KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 7
Badge +30

 

Maar ik heb aangekaart (in meerdere vormen beschreven) dat het irritant is dat je als je een serie kijkt momenteel niet de serie kan inplannen, behalve als een serie dagelijks loopt. Er zijn series die maandelijks lopen en wekelijks lopen. Er gaan nauwelijks programma’s in de gids langer dan 6 dagen vooruit. 

Maar de volgende aflevering hoeft toch ook niet in de gids te staan om toch als serie opgenomen te kunnen worden?

Onderstaand als voorbeeld de serie opnames van "Wie is de Mol" met één aflevering per week.

Zodra een uitzending voorzien is van een serie code (te herkennen aan het ikoontje met de "S") dan kan deze als serie opgenomen worden, ook als de volgende aflevering pas over een maand is.

Dat is ook niet wat Cor bedoelt, wjb. Het gaat Cor erom dat als je een serie hebt die wekelijks wordt uitgezonden wilt opnemen, en je mist net die aflevering, dat je dan moet wachten tot de volgende in de gids zichtbaar is voor je dit kunt doen. Voor de meeste zenders is dit geen probleem omdat zij 7 dagen vooruit gaan, en dan is de nieuwe aflevering al wel zichtbaar. Maar bij sommige zenders die niet 7 dagen vooruit gaan, of een serie die verder uit elkaar dan wekelijks wordt uitgezonden, moet je dan wachten. En dan loop je dus het risico dat je dit vergeet. 

En, dit is wat anders dan wat Widajono bedoelt. Dat gaat om Terugkijken en heeft niets met opnames te maken. Wat jij bedoelt, Cor, is doorgegeven en heb ik ook al op teruggekoppeld dat we gaan kijken of we het mogelijk kunnen maken om opnames in te plannen vanuit afleveringen die al geweest zijn. Maar dat is wel lastig, dus of dat gaat lukken is nog de vraag. 

Dus voor nu in ieder geval is het dan of als je nog midden in de live uitzending van een aflevering valt, dan gelijk de serie-opname inplannen. Of een herinnering in je agenda zetten dat je zodra er een nieuwe aflevering in de gids beschikbaar is van daaruit de serieopname kunt inplannen.

Reputatie 7

Dat is ook niet wat Cor bedoelt, wjb. Het gaat Cor erom dat als je een serie hebt die wekelijks wordt uitgezonden wilt opnemen, en je mist net die aflevering, dat je dan moet wachten tot de volgende in de gids zichtbaar is voor je dit kunt doen.

Precies @Erik_, vandaar dat

wjb schreef:

Het zou mooi zijn als KPN het mogelijk maakt om in de gids een aflevering van een serie te kunnen selecteren die al in het verleden ligt en d.m.v. de rec knop ook dan de toekomstige uitzendingen voor opname in te kunnen plannen. Nu wordt dan foutmelding STB-pvr-3013 gegeven.

Dan kan je namelijk die gemiste uitzending selecteren (die wil je waarschijnlijk toch terugkijken) en direct even de opnames voor de rest van de serie inplannen. Hoef je dus niet te wachten totdat de volgende uitzending in de gids zichtbaar wordt.

Reputatie 7
Badge +30

Dat is ook niet wat Cor bedoelt, wjb. Het gaat Cor erom dat als je een serie hebt die wekelijks wordt uitgezonden wilt opnemen, en je mist net die aflevering, dat je dan moet wachten tot de volgende in de gids zichtbaar is voor je dit kunt doen.

Precies @Erik_, vandaar dat

wjb schreef:

Het zou mooi zijn als KPN het mogelijk maakt om in de gids een aflevering van een serie te kunnen selecteren die al in het verleden ligt en d.m.v. de rec knop ook dan de toekomstige uitzendingen voor opname in te kunnen plannen. Nu wordt dan foutmelding STB-pvr-3013 gegeven.

Dan kan je namelijk die gemiste uitzending selecteren (die wil je waarschijnlijk toch terugkijken) en direct even de opnames voor de rest van de serie inplannen. Hoef je dus niet te wachten totdat de volgende uitzending in de gids zichtbaar wordt.

En dat is dus, helaas, een stuk lastiger dan gedacht/gehoopt :(

 

Ik heb verder weer wat reacties op de feedback van deze week:

Terugkijken en waar je uitkomt als je stopt met Terugkijken (@Widajono)

Ik benoemde gisteren al even dit:

Wanneer  een programma via terugkijken klaar is, springt het beeld van tv naar gids op de plek waar het programma staat (bijvoorbeeld 3 dagen terug). Ik weet niet hoe het voor de update was maar deze manier is heel onhandig ...

Dat van Terugkijken is recent dan denk ik. We hebben juist begin vorige maand feedback doorgegeven dat klanten het vervelend vonden dat ze bij het Terugkijken op de huidige datum en tijd uitkwamen. Maar ik heb niet vernomen dat het al aangepast is, dus dat check ik nog even.

De itv-collega's geven aan dat er op dit vlak nog niets veranderd is. Het werkt dus nog steeds zoals het al sinds het begin van het nieuwe menu doet. En dat is als volgt:

Als je via de gids naar een programma in het verleden bladert kun je deze op twee manieren gaan terugkijken. Je kunt gelijk op de groene knop drukken. Of je drukt op OK waarna je een pop-up krijgt en daarin kies je dan voor terugkijken.

Als je via de groene knop gaat terugkijken en je stopt, dan ga je terug naar de plek in de gids waar je was. Dus bij het programma uit het verleden dat je aan het terugkijken was.

Kijk je terug via de optie in de pop-up, dan ga je na stoppen terug naar de huidige uitzending in de gids.

 

De nieuwe optie in de komende firmware waarbij je kunt instellen dat de tv automatisch de juiste poort pakt (@Henk2304 / @wjb)

Ik heb even gevraagd nav jullie gesprek of dit ook iets doet met het aan- en/of uitzetten van de tv. Het antwoord is dat als je deze optie aan hebt staan, dan gaat de tv ook automatisch aan als je de tv ontvanger aanzet.

Bij het uitzetten gebeurt dit niet, dit omdat de klant dan op dat moment wellicht de tv voor iets anders wil gebruiken.

 

Display op de ontvanger

Er is nog niet niets bekend over wat voor ontvangers we gaan leveren als we het weer toe hebben aan een nieuwer model. Maar de kans is zeer aanwezig dat daar dan ook géén display op zal zitten.

 

En tenslotte, een verzoek om feedback. De ontwikkelaars werken aan de spaarstand op de 2952. Deze is in principe klaar, maar er zit iets in de weg. En dat is dat als je de spaarstand dan actief hebt werkt de stand-byknop bovenop de ontvanger niet meer. Je kunt de ontvanger dan alleen nog weer aanzetten met de afstandsbediening. Gebruik je de spaarstand niet, dan blijft de stand-byknop gewoon werken.

De vraag aan jullie is dan: zouden jullie dat bezwaarlijk vinden? Want als men dit niet zo'n probleem vindt, dan kunnen we die spaarstand ook al snel uitrollen.

Reputatie 7
Badge +30

En, even los: kleine aanpassing in de uitrol van de firmwares, er zijn wat andere (niet-tv) dingen die voorrang kregen:

Voor de HTML 4.117.211 wordt de tweede testgroep niet op de 26e maar op de 27e gedaan. De volledige restuitrol wordt nog steeds gedaan op 30 maart en 1 april.

Voor de NMC 8.0.116_2 wordt de tweede groep niet op de 26e maar op de 30e gedaan. En de derde groep niet op de 30e, maar op 2 april. 

Reputatie 7

En tenslotte, een verzoek om feedback. De ontwikkelaars werken aan de spaarstand op de 2952. Deze is in principe klaar, maar er zit iets in de weg. En dat is dat als je de spaarstand dan actief hebt werkt de stand-byknop bovenop de ontvanger niet meer. Je kunt de ontvanger dan alleen nog weer aanzetten met de afstandsbediening. Gebruik je de spaarstand niet, dan blijft de stand-byknop gewoon werken.

De vraag aan jullie is dan: zouden jullie dat bezwaarlijk vinden? Want als men dit niet zo'n probleem vindt, dan kunnen we die spaarstand ook al snel uitrollen.

Persoonlijk zou ik dat helemaal geen bezwaar vinden want de laatste keer dat ik de standby knop van een TV ontvanger heb aangeraakt is toch al snel een paar jaar terug. :wink:

 

De nieuwe optie in de komende firmware waarbij je kunt instellen dat de tv automatisch de juiste poort pakt (@Henk2304 / @wjb)

Ik heb even gevraagd nav jullie gesprek of dit ook iets doet met het aan- en/of uitzetten van de tv. Het antwoord is dat als je deze optie aan hebt staan, dan gaat de tv ook automatisch aan als je de tv ontvanger aanzet.

Bij het uitzetten gebeurt dit niet, dit omdat de klant dan op dat moment wellicht de tv voor iets anders wil gebruiken.

Dan is dat dus een optie die ik nooit zal gaan gebruiken immers dan kan ik de televisie dus niet gewoon uit laten staan om radio te luisteren.

Reputatie 7
Badge +10


Draait niet ‘soepel’ op de 2260.

De opbouw in de gids verloopt stukje voor stukje, dus eerst lege vlakken in de gids. 

De informatiebalk geeft regelmatig aan ‘kan informatie niet laden’ bij zender wisselen.

 

Reputatie 7
Badge +20

Jammer @Anneke-Anna :slight_frown: Bedankt voor je update, ik geef het door!

Badge +12

Zijn er meer mensen die problemen hebben met het "even" een paar seconden terugspoelen van live-tv? Dat is hier op beide 5202's niet te doen. Beeld loopt compleet vast (menu dus niet) en pas na meer dan een minuut (!) Komt er wat beweging in het beeld. Dat valt niet onder de categorie "even een fragment terugspoelen" :disappointed:

Reputatie 5
Badge +5

@Erik_ 

En tenslotte, een verzoek om feedback. De ontwikkelaars werken aan de spaarstand op de 2952. Deze is in principe klaar, maar er zit iets in de weg. En dat is dat als je de spaarstand dan actief hebt werkt de stand-byknop bovenop de ontvanger niet meer. Je kunt de ontvanger dan alleen nog weer aanzetten met de afstandsbediening. Gebruik je de spaarstand niet, dan blijft de stand-byknop gewoon werken.

De vraag aan jullie is dan: zouden jullie dat bezwaarlijk vinden? Want als men dit niet zo'n probleem vindt, dan kunnen we die spaarstand ook al snel uitrollen.

Heeft dit verder geen invloed op de reset die soms nodig is via het Menu? 
Recentelijk heb ik dit wel moeten gebruiken n.a.v. installeren test SW.  

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Zijn er meer mensen die problemen hebben met het "even" een paar seconden terugspoelen van live-tv? Dat is hier op beide 5202's niet te doen. Beeld loopt compleet vast (menu dus niet) en pas na meer dan een minuut (!) Komt er wat beweging in het beeld. Dat valt niet onder de categorie "even een fragment terugspoelen" :disappointed:

@SledgehammerNL Heb het zojuist voor je getest. Hier op mijn 5202 daarmee geen probleem.

Reputatie 7
Badge +15

@SledgehammerNL Ik ben nog niet meer meldingen hiervan tegengekomen. Ik begrijp dat je deze problemen hebt op beide tv ontvangers. 

Hoe zijn deze ontvangers aangesloten op de Experiabox? Is dit direct met een kabel of zit hier bijvoorbeeld een switch of DVS tussen?

Badge +12

@SledgehammerNL Ik ben nog niet meer meldingen hiervan tegengekomen. Ik begrijp dat je deze problemen hebt op beide tv ontvangers. 

Hoe zijn deze ontvangers aangesloten op de Experiabox? Is dit direct met een kabel of zit hier bijvoorbeeld een switch of DVS tussen?

Via een switch op een Fritz!Box (ik zit bij XS4ALL) zoals al jar n het geval is. Het heeft ook echt alleen te maken met het live terugkijken. Verder nergens problemen mee. Geen haperingen of wat voor problemen dan ook. 

Reputatie 7
Badge +15

@SledgehammerNL Helder, heb je dit probleem ook al aangekaart bij XS4ALL? Ik heb namelijk geen zicht op of er bij hen iets speelt. 

Badge +12

@SledgehammerNL Helder, heb je dit probleem ook al aangekaart bij XS4ALL? Ik heb namelijk geen zicht op of er bij hen iets speelt. 

Nee nog niet. Ik ga het wel even na maar aangezien zij 1 op 1 de dienst overnemen verwacht ik ook niet dat er daar iets speelt.

Badge +12

@SledgehammerNL Helder, heb je dit probleem ook al aangekaart bij XS4ALL? Ik heb namelijk geen zicht op of er bij hen iets speelt. 

Beide ontvangers maar eens een frisse start gegeven. Lijkt nu weer goed te werken.

En tenslotte, een verzoek om feedback. De ontwikkelaars werken aan de spaarstand op de 2952. Deze is in principe klaar, maar er zit iets in de weg. En dat is dat als je de spaarstand dan actief hebt werkt de stand-byknop bovenop de ontvanger niet meer. Je kunt de ontvanger dan alleen nog weer aanzetten met de afstandsbediening. Gebruik je de spaarstand niet, dan blijft de stand-byknop gewoon werken.

De vraag aan jullie is dan: zouden jullie dat bezwaarlijk vinden? Want als men dit niet zo'n probleem vindt, dan kunnen we die spaarstand ook al snel uitrollen.

Ook al heb ik geen 2952 meer, ik kan wel zegen dat ik de standby-knop (op geen enkele ontvanger) regelmatig gebruik. Die spaarstand is voor veel mensen welkom, dus kom maar op!

Reputatie 7
Badge +20

@Erik_

En tenslotte, een verzoek om feedback. De ontwikkelaars werken aan de spaarstand op de 2952. Deze is in principe klaar, maar er zit iets in de weg. En dat is dat als je de spaarstand dan actief hebt werkt de stand-byknop bovenop de ontvanger niet meer. Je kunt de ontvanger dan alleen nog weer aanzetten met de afstandsbediening. Gebruik je de spaarstand niet, dan blijft de stand-byknop gewoon werken.

De vraag aan jullie is dan: zouden jullie dat bezwaarlijk vinden? Want als men dit niet zo'n probleem vindt, dan kunnen we die spaarstand ook al snel uitrollen.

Heeft dit verder geen invloed op de reset die soms nodig is via het Menu? 
Recentelijk heb ik dit wel moeten gebruiken n.a.v. installeren test SW.  

 

 

Ik gebruik hem in de woonkamer wel eens, als de Logitech Harmony One Ultimate de TV decoder niet op stand-by heeft gezet.

In de slaapkamer zetten we hem meestal wel met de hand aan en uit via de AB.

 

Hoe is het opstarten als hij in de slaapstand staat?

Hoeveel energie verbruikt hij in de slaapstand?

Werken de updates ook in de slaapstand? 

 

Hoe is het opstarten als hij in de slaapstand staat?

(Een stuk) langzamer dan direct uit stand-by. Maar wat sneller dan met de schakelaar 8erop. Je kunt 'm bovendien gewoon via de AB aanzetten.

Hoeveel energie verbruikt hij in de slaapstand?

0,3 - 0,5 W  

Werken de updates ook in de slaapstand? 

Nee, die komen pas als de ontvanger weer aangezet wordt.

Het valt me op dat het ‘Apps’-scherm, ondanks dat ik de tv-software op ‘dark mode’ heb ingesteld, blauw blijft en er het verouderde logo van KPN staat. Kan dit worden rechtgetrokken met de rest van de software-interface?

Reputatie 6
Badge +10

De spaarstand. Hoeveel wattage scheelt dat ten opzichte van stand-by?

Reputatie 7

De spaarstand. Hoeveel wattage scheelt dat ten opzichte van stand-by?

Bij een VIP5202 scheelt dat ongeveer 2,9 watt en bij de HMB2260 zo'n 5,2 watt.

De spaarstand. Hoeveel wattage scheelt dat ten opzichte van stand-by?

De spaarstand is ongeveer 0,3 tot 0,5 watt. Standby 5,5 en gebruik 5,8.

 

@Erik_

Elders al gevraagd maar dit topic gaat er juist over. Hier nog niet NMC 8.0.116_2 maar nog steeds 8.0.113_2. Terwijl uiterlijk 29 op 30 maart versie 116 uitgerold zou worden. Is dat vertraagd?

Reputatie 7
Badge +10

@PeterG Inderdaad ook goed om hier even te benoemen:  De uitrol is inderdaad iets vertraagd. Afgelopen nacht is er wel een uitrol geweest, maar er staat nog één gepland voor de nacht van 1 op 2 april. :relaxed:

Dank je, @Jose_ :grinning:

Op m'n 8001 heb ik nu NMC 8.0.116_2 en HTML  4.117.211, op m'n 5202 alleen nog NMC 8.0.116_2. Het valt me op dat beiden niet langer aangeven of een uitzending in HDR is (bij de 4k zenders). Al geruime tijd kreeg ik telkens zodra ik een 4k zender opzette de melding op de tv dat het programma in HDR werd weergegeven en zag je het beeld zich daar ook duidelijk op aanpassen. Nu niet meer. Bij de 5202 staat HDR op "Auto”, bij de 8001 is die optie er niet maar die gedroeg zich qua HDR precies net zo als de 5202 in de auto-stand. Is kpn gestopt met het doorgeven van HDR of is er wat anders aan de hand?