Beantwoord

Updates voor Interactieve TV 2020

  • 24 February 2020
  • 654 reacties
  • 82567 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

654 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Update is nu binnen op de VIP5202. Werkt goed en de UI ziet er goed uit!

Goed om te horen @R Wa ! Gelukkig dan toch nog snel gegaan ;). 

Reputatie 7
Badge +25

Kan de screensaver (blauw groene ster met tijd / logo radiostation) bij radio luisteren uitgezet worden? Om de 10 tellen verdwijnt deze alsof er een oud beeldbuis tv uitgezet word en word het beeld 10 tellen zwart waarna het weer verschijnt enz enz. 

Nee, je kan dat niet uitzetten.

Ik snap echt waarom dit zo lang mort duren. Je kan toch parallell per type uitrollen?

Nee, dit is niet mogelijk. Het hele iTV account gaat namelijk over naar een nieuw achterliggend systeem (het is op de achtergrond dus meer dan alleen een SW-update). Dat kan niet per individuele tv-ontvanger. Voor de rest geeft Chris al antwoord.

Reputatie 1

Kpn maakt je echt blij met een dooie mus krijg je een mail je hebt een nieuw tv menu denk je nou eindelijk nou mooi niet dus duurt me allemaal al veel te lang zo

Reputatie 1

Ik was wat te snel had mn tv ontvanger gereset en nu krijg ik m wel later meer informatie van mij over de update 

Reputatie 1

Hierbij een update ik ben zeer tevreden over de nieuwe software met name de functie om je home cinema te koppelen aan je Bluetooth afstandsbediening dat is een echte verruiming van de software ik ben echt zeer tevreden en ook omdat de hdr optie uit kan ik heb een tv die dat niet ondersteund dus dat is natuurlijk een mooie functie om uit te zetten dan menu zelf is zeer mooi ingedeeld kan hier volledig aan wennen kpn good job

Reputatie 7
Badge +25

Die laatste 3 berichten waren een rollercoaster aan emoties. :wink: Fijn dat je alsnog tevreden bent.

Reputatie 2

Denk dat ik vorige week dan ook de update gehad heb …. vanaf dan doen mijn beide decoders ZXV8001 het niet meer … nada… niks meer … al drie keer over gebeld maar tot op dit moment zonder resultaat … al meer dan 1 week op storing op dus …  

ik kan op mijn ene samsung tv naar de kpnitv app kijken, op de andere samsung 2016 model tv NIET want daar is de app niet op beschikbaar. De app is pas beschikbaar vanaf de samsung 2017 modellen. 

 

 

Reputatie 7

Denk dat ik vorige week dan ook de update gehad heb …. vanaf dan doen mijn beide decoders ZXV8001 het niet meer … nada… niks meer … al drie keer over gebeld maar tot op dit moment zonder resultaat … al meer dan 1 week op storing dus …  

Heb je ze ook al een factory reset gegeven via de standby knop. Zie deze pagina.

Reputatie 2

ik heb gaandeweg 3 keer gebeld met de helpdesk en op hun verzoek 2x de v10 en beide decoders volgens het boekje gereset: bij een reboot van de decoders gaat het op code p95 fout tijdens het laden.

kreeg gisteren pas op 2 juni bij het laatste gesprek met de helpdesk te horen dat het probleem zich bij meerdere klanten voor doet.

Denk dat ik vorige week dan ook de update gehad heb …. vanaf dan doen mijn beide decoders ZXV8001 het niet meer … nada… niks meer … al drie keer over gebeld maar tot op dit moment zonder resultaat … al meer dan 1 week op storing op dus …  

Zie je überhaupt wat op je tv's? En wat zie je op het display van de 8001? Of helemaal niets? Heeft wjb's advies voor een factory reset nog wat opgeleverd? 

Oeps, ik had je laatste reactie nog niet gezien :flushed:

Reputatie 2

als ik de decoders reboot kan ik de voorgang op de tv's volgen “boot tot aan p95”, vorige weel bleef hij daar op hangen dus hij loopt niet door  denk dat kpn op afstand deze week iets gedaan heeft want nu kan ik de reboot volgen t/m p75 en daarna gaan de decoders op standby en kan ik er niks meer mee: niet met de afstandsbediening en ook niet met de aan/uit knop.   

Bij mij werken alle TV ontvangers niet meer in mijn huis sinds een week. Na het resetten van de software, komt alles weer terug en kan ik TV kijken, echter komt er na 10 sec. een melding dat er een update klaarstaat - en ben ik daarna weer terug bij af. Ik kan dus alleen kijken als ik de uitdate uitstel - maar bij uitzetten krijg ik hem alsnog. 

Jullie zijn telefonisch niet bereikbaar, en dit is blijkbaar allemaal het gevolgd van een (ongevraagde) software update? Ik ben een ZEER ontevreden klant en wil daarom vragen om de update voor mijn adres tegen te houden. 

Zorg er eerst voor dat hij goed werkt voordat je hem ongecontroleerd pusht. 

GRAAG HULP! Een week zonder TV is veel te lang.

 

 

Reputatie 7

Zet jouw TV ontvanger eens uit en weer aan. Komt deze dan wel tot 100%?

Zo nee, geef dan jouw TV ontvanger een factory reset via de standby knop. Zie deze pagina.

@wjb Dat is uiteraard al meerdere keren gedaan - reset werkt - TV doet het maar de update komt alsnog en zijn we terug bij af! 

Reputatie 2

Zet jouw TV ontvanger eens uit en weer aan. Komt deze dan wel tot 100%?

Zo nee, geef dan jouw TV ontvanger een factory reset via de standby knop. Zie deze pagina.

aha … ik doe een factory reset en bij het opnieuw opstarten kan ik op software upgrade “uitstellen” drukken en nu doet de decoder het weer …………..

Reputatie 7

Zet jouw TV ontvanger eens uit en weer aan. Komt deze dan wel tot 100%?

Zo nee, geef dan jouw TV ontvanger een factory reset via de standby knop. Zie deze pagina.

aha … ik doe een factory reset en bij het opnieuw opstarten kan ik op software upgrade “uitstellen” drukken en nu doet de decoder het weer …………..

Maar dat uitstellen heeft weinig zin, de volgende keer dar je hem aanzet komt die alsnog binnen. Dat moet ook gewoon gebeuren en hoort ook gewoon goed te verlopen.

Reputatie 2

Zet jouw TV ontvanger eens uit en weer aan. Komt deze dan wel tot 100%?

Zo nee, geef dan jouw TV ontvanger een factory reset via de standby knop. Zie deze pagina.

aha … ik doe een factory reset en bij het opnieuw opstarten kan ik op software upgrade “uitstellen” drukken en nu doet de decoder het weer …………..

Maar dat uitstellen heeft weinig zin, de volgende keer dar je hem aanzet komt die alsnog binnen. Dat moet ook gewoon gebeuren en hoort ook gewoon goed te verlopen.

ja, daar ben ik inmiddels ook achter: de update wordt na een poosje alsnog geïnstalleerd en kan niet meer uitgesteld worden. en nu is uiteraard het probleem weer terug. 

  1. ik heb vanaf vorige week dinsdag drie keer met de helpdesk gesproken en achteraf gezien was men kennelijk niet geïnformeerd dat er updates verzonden zouden worden die mogelijk problemen zouden kunnen veroorzaken
  2.  na het 1e telefoontje zijn er 2 nieuwe uhd decoders besteld ter omruiling van de 4k ontvangers. ik had een paar maanden geleden mijn uhd abo opgezegd en kpn heeft de 4k ontvangers waar nu het probleem mee is laten staan. die bestelling is tegengehouden.
  3.  als ik nu alsnog nieuwe decoders krijg van een ander model zonder dat betweters van kpn daar voor gaan liggen, is wellicht het probleem althans bij mij opgelost. 
  4. na nu anderhalve week met 2 decoders die niet werken zou ik zeggen kpn: doe je best !!!  

@GePe : Ik zie dat mijn collega's voor jou een verzoek hebben gedaan naar de logistieke collega's om de tuners om te ruilen. Helaas is daar momenteel ook een achterstand. Het kan daarom even duren voordat ze met het verzoek aan de slag gaan. Ik betreur uiteraard de hele gang van zaken. Mocht jij dinsdag nog geen SMS hebben gehad met logistieke info, wil je dan weer contact zoeken via het forum?

@CBrinkhoff : Als ik het goed meet zijn er bij jou verschillende types ontvangers in huis. Doen die het allemaal niet meer?

@Erwin_  ik heb 2x de Arris VIP2952 v2 en 2x de ZTE ZXV8001

 

Beiden stoppen op 95% na uitvoeren update.

 

Hoe gaan we dit oplossen, de vorige versie werkt prima!!

Reputatie 7

@Erwin_  ik heb 2x de Arris VIP2952 v2 en 2x de ZTE ZXV8001

Beiden stoppen op 95% na uitvoeren update.

Beiden of allevier?

@wjb Beide types - alle vier.

@CBrinkhoff Even voor de zekerheid: Zit er een switch tussen die alle tuners vertakt? Hoe zijn die ontvangers aangesloten?

(ik heb zojuist onze contact persoon - die over de updates gaat - gemaild met jouw specifieke case. We zitten tegen het weekend dus ik weet niet hoe snel we antwoord kunnen verwachten)

Aangezien het bij jou gebeurt bij meerdere tuners vraag ik mij af of het zinvol is om die te gaan vervangen.

@Erwin_ 

Ubiquiti switches allemaal met IGMP snooping aan met VLAN 4 direct geconfigureerd vanuit de NT - glas unit. 

Ah, dat wist ik niet maar ik had een vermoeden omdat ik niet alles kon doorlichten.  

Heb jij de experiabox nog?