KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Ik heb nu NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213 op beide kastjes. Ik merk vrijwel geen verschil in snelheid met het opstarten van de gids. Is nu 3-3,5 seconde ipv 4.

Als dat het resultaat gaat worden voor vele abonnees dan is de blamage compleet.

Als je de TV ontvanger een "frisse start" geeft heb je daarna dan nog steeds een responsetijd van 3 à 3,5 seconden om de gids te laden?

Ik heb de ontvangers een "frisse start” gegeven. 

Gids-toets indrukken. Na twee seconden zwart (of blauw) leeg gids scherm, na nog eens twee seconden wordt het gids scherm ingevuld. Het gids scherm van de huidige zender. Dat wil ik helemaal niet zien. Ik wil meteen naar het complete programma overzicht. Is dat in het menu aan te passen?

Nog een keer gids-toets drukken. Na 4 seconden de complete gids op het scherm. Ben ik dus als 8 seconden bezig om in de complete gids te komen. 

Programma kiezen gevolgd door ok. Na 1 seconde komt het info scherm van het betreffende programma. Dat wil ik niet zien. Ik wil meteen het programma op het scherm. Is dit in te stellen?

Nog een keer OK drukken. Duurt 8 seconden tot het gekozen programma eindelijk te bekijken is. 

Totale tijd om een programma op het scherm te krijgen is dus minimaal 19 seconden. 

Update heeft mij dus helaas niet geholpen. Ik hoop alsnog goed werkende nieuwe kastjes te bestellen.

Ook het probleem dat snel vooruitspoelen vaak niet meer te stoppen is is niet opgelost. 

Speedtest.nl downloadnelheid tijdens de test 60MBit/s stabiel.

Speedtest.nl uploadnelheid tijdens de test 30MBit/s stabiel.

Ik zal binnenkort een test doen met een netwerkmonitor.

 

 

 

 

Je hebt het hier dus niet echt gevolgd zo te lezen.

Het is hier ook zo lekker overzichtelijk met oude en nieuwe informatie door elkaar heen, inmiddels 6345 reacties en zo'n 250 pagina's en heel veel "ja hoor" en "o nee toch niet." En last but not least glasheldere informatie van KPN zelf. 

Reputatie 7
Badge +7

Verwarrend die laatste berichten over de HTML en NMC versies.

 

A: hebben de mensen die de update al hebben ontvangen niet dezelfde versie gekregen die is beloofd of toegezegd?

B; Hebben mensen verschillende updates/ HTML of NMC versies ontvangen?

C: is het zo dat de mensen met de update nog steeds 3 tot 4 seconden moeten wachten voor de gids helemaal is geopend of gesloten?

Het lijkt erop dat sommige mensen nu de nieuwe HTML-versie hebben, maar nog steeds op de oude NMC-versie zitten. Als ik het goed heb begrepen, zou de aanstaande nieuwe NMC-versie het snelheidsprobleem moeten oplossen.

Reputatie 7

Het lijkt erop dat sommige mensen nu de nieuwe HTML-versie hebben, maar nog steeds op de oude NMC-versie zitten. 

Sterker nog, die mensen zijn zelfs teruggezet naar de oudere versie van de NMC en dat is nu precies wat mij zo verontrust. Het lijkt er namelijk echt op dat de firmware update opnieuw teruggedraaid wordt.

Reputatie 6
Badge +3

@Erik_  Hoe zit het met de NMC en HTML versies van de nieuwe updates? Hebben jullie dat weer teruggedraaid, net als in december?

Reputatie 6
Badge +4

Verwarrend die laatste berichten over de HTML en NMC versies.

 

A: hebben de mensen die de update al hebben ontvangen niet dezelfde versie gekregen die is beloofd of toegezegd?

B; Hebben mensen verschillende updates/ HTML of NMC versies ontvangen?

C: is het zo dat de mensen met de update nog steeds 3 tot 4 seconden moeten wachten voor de gids helemaal is geopend of gesloten?

Het lijkt erop dat sommige mensen nu de nieuwe HTML-versie hebben, maar nog steeds op de oude NMC-versie zitten. Als ik het goed heb begrepen, zou de aanstaande nieuwe NMC-versie het snelheidsprobleem moeten oplossen.

Inderdaad. Wie dit nog snapt, mag het zeggen. Kunnen sommigen hier zo slecht de versie-info van hun ontvanger lezen en overtypen of is KPN er weer een bende van aan het maken?

Reputatie 6
Badge +4

Zoiets:

 

😂 aan het fotoshoppen geweest @Carboxy? 🤣 Grappig!

Dankje. Het was Paint.net

 

Iets meer contrast met een glansje erbij graag ;-)

Durf het hier bijna niet te zeggen, maar ik ben een software engineer en die moet je nooit vragen een user-interface te designen… Nee, nee, ik heb verder helemaal niets te maken met KPN-software!!!

Badge +12

Het lijkt erop dat sommige mensen nu de nieuwe HTML-versie hebben, maar nog steeds op de oude NMC-versie zitten. 

Sterker nog, die mensen zijn zelfs teruggezet naar de oudere versie van de NMC en dat is nu precies wat mij zo verontrust. Het lijkt er namelijk echt op dat de firmware update opnieuw teruggedraaid wordt.

Dan wordt het tijd dat er iemand van KPN, @Erik_ bijvoorbeeld, heel snel reageert om daar duidelijkheid in te verschaffen!

Reputatie 2

De laatste tijd ( week of 5) werk het menu van KPN erg slecht. Het regeert  heel slecht en alles duurt super lang. Sinds een paar dagen valt mij op dat het beeld niet meer zo super scherp is als dat het was 

 

*Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 6
Badge +4

De KPN software afdeling:

 

Reputatie 7

Inderdaad. Wie dit nog snapt, mag het zeggen. Kunnen sommigen hier zo slecht de versie-info van hun ontvanger lezen en overtypen of is KPN er weer een bende van aan het maken?

Dit bericht van @Bluesbroeder is toch heel duidelijk, de NMC versie is weer terug bij af en daarmee lijkt de firmware update toch echt weer teruggedraaid te zijn.

Reputatie 7
Badge +10

 

Ik heb aan de verplichte overgang van Telfort naar KPN alleen maar slechte ervaring overgehouden. Na jaren met genoegen bij Telfort glasvezel een aansluiting te hebben gehad (kon ik maar -liever vandaag dan morgen- terug) nu zit ik opgezadeld met een niet vooruit te branden ontvanger met nagenoeg onbruikbare menu's.

Zijn mijn 6-7 jaar oude HMB 2260 inmiddels versleten ? deze heb wel  geüpdatet naar HTML 4.110.208

Tevens  heb al enkele malen de ontvanger gereset en opnieuw geladen en gestart, heeft helaas niets verbeterd en de ergernis niet weggenomen.

Mocht aan de ouderdom van de ontvangers liggen, stuur mij dan a.u.b. zo spoedig mogelijk nieuwe.

Ik ben benieuwd naar Uw antwoord,

m.v.g. Arie Groesbeek 

*admin: verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 6
Badge +4

Inderdaad. Wie dit nog snapt, mag het zeggen. Kunnen sommigen hier zo slecht de versie-info van hun ontvanger lezen en overtypen of is KPN er weer een bende van aan het maken?

Dit bericht van @Bluesbroeder is toch heel duidelijk, de NMC versie is weer terug bij af en daarmee lijkt de firmware update toch echt weer teruggedraaid te zijn.

Probeer je me nu woorden in de mond te leggen? OK dan: KPN is er weer een bende van aan het maken. En terwijl ik dit type weer een half scherm grijze blokken!

Reputatie 6
Badge +9

@Cararra

Nog ff geduld !!! Nieuwe firmware wordt de komende weken uitgerold, en dan zou het probleem opgelost moeten zijn.

 

*Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 7
Badge +9

Op hun update website staat alleen maar iets over een update van de HTML software. Of dat is echt zo, of die info is niet compleet of die info is inconsistent tussen de verschillenden communicatie kanalen.

 

Wij hebben hetzelfde probleem, was hier al een goede oplossing voor? 

Admin: Afgesplitst van dit topic en samengevoegd met het centrale topic

Reputatie 7
Badge +17

@Joris62 haha, wat goed opgemerkt! Dankjewel. Ik ga dit even navragen. 

 

EDIT: Ik heb het antwoord al:sweat_smile: . Het is en combi deal. Ik kan me voorstellen dat het hier lijkt alsof we twee software update versies uitrollen. Echter ziet iedereen zowel NMC release 8.0.112_1 als HTML release 4.112.213C in het menu staan. 

 

 

Reputatie 7
Badge +7

@Joris62 Dat is een verwachtte ‘veel gestelde vraag’. We gaan ervan uit dat de meeste klanten, die de site bezoeken voor tv-ontvanger problemen, willen weten hoe ze kunnen nagaan of ze de nieuwe software al hebben of niet. We gaan inderdaad niet teveel in op de tech. details van de update. 

@Lisa  Zou je even de voorgaande berichten willen lezen?

Reputatie 6
Badge +4

@Joris62 Dat is een verwachtte ‘veel gestelde vraag’. We gaan ervan uit dat de meeste klanten, die de site bezoeken voor tv-ontvanger problemen, willen weten hoe ze kunnen nagaan of ze de nieuwe software al hebben of niet. We gaan inderdaad niet teveel in op de tech. details van de update. 

@Lisa  Zou je even de voorgaande berichten willen lezen?

Inderdaad een nietszeggend antwoord. Maar het wordt zo te zien gecorrigeerd, waarvoor dank!

Reputatie 7
Badge +10

@Lisa Kan vast een pauze gebruiken met de chaos op het forum 😉 #ademinademuit 🧘‍♀️

Reputatie 7
Badge +7

@Joris62 haha, wat goed opgemerkt! Dankjewel. Ik ga dit even navragen. 

 

EDIT: Ik heb het antwoord al:sweat_smile: . Het is en combi deal. Ik kan me voorstellen dat het hier lijkt alsof we twee software update versies uitrollen. Echter ziet iedereen zowel NMC release 8.0.112_1 als HTML release 4.112.213C in het menu staan. 

 

 

@Lisa  Nogmaals, zou je de voorgaande berichten willen doorlezen? Want het lijkt erop dat je iets mist.

Reputatie 7
Badge +9

@Joris62 haha, wat goed opgemerkt! Dankjewel. Ik ga dit even navragen. 

 

EDIT: Ik heb het antwoord al:sweat_smile: . Het is en combi deal. Ik kan me voorstellen dat het hier lijkt alsof we twee software update versies uitrollen. Echter ziet iedereen zowel NMC release 8.0.112_1 als HTML release 4.112.213C in het menu staan. 

 

 

Dank voor de snelle reactie! Maar, dan wel die vraag waarom blijkbaar sommige klanten inmiddels weer terug zijn na 8.0.110 maar wel HTML 4.112.213 hebben.

Reputatie 6
Badge +4

@Lisa Kan vast een pauze gebruiken met de chaos op het forum 😉 #ademinademuit 🧘‍♀️

Kijk ik weer ff verder naar Ronald Goedemondt:grinning:

Reputatie 7
Badge +10

@Joris62 haha, wat goed opgemerkt! Dankjewel. Ik ga dit even navragen. 

 

EDIT: Ik heb het antwoord al:sweat_smile: . Het is en combi deal. Ik kan me voorstellen dat het hier lijkt alsof we twee software update versies uitrollen. Echter ziet iedereen zowel NMC release 8.0.112_1 als HTML release 4.112.213C in het menu staan. 

 

 

@Lisa  Nogmaals, zou je de voorgaande berichten willen doorlezen? Want het lijkt erop dat je iets mist.


Dit bericht o.a. van o.a. @wjb 

Hier ook al enige tijd.

Ook mijn nicht het vanaf dezelfde periode

vreselijk irritant 

Admin: Afgesplitst van dit topic en samengevoegd met het centrale topic