KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 3
Badge +2

@Mo66

Ik moest 3 x lezen maar ik geloof dat je PIP bedoelt bij de gids.

Mogelijk zet je dan de ontvanger helemaal uit met de schakelaar achterop, klopt dat?
Zet de ontvanger dan eerst op stand-by en wacht 2 minuten (of meer). Dan pas uit zetten.

Zal ik vanavond proberen, meestal gaat het uit na 10 tot 20 seconden. Maar logisch is dat niet dat je zo lang zou moeten wachten. Is misschien een work around the problem. 

Reputatie 7
Badge +20

@Mo66

Ik moest 3 x lezen maar ik geloof dat je PIP bedoelt bij de gids.

Mogelijk zet je dan de ontvanger helemaal uit met de schakelaar achterop, klopt dat?
Zet de ontvanger dan eerst op stand-by en wacht 2 minuten (of meer). Dan pas uit zetten.

Zal ik vanavond proberen, meestal gaat het uit na 10 tot 20 seconden. Maar logisch is dat niet dat je zo lang zou moeten wachten. Is misschien een work around the problem. 

 

Zet jij hem 100% uit 's nachts?

Mag ik van u de reden weten?

Het is niet nodig en opstarten duurt dan ook erg lang elke keer.

 

Mocht dit niet zo zijn, dat uitzetten 100%, mijn excuus voor deze opmerking.

Je mag hem dan als niet geschreven beschouwen. 

 

Reputatie 7
Badge +10

🙄🙄🙄

 

 

Reputatie 3
Badge +2

@Mo66

Ik moest 3 x lezen maar ik geloof dat je PIP bedoelt bij de gids.

Mogelijk zet je dan de ontvanger helemaal uit met de schakelaar achterop, klopt dat?
Zet de ontvanger dan eerst op stand-by en wacht 2 minuten (of meer). Dan pas uit zetten.

Zal ik vanavond proberen, meestal gaat het uit na 10 tot 20 seconden. Maar logisch is dat niet dat je zo lang zou moeten wachten. Is misschien een work around the problem. 

 

Zet jij hem 100% uit 's nachts?

Mag ik van u de reden weten?

Het is niet nodig en opstarten duurt dan ook erg lang elke keer.

 

Mocht dit niet zo zijn, dat uitzetten 100%, mijn excuus voor deze opmerking.

Je mag hem dan als niet geschreven beschouwen. 

 

 

Met een knop bij het stopcontact bij elke set gaan al mijn apparaten uit, ik laat niets onnodig op standby, Opstarten vanuit uit en standby duren momenteel net zo lang sinds de laatste software update. Kan ik niet uizetten, wel geprobeert, maakt me niet zoveel uit, beide tv setups hebben toch even tijd nodig om op te starten buiten de kpn box. Maar als je iets uit zet moet het niet sommige instellingen vergeten, dat is gewoon een bug. Maar goed work around word vandaag getest. 

Reputatie 7

Met een knop bij het stopcontact bij elke set gaan al mijn apparaten uit, ik laat niets onnodig op standby, 

Mag ik vragen waarom je dat doet?

Reputatie 7
Badge +20

Met een knop bij het stopcontact bij elke set gaan al mijn apparaten uit, ik laat niets onnodig op standby, 

Mag ik vragen waarom je dat doet?

 

En zoveel gebruiken apparaten in stand-by tegenwoordig niet.

De KPN TV decoder verbruikt 5 watt, dat is wel veel.

Maar toch is het beter om hem niet elke dag uit te zetten, maar stand-by te laten staan. 

Reputatie 7

De KPN TV decoder verbruikt 5 watt, dat is wel veel.

Niet als je de energiespaarstand aan zet die tegenwoordig beschikbaar is op de 2260 en 5202.

Ondanks het vaak herhaalde advies de ontvanger (en tv) ‘s nachts niet van de stroom te halen heb ik nog geen enkele onderbouwde reden gelezen waarom niet.

Opstarten duurt wat langer, so what?

Hier gaan de ontvanger en de tv ‘s nachts al jaren van de stroom. Geeft geen enkel probleem.

 

 

Reputatie 7

Ondanks het vaak herhaalde advies de ontvanger (en tv) ‘s nachts niet van de stroom te halen heb ik nog geen enkele onderbouwde reden gelezen waarom niet.

Buiten het feit dat de updates van de firmware van de TV ontvangers 's nachts doorgevoerd worden is er geen enkele reden die je kan weerhouden om je apparatuur volledig uit te zetten.

De vraag is alleen wat je er mee wint en helemaal nu sinds op de TV ontvanger (2260 en 5202) een energiespaarstand beschikbaar is en het stroomverbruik daarbij heel erg laag is.

Reputatie 7
Badge +16

Buiten het feit dat de updates van de firmware van de TV ontvangers 's nachts doorgevoerd worden is er geen enkele reden die je kan weerhouden om je apparatuur volledig uit te zetten.

De vraag is alleen wat je er mee wint en helemaal nu sinds op de TV ontvanger (2260 en 5202) een energiespaarstand beschikbaar is en het stroomverbruik daarbij heel erg laag is.

Ik zet hem ook helemaal uit s’nachts.. Puur omdat het opstarten van de ontvanger vele malen korter duurt dan de ontvanger uit de energiebespaarstand halen. Updates haal ik meestal buiten de normale uitrol om, omdat deze maar 2 minuten duurt om binnen te halen en de ontvanger in bespaarstand helemaal geen updates binnen haalt.  Ik heb allemaal slimme stekkers die met één commando alles uitschakelen.

Reputatie 7

Ik zet hem ook helemaal uit s’nachts.. Puur omdat het opstarten van de ontvanger vele malen korter duurt dan de ontvanger uit de energiebespaarstand halen. 

Dat vind ik vreemd immers bij het uit energiespaarstand halen van een TV ontvanger is deze in no-time op 75% en neemt alleen de laatste 25% tijd in beslag. Bij het starten van een TV ontvanger die uit staat vraagt ook de eerste 75% tijd.

Reputatie 7
Badge +16

Dat vind ik vreemd immers bij het uit energiespaarstand halen van een TV ontvanger is deze in no-time op 75% en neemt alleen de laatste 25% tijd in beslag. Bij het starten van een TV ontvanger die uit staat vraagt ook de eerste 75% tijd.

Zal hier eens timertje tegenaan gooien. Ik heb namelijk het idee dat de ontvanger veel sneller doorloopt vanuit een koude start dan vanuit de energie bespaar stand. Heb het hier ook puur om de 5202 voor de duidelijkheid. ;)

Reputatie 3
Badge +2

Met een knop bij het stopcontact bij elke set gaan al mijn apparaten uit, ik laat niets onnodig op standby, 

Mag ik vragen waarom je dat doet?

Ik hou niet van onnodig verspilling, als ik dit aan laat staan 5 apparaten in standy in de woonkamer, dat is al gauw dik over de 200 kw per jaar aan standy voor 1 tv setup. Als ik dit met alle onnodige apparaten in huis zou doen dan kost dit ergens tussen de 130 tot 150 euro per jaar. En buiten dat onnodig slecht voor het milieu aangezien ik het niet gebruik in standy. Laat jij je diesel auto heel de nacht aan staan? Bij wijze van.

Maar goed de work around om het lang in standby te zetten alvorens uit te zetten lijkt te werken bij de eerste testdag. Maar andere zaken herinnert het systeem wel dus het is en blijft een kpn decoder bug.

Reputatie 7

Een apparaat dat in standby staat mag, afhankelijk van het type apparaat, wettelijk niet meer dan 0,5W, 1W of 2W verbruiken. Zowel jouw TV ontvanger als jouw televisie vallen onder de 0,5W regeling. Dat is ook waarom KPN die energiespaarstand weer geherintroduceerd heeft, ze voldeden immers niet aan de wettelijke richtlijnen.

Per apparaat in standby is dat dus per jaar maximaal 4,38 kWh of wel qua kosten ongeveer één Euro.

Reputatie 7
Badge +20

Met een knop bij het stopcontact bij elke set gaan al mijn apparaten uit, ik laat niets onnodig op standby, 

Mag ik vragen waarom je dat doet?

Ik hou niet van onnodig verspilling, als ik dit aan laat staan 5 apparaten in standy in de woonkamer, dat is al gauw dik over de 200 kw per jaar aan standy voor 1 tv setup. Als ik dit met alle onnodige apparaten in huis zou doen dan kost dit ergens tussen de 130 tot 150 euro per jaar. En buiten dat onnodig slecht voor het milieu aangezien ik het niet gebruik in standy. Laat jij je diesel auto heel de nacht aan staan? Bij wijze van.

Maar goed de work around om het lang in standby te zetten alvorens uit te zetten lijkt te werken bij de eerste testdag. Maar andere zaken herinnert het systeem wel dus het is en blijft een kpn decoder bug.

 

Dat klopt helemaal niet meer met de nieuwe apparatuur.

Mijn TV is 0,5 W in stand-By

Hij draait ongeveer 6 uur of langer per dag.

Dus 18 uur x 0,5 Watt x 365 = 164 Wattuur of te wel 0,164 KWh per jaar. 

De modernere TV van de laatste jaren gebruiken stand-By 0,3 Wat of zelfs minder. 

2 KWh per jaar is ongeveer € 0,50 aan extra energie per jaar. 

€ 130,-- per jaar bij € 0,25 per KWh is 1,4 KWh (1400 Wattuur) per dag en dat gebruik je stand-by echt niet. 

 

De grootverbruiker is de koelkast, maar die zet je 's nachts niet uit denk ik. 

Reputatie 7
Badge +7

 

---

Het zwart beeld tijdens het kijken is eigenlijk een vergelijkbaar antwoord. Ook daarin zien we aan onze kant geen issues. Volgens mij gaven de meesten van jullie (Katana321, @Harry nieboer@ArjanKropman) aan kabels te hebben vervangen. Hebben jullie ook specifiek de HDMI kabel vervangen? Zo niet, wil je dat nog eens proberen?

---

@Erik_ Ik heb 10 dagen geleden de HDMI-kabel vervangen. Ook heb ik die aangesloten op een andere HDMI-ingang van de tv. Gisteravond toch weer even een paar secs zwart beeld en geen geluid tijdens het afspelen van een opgenomen programma. Het gebeurde ergens halfweg.

Het is dus zo dat het wel beter gaat nu, maar ik betwijfel toch echt of dit ligt aan die andere HDMI-kabel. Want waarom zou ik dan gisteravond weer even dat probleem hebben? Ik denk dat het iets in het tv-platform of in het KPN-netwerk zit. 

Reputatie 6
Badge +4

Hallo @Erik_ Blijkbaar hebben we hier nu NMC 8.0.116_2. Kun je mij vertellen wat is er in deze versie gewijzigd?

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Erik_ Blijkbaar hebben we hier nu NMC 8.0.116_2. Kun je mij vertellen wat is er in deze versie gewijzigd?

 

Ik heb even teruggescrolt in deze topic en volgens mij staat het antwoord op pag. 332.

Dat bedoel je toch? 

Hallo @Erik_ Blijkbaar hebben we hier nu NMC 8.0.116_2. Kun je mij vertellen wat is er in deze versie gewijzigd?

 

Ik heb even teruggescrolt in deze topic en volgens mij staat het antwoord op pag. 332.

Dat bedoel je toch? 

Ik kan daar wel info vinden over HTML 4.116.208, maar niet over NMC 8.0.116_2. De nieuwste NMC-versie die ik ken is 8.0.113_2.

Reputatie 7

Ja, klopt, we doen ook een nieuwe NMC nu! Ik zie dat ik dit niet vermeld heb toen ik de HTML update toevoegde, sorry. Hier alsnog, en ik voeg het even toe aan het startbericht:

 

Uitrol van NMC 8.0.116_2 is bezig. De testgroepen waren op 9 en 16 maart. Dat is goed verlopen, dus de rest van de uitrol volgt deze week. En wel vannacht (23-03), vrijdagnacht (26-03) en volgende week dinsdagnacht (30-03).

In deze NMC zit het volgende:

  • Oplossing voor het regelmatig opnieuw moeten inloggen bij Netflix op de ontvanger. Dit is al wat langer lopend probleem waar we nu, met hulp van Netflix, een oplossing voor hebben kunnen vinden. 
  • Verbetering in de tekst van de verbinding-met-zender-verbroken foutmelding (stb-nmc-400)

 

Het zwart beeld tijdens het kijken is eigenlijk een vergelijkbaar antwoord. Ook daarin zien we aan onze kant geen issues. Volgens mij gaven de meesten van jullie (Katana321, @Harry nieboer@ArjanKropman) aan kabels te hebben vervangen. Hebben jullie ook specifiek de HDMI kabel vervangen? Zo niet, wil je dat nog eens proberen?

---

@Erik_ Ik heb 10 dagen geleden de HDMI-kabel vervangen. Ook heb ik die aangesloten op een andere HDMI-ingang van de tv. Gisteravond toch weer even een paar secs zwart beeld en geen geluid tijdens het afspelen van een opgenomen programma. Het gebeurde ergens halfweg.

Het is dus zo dat het wel beter gaat nu, maar ik betwijfel toch echt of dit ligt aan die andere HDMI-kabel. Want waarom zou ik dan gisteravond weer even dat probleem hebben? Ik denk dat het iets in het tv-platform of in het KPN-netwerk zit. 

Goed dat het wel beter gaat dan eerst. Het blijft een ongrijpbaar iets, dingen zoals dit en ook de lipsync. Het is zeker mogelijk dat er factoren in ons netwerk/platform meespelen. Het is alleen dat we daar tot op heden nog geen bewijs van hebben gevonden. En omdat er verder meer factoren van belang zijn die wel aan de klantkant zitten (internetverbinding in huis, tv, overige op de tv/ontvanger aangesloten apparatuur, etc…) blijven dit soort meldingen gewoon heel lastig. Blijf dan ook vooral de ervaringen aangeven, we nemen ze mee.

Reputatie 6
Badge +4

Ja, klopt, we doen ook een nieuwe NMC nu! Ik zie dat ik dit niet vermeld heb toen ik de HTML update toevoegde, sorry.

:

Ik ben niet boos :wink: Bedankt voor de info.

Wat is dit nou?

  • Verbetering in de tekst van de verbinding-met-zender-verbroken foutmelding (stb-nmc-400)

Dus: oh u heeft geen internet momenteel? Als we u uitleggen waarom dan valt het toch wel mee?
Gaat kpn nu zo om met problemen?

Reputatie 7
Badge +20

@PeterG  Hoewel het er vaak mee gepaard gaat betekent (stb-nmc-400) volgens mij niet perse dat je ook geen internet hebt.
Ik ben wel benieuwd wat voor tekst ze er neer gaan zetten!

Reputatie 7

Wat is dit nou?

  • Verbetering in de tekst van de verbinding-met-zender-verbroken foutmelding (stb-nmc-400)

Dus: oh u heeft geen internet momenteel? Als we u uitleggen waarom dan valt het toch wel mee?
Gaat kpn nu zo om met problemen?

Ook ik ben zeer benieuwd hoe die verbeterde tekst er uit gaat zien.

Gisteren de NMC-update 8.0.116_2 op m'n 8001 gekregen. En ja hoor, het beeldscherm was weer teruggezet naar 720P (was UHD@50Hz). Toen ik 'm opnieuw op UHD@50Hz probeerde in te stellen liep de 8001 vast. Uitzetten (alleen nog via de schakelaar 8erop), spanningsloos maken en na enige tijd weer aanzetten was nodig om 'm weer in de benen te krijgen.