Beantwoord

Updates voor Interactieve TV 2020

  • 24 February 2020
  • 654 reacties
  • 82568 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

654 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Word gek van de melding AVS-TO-0001. Als je daar op zoekt bij KPN is dit forum de enige plek met een hit. Daar heb je dus niks aan. Opnames kunnen niet worden geladen. Dit komt voor sinds de software update. Nu kijk ik vrijwel niets live en alles via opnames, maar nu niet meer. Af en toe werkt het weer na een restart. Ik word niet vrolijk van zo'n update die er in eerste instantie alleen maar cosmetisch uitziet. Is er een oplossing?

Krijg je deze melding nu nog steeds? Het kan zijn dat dit veroorzaakt werd door een algemene storing gisteravond. 

Nog een klein stukje feedback. Als je de nieuwe gids bekijkt wordt het grootste deel van het scherm ingenomen door plaatjes (voor mensen die niet kunnen lezen?) in plaats van door een gids. Je moet dus veel meer bladeren. Het laden van de gids duurt een eeuwigheid en het bladeren naar de volgende pagina eveneens.  Soms laadt de gids helemaal niet en krijg je ook geen foutmelding. Kan er geen optie komen om die plaatjes er uit te gooien en weer gewoon een gids te krijgen die snel laadt? Dit is geen vooruitgang.

Wat betreft het grote plaatje; we hebben aan de ontwikkelaars van het nieuwe menu doorgegeven dat niet iedereen hier even blij mee is, dit is dus bij ze bekend!

Dat het laden bij jou zo lang duurt en dat de gids soms zelfs helemaal niet laadt staat daar echter los van, zou je de ontvanger eens willen resetten zodat de nieuwe software opnieuw opgehaald wordt? 

Reputatie 5
Badge +2

Bedankt voor je antwoord.

Gisteren had ik al de ontvanger gereset maar de storing bleef. Vandaag werkt alles weer. Gisteren stond er niets bij KPN gemeld als een algemene storing. Vandaar dat ik dit hier meldde. Voortaan graag melden op KPN, dan weet ik dat het niet aan mij ligt.

Wat betreft de Gids en de plaatjes. Fijn dat je dit bij de ontwikkelaars meldt. Het scherm wordt nu maar voor de helft benut. Het plaatje heeft betrekking op de uitzending die toevallig is geselecteerd terwijl je in de gids op zoek bent naar iets heel anders.  Dit leidt erg af en beperkt de ruimte. Als je even door de gids wil lopen (ik ken niet alle zenders en uitzendingen uit m’n hoofd) moet je door 8 pagina's (8x8) voordat je bv CNN (zender 61) hebt gevonden. Ik heb het gevoel dat ik zit te wachten op het laden van de informatie. Vaak zie je eerst het template (raster) voor de informatie en duurt het lang voor dit wordt gevuld. Soms vult het helemaal niet. Vandaag lijkt het probleemloos te verlopen, maar het blijft erg onhandig.

@Anto . We zijn er gisteren zelf ook een beetje door overvallen. Gelukkig is het gisteravond vrij snel gerepareerd. 

Mocht je in de toekomst tegen iets vergelijkbaars aanlopen is het forum een goede plek om als eerste te raadplegen aangezien onze klanten hier vaak als eerste melding maken van een nieuwe storing. 

 

Ook dit jaar zullen we weer regelmatig updates uitbrengen voor de interactieve ontvangers. Als er een nieuwe update bekend is plaatsen we een reactie in dit topic en markeren deze als antwoord. Hierdoor staat de meest recente update altijd bovenaan.

 

Voor een overzicht van eerdere updates, zie dit KPNcylcopedie 

Badge

Kan iemand mij vertellen waarom bijna al mijn opnames niet meer te vinden zijn na de update? Ook staan er ineens opnames tussen die ik in het verleden gewist heb? Ik heb de tv ontvanger al gerest, maar heeft niets geholpen. :/

Groetjes,

Rick

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, dat is wel gek @Moekmongd :thinking: Zie je de zelfde opnamelijst via de iTV online app en website? Of staat het daar nog zo als voor de update?

Ook hier een bak ellende zowel met beeld als ook het geluid! Dacht dat het aan onze switch lag, heb deze vervangen is dus niet de oplossing! Om de haverklap stotterend geluid, beeld! HDMI kabels vervangen heel installatie opnieuw opgestart conform instructies kpn. Blijft kloten met de bok, kpn kom ajb met een oplossing!! Betaal genoeg dus mag ook wel een juist werkend product verwachten

Reputatie 7
Badge +20

Als het beeld en geluid maar blijven stotteren is dat natuurlijk niet zo lekker tv kijken @Kwaak78  :slight_frown: 

Dacht dat het aan onze switch lag, heb deze vervangen is dus niet de oplossing! 

Wat gebeurt er als je de switch er helemaal tussenuit haalt? Dus de tv-ontvanger rechtstreeks aangesloten op de Experia Box?

heel installatie opnieuw opgestart conform instructies kpn. 

Bedoel je daarmee dat je zowel de Experia Box als de tv-ontvanger even spanningsloos hebt gemaakt en daarna weer op hebt laten starten? Of heb je iets anders gedaan en heb je wellicht ook andere apparatuur aangesloten zoals een home cinema set of een versterker?

Ik hoor het allemaal graag!

Heb inderdaad beide spanningsloos gemaakt. De experiabox spanningsloos en opnieuw opgestart. De decoder spanningsloos, op laten starten en daarna gelijk weer ellende. Software opnieuw geïnstalleerd heeft ook geen effect. Tv en versterker beide ook spanningsloos gehad, deze ook naar fabriek instellingen gezet. HDMI kabels vervangen, netwerk kabel vervangen uit eindelijk ook de switch vervangen.

Reputatie 7

Is het probleem verholpen met het vervangen van de switch?

Zo nee, wat is het merk en type van de switch die je gebruikt?

De switch is een tp link tl sg105. En het probleem is niet verholpen. Blijft muizen.

Na de update van de decoder is het mis gegaan. Ik heb vanaf mijn zijde alles geprobeerd uit te sluiten door van alles te veranderen. Geluid en beeld van chromecast en Xbox one en Xbox 360 en tv werken allemaal prima. Lijkt dus allemaal bij jullie weg te komen

Reputatie 7

De switch is een tp link tl sg105. En het probleem is niet verholpen. Blijft muizen.

Dan is de oorzaak duidelijk, die switch ondersteunt een IGMP snooping en dat is essentieel voor als er meerdere apparaten op die switch aangesloten zijn.

Vervang die switch door een Netgear GS105Ev2 en het issue zal verholpen zijn.

Zie ook "De juiste switch?! Toverwoord: IGMP snooping".

Dus met andere woorden jullie updaten eea en ik kan weer een andere switch gaan aanschaffen 🧐 mijn oude switch was een simpel ding en heeft jaren prima gewerkt en nu zou deze tp link in eens het probleem zijn? Lekker dan! Ik neem aan dat jullie de aanbevolen switch kostenloos opsturen?

Dan heb je tot nu toe geluk gehad. Het is al jaren bekend dat een switch zonder IGMP Snooping niet goed samenwerkt met KPN ontvangers. 

Reputatie 7

Dan heb je tot nu toe geluk gehad. Het is al jaren bekend dat een switch zonder IGMP Snooping niet goed samenwerkt met KPN ontvangers. 

Inderdaad, dat door mij aangehaalde topic is van 27 januari 2015:open_mouth:

Badge

Hmm, dat is wel gek @Moekmongd :thinking: Zie je de zelfde opnamelijst via de iTV online app en website? Of staat het daar nog zo als voor de update?

Op de Kpn iTV app staan helemaal geen opnames. :(

Reputatie 7
Badge +30

Je logt wel in met het juiste KPN ID/abonnementsnummer? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijken we er samen naar. 

Badge

Je logt wel in met het juiste KPN ID/abonnementsnummer? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijken we er samen naar. 

Ja heb ingelogd met het abonnementsnummer. Forumprofiel heb ik aangevuld. Ik neem nooit zo heel veel op, maar wat erop stond is bijna allemaal weg.

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt! Nee, elke verdwenen opname is er gewoon een teveel :-(. We gaan erachteraan en houden je op de hoogte!

Badge

Nee idd, alvast bedankt!  :)

beste kpn,

 

Wanneer kan ik de update verwachten voor beide tuner?

 

Gr marcel 

Reputatie 4
Badge +4

Dat is zeker erg vervelend, @Koudhe! We nemen het mee, bedankt!

Bedankt voor je reactie @Marcia_  ben eigenlijk wel nieuwsgierig of dit al  door iemand anders ook is geconstateerd.

Het lijkt er een beetje op dat de bug van ongeveer 2 jaar geleden er weer is ingeslopen.

Of heb ik gewoon pech :wink:

 

Recent weer een paar keer gebeurd het spontaan opstarten van de tv ontvanger, is er al iets meer bekend van dit fenomeen ?

Dat is zeker erg vervelend, @Koudhe! We nemen het mee, bedankt!

Bedankt voor je reactie @Marcia_  ben eigenlijk wel nieuwsgierig of dit al  door iemand anders ook is geconstateerd.

Het lijkt er een beetje op dat de bug van ongeveer 2 jaar geleden er weer is ingeslopen.

Of heb ik gewoon pech :wink:

 

Recent weer een paar keer gebeurd het spontaan opstarten van de tv ontvanger, is er al iets meer bekend van dit fenomeen ?

Hallo, bij mij is de TV ontvanger vandaag ook 2x spontaan opnieuw opgestart tijdens het kijken van een tv programma, voorheen nooit last van gehad, groet, E.

Reputatie 2
Badge +1

Dat is zeker erg vervelend, @Koudhe! We nemen het mee, bedankt!

Bedankt voor je reactie @Marcia_  ben eigenlijk wel nieuwsgierig of dit al  door iemand anders ook is geconstateerd.

Het lijkt er een beetje op dat de bug van ongeveer 2 jaar geleden er weer is ingeslopen.

Of heb ik gewoon pech :wink:

 

Recent weer een paar keer gebeurd het spontaan opstarten van de tv ontvanger, is er al iets meer bekend van dit fenomeen ?

Hallo, bij mij is de TV ontvanger vandaag ook 2x spontaan opnieuw opgestart tijdens het kijken van een tv programma, voorheen nooit last van gehad, groet, E.

Ook bij mij meerdere malen herstart en trage tv ontvangers, Arcadyan hmb2260 2x