Beantwoord

Updates voor Interactieve TV 2020

  • 24 February 2020
  • 654 reacties
  • 82567 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

654 reacties

Reputatie 7
Badge +30

De pilotgroep draait al een poosje en zit vol, @Robert.Middel. Hopelijk loopt de uitrol soepel en zal jij ook snel voorzien zijn van de nieuwe software.

Reputatie 7
Badge +30

@wjb, @Dennis Schreve, de reden waarom de 8001 niet in het stukje tekst staat (wat ik zo even ga aanpassen) is omdat Jasper de basis tekst heeft geschreven. Bij deze updates doen Jasper en ik dit samen zodat we zowel hier als bij Telfort de update tegelijk kunnen plaatsen. In dit geval heeft Jasper de bulk van de tekst in dit topic geschreven terwijl ik de tekst in de KPNcyclopedie schreef. Bij Telfort zijn echter geen 8001 en 5202 ontvangers dus stonden die er niet in. Dat pas ik dan aan voor de tekst op ons forum.  Alleen ben ik daarbij de 8001 vergeten.   

Reputatie 7
Badge +22

@wjb@Dennis Schreve, de reden waarom de 8001 niet in het stukje tekst staat (wat ik zo even ga aanpassen) is omdat Jasper de basis tekst heeft geschreven. Bij deze updates doen Jasper en ik dit samen zodat we zowel hier als bij Telfort de update tegelijk kunnen plaatsen. In dit geval heeft Jasper de bulk van de tekst in dit topic geschreven terwijl ik de tekst in de KPNcyclopedie schreef. Bij Telfort zijn echter geen 8001 en 5202 ontvangers dus stonden die er niet in. Dat pas ik dan aan voor de tekst op ons forum.  Alleen ben ik daarbij de 8001 vergeten.   

Geef niks @Erik_, je hebt het nu uitgelegd. Ik ben in ieder geval op de hoogte. 👍🏼

Reputatie 7
Badge +30

We hebben verder toch maar een apart topic gedaan voor deze update. Zodat het net even wat meer opvalt en makkelijker te vinden is. Ik heb dit ook aangepast in de tekst in dit topic. Heb je vragen of opmerkingen rondom het nieuwe menu, reageer vooral in het andere topic.

@Erik_ kan de update met Hdr voor mijn VIP5202 uit in combi met mijn OLED65E9 is dit geen verbetering met tv zenders kijken...

"Daarnaast zijn er verbeteringen in de HDR kwaliteitsbeleving. Als je een tv hebt die dat ondersteunt zul je merken dat de kleuren beter worden weergegeven. De optie voor HDR staat in dat geval standaard op altijd aan."

 

Reputatie 7
Badge +16

@WenD Als je de nieuwe software gekregen hebt kun je HDR op aan/auto/uit zetten.  Dit kun je doen bij beeldscherm via instellingen. Als je de nieuwe nog niet hebt, zal dit spoedig volgen.

@WenD Als je de nieuwe software gekregen hebt kun je HDR op aan/auto/uit zetten.  Dit kun je doen bij beeldscherm via instellingen. Als je de nieuwe nog niet hebt, zal dit spoedig volgen.

Bedankt voor de snelle reactie, helaas kan ik (nog) niks.Bij KPN Service is mij verteld dat de oude software er terug op kan en het probleem dan weg is? 

 

 

Reputatie 7
Badge +25

Het terugzetten van de software was inderdaad een tussenoplossing, maar wordt inmiddels niet meer gedaan. Dit omdat de uitrol van de nieuwe software (met het nieuwe menu) in volle gang is. Deze zul je binnenkort gaan krijgen, en dan heb je zelf de mogelijkheid om HDR op aan/uit/auto te zetten. 

Op dit moment kunnen we even niets anders dan afwachten in dat opzicht.

Reputatie 5
Badge +4

Voor de zekerheid de VIP5202 maar een prioriteit gegeven in de 7590. Je weet maar nooit. Net getest en het lijkt opgelost. 

Dat is wel apart want dat zou eigenlijk alleen een rol mogen spelen als je een hoge netwerkbelasting hebt en dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen.

Daar komt bij dat er bovenop jouw 500Mbps downstream nog eens 500Mbps downstream beschikbaar is voor vlan 4 (IPTV) Dus zelfs als je de volle 500Mbps voor Internet zou gebruiken blijft er nog voldoende ruimte om naar 40 (veertig) TV ontvangers te kijken die op een HD-"Glas" kanaal staan afgestemd.

 

Ik ben dus wel heel benieuwd wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn.

@Eric van Uden, heb jij hier een gedachte bij?

Prio is alleen voor upload, dus vanuit FRITZ!Box naar internet. Wij kunnen immers niet de download, de stream, besturen. We knijpen dus niet de download, maar de upload indien nodig. En, bij FTTH meestal niet nodig, wel bij ADSL

 

 

Goedemorgen 

wanneer is de uitrol voor de Arris vip 2952v2 in Pijnacker??

Reputatie 7

wanneer is de uitrol voor de Arris vip 2952v2 in Pijnacker??

Daar is geen zinnig antwoord op te geven.

De uitrol gebeurt niet per gebied, maar random en dus is het maar de vraag of je één van de eerste of één van de laatste batches zit.

Als je het antwoord van Erik_ leest zie je dat eerst de 5202 geüpdatet wordt en daarna de 8001. Ik heb van beiden één, die nog geen van tweeën aangepast zijn. Pas daarna komt de 2952 aan de beurt. Dat duurt dus nog wel even. 

Reputatie 7
Badge +22

Als je het antwoord van Erik_ leest zie je dat eerst de 5202 geüpdatet wordt en daarna de 8001. Ik heb van beiden één, die nog geen van tweeën aangepast zijn. Pas daarna komt de 2952 aan de beurt. Dat duurt dus nog wel even. 

Ik heb afgelopen nacht het nieuwe tv menu binnen gekregen op de 8001 (3 TV ontvangers)  @Henk2304, alleen het ophalen van het software en installeren (bootmenu) is erg traag. De 5202 haalt het software veel sneller binnen dan de 8001. Wordt er nog iets aan die ‘bootmenu’ gedaan om het software en de installatie sneller te laten verlopen? En verder op de 8001 zit de functie van HDR om het uit en aan te zetten er niet op, en de deep-sleep (energiestand) zit ook niet op de 8001. Maar voor de rest ziet het er gelikt uit! Werkt perfect! Geen issues op de 8001.

Reputatie 7

...alleen het ophalen van het software en installeren (bootmenu) is erg traag. 

Maar lig je dan niet op één oor als die TV ontvanger software gaat installeren?

Dat maakt het toch niets uit dat dat wat langer duurt?

Reputatie 7
Badge +22

Maar lig je dan niet op één oor als die TV ontvanger software gaat installeren?

Dat maakt het toch niets uit dat dat wat langer duurt?

jawel, maar dacht dat de bootmenu ook mee ging, maar dat dus niet. 😉 Voor de rest ziet het er goed uit. Dat de opnames synchroniseert met de 3 TV ontvangers (8001) is een hele verbetering! 👍🏼

Reputatie 7
Badge +22

😂 wat ik wel grappig vindt, dat je de tijd ziet terug tellen in de minigids. 😁

Reputatie 7

Dat de opnames synchroniseert met de 3 TV ontvangers (8001) is een hele verbetering! 👍🏼

Dat deden ze bij mij sowieso al wel, daar ervaar ik geen enkele verandering in.

Reputatie 7
Badge +16

😂 wat ik wel grappig vindt, dat je de tijd ziet terug tellen in de minigids. 😁

Handig toch! Als je net inschakelt kun je zien of bijvoorbeeld een programma nog de moeite waard is om te volgen, als de teller nog maar 2 minuten laat zien dan zap ik rustig verder. 

Reputatie 3
Badge

Als je het antwoord van Erik_ leest zie je dat eerst de 5202 geüpdatet wordt en daarna de 8001. Ik heb van beiden één, die nog geen van tweeën aangepast zijn. Pas daarna komt de 2952 aan de beurt. Dat duurt dus nog wel even. 

Ik heb afgelopen nacht het nieuwe tv menu binnen gekregen op de 8001 (3 TV ontvangers)  @Henk2304, alleen het ophalen van het software en installeren (bootmenu) is erg traag. De 5202 haalt het software veel sneller binnen dan de 8001. Wordt er nog iets aan die ‘bootmenu’ gedaan om het software en de installatie sneller te laten verlopen? En verder op de 8001 zit de functie van HDR om het uit en aan te zetten er niet op, en de deep-sleep (energiestand) zit ook niet op de 8001. Maar voor de rest ziet het er gelikt uit! Werkt perfect! Geen issues op de 8001.

Grappig 8001 zou na de 5202 komen. Ik heb de 5202 en nog steeds geen update ontvangen. Gaat dit wel goed?

Reputatie 7
Badge +16

Zoals het startbericht vermoed wel @R Wa. Maar soms gaat dit willekeurig om te kijken of alles loopt zoals het moet gaan lopen en worden sommige types bij wijze van proef voortijdig meegenomen. Je krijgt op de 5202 de update vanzelf binnen komende weken, geen zorgen. :slight_smile:

Reputatie 2
Badge

Wow! Wat een fijne opfrisser van de ontvangers. Ziet er gelikt uit!!!! En nu ook Prime Video als app. 👍🏼

Kan de screensaver (blauw groene ster met tijd / logo radiostation) bij radio luisteren uitgezet worden? Om de 10 tellen verdwijnt deze alsof er een oud beeldbuis tv uitgezet word en word het beeld 10 tellen zwart waarna het weer verschijnt enz enz. 

Reputatie 3

Als je het antwoord van Erik_ leest zie je dat eerst de 5202 geüpdatet wordt en daarna de 8001. Ik heb van beiden één, die nog geen van tweeën aangepast zijn. Pas daarna komt de 2952 aan de beurt. Dat duurt dus nog wel even. 

Ik snap echt waarom dit zo lang mort duren. Je kan toch parallell per type uitrollen?

Ik ben bang dat de vip2952 pas ergens eind 2020 aan de beurt is. Beetje jammer weer.

Reputatie 7
Badge +16

Ik snap echt waarom dit zo lang mort duren. Je kan toch parallell per type uitrollen?

Volgens mij is jouw vraag al meerdere keren beantwoord door mij en de moderatoren @Robert.Middel. Lees dit topic nog is goed door. 

Ik ben bang dat de vip2952 pas ergens eind 2020 aan de beurt is. Beetje jammer weer.

Maar waarom denk je dat? Waar heb je dat gelezen? De uitrol vind momenteel vlot plaats en de verwachting is weken, waar het eerst maanden was.  Dus eind 2020 is nergens genoemd ;). 

Reputatie 3
Badge

Update is nu binnen op de VIP5202. Werkt goed en de UI ziet er goed uit!