KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 2

@bandicoot, Heb je jouw TV ontvanger al eens een "frisse start" gegeven?

Niet dat dit de oplossing is, maar voor velen resulteert dat wel in een beduidend sneller menu die daarna stapje voor stapje weer trager wordt. Het zou het wachten op de uitrol van de echte fix iets kunnen verzachten.


Daarvan ben ik de tel van kwijtgeraakt. Dit is toch NIET de oplossing? Je gaat toch ook niet iedere week je operating system van de computer herinstalleren? Ik hoop dat het met de nieuwe update(s) beter wordt, althans daar ga ik vanuit, want slechter kan het niet worden toch :wink:

Reputatie 7

Dit is toch NIET de oplossing? 

Ik zei toch ook dat dat niet de oplossing is maar als je dat in de komende dagen nog vijf keer zou moeten doen om een minder traag menu te krijgen dan is dat in iedere geval nog iets.

Reputatie 7
Badge +22

Zoiets:

?

 

😂 aan het fotoshoppen geweest @Carboxy? 🤣 Grappig!

Reputatie 2

Ik heb nu NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213 op beide kastjes. Ik merk vrijwel geen verschil in snelheid met het opstarten van de gids. Is nu 3-3,5 seconde ipv 4.

Als dat het resultaat gaat worden voor vele abonnees dan is de blamage compleet.

Als je de TV ontvanger een "frisse start" geeft heb je daarna dan nog steeds een responsetijd van 3 à 3,5 seconden om de gids te laden?

Ik heb de ontvangers een "frisse start” gegeven. 

Gids-toets indrukken. Na twee seconden zwart (of blauw) leeg gids scherm, na nog eens twee seconden wordt het gids scherm ingevuld. Het gids scherm van de huidige zender. Dat wil ik helemaal niet zien. Ik wil meteen naar het complete programma overzicht. Is dat in het menu aan te passen?

Nog een keer gids-toets drukken. Na 4 seconden de complete gids op het scherm. Ben ik dus als 8 seconden bezig om in de complete gids te komen. 

Programma kiezen gevolgd door ok. Na 1 seconde komt het info scherm van het betreffende programma. Dat wil ik niet zien. Ik wil meteen het programma op het scherm. Is dit in te stellen?

Nog een keer OK drukken. Duurt 8 seconden tot het gekozen programma eindelijk te bekijken is. 

Totale tijd om een programma op het scherm te krijgen is dus minimaal 19 seconden. 

Update heeft mij dus helaas niet geholpen. Ik hoop alsnog goed werkende nieuwe kastjes te bestellen.

Ook het probleem dat snel vooruitspoelen vaak niet meer te stoppen is is niet opgelost. 

Speedtest.nl downloadnelheid tijdens de test 60MBit/s stabiel.

Speedtest.nl uploadnelheid tijdens de test 30MBit/s stabiel.

Ik zal binnenkort een test doen met een netwerkmonitor.

 

 

 

 

Reputatie 6
Badge +4

Zoiets:

?

 

😂 aan het fotoshoppen geweest @Carboxy? 🤣 Grappig!

Dankje. Het was Paint.net

Reputatie 7

Programma kiezen gevolgd door ok. Na 1 seconde komt het info scherm van het betreffende programma. Dat wil ik niet zien. Ik wil meteen het programma op het scherm. Is dit in te stellen?

Dat is in te stellen in het menu bij instellingen -> menu.

 

Update heeft mij dus helaas niet geholpen. Ik hoop alsnog goed werkende nieuwe kastjes te bestellen.

Er is bij jou ook nog geen update geweest, je hebt nog niet de software versies die in het openingsbericht van dit topic vermeld worden. Deze zal je ergens tussen nu en 20 januari krijgen.

Reputatie 7
Badge +10

Zoiets:

?

 

😂 aan het fotoshoppen geweest @Carboxy? 🤣 Grappig!

Dankje. Het was Paint.net

 

Iets meer contrast met een glansje erbij graag ;-)

Liever vandaag dan morgen, maar goed ik ga ervan uit dat het uiterlijk 20 januari is opgelost

Reputatie 2

Programma kiezen gevolgd door ok. Na 1 seconde komt het info scherm van het betreffende programma. Dat wil ik niet zien. Ik wil meteen het programma op het scherm. Is dit in te stellen?

Dat is in te stellen in het menu bij instellingen -> menu.

 

Update heeft mij dus helaas niet geholpen. Ik hoop alsnog goed werkende nieuwe kastjes te bestellen.

Er is bij jou ook nog geen update geweest, je hebt nog niet de software versies die in het openingsbericht van dit topic vermeld worden. Deze zal je ergens tussen nu en 20 januari krijgen.

OK, maar waar in het menu?

TV-gids: OK gaat naar direct naar live TV-programma staat aan! of moet dit juist uit zijn?

 

Ik heb gisteren onderstaande mail van KPN gehad, dus ik heb de laatste udates.

We lossen het op

We hebben de oorzaak gevonden. Alle tv-ontvangers krijgen tot en met 20 januari een software update. Uw tv-ontvanger heeft deze update gisteren gehad. Deze update zorgt ervoor dat het tv-menu sneller wordt. De update is automatisch geïnstalleerd en u hoeft zelf verder niets te doen.

 

Tevens zie ik in het Informatie menu de versies staan als genoemd in het openingsbericht.

Reputatie 7
Badge +7

---

Tevens zie ik in het Informatie menu de versies staan als genoemd in het openingsbericht.

----

Dan hou ik mijn hart vast… Ik mag hopen dat je het over de “oudere” versienummers hebt.

Reputatie 7

Tevens zie ik in het Informatie menu de versies staan als genoemd in het openingsbericht.

Begrijp ik het goed dat jij NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213 op jouw TV ontvanger hebt staan maar nog steeds zeer slechte response ervaart?

Klopt het dat jij een HMB2260 hebt?

Reputatie 7
Badge +7

Tevens zie ik in het Informatie menu de versies staan als genoemd in het openingsbericht.

Begrijp ik het goed dat jij NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213 op jouw TV ontvanger hebt staan maar nog steeds zeer slechte response ervaart?

Klopt het dat jij een HMB2260 hebt?

@wjb  Dat schreef @Be-eL in een vorige post, ja. Dus hou ik nog steeds mijn hart vast.

Reputatie 7

Tevens zie ik in het Informatie menu de versies staan als genoemd in het openingsbericht.

Begrijp ik het goed dat jij NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213 op jouw TV ontvanger hebt staan maar nog steeds zeer slechte response ervaart?

Klopt het dat jij een HMB2260 hebt?

@wjb  Dat schreef @Be-eL in een vorige post, ja. Dus hou ik nog steeds mijn hart vast.

Ik weet niet of @Be-eL dat schreef, ik hoor dat graag even van @Be-eL zelf want als dat zo is, dan is dat zeer zeer zeer verontrustend.

Reputatie 7
Badge +7

@wjb  Dat schreef @Be-eL toch echt in zijn eerste bericht (op pagina 251). Ik hoop dat hij zich heeft vergist maar ik ben het met je eens: als dat niet zo is, dan is dat zeer verontrustend!

Maar ja, ik ben nu ook benieuwd naar die bevestiging van @Be-eL !

Reputatie 2

Tevens zie ik in het Informatie menu de versies staan als genoemd in het openingsbericht.

Begrijp ik het goed dat jij NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213 op jouw TV ontvanger hebt staan maar nog steeds zeer slechte response ervaart?

Klopt het dat jij een HMB2260 hebt?

Ik heb gisteren gekeken een weet bijna zeker dat ik bovengenoemde versies had. Nu zie ik staan: NMC release 8.0.110.1901 en HTML release 4.112.213

Ik heb een Arris Vip2952 en een Vip2952 versie2

Reputatie 7

Ik heb gisteren gekeken een weet bijna zeker dat ik bovengenoemde versies had. Nu zie ik staan: NMC release 8.0.110.1901 en HTML release 4.112.213

Ik heb een Arris Vip2952 en een Vip2952 versie2

Ik hoop dat @Erik_ meeleest want mijn vraag is dan waarom niet NMC versie 8.0.112_1 maar 8.0.110_1901 uitgerold wordt.

Reputatie 4
Badge +2

Vorige week was bij mij wel een eindpunt bereikt: het duurde bijna 10 s na indrukken van de knop, voordat het menu oppopte. het deed me denken aan de oude buizen-TVs…
Het was sneller om handmatig zender te wisselen..

Gisteren (vrijdag 08/01) bleef het beeld hangen (geluid niet, was goed) en schokte eens per 8-10s. het beeld…. ik ben klaar om klachten in te gaan dienen bij landelijke organisaties.. dit KAN gewoon niet!!! helemaal omdat je alleen op dit forum iets van info krijgt, en KPN het helemaal lijkt te ontkennen..

en ineens…. sinds vandaag….menu in één sec. open.. met bewegende beelden… 
de route er naar toe is beschamend… maar zoals het nu is: AFBLIJVEN!!!!

Reputatie 4
Badge +1

Tevens zie ik in het Informatie menu de versies staan als genoemd in het openingsbericht.

Begrijp ik het goed dat jij NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213 op jouw TV ontvanger hebt staan maar nog steeds zeer slechte response ervaart?

Klopt het dat jij een HMB2260 hebt?

Ik heb gisteren gekeken een weet bijna zeker dat ik bovengenoemde versies had. Nu zie ik staan: NMC release 8.0.110.1901 en HTML release 4.112.213

Ik heb een Arris Vip2952 en een Vip2952 versie2

Bij mij is het ook weer veranderd.

laatste dagen had ik:

En nu weer:

Lijkt er op dat ze bij KPN nog steeds aan het aanklooien zijn.

Reputatie 5
Badge +1

Ik heb nog versies HTML 4.110.208 en NMC 8.0.110_1901

Ik moet zeggen dat de gids en het menu niet (storend) traag meer zijn. Het valt reuze mee. 3 seconden voor openen gids en 4 seconden bij sluiten gids. Ik ben redelijk tevreden.

Badge +12

Hier kijk ik wel naar uit: (Dark-mode)

Ideaal voor mijn ogen! 😉

(ZTE ZXV-8001)

Een grote vooruitgang inderdaad! Beter dan dat lelijke windows 7 thema :) 

Ieder het zijne maar ik vind het zwarte menu, afgaande op de screenshots, een behoorlijk sombere uitstraling hebben en ook niet uitblinken in duidelijkheid. Het zou meer contrast moeten hebben maar ik zie dat niet.

Ook vind ik.de weergave van het geselecteerde programma een enorme acheruitgang t.o.v. het blauwe menu.

Je mag straks zelf kiezen @wjb!

 

Het zwarte past wel beter bij de XS4ALL-kleuren ;-)

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb nog verises HTML 4.110.208 en NMC 8.0.110_1901

Ik moet zeggen dat de gids en het menu niet (storend) traag meer zijn. Het valt reuze mee. 3 seconden voor openen gids en 4 seconden bij sluiten gids. Ik ben tevreden.

REALLY…..?

4 sec.is acceptabel?? dan heb ik al koffie gepakt…. dit is de 21e eeuw, dn ga je toch niet 4s wachten op een menu????? :drooling_face:

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb nu NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213 op beide kastjes. Ik merk vrijwel geen verschil in snelheid met het opstarten van de gids. Is nu 3-3,5 seconde ipv 4.

Als dat het resultaat gaat worden voor vele abonnees dan is de blamage compleet.

Als je de TV ontvanger een "frisse start" geeft heb je daarna dan nog steeds een responsetijd van 3 à 3,5 seconden om de gids te laden?

Ik heb de ontvangers een "frisse start” gegeven. 

Gids-toets indrukken. Na twee seconden zwart (of blauw) leeg gids scherm, na nog eens twee seconden wordt het gids scherm ingevuld. Het gids scherm van de huidige zender. Dat wil ik helemaal niet zien. Ik wil meteen naar het complete programma overzicht. Is dat in het menu aan te passen?

Nog een keer gids-toets drukken. Na 4 seconden de complete gids op het scherm. Ben ik dus als 8 seconden bezig om in de complete gids te komen. 

Programma kiezen gevolgd door ok. Na 1 seconde komt het info scherm van het betreffende programma. Dat wil ik niet zien. Ik wil meteen het programma op het scherm. Is dit in te stellen?

Nog een keer OK drukken. Duurt 8 seconden tot het gekozen programma eindelijk te bekijken is. 

Totale tijd om een programma op het scherm te krijgen is dus minimaal 19 seconden. 

Update heeft mij dus helaas niet geholpen. Ik hoop alsnog goed werkende nieuwe kastjes te bestellen.

Ook het probleem dat snel vooruitspoelen vaak niet meer te stoppen is is niet opgelost. 

Speedtest.nl downloadnelheid tijdens de test 60MBit/s stabiel.

Speedtest.nl uploadnelheid tijdens de test 30MBit/s stabiel.

Ik zal binnenkort een test doen met een netwerkmonitor.

 

 

 

 

Je hebt het hier dus niet echt gevolgd zo te lezen.

Reputatie 7

Tevens zie ik in het Informatie menu de versies staan als genoemd in het openingsbericht.

Begrijp ik het goed dat jij NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213 op jouw TV ontvanger hebt staan maar nog steeds zeer slechte response ervaart?

Klopt het dat jij een HMB2260 hebt?

Ik heb gisteren gekeken een weet bijna zeker dat ik bovengenoemde versies had. Nu zie ik staan: NMC release 8.0.110.1901 en HTML release 4.112.213

Ik heb een Arris Vip2952 en een Vip2952 versie2

Bij mij is het ook weer veranderd.

laatste dagen had ik:

En nu weer:

Lijkt er op dat ze bij KPN nog steeds aan het aanklooien zijn.

Ik begin me ernstig zorgen te maken en krijg het gevoel dat dit issue een fatale soap voor KPN dreigt te gaan worden.

Zouden we hier getuige zijn van het opnieuw terugdraaien van de firmware update?

Reputatie 5
Badge +1

Ik heb nog verises HTML 4.110.208 en NMC 8.0.110_1901

Ik moet zeggen dat de gids en het menu niet (storend) traag meer zijn. Het valt reuze mee. 3 seconden voor openen gids en 4 seconden bij sluiten gids. Ik ben tevreden.

REALLY…..?

4 sec.is acceptabel?? dan heb ik al koffie gepakt…. dit is de 21e eeuw, dn ga je toch niet 4s wachten op een menu????? :drooling_face:


Haha! Je hebt wel gelijk, maar ten opzichte van de afgelopen weken / maand is dit (voor mij) een hele verbetering!

Reputatie 6
Badge +3

Verwarrend die laatste berichten over de HTML en NMC versies.

 

A: hebben de mensen die de update al hebben ontvangen niet dezelfde versie gekregen die is beloofd of toegezegd?

B; Hebben mensen verschillende updates/ HTML of NMC versies ontvangen?

C: is het zo dat de mensen met de update nog steeds 3 tot 4 seconden moeten wachten voor de gids helemaal is geopend of gesloten?