Beantwoord

Updates voor Interactieve TV 2020

  • 24 February 2020
  • 654 reacties
  • 82567 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

654 reacties

Reputatie 7

De 8001 heeft volgens mij geen HDR optie in de ontvanger, de 5202 heeft deze wel en is uit te schakelen of op automatisch.

Ik zal vanavond even kijken. De 8001 ondersteunt immers, net als de 5202, wel HDR en als ik mij goed herinner is die optie om HDR aan en uit te zetten ook op de 8001 aanwezig. Het kan ook zijn dat ik me met het menu van de 5202 vergis immers die heb ik ook even op met 4K televisie aangesloten gehad. Als ik vanmiddag weer thuis ben zal ik dit even bekijken.

Reputatie 7
Badge +16

Ik zal vanavond even kijken. De 8001 ondersteunt immers, net als de 5202, wel HDR en als ik mij goed herinner is die optie om HDR aan en uit te zetten ook op de 8001 aanwezig. Het kan ook zijn dat ik me met het menu van de 5202 vergis immers die heb ik ook even op met 4K televisie aangesloten gehad. Als ik vanmiddag weer thuis ben zal ik dit even bekijken.

Ben benieuwd. Begreep destijds van Dennis dat deze optie niet op de 8001 zit. Maar kijken kan nooit kwaad, dan hebben we het in ieder geval helder :). 

Bij de 8001 niet, bij de 5202 wel. Toch heb ik op beiden HDR als ik naar een 4k-zender kijk. De 8001 lijkt wat dat betreft te werken als de 5202 als die laatste op de stand Auto staat.

Sinds de laatste versie is het een stuk slechter geworden. Opgenomen programma's verdwijnen soms. Teletekst 888 meer handelingen als je door wil spoelen. Ik vindt het geen verbetering, zou het liefst de oude versie terugzien.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +22

Ben benieuwd. Begreep destijds van Dennis dat deze optie niet op de 8001 zit. Maar kijken kan nooit kwaad, dan hebben we het in ieder geval helder :). 

klopt deze optie zit niet op de 8001, maar is er dan weer een update geweest dan? 🤔 Ik zal eens kijken @ChrisWissink

Reputatie 7
Badge +16

klopt deze optie zit niet op de 8001, maar is er dan weer een update geweest dan? 🤔 Ik zal eens kijken @ChrisWissink

Ho nee hoor. Was meer een onderzoekje, de vraag van iemand hier was of de 2952 of 2260 HDR modus heeft. Toen kwam de vraag of de 8001 dit wel had, conclusie is nee ;). Dus alleen de 5202 heeft dit.

Reputatie 3
Badge +1

Ben ik het helemaal mee eens. Ook het terug schakelen naar TV uitzending na het bekijken van een opname is erg hinderlijk. Wat programma's opnemen betreft: Daar klopt ook iets niet in. Ik heb al meerdere opnames dubbel gezien. Wat niet zou kunnen.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7

Ho nee hoor. Was meer een onderzoekje, de vraag van iemand hier was of de 2952 of 2260 HDR modus heeft. Toen kwam de vraag of de 8001 dit wel had, conclusie is nee 😉. Dus alleen de 5202 heeft dit.

De 8001 heeft, zoals ook aangegeven door @Henk2304, wel een HDR modus.

De vraag was alleen of deze ook uit en aan te zetten is zoals op de 5202 en dat lijkt dus niet het geval te zijn, het lijkt er op dat deze per definitie op "auto" staat.

Reputatie 7
Badge +22

De 8001 heeft, zoals ook aangegeven door @Henk2304, wel een HDR modus.

De vraag was alleen of deze ook uit en aan te zetten is zoals op de 5202 en dat lijkt dus niet het geval te zijn, het lijkt er op dat deze per definitie op "auto" staat.

@wjb zou jij deze functie graag op de 8001 ook willen zien? Ik eigenlijk wel, want 2 UHD zenders zijn best donker. En de HDR functie op de Sony is ook niet uit te zetten. 

@wjb zou jij deze functie graag op de 8001 ook willen zien? Ik eigenlijk wel, want 2 UHD zenders zijn best donker.

Geen last van, maar ik kan op beide (OLED en LCD) tv's per UHD-zender de beeldinstellingen aanpassen. Ondanks dat zie je wel dat het kleurenpallet bij HDR-zenders rijker is.

Reputatie 7
Badge +16

 het lijkt er op dat deze per definitie op "auto" staat.

Op de 5202 staat die standaard op aan. Je moet hem zelf aanpassen naar uit of auto. 

 het lijkt er op dat deze per definitie op "auto" staat.

Op de 5202 staat die standaard op aan. Je moet hem zelf aanpassen naar uit of auto. 

Ja bekend, maar wjb bedoelde - net als ik - dat het op de 8001 op Auto lijkt te staan, waar je het bij de 5202 zelf kunt instellen. Ik zie tenminste geen verschil in gedrag tussen de 8001 en de 5202 (op die laatste heb ik Auto ingesteld).

Reputatie 7

 het lijkt er op dat deze per definitie op "auto" staat.

Op de 5202 staat die standaard op aan. Je moet hem zelf aanpassen naar uit of auto. 

Ja bekend, maar wjb bedoelde - net als ik - dat het op de 8001 op Auto lijkt te staan, waar je het bij de 5202 zelf kunt instellen. Ik zie tenminste geen verschil in gedrag tussen de 8001 en de 5202 (op die laatste heb ik Auto ingesteld).

Ik hoopte stiekem dat ook op de ZXV8001 de HDR optie uit gezet kon worden maar ondertussen heb ik kunnen constateren dat dit niet het geval is. Op de ZXV8001 staat HDR altijd op "auto".

Reputatie 7
Badge +22

Ik hoopte stiekem dat ook op de ZXV8001 de HDR optie uit gezet kon worden maar ondertussen heb ik kunnen constateren dat dit niet het geval is. Op de ZXV8001 staat HDR altijd op "auto".

Ik hoop dat de ITV team wilt overwegen om deze functie ook in de ZTE ZXV8001 wilt plaatsen. 

Ik hoop dat jullie de nieuwe tv gids interface incl. huisstijl ooit gaan implementeren in het vernieuwen van de tv interface… of iig een 2e optie erbij nemen, bijv. dark modus.

Reputatie 7
Badge +30

@Jan uit Haarlem en @MelskeH bedankt voor jullie reactie! We nemen alle feedback over het nieuwe menu mee. Ook die van jullie. Je zou zelf kunnen proberen om de ontvanger minimaal 30 seconden stroomloos te maken en/of via de instellingen van het menu de software te verwijderen en opnieuw te installeren. Wellicht dat dit verbetering oplevert!

 

@KelvinatorNL die wens heb ik meer voorbij zien komen, dark modus! We nemen jouw feedback ook mee. Bedankt!

Jammer dat die Paul van KPN niet meer reageert. Wat een slechte service weer dit..

Wie kan mij helpen?

 

Sinds de nieuwe kastjes van KPN zijn geïnstalleerd hebben wij vaak een HDR storing. Beeld springt 1 seconden op zwart en gaat dan weer verder. Die gebeurt soms meerdere malen per minuut.

Contacr met KPN klantenservice heeft niet geholpen. Wellicht heeft iemand hier een oplossing. 

Wij hebben een LG OLED tv.

 

Groeten,

Marco van Houten

Ik ben mij er terdege van bewust dat ik met 8001 en 5202 ontvangers behoor tot de klanten die weinig klachten hebben over het nieuwe menu. Nu met de meest recente update ook PiP weer is teruggekomen (nadat je al eerder de optie had om via OK direct vanuit de gids naar een programma te schakelen) is een aantal tekortkomingen van het oorspronkelijke "nieuwe menu” nu wel weggenomen. met name de manier waarop PiP nu is geïmplementeerd vind ik zondermeer goed gelukt. En voor klanten die niets met PiP hebben: het staat standaard uit!

Het zou ook wel aardig zijn als er weer eens wat nieuws is over de Disney+ app. De laatste update is alweer zo'n 5 maanden oud.

Nu met de meest recente update ook PiP weer is teruggekomen

Snik:sob:

Reputatie 7
Badge +25

Het zou ook wel aardig zijn als er weer eens wat nieuws is over de Disney+ app. De laatste update is alweer zo'n 5 maanden oud.

Hier is niets over te melden… Er is geen nieuws wat dat betreft.

Nu met de meest recente update ook PiP weer is teruggekomen

Snik:sob:

:disappointed_relieved: . Komt de komende dagen weer gefaseerd terug overigens.

Reputatie 5
Badge +3

@Erik_ Dag Erik, klopt het dat er een nieuwe UI-versie - 4.107.213 en Softwareversie 8.0.107_1 is geinstalleerd?

Zo ja, is er ergens terug te lezen wat deze update inhoudt?

Ik verneem het graag.

Reputatie 5
Badge +6

@Erik_ Dag Erik, klopt het dat er een nieuwe UI-versie - 4.107.213 en Softwareversie 8.0.107_1 is geinstalleerd?

Zo ja, is er ergens terug te lezen wat deze update inhoudt?

Ik verneem het graag.

 

    ik heb net 20-10-20 om 08:00   ook deze update gehad ? en inderdaad kan het ook nergens terug vinden wat er mee is veranderd ,  was ongeveer 15 min bezig 

Reputatie 7
Badge +30

Dit valt allemaal nog onder de update van/over/rondom het nieuwe menu, dus daarvoor kun je het beste kijken in het aparte topic: KPN Interactieve TV Update; het nieuwe menu.

Tijdens de uitrol van het nieuwe menu naar alle klanten worden ook periodiek updates uitgevoerd voor de klanten die het nieuwe menu al hebben. Dit zijn veelal bugfixes en performance verbeteringen. Zo ook in dit geval. En daarnaast heb je nu weer de mogelijkheid om in de instellingen aan te zetten dat Picture in Picture weer actief is (live beeld kunnen zien terwijl je in de gids zit) en kun je instellen dat je direct met de OK knop naar een programma gaat in plaats van eerst de pop-up te krijgen.

Reputatie 2
Badge

@Erik_  Misschien een idee om de eerste post van dit topic dan te updaten? Er staat nu nog dat versie 8.0.95_2 het nieuwste is. Volgensmij is dat al achterhaald. Daarnaast weet men ook wat de nieuwste versie is (Volgensmij nu 8.0.107.1?) en wat daarin is veranderd. Ik blijf graag op de hoogte met dit soort updates en zou het fijn vinden om dit terug te lezen op het forum.