids. Na een frisse start is het nog altijd 10 seconden.

 

Nog altijd de oude puinhoop software :(

Reputatie 5
Badge +1

@Timo VosGeen frustratie hoor.Ik wil samen met mijn echtgenote nog ongestoord tv kunnen kijken, dat hebben wij al vanaf September 2020 niet meer kunnen doen, dáár gaat het om. En je weet mijn leeftijd niet eens. :smile: Het gaat hier niet om slechts een handjevol abonnees, dus ik voel mij echt niet geroepen met door je opmerkingen richting mij persoonlijk, bah!


Ah, oke. Excuses daarvoor. Misschien is het verstandig om minder details te delen, als je daar niet op aangesproken wilt worden.

Reputatie 6
Badge +6

@TMG1961 

Nee nog geen nieuwe software. Ik had gehoopt dat ik dit kon forceren door via de instellingen de software opnieuw te installeren maar dan blijf ik de oude versie houden.

Reputatie 3
Badge

Geen idee of wij de nieuwe sofware so hebben. Gisteren zelf een frisse start gedaan en de laadtijd is nu 5 of 6 seconden. Véél sneller ja maar nog lang niet snel genoeg!!!!

Hieronder de technische info..

 

Reputatie 6
Badge +3

Geen idee of wij de nieuwe sofware so hebben. Gisteren zelf een frisse start gedaan en de laadtijd is nu 5 of 6 seconden. Véél sneller ja maar nog lang niet snel genoeg!!!!

Hieronder de technische info..

 

Oud

Reputatie 7

Geen idee of wij de nieuwe sofware so hebben.

Als je het openingsbericht van dit topic had gelezen, dan had je kunnen weten dat je nog niet de nieuwe software ontvangen hebt.

Ik ben erg benieuwd wanneer de eerste gebruiker zich meldt met ervaringen over de nieuwste update:

NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213

Badge +12

Ik ben erg benieuwd wanneer de eerste gebruiker zich meldt met ervaringen over de nieuwste update:

NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213

Juist. En daarbij nogmaals de oproep om een melding te maken als je de nieuwe software wel hebt. Met alleen maar schrijven dat je hem nog niet hebt schiet niemand iets op. De uitrol duurt een paar weken. Denk niet dat je uitverkoren bent om als eerste aan de beurt te zijn, hoe vervelend en frustrerend het allemaak ook is. 

Reputatie 3
Badge

Geen idee of wij de nieuwe sofware so hebben.

Als je het openingsbericht van dit topic had gelezen, dan had je kunnen weten dat je nog niet de nieuwe software ontvangen hebt.

Dat openingsbericht is bijna 6 kantjes lang. Ik ga niet elke dag kijken of er iets nieuws bij staat...

Reputatie 7
Badge +7

Dat openingsbericht is bijna 6 kantjes lang. Ik ga niet elke dag kijken of er iets nieuws bij staat...

@Widajono Valt volgens mij best mee. Kijk eens bovenaan deze pagina naar het bericht in “groen".

Reputatie 7

Geen idee of wij de nieuwe sofware so hebben.

Als je het openingsbericht van dit topic had gelezen, dan had je kunnen weten dat je nog niet de nieuwe software ontvangen hebt.

Dat openingsbericht is bijna 6 kantjes lang. Ik ga niet elke dag kijken of er iets nieuws bij staat...

Nee, je gaat gemakshalve anderen maar een vraag stellen i.p.v. eerst zelf even op onderzoek uit te gaan.

Onderstaand een screenshot van het eerste stukje van het openingsbericht van dit topic.

 

Reputatie 6
Badge +3

Sind enkele weken heb ik, net als veel KPN gebruikers, last van een hele trage overschakeling van zenders en een nog tragere TV-gids. Dat is vervelend en storend maar dat was nog te doen. Vanaf ongeveer 2 weken geleden kwamen daar wat ‘blokjes’ bij op de tv maar ook dit was nog een beetje dragelijk. Vanaf vanmorgen heb ik echter wel geluid maar een beeld wat 1 x per 5-10 seconden ververst wordt, en nu is het niet meer te doen. Uiteraard contact gezocht met KPN maar na 2 pogingen van 3 kwartier wachten heb ik het opgegeven. Ik heb al best veel begrip getoond en ik snap dat het uitrollen van nieuwe software niet zonder problemen gaat maar een opschaling van de klantenservice is in zo’n geval niet gek. Zijn er meer mensen met dit probleem?

 

Wanneer het probleem is opgelost zou het KPN ook sieren hier een compensatie te doen. KPN weet heel goed wat facturen zijn, en prijsverhogingen, dus een nette compensatie zou hier ook op zijn plaats zijn. En dan heb ik het niet over Rocky 1,2 en 3 en Rambo 1, 2 en 3 gratis kijken.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Klopt niet: Zoals je in dit topic kunt lezen, hebben veel mensen, waaronder ik, al sinds een half jaar last van een trage gids, haperingen, herstartende tv kastjes en soms vele andere problemen. Wees blij dat het bij jou PAS sinds enkele weken is!

Reputatie 3
Badge

Geen idee of wij de nieuwe sofware so hebben.

 

 

Nee, je gaat gemakshalve anderen maar een vraag stellen i.p.v. eerst zelf even op onderzoek uit te gaan.

Onderstaand een screenshot van het eerste stukje van het openingsbericht van dit topic.

 

Ik stelde geen vraag, meldde alleen dat het bij ons beter was maar nog lang niet goed genoeg.   

Bedankt voor het screenshot!:thumbsup_tone3:

Wanneer ik in de mail op de link klik kom ik 'beneden' in het forum terecht, bij de laatste reactie, niet bij het openingsbericht...