KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Energiebesparingsstand uitgeprobeerd. Voor mij wegen die paar centen die je zou besparen niet op tegen de ellendig lange opstarttijd. Exit energiestand. :nerd:

Energiebesparingsstand uitgeprobeerd. Voor mij wegen die paar centen die je zou besparen niet op tegen de ellendig lange opstarttijd. Exit energiestand. :nerd:

Precies, bij een tv voor "dagelijks gebruik” zou ik 't ook niet aanraden, zeker niet als er ook nog radio mee geluisterd wordt (al dan via een soundbar zonder de tv aan te zetten). Maar voor een tv op een plek waar die minder gebruikt wordt (dagen uitstaat) zoals bij b.v. ons op de slaapkamer is het wel het overwegen waard. Daar heb ik 't iig. wel ingesteld.

Bij het drukken op de knop op de afstandsbediening duurt het 40 sec. 

Vindt ik wel mee vallen

Gebruik geen radio trouwens

 

Het kan bovendien wel een alternatief zijn voor het helemaal spanningsloos maken. Én vanuit de spaarstand kun je de ontvanger - net als vanuit stand-by - gewoon via de AB aanzetten; dat gaat natuurlijk niet als je 'm helemaal spanningsloos maakt.

Reputatie 5
Badge +2

Zijn er meer mensen die problemen hebben met het "even" een paar seconden terugspoelen van live-tv? Dat is hier op beide 5202's niet te doen. Beeld loopt compleet vast (menu dus niet) en pas na meer dan een minuut (!) Komt er wat beweging in het beeld. Dat valt niet onder de categorie "even een fragment terugspoelen" :disappointed:

Heel herkenbaar!!!!

Tevens moeten de we de 5202 beneden regelmatig stekker eruit trekken omdat niks het meer doet. Ook de koppeling van de bluetooth afstandsbediening moet regelmatig opnieuw gedaan worden. Een paar functies werken dan nog wel maar bv de pijltjes niet dus kan je bijna niks meer......

Reputatie 7

Zijn er meer mensen die problemen hebben met het "even" een paar seconden terugspoelen van live-tv? Dat is hier op beide 5202's niet te doen. Beeld loopt compleet vast (menu dus niet) en pas na meer dan een minuut (!) Komt er wat beweging in het beeld. Dat valt niet onder de categorie "even een fragment terugspoelen" :disappointed:

Het lukt mij niet om dat voor elkaar te krijgen.

Misschien een optie voor KPN om zelf de zendervolgorde aan te passen als men deze mogelijkheid niet wil toevoegen aan de ontvangers, ik had vroeger alles op soort bij elkaar staan, zou dit nu graag ook weer kunnen doen. Sportzenders bij elkaar, docu zenders bij elkaar , muziekzenders bij elkaar.

 

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic

Reputatie 7
Badge +30

Op m'n 8001 heb ik nu NMC 8.0.116_2 en HTML  4.117.211, op m'n 5202 alleen nog NMC 8.0.116_2. Het valt me op dat beiden niet langer aangeven of een uitzending in HDR is (bij de 4k zenders). Al geruime tijd kreeg ik telkens zodra ik een 4k zender opzette de melding op de tv dat het programma in HDR werd weergegeven en zag je het beeld zich daar ook duidelijk op aanpassen. Nu niet meer. Bij de 5202 staat HDR op "Auto”, bij de 8001 is die optie er niet maar die gedroeg zich qua HDR precies net zo als de 5202 in de auto-stand. Is kpn gestopt met het doorgeven van HDR of is er wat anders aan de hand?

Goede vraag! Ik weet dit zo niet. Maar ga het wel navragen 🙂.

Zijn er meer mensen die problemen hebben met het "even" een paar seconden terugspoelen van live-tv? Dat is hier op beide 5202's niet te doen. Beeld loopt compleet vast (menu dus niet) en pas na meer dan een minuut (!) Komt er wat beweging in het beeld. Dat valt niet onder de categorie "even een fragment terugspoelen" :disappointed:

Heel herkenbaar!!!!

Tevens moeten de we de 5202 beneden regelmatig stekker eruit trekken omdat niks het meer doet. Ook de koppeling van de bluetooth afstandsbediening moet regelmatig opnieuw gedaan worden. Een paar functies werken dan nog wel maar bv de pijltjes niet dus kan je bijna niks meer......

@Martijn en Lies, @SledgehammerNL en @wjb ik ga dit doorgeven. Hadden jullie wel al weer een ‘frisse start’ geprobeerd? Dit kost heel veel geduld, lijkt me! 

@Martijn en Lies wanneer merken jullie dat de 5202 niets meer doet dan? Is dat alleen bij terugspoelen of ook ‘zomaar’ bij live tv kijken? 

@PeterG Inderdaad ook goed om hier even te benoemen:  De uitrol is inderdaad iets vertraagd. Afgelopen nacht is er wel een uitrol geweest, maar er staat nog één gepland voor de nacht van 1 op 2 april. :relaxed:

Kennelijk afgelopen nacht 31-3 op 1-4 want heb inmiddels de nieuwe HTML '117’. En NMC '116'.

Badge +12

Op m'n 8001 heb ik nu NMC 8.0.116_2 en HTML  4.117.211, op m'n 5202 alleen nog NMC 8.0.116_2. Het valt me op dat beiden niet langer aangeven of een uitzending in HDR is (bij de 4k zenders). Al geruime tijd kreeg ik telkens zodra ik een 4k zender opzette de melding op de tv dat het programma in HDR werd weergegeven en zag je het beeld zich daar ook duidelijk op aanpassen. Nu niet meer. Bij de 5202 staat HDR op "Auto”, bij de 8001 is die optie er niet maar die gedroeg zich qua HDR precies net zo als de 5202 in de auto-stand. Is kpn gestopt met het doorgeven van HDR of is er wat anders aan de hand?

Goede vraag! Ik weet dit zo niet. Maar ga het wel navragen 🙂.

Zijn er meer mensen die problemen hebben met het "even" een paar seconden terugspoelen van live-tv? Dat is hier op beide 5202's niet te doen. Beeld loopt compleet vast (menu dus niet) en pas na meer dan een minuut (!) Komt er wat beweging in het beeld. Dat valt niet onder de categorie "even een fragment terugspoelen" :disappointed:

Heel herkenbaar!!!!

Tevens moeten de we de 5202 beneden regelmatig stekker eruit trekken omdat niks het meer doet. Ook de koppeling van de bluetooth afstandsbediening moet regelmatig opnieuw gedaan worden. Een paar functies werken dan nog wel maar bv de pijltjes niet dus kan je bijna niks meer......

@Martijn en Lies@SledgehammerNL en @wjb ik ga dit doorgeven. Hadden jullie wel al weer een ‘frisse start’ geprobeerd? Dit kost heel veel geduld, lijkt me! 

@Martijn en Lies wanneer merken jullie dat de 5202 niets meer doet dan? Is dat alleen bij terugspoelen of ook ‘zomaar’ bij live tv kijken? 

Frisse start heb ik inderdaad uitgevoerd. Zoals in eerder bericht aangegeven lijkt het daarmee (voorlopig) opgelost.

De interactieve TV heeft zn appeal verloren. Navigatie is overhoop en als n doolhof, teveel dubbelfuncties voor knoppen, vervallen functies, vooral toelichting in gids kijken is er-rug storend. En ipv gids schiet je in de zoekfunctie, waar je ook weer uit moet zien te komen. Een doolhof. Behalve dat, het on-demand kijken wordt meer en meer uitgehold, BBC, duitse zenders etc. En nu als klap op de vuurpijl gedonder met opnames van de BBC, waarvan me nog niet duidelijk is wat de reikwijdte is. Na t juiste begin is bij terugspoelen n deel onbereikbaar geworden. Tweede keer terugzien lukt ook niet. En dan noem ik nog niet eens dat je geen opnames voor jezelf voor langer dan n jaar kan bewaren (kl.service: wij ondersteunen dat niet) BAH! 

🌼🌺☘️🐇 Lieve KPN, wat is er over van onze liefde? Waar eindigt dit?

Het eindigt over n maand. Geen fix? Dan netflix! (Oid)

(Dat moest ik even kwijt. Antwoord hoeft niet, actie wel. Succes KPN.)

 

Admin: bericht samengevoegd met het verzameltopic hiervoor

De nieuwe optie in de komende firmware waarbij je kunt instellen dat de tv automatisch de juiste poort pakt (@Henk2304 / @wjb)

Ik heb even gevraagd nav jullie gesprek of dit ook iets doet met het aan- en/of uitzetten van de tv. Het antwoord is dat als je deze optie aan hebt staan, dan gaat de tv ook automatisch aan als je de tv ontvanger aanzet.

Bij het uitzetten gebeurt dit niet, dit omdat de klant dan op dat moment wellicht de tv voor iets anders wil gebruiken.

Ik heb vandaag "117” op m'n 5202 binnengekregen en ik kan bevestigen dat 't - bij mij - inderdaad zo werkt: zowel vanuit stand-by als vanuit de energiespaarstand wordt de tv aangezet zodra de ontvanger aangezet wordt, ook al duurt 't bij die laatste stand wat langer omdat de ontvanger zelf eerst voldoende "wakker” moet worden. Je hoeft dus de tv niet meer zelf aan te zetten.

Na afloop de tv uitzetten moet je inderdaad nog wel zelf doen; misschien kan er nog een optie in het menu opgenomen worden om ook dat automatisch te doen, zodat de klant ervoor kan kiezen of dat handig is of niet vanwege "omdat de klant dan op dat moment wellicht de tv voor iets anders wil gebruiken.”

Op m'n 8001 (ook 117) is deze optie er niet, maar zelfs als, daar zou ik 'm niet gebruiken, omdat ik die ook veel gebruik om via een soundbar naar de radio te luisteren waarbij de tv uit blijft.

Reputatie 7
Badge +20

De nieuwe optie in de komende firmware waarbij je kunt instellen dat de tv automatisch de juiste poort pakt (@Henk2304 / @wjb)

Ik heb even gevraagd nav jullie gesprek of dit ook iets doet met het aan- en/of uitzetten van de tv. Het antwoord is dat als je deze optie aan hebt staan, dan gaat de tv ook automatisch aan als je de tv ontvanger aanzet.

Bij het uitzetten gebeurt dit niet, dit omdat de klant dan op dat moment wellicht de tv voor iets anders wil gebruiken.

Ik heb vandaag "117” op m'n 5202 binnengekregen en ik kan bevestigen dat 't - bij mij - inderdaad zo werkt: zowel vanuit stand-by als vanuit de energiespaarstand wordt de tv aangezet zodra de ontvanger aangezet wordt, ook al duurt 't bij die laatste stand wat langer omdat de ontvanger zelf eerst voldoende "wakker” moet worden. Je hoeft dus de tv niet meer zelf aan te zetten.

Na afloop de tv uitzetten moet je inderdaad nog wel zelf doen; misschien kan er nog een optie in het menu opgenomen worden om ook dat automatisch te doen, zodat de klant ervoor kan kiezen of dat handig is of niet vanwege "omdat de klant dan op dat moment wellicht de tv voor iets anders wil gebruiken.”

Op m'n 8001 (ook 117) is deze optie er niet, maar zelfs als, daar zou ik 'm niet gebruiken, omdat ik die ook veel gebruik om via een soundbar naar de radio te luisteren waarbij de tv uit blijft.

 

Helemaal met je eens Henk2304, want in de slaapkamer is het wel handig.

In de woonkamer inderdaad niet, omdat ik (en anderen) de tv ook voor Netflix via Smart TV en Blu-Ray gebruiken. 

Reputatie 7
Badge +7

Ja, ook hier op mijn 5202 HTML  4.117.211 binnen. En ook hier wordt mijn tv (Samsung) netjes ingeschakeld door de tv-ontvanger. Wat een fijne toevoeging. Dank KPN :thumbsup:

Reputatie 7

Ja, ook hier op mijn 5202 HTML  4.117.211 binnen. En ook hier wordt mijn tv (Samsung) netjes ingeschakeld door de tv-ontvanger. Wat een fijne toevoeging. Dank KPN :thumbsup:

Wij kunnen geen gebruik maken van die functionaliteit immers als wij radio luisteren dan willen wij dat de televisie uit blijft.

Reputatie 5
Badge +2

Op m'n 8001 heb ik nu NMC 8.0.116_2 en HTML  4.117.211, op m'n 5202 alleen nog NMC 8.0.116_2. Het valt me op dat beiden niet langer aangeven of een uitzending in HDR is (bij de 4k zenders). Al geruime tijd kreeg ik telkens zodra ik een 4k zender opzette de melding op de tv dat het programma in HDR werd weergegeven en zag je het beeld zich daar ook duidelijk op aanpassen. Nu niet meer. Bij de 5202 staat HDR op "Auto”, bij de 8001 is die optie er niet maar die gedroeg zich qua HDR precies net zo als de 5202 in de auto-stand. Is kpn gestopt met het doorgeven van HDR of is er wat anders aan de hand?

Goede vraag! Ik weet dit zo niet. Maar ga het wel navragen 🙂.

Zijn er meer mensen die problemen hebben met het "even" een paar seconden terugspoelen van live-tv? Dat is hier op beide 5202's niet te doen. Beeld loopt compleet vast (menu dus niet) en pas na meer dan een minuut (!) Komt er wat beweging in het beeld. Dat valt niet onder de categorie "even een fragment terugspoelen" :disappointed:

Heel herkenbaar!!!!

Tevens moeten de we de 5202 beneden regelmatig stekker eruit trekken omdat niks het meer doet. Ook de koppeling van de bluetooth afstandsbediening moet regelmatig opnieuw gedaan worden. Een paar functies werken dan nog wel maar bv de pijltjes niet dus kan je bijna niks meer......

@Martijn en Lies@SledgehammerNL en @wjb ik ga dit doorgeven. Hadden jullie wel al weer een ‘frisse start’ geprobeerd? Dit kost heel veel geduld, lijkt me! 

@Martijn en Lies wanneer merken jullie dat de 5202 niets meer doet dan? Is dat alleen bij terugspoelen of ook ‘zomaar’ bij live tv kijken? 

Frisse start heb ik inderdaad uitgevoerd. Zoals in eerder bericht aangegeven lijkt het daarmee (voorlopig) opgelost.

Ga ik dan ook maar weer eens doen..... Wordt vervolgd waarschijnlijk...

Reputatie 7
Badge +30

@Erik_

En tenslotte, een verzoek om feedback. De ontwikkelaars werken aan de spaarstand op de 2952. Deze is in principe klaar, maar er zit iets in de weg. En dat is dat als je de spaarstand dan actief hebt werkt de stand-byknop bovenop de ontvanger niet meer. Je kunt de ontvanger dan alleen nog weer aanzetten met de afstandsbediening. Gebruik je de spaarstand niet, dan blijft de stand-byknop gewoon werken.

De vraag aan jullie is dan: zouden jullie dat bezwaarlijk vinden? Want als men dit niet zo'n probleem vindt, dan kunnen we die spaarstand ook al snel uitrollen.

Heeft dit verder geen invloed op de reset die soms nodig is via het Menu? 
Recentelijk heb ik dit wel moeten gebruiken n.a.v. installeren test SW.  

Ik verwacht dat dit dan ook niet meer werkt. Check ik voor de zekerheid nog even. Ik kom er op terug, @An-DH. Goed punt!

 

Het valt me op dat het ‘Apps’-scherm, ondanks dat ik de tv-software op ‘dark mode’ heb ingesteld, blauw blijft en er het verouderde logo van KPN staat. Kan dit worden rechtgetrokken met de rest van de software-interface?

Dit klopt, @KijkerBart. Nog niet alle onderdelen van het menu zijn in dark mode beschikbaar, Dit komt nog wel. 

 

Misschien een optie voor KPN om zelf de zendervolgorde aan te passen als men deze mogelijkheid niet wil toevoegen aan de ontvangers, ik had vroeger alles op soort bij elkaar staan, zou dit nu graag ook weer kunnen doen. Sportzenders bij elkaar, docu zenders bij elkaar , muziekzenders bij elkaar.

Hoi ​​​​​@Hennie1505, welkom! Ik kan me voorstellen dat je dit graag wilt. Het is alleen niet iets wat we gaan doen. De plaats van de zender in de lijst is onderdeel van de afspraken die we met zenders maken over hun doorgifte. We kunnen daar dan ook niet zomaar dingen in veranderen. Daarnaast zijn er ook veel zenders die niet zo makkelijk in te delen zijn qua categorie, waardoor het lastig is om dan te bepalen waar het zou moeten komen. 

 

De interactieve TV heeft zn appeal verloren. Navigatie is overhoop en als n doolhof, teveel dubbelfuncties voor knoppen, vervallen functies, vooral toelichting in gids kijken is er-rug storend. En ipv gids schiet je in de zoekfunctie, waar je ook weer uit moet zien te komen. Een doolhof. Behalve dat, het on-demand kijken wordt meer en meer uitgehold, BBC, duitse zenders etc. En nu als klap op de vuurpijl gedonder met opnames van de BBC, waarvan me nog niet duidelijk is wat de reikwijdte is. Na t juiste begin is bij terugspoelen n deel onbereikbaar geworden. Tweede keer terugzien lukt ook niet. En dan noem ik nog niet eens dat je geen opnames voor jezelf voor langer dan n jaar kan bewaren (kl.service: wij ondersteunen dat niet) BAH! 

🌼🌺☘️🐇 Lieve KPN, wat is er over van onze liefde? Waar eindigt dit?

Het eindigt over n maand. Geen fix? Dan netflix! (Oid)

(Dat moest ik even kwijt. Antwoord hoeft niet, actie wel. Succes KPN.)

 

Hoi @kpnpruts, welkom. Jammer dit te horen. Ik heb je bericht even verplaatst naar dit topic omdat we hier de feedback verzamelen. Zoals je ook in dit topic kunt zien is de ontwikkeling van de software een doorlopend proces. Als je zou willen toelichten waar je precies tegenaan loopt dan kunnen we je daar of bij helpen als er oplossingen zijn. Of, als dat niet het geval is, dan kan ik het in ieder geval doorgeven aan de iTV mensen. Maar dan moet dus wel duidelijk zijn waar je precies tegenaan loopt. 

 

Ik heb vandaag "117” op m'n 5202 binnengekregen en ik kan bevestigen dat 't - bij mij - inderdaad zo werkt: zowel vanuit stand-by als vanuit de energiespaarstand wordt de tv aangezet zodra de ontvanger aangezet wordt, ook al duurt 't bij die laatste stand wat langer omdat de ontvanger zelf eerst voldoende "wakker” moet worden. Je hoeft dus de tv niet meer zelf aan te zetten.

Na afloop de tv uitzetten moet je inderdaad nog wel zelf doen; misschien kan er nog een optie in het menu opgenomen worden om ook dat automatisch te doen, zodat de klant ervoor kan kiezen of dat handig is of niet vanwege "omdat de klant dan op dat moment wellicht de tv voor iets anders wil gebruiken.”

Op m'n 8001 (ook 117) is deze optie er niet, maar zelfs als, daar zou ik 'm niet gebruiken, omdat ik die ook veel gebruik om via een soundbar naar de radio te luisteren waarbij de tv uit blijft.

Goed om te horen, @Henk2304! Klopt dat hij inderdaad niet op de 8001 zit. Dit is echt zuicer een 5202 optie. Ik geef je verdere verzoek door, wellicht kan het. 

 

---

Feedback over de afgelopen week is doorgegeven. Ik kom er op terug zodra ik reacties heb :)

Reputatie 6
Badge +4

Ten eerste is het laden van de tv gids weer langzamer geworden met de allerlaatste versie. Nu inmiddels al weer 3 seconden. Ten tweede ben ik iedere keer dat ik de tv ontvanger aanzet en deze uit de diepe slaap komt de glas zenders kwijt. Moet dan de ontvanger uit en aanzetten om ze weer terug te krijgen.

Ben momenteel niet echt tevreden. Is slechter geworden aan mijn kant ipv beter.

Reputatie 7
Badge +30

En dat is met zowel de NMC 8.0.116_2 en de HTML  4.117.211, @TMG1961?

 


Jullie zijn inmiddels van me gewend dat ik op vrijdag al met reacties kom op de feedback van de afgelopen week. Deze week is dat niet zo. Vanwege goede vrijdag heeft het iTV team niet de wekelijkse meeting waarin zij de feedback vanuit het forum bespreken. Dus daar kom ik volgende week vrijdag op terug, samen met reacties op de feedback die dan op donderdag ingediend is.

Reputatie 6
Badge +4

En dat is met zowel de NMC 8.0.116_2 en de HTML  4.117.211, @TMG1961?

 

Dit is inderdaad met HTML versie 4.117.211 en NMC versie 8.0.116_2 

Reputatie 6
Badge +3

Waar ik vandaag en gister tegen aan loop is dat als ik in de gids naar andere pagina's wil scrollen, dit geregeld niet goed wil. Als ik op P+ of P- druk om door de pagina's te scrollen reageert de gids niet OF na heeeel lang wachten, meer dan 10 seconden. Erg irritant, aangezien ik deze optie in de gids vaak gebruik. Graag zsm een oplossing.

Reputatie 7

Ten eerste is het laden van de tv gids weer langzamer geworden met de allerlaatste versie. Nu inmiddels al weer 3 seconden. Ten tweede ben ik iedere keer dat ik de tv ontvanger aanzet en deze uit de diepe slaap komt de glas zenders kwijt. Moet dan de ontvanger uit en aanzetten om ze weer terug te krijgen.

Ben momenteel niet echt tevreden. Is slechter geworden aan mijn kant ipv beter.

@Erik_, Ook ik ervaar het HMB2260 trager als voorheen en ook ik was de HD-"Glas" zenders kwijt.

Ik heb onze HMB2260 een frisse start waardoor de energiespaarstand weer uit gezet was.

Ik heb de energiespaarstand weer aan gezet en zal straks kijken of ik nadat de HMB2260 in diepe slaap is gegaan de HD-"Glas" zenders opnieuw kwijt ben.

 

Edit: De HD-"Glas" zenders verschijnen gelukkig wel op mijn HMB2260 na een diepe slaap.

Als ik Insight 4k (692) opzet loopt het beeld óf vast óf het programma loopt wel door maar de ontvanger reageert verder nergens meer op. Alleen helemaal uit- en weer aanzetten brengt de boel weer tot leven. Zowel 5202 als 8001. De andere 4k zenders doen het wel gewoon. 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Henk2304! Wat irritant zeg. Heb je dit altijd gehad met deze zender? Al geprobeerd een reset uit te voeren op de ontvanger(s)? Lost dit het probleem (tijdelijk) op?

Reputatie 7
Badge +10

Waar ik vandaag en gister tegen aan loop is dat als ik in de gids naar andere pagina's wil scrollen, dit geregeld niet goed wil. Als ik op P+ of P- druk om door de pagina's te scrollen reageert de gids niet OF na heeeel lang wachten, meer dan 10 seconden. Erg irritant, aangezien ik deze optie in de gids vaak gebruik. Graag zsm een oplossing.

Idem hier, had al nieuwe batterijen er in gedaan. Ligt dus niet aan de ab. En de gids wordt alleen maar trager na de laatste updates.