Beantwoord

Updates voor Interactieve TV 2020

  • 24 February 2020
  • 654 reacties
  • 82567 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

654 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Het versienummer van de software zal tijdens de uitrol van het nieuwe menu naar iedereen nog wel een aantal keer wijzigen. En soms (zoals we eerder deze maand hadden) wordt een uitgerolde update weer (deels) teruggedraaid en daarna opnieuw gedaan met weer een ander versienummer. Daarom staat in het bericht hier, en in het startbericht van het aparte nieuwe menu topic aangegeven dat het naar minimaal 8.0.95_2 gaat. Tijdens de uitrol van het nieuwe menu zijn, zoals ik al aangaf, de updates voornamelijk bugfixes en performance verbeteringen. Daar maken we dan ook niet altijd melding van. Als er wel wat veranderd wat duidelijker opvalt, dan geven we het in het andere topic aan. Dit topic gaat pas weer een update krijgen als de uitrol van het nieuwe menu helemaal voltooid is en de reguliere update cyclus weer verder loopt.

Was ik eindelijk (ahum) gewend aan het nieuwe menu... krijg ik een nieuwe tv ontvanger. Deze Arris 2952 heeft weer de oude menu structuur. Wordt deze vanzelf geüpdatet?

Thx. 

Reputatie 7
Badge +30

Je kunt hem even een reset geven, Daphje. Als je eerder al wel het nieuwe menu had, dan is jouw account al overgezet dus dan verwacht ik dat deze ontvanger dan bij een reset ook de nieuwe software binnenhaalt. 

Uitrol februari maart 2020 zie ik. Wij hebben nog steeds geen nieuw menu!

Reputatie 7

Uitrol februari maart 2020 zie ik. Wij hebben nog steeds geen nieuw menu!

Heb jij nog een Motorola 1853 in gebruik of staat er wellicht nog een 1853 geregistreerd op jouw aansluiting omdat KPN vergeten is deze te verwijderen na het omruilen van de TV ontvanger?

Reputatie 5
Badge +3

…..ik weet niet of dit het juiste topic is over de lijst met klachten NA de updates??

 

Ik kom dus vanaf Lijbrandt via Telfort nu dus bij KPN uit, en ben op het Telfort Forum al een 

heel eind bezig geweest met oa @Jasper 

Maar na de laatste update op onze 2 Arris VIP2951v2 valt nu af en toe het geluid weg, het beeld

stottert soms maar dan blijft het geluid weer goed, en het menu is 1 groot drama, intussen weet ik

alles te vinden, alleen alles openen duurt een eeuwigheid, even de gids openen….10 sec, naar menu,

10 sec, instellingen vanuit menu...5 sec

Ik kan maar 1 conclusie trekken, die Arris kan het gewoon niet aan, het gebeurd op alle 2, dus een

andere Arris opsturen heeft geen nut omdat ze beide exact hetzelfde doen, dus de software is te zwaar

voor die dingen

Badge

@Erik_ de huidige UI en snelheid bevalt er goed dank voor het doorvoeren van de update op o.a. de Aracadyan HMB2260 (v2). Ik ben overigens nog oud Telfort glasvezel klant 50/5. 

Ik wil echter wel een paar dingen opmerkingen:

Bugs sinds laatste software update voor de decoder:

  • sporadische automatisch software /zender check. Vorige week woensdag eerste keer ineens tijdens kijken rond 17.40 uur als ik mij niet vergis.
  • niet langer zender nummer kunnen zien op decoder (geen probleem, ook wel lekker rustig overigens)

Nog steeds uitstaande wensen:

  • automatisch naar volgende aflevering gaan nadat je een aflevering hebt gekeken van een serie bij KPN Pluspakket via decoder (zoals die ook al enige tijd kan in de iOS app) zoals ook geregeld (hier o.a.) wordt aangekaart in het afzonderlijke topic
  • favorietenlijst aanmaken in KPN Pluspakket en deze kunnen benaderen op een snelle manier via de decoder zoals ook hier benoemt door een andere gebruiker 1 jaar geleden.
  • Profielen van KPN Pluspakket beschikbaar maken op zelfde wijze als Netfllix denk ook aan kids profiel. Zie ook mijn post van een jaar terug hierover. 
  • Amazon Prime soortgelijk laten werken als Netflix dus eerst de mogelijkheid bieden wel profiel te wilt gebruiken (waarbij volwassen profielen met eenmalig wachtwoord bij openen) zie ook mijn post in het afzonderlijke topic
  • Zenders in een eigen volgorde kunnen sorteren zodat ook de glasvezel zenders  makkelijk vooraan kunnen staan of bijv. de Belgen en Engelse publieke zenders direct achter NPO 1,2,3 te zetten zijn. 
  • NPO Start (Plus) / NLZiet als zender ala Netflix / Amazon Prime Video. Ik weet dat dit ook ook al diverse malen is aangekaart in diverse topics en dat deze wens bekend is bij jullie, maar wilde m toch even in mijn lijstje benoemen.

Hoi, ik krijg de update niet te zien op mijn ontvanger. Ik heb geprobeerd om deze te resetten naar de fabrieksinstellingen maar dit zorgt er niet voor dat de update geinstalleerd wordt. Is het mogelijk om dit te forceren?

Mijn huidige versie is 7.7.89_3. Mijn KPN box is de VIP2952

Reputatie 7
Badge +14

Goedenavond @Maarten90, welkom! Vervelend dat ie niet komt! U kunt nu het volgende doen: Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Zij kunnen u zeker wel verder helpen! Kan alleen wel even duren i.v.m. drukte.

Reputatie 7
Badge +14

Was ik eindelijk (ahum) gewend aan het nieuwe menu... krijg ik een nieuwe tv ontvanger. Deze Arris 2952 heeft weer de oude menu structuur. Wordt deze vanzelf geüpdatet?

Thx. 

Zo kunt u hem resetten. Laat u me nog even weten of het gelukt is om de update binnen te halen? Hopelijk heeft u al deze afbeeldingen op de ontvanger.

Goedenavond @Maarten90, welkom! Vervelend dat ie niet komt! U kunt nu het volgende doen: Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Zij kunnen u zeker wel verder helpen! Kan alleen wel even duren i.v.m. drukte.


Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb de infromatie toegevoegd

Reputatie 7
Badge +14

Goedenavond @Maarten90, welkom! Vervelend dat ie niet komt! U kunt nu het volgende doen: Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Zij kunnen u zeker wel verder helpen! Kan alleen wel even duren i.v.m. drukte.


Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb de infromatie toegevoegd

Graag gedaan!

ik heb hetzelfde probleem net als @Marten90, een aantal keer reset gedaan, 

(enige verschil is de software versie: 7.7.90_1 en mijn ontvanger is VIP5202). 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Maarten90, bij jou stonden nog twee oude ontvangers aangemeld, deze heb ik verwijderd. Het kan even duren maar jij zult binnenkort de updates ook moeten krijgen.
@grunt  bij jou zie ik geen reden waarom de ontvangers de update niet zouden krijgen. Behalve alles een keer herstarten en afwachten is er helaas niet veel wat we hieraan kunnen doen. 

Wanneer kan ik de update verwachten ?

 

Reputatie 7
Badge +19

@linders Alle tv-ontvangers krijgen de update automatisch, dit gebeurt in fases. Ik zie alleen wel dat je nog één Motorola tv-ontvanger hebt thuis, klopt dat? Ik vermoed dat je vraag over deze tv-ontvanger hebt. Dit is een ouder type die je gratis kan laten omruilen. Als mijn vermoeden niet klopt of als het anders zit, laat het dan gerust weten.

@linders Alle tv-ontvangers krijgen de update automatisch, dit gebeurt in fases. Ik zie alleen wel dat je nog één Motorola tv-ontvanger hebt thuis, klopt dat? Ik vermoed dat je vraag over deze tv-ontvanger hebt. Dit is een ouder type die je gratis kan laten omruilen. Als mijn vermoeden niet klopt of als het anders zit, laat het dan gerust weten.

Beste Alexandra,

ik heb mijn profiel volledig ingevuld en daar staan de volgende ontvangers in ;Arris vip2952 , arcadyan hmb2260. Hoe lang gaat de uitrol nog duren ofwel kan ik dit jaar nog een update verwachten ? 

Reputatie 7
Badge +19

@linders Super. Ik zie inderdaad dat je de oude versie nog hebt. Ik geef voor de zekerheid een seintje aan de specialist en verwacht dat je de update dit jaar nog wel krijgt. Mocht ik daar iets anders over horen, dan kom ik erop terug.

Tot wanneer loopt deze uitrol, mijn 2260 heeft nog steeds geen nieuw menu gekregen

Reputatie 7
Badge +20

Hi @MartinTex, ik zie dat er nog een wat oudere Motorola VIP1853 onder je iTV abonnement hangt, naast de 2260.  Abonnementen met 1 of meerdere 1853's zijn als laatste aan de beurt met het uitrollen van de software. Gebruik je ze beide nog of hoort die 1853 helemaal niet meer geregistreerd te zijn?

Yep, die 1853 is nog gewoon in gebruik

Reputatie 7

Yep, die 1853 is nog gewoon in gebruik

Ruil ze dan om voor nieuwere via de KPN Servictool voor het omruilen van apparatuur.

En zorg er voor dat die oude 1853 uit jouw abonnement verwijderd worden.

Reputatie 7
Badge +22

Yep, die 1853 is nog gewoon in gebruik

Deze 1853 mag je omruilen, via deze onderstaande link kun je de Motorola omruilen voor een nieuwere versie TV ontvanger: Apparatuur omruilen. Dit kun je doen als je op je eigen thuisnetwerk zit, dan controleert het systeem je aangesloten apparatuur. Zorg ervoor dat de tv-ontvangers dan nog zijn aangesloten zodat het systeem ze herkent en een omruilverzoek in gang kan zetten, anders werkt deze tool niet.

Reputatie 7
Badge +22

Hi @MartinTex, ik zie dat er nog een wat oudere Motorola VIP1853 onder je iTV abonnement hangt, naast de 2260.  Abonnementen met 1 of meerdere 1853's zijn als laatste aan de beurt met het uitrollen van de software. Gebruik je ze beide nog of hoort die 1853 helemaal niet meer geregistreerd te zijn?

@Maja_ ik vind het vreemd dat de 1853 nog steeds software-updates krijgt. En deze zouden toch ook omgeruild worden voor een nieuwer versie? Ik kan me herinneren dat er toen mails de deur uit zijn gegaan om deze klanten op de hoogte te stellen dat de 1853 omgeruild kan worden. Vind het nog vreemd dat ze de 1853 hebben staan, dan zullen misschien veel klanten geen mail hebben gehad? 🤔 Maar in ieder geval worden het er steeds minder. 😉

Welke ontvangers krijgen de update

De Arris VIP5202, Arcadyan HMB2260, Arris VIP2952, ZTE ZXV8001 en de Motorola VIP1853 gaan naar (minimaal) versienummer 8.0.95_2. In de loop van deze uitrol kan het zijn dat er kleinere updates worden gedaan die alleen onder water dingen verbeteren. Hier maken we dan geen topic over. Het kan dan ook zijn dat tegen de tijd dat jij deze update krijgt, het versienummer hoger is.

Heb je een ouder model, zoals de Motorola VIP1903 of VIP1963? Dan wordt deze update niet beschikbaar. Je kunt, met deze servicetool, je ontvanger(s) omwisselen voor nieuwere exemplaren.

 

Dit staat in het startbericht, dat de 1853 nog wel mee gaat maar de 1903 en 1963 niet meer.