Beantwoord

Updates voor Interactieve TV 2020

  • 24 February 2020
  • 654 reacties
  • 82567 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

654 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Ik zie bij de recente bericht van @Erik_ de ZTE ZXV8001 er niet bij staat. Erik, zou je je bericht nog aan kunnen passen? 😉

Ik merk wel dat jullie deze ontvangers beter kwijt dan rijk zijn! 😂🤣 Mag ik dan van u 3 nieuwe ontvangers? 😂🙈

Reputatie 7
Badge +16

Goede vraag @Katana321. Ik denk alleen dat wij nog een pilot groep blijven, op basis van release preview en zo onze feedback blijven doorgeven.

Reputatie 7
Badge +22

Goede vraag @Katana321. Ik denk alleen dat wij nog een pilot groep blijven, op basis van release preview en zo onze feedback blijven doorgeven.

Zou wel fijn zijn als jullie erin blijven @ChrisWissink! 👍🏼

Reputatie 7
Badge +16

@Dennis Schreve Of Erik heeft het net aangepast, maar de ZTE staat er wel degelijk tussen. 

De Arris VIP5202, Arcadyan HMB2260, Arris VIP2952, ZTE XV8001 en de Motorola VIP1853 gaan naar versienummer 8.0.95_2.


Het versienummer van de 5202 lijkt echter niet te kloppen, want volgens mij gaat die naar 8.0.98_1.

@Erik_ voeg nou Plex ondersteuning toe, de Arris 4k kan het makkelijk aan :)

Dan zal Plex daar ook aan mee moeten werken immers er zal wel een aparte versie van de app gemaakt moeten worden die kan draaien op de TV ontvanger.

Ook weet ik niet of partijen als Netflix en Amazon er zo blij mee zouden zijn als Plex beschikbaar zou komen op de TV ontvangers. Naast technische aspecten spelen dus ook commerciële aspecten een rol bij een dergelijke beslissing.

In de USA krijg je bij bepaalde tv aanbieders een Apple TV+. Dat is dan je “decoder”, waar je in principe ook toegang hebt tot Netflix en Amazon. Dus ik zie het probleem niet?

En je hebt gelijk Plex moet ook meewerken. Maar in principe ligt de grootste bal bij KPN, aangezien de Arris op Linux draait waar Plex prima mee uit de voeten kan.

Reputatie 7
Badge +7

Goede vraag @Katana321. Ik denk alleen dat wij nog een pilot groep blijven, op basis van release preview en zo onze feedback blijven doorgeven.

@ChrisWissink Dat lijkt mij ook. Zou logisch zijn.

Echter, nu de grote uitrol begonnen is, begin ik erg nieuwsgierig te worden of het specifieke probleem dat wij hier hebben, ook speelt bij andere mensen. En dan niet alleen bij de mensen van de pilot-groep. 

Reputatie 7
Badge +22

@Dennis Schreve Of Erik heeft het net aangepast, maar de ZTE staat er wel degelijk tussen. 

De Arris VIP5202, Arcadyan HMB2260, Arris VIP2952, ZTE XV8001 en de Motorola VIP1853 gaan naar versienummer 8.0.95_2.

Volgens mij is het inderdaad net aangepast. 👍🏼

Reputatie 7
Badge +30

De pilotgroep blijft voorlopig nog lekker actief, dus deel jullie feedback en ideeën vooral graag daar. Ook omdat de iTV mensen daar meelezen. Dit topic is dan een plek waar klanten die niet in de pilot zitten hun vragen kunnen stellen of problemen kunnen melden. 

 

De ZTE stond al in de tekst, Dennis. Ik denk dat je er overheen gelezen hebt. Wel zie ik dat ik het typenummer niet helemaal goed heb, dus die pas ik nog even aan. 

 

Wat betreft versienummer, je hebt gelijk Chris. Daar zal nog wel vaker discrepantie in ontstaan omdat het tijdens de uitrol van dit nieuwe menu vaker kan voorkomen dat er aanvullende onder water updatejes worden gedaan. Waardoor het serienummer dan ook weer verandert. Ik herschrijf die zin ook even.

Reputatie 7

Echter, nu de grote uitrol begonnen is, begin ik erg nieuwsgierig te worden of het specifieke probleem dat wij hier hebben, ook speelt bij andere mensen. 

Over welk specifiek probleem heb je het dan want op de ZTE ZXV8001 en Arcadyan HMB2260 constateer ik in ieder geval geen echte problemen. Er zijn dingen die mijns inziens handiger kunnen, maar echte fouten ben ik tot nog toe niet tegengekomen.

Reputatie 7
Badge +16

Over welk specifiek probleem heb je het dan want op de ZTE ZXV8001 en Arcadyan HMB2260 constateer ik in ieder geval geen echte problemen. Er zijn dingen die mijns inziens handiger kunnen, maar echte fouten zijn wij tot nog toe niet tegengekomen.

Dat mogen we dan weer niet openbaar zeggen @wjb. Omdat wij nog steeds niet naar buiten mogen communiceren. 

Reputatie 7
Badge +22

Ik kan me herinneren dat Dolby Atmos ook werkt op de ZTE ZXV8001, waarom heeft alleen de 5202 deze functie? Want KPN heeft toen een On Demand filmpje geplaatst met Dolby Atmos, en het was echt gaaf geluid uit me speakers. Kan deze functie meegenomen worden in de 8001? 😉

Reputatie 7
Badge +7

Over welk specifiek probleem heb je het dan want op de ZTE ZXV8001 en Arcadyan HMB2260 constateer ik in ieder geval geen echte problemen. Er zijn dingen die mijns inziens handiger kunnen, maar echte fouten zijn wij tot nog toe niet tegengekomen.

Dat mogen we dan weer niet openbaar zeggen @wjb. Omdat wij nog steeds niet naar buiten mogen communiceren. 

Tja, @wjb en @ChrisWissink  het wordt er zo niet gemakkelijker op :grinning:

Maar Chris, mogen wij dan niet hier iets posten wat iedereen ervaart?

En dan zouden we wel ideeën en wensen kunnen blijven posten in het pilot-deel. Dan komt toch weer mijn idee van een statusoverzicht en van een poll bovendrijven :grin: 

Zo wat een vooruitgang! Eindelijk een modern uiterlijk

Reputatie 4
Badge +4

 @Paul_ 

ik zou vorige week in het pilot clubje worden gezet, wat overigens nog niet gedaan is want de VIP5202’s draaien nog steeds de oude firmware. Zojuist 1 van de VIP 5202 een reset gegeven in de hoop dat de nieuwe firmware opgehaald wordt maar helaas.

@wjb 

wij draaien niet op de EB maar op de edgerouter, moet je voor de firmware binnen te halen de EB weer aansluiten, wat ik niet hoop.

hoor graag

Reputatie 7
Badge +25

 @Paul_ 

ik zou vorige week in het pilot clubje worden gezet, wat overigens nog niet gedaan is want de VIP5202’s draaien nog steeds de oude firmware. Zojuist 1 van de VIP 5202 een reset gegeven in de hoop dat de nieuwe firmware opgehaald wordt maar helaas.

@wjb

wij draaien niet op de EB maar op de edgerouter, moet je voor de firmware binnen te halen de EB weer aansluiten, wat ik niet hoop.

hoor graag

Hmm, ik zie het. Ik ga er achteraan, mijn excuses. Ook met een Edgerouter zou je omgezet moeten worden.

Je kan overigens die “oude” stb's nog wel aansluiten in de tussentijd. Je moet geen ruzie krijgen thuis natuurlijk.

Reputatie 7

​​​​​@wjb

wij draaien niet op de EB maar op de edgerouter, moet je voor de firmware binnen te halen de EB weer aansluiten, wat ik niet hoop.

De update van onze ZTE ZXV8001 en Arcadyan HMB2260's is hier probleemloos verlopen via de EdgeRouter.

Reputatie 3

Is er al iemand die de nieuwe firmware heeft gekregen zonder beta tester te zijn met een VIP2952 ?

 

Reputatie 7
Badge +22

Is er al iemand die de nieuwe firmware heeft gekregen zonder beta tester te zijn met een VIP2952 ?

@Robert.Middel 

Wanneer komt de update

De uitrol van de update wordt in verschillende fases gedaan. Op dit moment zijn we bezig met de omzetting van alle klanten die een of meerdere 5202 ontvangers hebben. Zodra dat klaar is zullen klanten met een 2952 en/of 2260 ontvanger aan de beurt zijn. Deze groep is het grootst, waardoor de uitvoering daarvan ook het langste duurt. Als die fase is afgerond zullen de 1853’s worden bijgewerkt.

De uitrol wordt op basis van het abonnementsnummer gedaan, alle ontvangers die je hebt staan worden tegelijkertijd bijgewerkt. Je hoeft hier zelf niets voor te doen, de ontvanger zal ’s nachts worden bijgewerkt. Mocht dit onverhoopt niet pakken krijg je vanzelf een pop-up met het verzoek om de update handmatig te starten. Voordat elke fase start wordt er eerst een willekeurige testgroep omgezet, om te kijken of alles goed werkt.

Reputatie 7

 

Ook hieruit blijkt dat de ZTE ZXV8001 niet echt meer de aandacht krijgt van KPN.

@Erik_, Wanneer is de ZTE ZXV8001 aan de beurt?

Reputatie 7
Badge +22

 

Ook hieruit blijkt dat de ZTE ZXV8001 niet echt meer de aandacht krijgt van KPN.

@Erik_, Wanneer is de ZTE ZXV8001 aan de beurt?

Ik begrijp ook niet eerlijk gezegd waarom de 1853 worden bijgewerkt, want we geven die klanten meestal de link om deze om te ruilen voor een nieuwere versie. En de 8001 krijgt dan niet echt meer de aandacht wat jij al zegt. Beetje vreemd dat er nog steeds geld in de 1853 wordt gepompt qua firmware. Deze klanten met de 1853 kunnen beter een brief (email) ontvangen met de link om deze om te ruilen voor een nieuwere versie.

Reputatie 4
Badge +2

@Erik_ 

De nieuwe interface is een verbetering, draait soepeler en sneller.

Erg fijn ook om nu de keuze te hebben om HDR Aan/Uit/Audo te schakelen zodat niet alles altijd volle bak helderheid aan heeft staan.

Hopelijk maakt dit nu eindelijk de weg vrij om hetzelfde te gaan doen met HDMI-CEC bediening ( Aan/uit ) 

 

Peter

Reputatie 7
Badge +22

@Erik_

Hopelijk maakt dit nu eindelijk de weg vrij om hetzelfde te gaan doen met HDMI-CEC bediening ( Aan/uit ) 

 

Peter

Dat zou echt een top idee zijn. 😁

Reputatie 7
Badge +25

 @Paul_ 

ik zou vorige week in het pilot clubje worden gezet, wat overigens nog niet gedaan is want de VIP5202’s draaien nog steeds de oude firmware. Zojuist 1 van de VIP 5202 een reset gegeven in de hoop dat de nieuwe firmware opgehaald wordt maar helaas.

@wjb

wij draaien niet op de EB maar op de edgerouter, moet je voor de firmware binnen te halen de EB weer aansluiten, wat ik niet hoop.

hoor graag

Hmm, ik zie het. Ik ga er achteraan, mijn excuses. Ook met een Edgerouter zou je omgezet moeten worden.

Je kan overigens die “oude” stb's nog wel aansluiten in de tussentijd. Je moet geen ruzie krijgen thuis natuurlijk.

@Multiedje: nu (nogmaals) de bevestiging gekregen dat je van woensdag op donderdag omgezet wordt. Nogmaals excuses, ik denk een menselijk foutje door alle drukte rondom de migratie. Donderdag moet je dus de nieuwe menu's zien.

 

Ook hieruit blijkt dat de ZTE ZXV8001 niet echt meer de aandacht krijgt van KPN.

@Erik_, Wanneer is de ZTE ZXV8001 aan de beurt?

Valt wat dat betreft mee hoor, zit alleen niet in het verhaaltje. Naar verwachting zal de 8001 na de 5202 komen, en dat is dus binnenkort. Ligt ook een beetje aan eventuele andere tv-ontvangers die je hebt…

@Erik_

De nieuwe interface is een verbetering, draait soepeler en sneller.

Erg fijn ook om nu de keuze te hebben om HDR Aan/Uit/Audo te schakelen zodat niet alles altijd volle bak helderheid aan heeft staan.

Hopelijk maakt dit nu eindelijk de weg vrij om hetzelfde te gaan doen met HDMI-CEC bediening ( Aan/uit ) 

Fijn om te lezen! CEC zou een mooie verbetering zijn inderdaad. :)

Reputatie 7

Valt wat dat betreft mee hoor, zit alleen niet in het verhaaltje. Naar verwachting zal de 8001 na de 5202 komen, en dat is dus binnenkort. Ligt ook een beetje aan eventuele andere tv-ontvangers die je hebt…

Dank je voor de terugkoppeling. Wellicht dat het bericht kunt aanpassen zodat anderen die dit topic lezen dat in één keer zien in het antwoord.

Ik kan ik ieder geval vermelden dat het nieuwe menu prima lijkt te werken op de ZTE ZXV8001 en HMB2260.

Reputatie 3

Kan ik niet als nog toegevoegd worden als beta tester? Ik heb een vip2952.