KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Waar ik vandaag en gister tegen aan loop is dat als ik in de gids naar andere pagina's wil scrollen, dit geregeld niet goed wil. Als ik op P+ of P- druk om door de pagina's te scrollen reageert de gids niet OF na heeeel lang wachten, meer dan 10 seconden. Erg irritant, aangezien ik deze optie in de gids vaak gebruik. Graag zsm een oplossing.

Idem hier, had al nieuwe batterijen er in gedaan. Ligt dus niet aan de ab. En de gids wordt alleen maar trager na de laatste updates. 

Hmm, goed dat jullie dit aankaarten, niet zo handig dit. Ik geef het -na de Paasdagen- door aan de iTV mensen!

Hoi @Henk2304! Wat irritant zeg. Heb je dit altijd gehad met deze zender? Al geprobeerd een reset uit te voeren op de ontvanger(s)? Lost dit het probleem (tijdelijk) op?

Nee, dat is sinds NMC 8.0.116_2. En een frisse start helpt niet.

Ook wordt op de 8001 door de frisse start de resolutie teruggezet van UHD@50Hz naar Automatisch (hiervoor was dat altijd naar 720P) en als ik dat dan zelf weer instel op UHD@50Hz hangt de 8001 ook en moet ik 'm uitschakelen en spanningsloos maken om 'm weer aan de gang te krijgen, maar dan staat die wel op UHD@50Hz. Dat is al sinds de vorige NMC-versie.

Zie ook https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/insight-tv-geen-hdr-536900?postid=1279444#post1279444 . 

Reputatie 7

Ook wordt op de 8001 door de frisse start de resolutie teruggezet van UHD@50Hz naar Automatisch (hiervoor was dat altijd naar 720P) en als ik dat dan zelf weer instel op UHD@50Hz hangt de 8001 ook en moet ik 'm uitschakelen en spanningsloos maken om 'm weer aan de gang te krijgen, maar dan staat die wel op UHD@50Hz. Dat is al sinds de vorige NMC-versie.

Hmmm, vreemd allemaal. Overigens denk ik dat je hem rustig op automatisch kunt laten staan immers, als het goed is, wordt deze ingesteld op maximaal UHD@50 en is UHD@60 alleen nog maar handmatig te kiezen.

Ik vertrouw Automatisch niet, heb daar in het verleden slechte ervaringen mee gehad. Bovendien had ik tot voor kort (?) altijd dat de 8001 na een update op 720p stond. 

Reputatie 5
Badge +2

Op m'n 8001 heb ik nu NMC 8.0.116_2 en HTML  4.117.211, op m'n 5202 alleen nog NMC 8.0.116_2. Het valt me op dat beiden niet langer aangeven of een uitzending in HDR is (bij de 4k zenders). Al geruime tijd kreeg ik telkens zodra ik een 4k zender opzette de melding op de tv dat het programma in HDR werd weergegeven en zag je het beeld zich daar ook duidelijk op aanpassen. Nu niet meer. Bij de 5202 staat HDR op "Auto”, bij de 8001 is die optie er niet maar die gedroeg zich qua HDR precies net zo als de 5202 in de auto-stand. Is kpn gestopt met het doorgeven van HDR of is er wat anders aan de hand?

Goede vraag! Ik weet dit zo niet. Maar ga het wel navragen 🙂.

Zijn er meer mensen die problemen hebben met het "even" een paar seconden terugspoelen van live-tv? Dat is hier op beide 5202's niet te doen. Beeld loopt compleet vast (menu dus niet) en pas na meer dan een minuut (!) Komt er wat beweging in het beeld. Dat valt niet onder de categorie "even een fragment terugspoelen" :disappointed:

Heel herkenbaar!!!!

Tevens moeten de we de 5202 beneden regelmatig stekker eruit trekken omdat niks het meer doet. Ook de koppeling van de bluetooth afstandsbediening moet regelmatig opnieuw gedaan worden. Een paar functies werken dan nog wel maar bv de pijltjes niet dus kan je bijna niks meer......

@Martijn en Lies@SledgehammerNL en @wjb ik ga dit doorgeven. Hadden jullie wel al weer een ‘frisse start’ geprobeerd? Dit kost heel veel geduld, lijkt me! 

@Martijn en Lies wanneer merken jullie dat de 5202 niets meer doet dan? Is dat alleen bij terugspoelen of ook ‘zomaar’ bij live tv kijken? 

Frisse start heb ik inderdaad uitgevoerd. Zoals in eerder bericht aangegeven lijkt het daarmee (voorlopig) opgelost.

Ga ik dan ook maar weer eens doen..... Wordt vervolgd waarschijnlijk...

Nou, 4 dagen verder en bluetooth werkt weer niet. Koppelen kan wel weer opnieuw maar dan werken maar een paar knoppen van de afstandsbediening (de pijltjes bv niet). Oplossing is het kastje weer opnieuw opstarten (door de voeding er te trekken want omdat de knoppen niet allemaal werken kom je niet in daarvoor bestemde menu).

De knoppen die het niet doen doen via bluetooth doen het overigens ook niet via IR. Wel na opnieuw opstarten

Reputatie 5
Badge +2

Oja, vervolg programmeren afstandsbediening via bluetooth...

Via het menu staat er dat je p- en ok moet indrukken.... Maar dit is niet programmeren maar loskoppelen! Programmeren is de 7 en de 9 ingedrukt houden toch??????

Reputatie 7
Badge +17

Oja, vervolg programmeren afstandsbediening via bluetooth...

Via het menu staat er dat je p- en ok moet indrukken.... Maar dit is niet programmeren maar loskoppelen! Programmeren is de 7 en de 9 ingedrukt houden toch??????

Dat klopt helemaal! Goed dat je dit aangeeft, ik ga het intern doorgeven.

Ik lees ook dat je regelmatig problemen ervaart met jouw afstandsbediening. Heb je al eens een nieuwe afstandsbediening geprobeerd? Je kunt via MijnKPN zelf een nieuwe afstandsbediening aanvragen.

Reputatie 7
Badge +7

Oja, vervolg programmeren afstandsbediening via bluetooth...

Via het menu staat er dat je p- en ok moet indrukken.... Maar dit is niet programmeren maar loskoppelen! Programmeren is de 7 en de 9 ingedrukt houden toch??????

@Martijn en Lies en @Denise_     Omdat ik vanmorgen mijn 5202 moest terugzetten naar fabrieksinstellingen, was de bluetoothverbinding verbroken. Ik heb de ingebouwde handleiding gevolgd. Het is me gelukt te koppelen door P- en OK in te drukken…

Reputatie 7
Badge +7

 @Denise_  Als je je afvraagt waarom ik de 5202 terug heb gezet naar fabrieksinstellingen: Ik heb de afgelopen 2 dagen wederom last gehad van 2 secs zwart beeld én geen geluid. Nadat ik 2 weken geleden de hdmi-kabel heb vervangen én die op een andere hdmi-ingang v.d. tv aangesloten, ging het een tijd vrij goed. Nu dus weer last gehad van dit fenomeen. Het gebeurt bij live-tv, bij opnames én bij terugkijken.

Vanmorgen dus de 5202 naar fabrieksinstellingen gezet. Ook heb ik de Experiabox stroomloos gemaakt én teruggezet naar fabrieksinstellingen. Meer kan ik echt niet doen. Mocht ik binnenkort wederom zwart beeld krijgen, dan meld ik me hier weer.

Toevoeging: Alles is bekabeld aangesloten. Geen devolo's en/of wifi-punten in het netwerk.

Reputatie 6
Badge +4

Au! Dit is nu de tweede keer dat ik dit meemaak:

Terug van serie kijken op Prime via de TV-knop. De mini-gids komt in beeld met juiste zender-info etc., maar daarna is het einde oefening: geen TV-beeld en de ontvanger reageert nergens meer op, knop bovenop is groen maar doet niets, het display is zwart (vorige keer stond er nog “REC” op). Uit/aan en alles werkt weer.

Laatste versie NMC (8.0.116_2) en HTML (4.117.211).

Reputatie 7
Badge +15

@Carboxy Wat super irritant dat je dit probleem hebt! Ik geef deze sowieso door aan onze ontwikkelaars. 

Heb je nog een mogelijkheid om een "frisse start" uit te voeren, om te kijken of dit het probleem wegneemt? 

 

Reputatie 5
Badge +2

Oja, vervolg programmeren afstandsbediening via bluetooth...

Via het menu staat er dat je p- en ok moet indrukken.... Maar dit is niet programmeren maar loskoppelen! Programmeren is de 7 en de 9 ingedrukt houden toch??????

@Martijn en Lies en @Denise_     Omdat ik vanmorgen mijn 5202 moest terugzetten naar fabrieksinstellingen, was de bluetoothverbinding verbroken. Ik heb de ingebouwde handleiding gevolgd. Het is me gelukt te koppelen door P- en OK in te drukken…

Typisch !?!

Wat is nu de juiste manier? Bij ons i.i.g. niet de p- en oke.... Want dan werkt alleen de IR

Reputatie 7
Badge +10

 


 

 

En de 2260 reageert he-le-maal nergens meer op 🙄

Niet eerder zo vaak een storing meegemaakt sinds het ‘update’ gebeuren. 

Reputatie 7

Wat een rampzalige ervaringen lees ik hier toch weer.

Ik ben zo benieuwd wat de oorzaak is van al die STB-NMC-, STB-REC en STB- weet ik veel wat meldingen.

Buiten dat de HMB2260 iets trager is geworden met de nieuwe firmware en html versie blijven wij gelukkig verschoond van die meldingen en werkt (sorry dat ik het zeg) alles prima.

Ik hoop dat KPN snel hun vinger op het pijnpunt weten te leggen want ik kan me voorstellen dat er ondertussen toch heel wat abonnees zijn die zich een paar keer achter de oren zullen krabben bij de vraag of ze wel abonnee van KPN moeten blijven.

Reputatie 6
Badge +4

@Carboxy Wat super irritant dat je dit probleem hebt! Ik geef deze sowieso door aan onze ontwikkelaars. 

Heb je nog een mogelijkheid om een "frisse start" uit te voeren, om te kijken of dit het probleem wegneemt? 

 

@Rutger_: ik zal vanavond eens een frisse start doen, maar het probleem heeft zich nu tweemaal met een tussenpoos van 1 maand voorgedaan, dus het is niet zeker dat het binnenkort nogmaals gebeurd.

Overigens zeker niet van plan over te stappen. Het mag dan allemaal qua tv niet optimaal zijn (om het voorzichtig te zeggen), maar of het bij een concurrent beter is... En hier is er nog een duidelijke terugkoppeling te doen, hetgeen te waarderen valt.

Mijn moeder had gisteravond, net als @Anneke-Anna , dat opnamen niet laadden. Iets meer dan 10 minuten later lukte het wel. Zij heeft hmb2260 via glasvezel.

(reactie geplaatst 6 april; 13:03)

Reputatie 6
Badge +3

Waar ik gemiddeld 1 x per week tegenaan loop (al zeker een maand of 3, wellicht al even langer )  is de volgende melding: “Kan deze videomodus niet weergeven”. Die melding krijg ik dus soms te zien als ik de tv aanzet. Ik moet dan naar sources en een aantal keer wisselen tussen de invoerbronnen. Meestal moet ik een keer of 4 wisselen tussen andere invoerbronnen en mijn gebruikte HDMI aansluiting voor ik weer tv kan kijken. En nee, ik ben niet gewisseld van HDMI aansluitpunt. Alles is bij hetzelfde gebleven.

@jobje73 . Heb je nog een HDready tv? Bij een HD of UHD tv zou ik deze melding niet verwachten.

Reputatie 3
Badge +1

Mijn moeder had gisteravond, net als @Anneke-Anna , dat opnamen niet laadden. Iets meer dan 10 minuten later lukte het wel. Zij heeft hmb2260 via glasvezel.

(reactie geplaatst 6 april; 13:03)

Zelfde probleem hier ook gisteravond!

Reputatie 7
Badge +10

Goedemiddag @Anneke-Anna, @PeterG en @Jeroen 2, gisteravond waren er inderdaad wat problemen met terugkijken en het bekijken van opnames. Dit is ook gisteravond nog verholpen. Meer informatie vindt je op:
 

 

Goedemiddag @Anneke-Anna@PeterG en @Jeroen 2, gisteravond waren er inderdaad wat problemen met terugkijken en het bekijken van opnames. Dit is ook gisteravond nog verholpen. Meer informatie vindt je op:
 

 

Jose,

Het waren niet alleen de opnames. @wjb heeft iets vermeld over trager worden van de HMB2260. Nu is dat bij ons weer op een aanvaarbaar niveau. 

We mogen toch hopen dat WebCare medewerkers volledige aandacht aan dit soort meldingen geven?

Ik hoop dat toch niet alle klanten van KPN hier alles moeten gaan herhalen. Toen ik zag dat er een melding was, leek mij dit voldoende.

Reputatie 7
Badge +7

Jose,

Het waren niet alleen de opnames. @wjb heeft iets vermeld over trager worden van de HMB2260. Nu is dat bij ons weer op een aanvaarbaar niveau. 

We mogen toch hopen dat WebCare medewerkers volledige aandacht aan dit soort meldingen geven?

Ik hoop dat toch niet alle klanten van KPN hier alles moeten gaan herhalen. Toen ik zag dat er een melding was, leek mij dit voldoende.

@Jose_ En dan heb ik hier verschillende keren melding gemaakt van zwart beeld en geen geluid. En ik was toch echt niet de enige die daar melding van maakte...

Reputatie 6
Badge +3

@jobje73. Heb je nog een HDready tv? Bij een HD of UHD tv zou ik deze melding niet verwachten.

Geen idee wat voor tv ik precies heb. Gewoon een Philips tv, niks geen dure ofzo.

Reputatie 7
Badge +10

Goedemiddag @Anneke-Anna@PeterG en @Jeroen 2, gisteravond waren er inderdaad wat problemen met terugkijken en het bekijken van opnames. Dit is ook gisteravond nog verholpen. Meer informatie vindt je op:
 

 


Fijn dat het (inderdaad) voor nu ‘opgelost’ is.

De frequentie waarmee de storingen de laatste tijd optreden begin ik onaanvaardbaar te vinden.

Ik vind het niet normaal dat er veel gerelateerde storingen zijn sinds de updates. 

Reputatie 6
Badge +3

Goedemiddag @Anneke-Anna@PeterG en @Jeroen 2, gisteravond waren er inderdaad wat problemen met terugkijken en het bekijken van opnames. Dit is ook gisteravond nog verholpen. Meer informatie vindt je op:
 

 

Waarom reageer  je  niet op mijn post??