Beantwoord

Updates voor Interactieve TV 2020

  • 24 February 2020
  • 654 reacties
  • 82568 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

654 reacties

Ook ik heb de niet-om-gevraagde SW update gekregen, waardoor nu de helft van mijn beeld een foto is i.p.v. relevante informatie… 

(en dan nog niet te spreken over dat alles veel langzamer is geworden)

 

Maar dat is nog niet het ergste, sinds de update had ik op alle zenders zwart beeld.   

Mijn HDMI kabels lopen via mijn surround sound versterker, als ik de TV  nu rechtstreeks aansluit op de interactieve TV ontvanger dan heb ik wel beeld.

 

Het kan toch niet zijn dat ik door een SW update nu nieuwe HDMI kabels of een compleet nieuwe versterker moet kopen?

Dat is ook vaak de beste opstelling: van ontvanger naar tv en van tv (HDMI-ARC) naar soundbar o.i.d. Voor radioluisteren kun je eventueel nog een audiokabel (maar niet bij de 5202) of een optisch TOSLink kabel (voor alle ontvangers) toevoegen, zodat je zonder tv naar de radio kunt luisteren.

Reputatie 7
Badge +20

Ook ik heb de niet-om-gevraagde SW update gekregen, waardoor nu de helft van mijn beeld een foto is i.p.v. relevante informatie… 

(en dan nog niet te spreken over dat alles veel langzamer is geworden)

 

Maar dat is nog niet het ergste, sinds de update had ik op alle zenders zwart beeld.   

Mijn HDMI kabels lopen via mijn surround sound versterker, als ik de TV  nu rechtstreeks aansluit op de interactieve TV ontvanger dan heb ik wel beeld.

 

Het kan toch niet zijn dat ik door een SW update nu nieuwe HDMI kabels of een compleet nieuwe versterker moet kopen?

Hmm, ik heb zelf mijn ontvanger via een Home cinema set aangesloten en dat werkt ook na de update nog helemaal prima, het lijkt er dus op dat hier iets niet helemaal gaat zoals het hoort! Zou je de software opnieuw in willen laden door het terugzetten naar de fabrieksinstellingen? Als er een foutje in de software is geslopen, kan je dat op deze manier herstellen. Hoor graag of dat er voor zorgt dat alles weer werkt zoals eerst!

Na de update voor de HD ontvanger met de nieuwe menustructuur is alles erg langzaam geworden. Opnames staan door elkaar, sommige blijven standaard bovenaan staan ondanks dat er nieuwe opnames zijn. Geluid valt vaak weg, beeld soms op zwart.. Kan deze niet teruggerold worden? Wat een bende.

Ook ik heb de niet-om-gevraagde SW update gekregen, waardoor nu de helft van mijn beeld een foto is i.p.v. relevante informatie… 

(en dan nog niet te spreken over dat alles veel langzamer is geworden)

 

Maar dat is nog niet het ergste, sinds de update had ik op alle zenders zwart beeld.   

Mijn HDMI kabels lopen via mijn surround sound versterker, als ik de TV  nu rechtstreeks aansluit op de interactieve TV ontvanger dan heb ik wel beeld.

 

Het kan toch niet zijn dat ik door een SW update nu nieuwe HDMI kabels of een compleet nieuwe versterker moet kopen?

Hmm, ik heb zelf mijn ontvanger via een Home cinema set aangesloten en dat werkt ook na de update nog helemaal prima, het lijkt er dus op dat hier iets niet helemaal gaat zoals het hoort! Zou je de software opnieuw in willen laden door het terugzetten naar de fabrieksinstellingen? Als er een foutje in de software is geslopen, kan je dat op deze manier herstellen. Hoor graag of dat er voor zorgt dat alles weer werkt zoals eerst!

 

Ik heb alle fixes op de KPN site al geprobeerd, maar niets werkt. UREN al mee bezig geweest.

 

Maar laat ik een ding stellen: Alles werkte voor de update OK!!!

Ik heb alles via de Denon AVR-2000 surround set lopen: Xbox, Chromecast, Mediaplayer, Blueray, KPN box, dit omdat als ik ARC vanuit mijn Sony Bravia TV gebruikt er haperingen in het geluid komen…

 

Ik heb nu voor 80 euro!!!! nieuwe 2.0 HDMI kabels besteld en hoop dat dit het probleem oplost.

 

Ik zal in dit forum laten weten of de nieuwe kabels het probleem oplossen.

Reputatie 7

Dank voor je bericht. Wij horen graag van je @Henkiehorder of de nieuwe HDMI 2.0 kabels uitkomst bieden. Laat het ons dan weten :)

Reputatie 5
Badge +2

We hebben 4 kastjes van Arcadyan. Na de update werkt alles trager, maar een enkel kastje is extra traag waardoor je vaak extra op de AB drukt met alle gevolgen van dien: nog meer vertraging. Is het mogelijk een nieuw kastje met AB te krijgen om alles in huis op gelijke traagheid te krijgen?

 

Dan nog een vraag: hoe verwijder je de GEPLANDE opname van een serie? Als je nu een geplande opname verwijdert, vraagt dit wonder van techniek niet of je een enkele geplande opname wil verwijderen of de gehele serie geplande opnames.  Ik kan me niet meer herinneren hoe dit met de oude UI werkte.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Anto, jammer dat je tegen deze problemen aanloopt!

Zou je om te beginnen de ontvanger die zo traag is, eens willen resetten? Op die manier wordt de software nog een keer opnieuw ingeladen, ik ben benieuwd of hij daar sneller van wordt! Ook zou je 1 van de andere afstandsbedieningen kunnen proberen, om te kijken of het daar beter mee gaat.

Wat betreft het annuleren van serieopname, ik moet bekennen dat ik dat zelf altijd via de iTV app doe en dat werkt nog als vanouds! (opnames → gepland → programma aanklikken en dan bij het verwijderen van een willekeurige aflevering de vraag of je de hele seriematige opname wilt annuleren) Zou je eens willen kijken of het je op die manier wel lukt?

 

Reputatie 5
Badge +2

Bedankt voor je rectie.

Natuurlijk heb ik al ge-reset. Wat denk je? Alle 4 en meerdere malen. Ik heb al een maand deze problemen. Is dus geen oplossing.

AB’s zijn ingesteld op verschillende merken TV. Is dus geen oplossing. Met een andere AB reageert de arcadyan hoogstens een fractie beter.

Graag een nieuwe kast (de snelste) met AB.

 

Ik gebruik geen iTV app. Ik heb een TV.  Of is KPN niet voor TV gebruik? Is dus geen oplossing.

Van een KPN moderator mag ik verwachten dat deze weet hoe een menu werkt.

 

Ik heb deze problemen nu bijna een maand sinds de afschuwelijke invasie van dit wanproduct.

Reputatie 7
Badge +30

Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode  + huisnummer en klantnummer(s)? Graag ook het serienummer van de trage ontvanger in de ‘persoonlijke opmerkingen'. Graag  even laten weten wanneer je dat gedaan hebt.

Reputatie 5
Badge +2

Bedankt voor je reactie.

Ik heb dit allemaal net ingevuld met P/N nummer als serienummer. Product is al van 2014!

Dank voor je bericht. Wij horen graag van je @Henkiehorder of de nieuwe HDMI 2.0 kabels uitkomst bieden. Laat het ons dan weten :)

 

Ok na wisselen van de kabels was het probleem nog niet opgelost. Daarna de Denon surround set een keer stroomloos gemaakt, dat hielp wel, dus blijkbaar was hij helemaal op tilt. Nu werkt alles, behalve dat alles erg felle kleuren heeft, en ik geen instellingen kan veranderen op de TV w.b.t. contrast, kleuren enz op mijn HDMI/ARC ingang.   Zit dat in het HDMI signaal? Ik heb een Sony Bravia TV.

Reputatie 7
Badge +20

@Henkiehorder met de nieuwste software zie ik dit nog niet vaak meer voorbijkomen. Heb je ook iets van een typenummer van Sony Bravia?
Ik neem aan dat je via de andere apparaten zoals de Xbox en de chromecast dit probleem niet hebt?

@Henkiehorder met de nieuwste software zie ik dit nog niet vaak meer voorbijkomen. Heb je ook iets van een typenummer van Sony Bravia?
Ik neem aan dat je via de andere apparaten zoals de Xbox en de chromecast dit probleem niet hebt?

Vandaag weer zwart beeld nadat ik een keer de HDMI kabel uit en in de TV gestoken had. Daarom de Denon weer gepowercycled, en nu kan ik opeens op de HDMI/ARC ingang wel kleur veranderen.

Het lijkt erop dat er iets in de Denon mis is. Voorlopig werkt alles nu.

Fijn dat je het nu aan de praat hebt. Kan die Denon nog ge-upgrade worden met een firmware upgrade? Zo ja, is dat misschien het overwegen waard.

Ik zie dat er veel problemen zijn gemeld met HDR. Ikzelf heb een VIP2952 met een (10 jaar oude edoch prima) Pioneer plasma TV. Tot voor de update van 1 week geleden perfecte kleuren, maar na de update zijn de gezichten van personen veel te bruin/rood/gesatureerd. De instellingen van de TV zijn zo neutraal mogelijk (“Film”). Is er iets aan de kleur instellingen van het HDMI signaal veranderd (bijv. Deep Colour, REC.601 vs REC.709 kleur ruimteIt?). Het is wel hinderlijk, ik krijg de kleuren niet meer goed. Ik kan de saturatie terug draaien, maar dan worden de primaire kleuren ook vaal. 

Fijn dat je het nu aan de praat hebt. Kan die Denon nog ge-upgrade worden met een firmware upgrade? Zo ja, is dat misschien het overwegen waard.

Hoi Erwin,

Nee die Denon is een jaar of 10 oud, er komen geen nieuwe updates meer uit..

 

Wel heb ik nu weer een nieuw ding ondekt na de SW update: bijna elke dag terwijl ik een programma of film aan het kijken ben reset het KPN TV kastje zichzelf opeens, waardoor je 2 min naar een opstartend scherm zit te kijken.

Waarom in godsnaam zo vaak? En waarom kan dat b.v. niet ‘s nachts als hij standby staat?

Reputatie 7

Wel heb ik nu weer een nieuw ding ondekt na de SW update: bijna elke dag terwijl ik een programma of film aan het kijken ben reset het KPN TV kastje zichzelf opeens, waardoor je 2 min naar een opstartend scherm zit te kijken.

Waarom in godsnaam zo vaak? En waarom kan dat b.v. niet ‘s nachts als hij standby staat?

Dan heb je waarschijnlijk een VIP2952. Klopt dat?

Dit is een bug in de nieuwe software die alleen op de VIP2952 lijkt op te treden.

Zie dit bericht.

Wel heb ik nu weer een nieuw ding ondekt na de SW update: bijna elke dag terwijl ik een programma of film aan het kijken ben reset het KPN TV kastje zichzelf opeens, waardoor je 2 min naar een opstartend scherm zit te kijken.

Waarom in godsnaam zo vaak? En waarom kan dat b.v. niet ‘s nachts als hij standby staat?

Dan heb je waarschijnlijk een VIP2952. Klopt dat?

Dit is een bug in de nieuwe software die alleen op de VIP2952 lijkt op te treden.

Zie dit bericht.

Yep, ik heb ook een Arris VIP2952…  maar als ik niet de enige ben zal er inderdaad wel een fix-patch komen. Ok bedankt.

@Henkiehorder : In dit topic inventariseren we het probleem: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/spontaan-herstartende-tv-ontvangers-510315

Ik hoop dat de techneuten snel een oplossing hebben gevonden. 

Ik zie dat er veel problemen zijn gemeld met HDR. Ikzelf heb een VIP2952 met een (10 jaar oude edoch prima) Pioneer plasma TV. Tot voor de update van 1 week geleden perfecte kleuren, maar na de update zijn de gezichten van personen veel te bruin/rood/gesatureerd. De instellingen van de TV zijn zo neutraal mogelijk (“Film”). Is er iets aan de kleur instellingen van het HDMI signaal veranderd (bijv. Deep Colour, REC.601 vs REC.709 kleur ruimteIt?). Het is wel hinderlijk, ik krijg de kleuren niet meer goed. Ik kan de saturatie terug draaien, maar dan worden de primaire kleuren ook vaal. 

Ik heb een aantal tv's gehad en vond Film nimmer "neutraal”. Ik negeer altijd alle kleurschema's en kies er voor om alles zelf in te stellen. Vroeger had KPN een aantal filmpjes waarmee je dat snel en goed kon doen, maar helaas kan ik die nergens meer terugvinden. Kun je op de 2952 HDR niet uitzetten?

Ik heb een aantal tv's gehad en vond Film nimmer "neutraal”. Ik negeer altijd alle kleurschema's en kies er voor om alles zelf in te stellen. Vroeger had KPN een aantal filmpjes waarmee je dat snel en goed kon doen, maar helaas kan ik die nergens meer terugvinden. Kun je op de 2952 HDR niet uitzetten?

Ik heb zelf een uitgebreide calibratie gedaan (met HCFR Colormeter), en de Film setting blijkt de meeste nauwkeurige settings te zijn (kleine afwijking op de primaries, en een kleine green cast, die zijn ook niet verder te verbeteren, de TV heeft niet genoeg instel parameters). Dat heeft tot een 2-tal weken geleden altijd tot een zeer goed beeld geleid, zowel op de iTV, alswel voor andere devices. 

 

HDR uitzetten is volgens mij alleen mogelijk met de 4k 5-serie. 

Reputatie 7

HDR uitzetten is volgens mij alleen mogelijk met de 4k 5-serie. 

Volgens mij is die optie er zowel op de Arris VIP5202 als de ZTE ZXV8001.

Ik zal dat vanavond even controleren tenzij iemand mij hier al voor is natuurlijk. :wink:

Reputatie 7
Badge +16

HDR uitzetten is volgens mij alleen mogelijk met de 4k 5-serie. 

Volgens mij is die optie er zowel op de Arris VIP5202 als de ZTE ZXV8001.

Ik zal dat vanavond even controleren tenzij iemand mij hier al voor is natuurlijk. :wink:

De 8001 heeft volgens mij geen HDR optie in de ontvanger, de 5202 heeft deze wel en is uit te schakelen of op automatisch.  De andere ontvangers zoals de 2952 en 2260 hebben met zekerheid helemaal geen HDR ondersteuning.

Reputatie 7
Badge +7

HDR uitzetten is volgens mij alleen mogelijk met de 4k 5-serie. 

Volgens mij is die optie er zowel op de Arris VIP5202 als de ZTE ZXV8001.

Ik zal dat vanavond even controleren tenzij iemand mij hier al voor is natuurlijk. :wink:

Die optie zit in elk geval op de 5202. Ik heb HDR uitgezet.