Beantwoord

Updates voor Interactieve TV 2020

  • 24 February 2020
  • 654 reacties
  • 82567 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

654 reacties

Reputatie 2

@Bart_ Is al bekend wanneer de firmware met nieuw tv-menu/HDR-schakelaar beschikbaar komt?

Ik heb sinds een aantal dagen ook 4K met 2 VIP5202’s. De 4K zenders zien er fantastisch uit maar de glas HD zenders niet. Vooral studio-opnames geven een verkeerde kleur, gezichten van mensen zijn veel te rood/oranje. Dit had ik niet met de oude VIP2952 ontvangers.

Hoi @Romul 

De pilot is 23-4 begonnen zoals je hier kunt lezen: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/pilot-tv-van-kpn-het-nieuwe-tv-menu-495360

Dit gaan we 1 a 2 maanden testen. Waarom die onduidelijke termijn? Omdat we natuurlijk niet weten of er nog veel aangepast moet worden. Ik vind het dus heel lastig om je vraag te beantwoorden en ga mij daar dan ook niet aan wagen omdat ik anders verkeerde verwachtingen schep. Uiteraard is het streven wel om dit zo snel mogelijk na het testen uit te rollen.

 

Reputatie 6
Badge +10

Wanneer kunnen we nieuwe updates verwachten? Zou graag zien dat die opstartbug er snel uit gaat. Zie een paar pagina's terug.

Reputatie 7

Wanneer kunnen we nieuwe updates verwachten? 

Ergens in de komende maanden. De uitrol zou begonnen moeten zijn en duurt een paar maanden om goed te kunnen monitoren of er geen bottlenecks ontstaan binnen het nieuwe IPTV server platform.

Reputatie 6
Badge +10

Wanneer kunnen we nieuwe updates verwachten? 

Ergens in de komende maanden. De uitrol zou begonnen moeten zijn en duurt een paar maanden om goed te kunnen monitoren of er geen bottlenecks ontstaan binnen het nieuwe IPTV server platform.

Ook geen tussentijdse updates meer, meer focus op het nieuwe TV Menu? 

Reputatie 7

Wanneer kunnen we nieuwe updates verwachten? 

Ergens in de komende maanden. De uitrol zou begonnen moeten zijn en duurt een paar maanden om goed te kunnen monitoren of er geen bottlenecks ontstaan binnen het nieuwe IPTV server platform.

Ook geen tussentijdse updates meer, meer focus op het nieuwe TV Menu? 

Het zou, mijns inziens, een beetje weggegooid geld zijn om ook nog door te ontwikkelen op de oude firmware wetende dat die in een paar maanden de prullenbak ik kan.

Reputatie 6
Badge +10

Wanneer kunnen we nieuwe updates verwachten? 

Ergens in de komende maanden. De uitrol zou begonnen moeten zijn en duurt een paar maanden om goed te kunnen monitoren of er geen bottlenecks ontstaan binnen het nieuwe IPTV server platform.

Ook geen tussentijdse updates meer, meer focus op het nieuwe TV Menu? 

Het zou, mijns inziens, een beetje weggegooid geld zijn om ook nog door te ontwikkelen op de oude firmware wetende dat die in een paar maanden de prullenbak ik kan.

Die uitrol gaat hoogstens nog t/m september 2020 duren. Dik 4,5 maand. Zolang wil ik niet meer met die bug zitten. 

Reputatie 7
Badge +25

Wanneer kunnen we nieuwe updates verwachten? 

Ergens in de komende maanden. De uitrol zou begonnen moeten zijn en duurt een paar maanden om goed te kunnen monitoren of er geen bottlenecks ontstaan binnen het nieuwe IPTV server platform.

Ook geen tussentijdse updates meer, meer focus op het nieuwe TV Menu? 

Het zou, mijns inziens, een beetje weggegooid geld zijn om ook nog door te ontwikkelen op de oude firmware wetende dat die in een paar maanden de prullenbak ik kan.

Die uitrol gaat hoogstens nog t/m september 2020 duren. Dik 4,5 maand. Zolang wil ik niet meer met die bug zitten. 

Welke “bug” bedoel je precies? Dat het geluid er iets eerder is dan het beeld? Of iets anders?

Reputatie 6
Badge +10

 

Welke “bug” bedoel je precies? Dat het geluid er iets eerder is dan het beeld? Of iets anders?

 

 

Ja, die bug. Geluid is er (veel) eerder dan het beeld. Voor de gein de stopwatch er even bijgeplakt: dik 16 seconden verschil nu.

Reputatie 7
Badge +25

 

Welke “bug” bedoel je precies? Dat het geluid er iets eerder is dan het beeld? Of iets anders?

Ja, die bug. Geluid is er (veel) eerder dan het beeld. Voor de gein de stopwatch er even bijgeplakt: dik 16 seconden verschil nu.

Oké. Dus je ervaart dit puur als je de tv aanzet, correct? Dan heb je het geluid veel eerder dan het beeld, maar daarna verder geen problemen? 16 seconden is overigens wel veel natuurlijk. Ik hoop dat het met de nieuwe software is opgelost. Maar zoals gezegd, de uitrol is van start, en gaat gefaseerd. Wanneer jij aan de beurt bent weet ik niet, dat is afwachten.

Reputatie 4
Badge +1

Bij ons liep de opstarttijd ook fors op, maar door de ontvanger een keer met de schakelaar achterop uit en weer aan te zetten werd hij weer flitsend snel. Weet niet of je dat al geprobeerd hebt/had. Ik gooi het maar even in de groep :-)

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @Romul 

De pilot is 23-4 begonnen zoals je hier kunt lezen: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/pilot-tv-van-kpn-het-nieuwe-tv-menu-495360

Dit gaan we 1 a 2 maanden testen. Waarom die onduidelijke termijn? Omdat we natuurlijk niet weten of er nog veel aangepast moet worden. Ik vind het dus heel lastig om je vraag te beantwoorden en ga mij daar dan ook niet aan wagen omdat ik anders verkeerde verwachtingen schep. Uiteraard is het streven wel om dit zo snel mogelijk na het testen uit te rollen.

 


Volgens mij heb jij een prima cursus verwachtingsmanagement gevolgd, @Erwin_ :-)

Ik heb na een verhuizing sinds enkele weken KPN, na jaren t Mobile te hebben gehad.  Och wat heb ik een spijt.  De internetsnelheid is niet wat wordt beloofd een het tv signaal is bagger. 

Als ik gewoon tv zit te kijken NPO-klokhuis, dan schakelt mijn tv elke minuut. Het beeld is dan een seconde zwart en het geluid valt weg.  Klaarblijkelijk ontvangt de tv dan metadata waardoor hij naar HDR schakelt.  Dat wordt ook weergegeven in beeld. Enorm storend. Mijn decoder is reeds vervangen zonder resultaat. 

 

Reputatie 4
Badge +4

Ik heb na een verhuizing sinds enkele weken KPN, na jaren t Mobile te hebben gehad.  Och wat heb ik een spijt.  De internetsnelheid is niet wat wordt beloofd een het tv signaal is bagger. 

Als ik gewoon tv zit te kijken NPO-klokhuis, dan schakelt mijn tv elke minuut. Het beeld is dan een seconde zwart en het geluid valt weg.  Klaarblijkelijk ontvangt de tv dan metadata waardoor hij naar HDR schakelt.  Dat wordt ook weergegeven in beeld. Enorm storend. Mijn decoder is reeds vervangen zonder resultaat. 

 

Wat je (tijdelijk) zou kunnen proberen Is om de VIP5202 via het menu op 1080p te zetten. Als ik de decoder op UHD of automatisch zet dan is het drama. Voor nu laat ik het maar even zo op 1080P, in ieder geval loopt het beeld nu vloeiend.

Cheers

Ik heb na een verhuizing sinds enkele weken KPN, na jaren t Mobile te hebben gehad.  Och wat heb ik een spijt.  De internetsnelheid is niet wat wordt beloofd een het tv signaal is bagger. 

Als ik gewoon tv zit te kijken NPO-klokhuis, dan schakelt mijn tv elke minuut. Het beeld is dan een seconde zwart en het geluid valt weg.  Klaarblijkelijk ontvangt de tv dan metadata waardoor hij naar HDR schakelt.  Dat wordt ook weergegeven in beeld. Enorm storend. Mijn decoder is reeds vervangen zonder resultaat. 

 

Wat je (tijdelijk) zou kunnen proberen Is om de VIP5202 via het menu op 1080p te zetten. Als ik de decoder op UHD of automatisch zet dan is het drama. Voor nu laat ik het maar even zo op 1080P, in ieder geval loopt het beeld nu vloeiend.

Cheers

Bedankt voor de suggestie. Ik ga het proberen, al is het natuurlijk een zwaktebod.

1080i (waarmee de HD zenders doorgaans bij de providers binnenkomen) is doorgaans nog beter. Dan kan de tv zelf de optimale opschaling doen..

Reputatie 6
Badge +8

Het mooiste zou zijn als de STB's een mogelijkheid zouden bieden om het beeld “as is” door te geven zodat alle scaling door de TV gedaan kan worden. Deze doen het over het algemeen een stuk beter dan de eenvoudige hardware in deze boxjes.

Reputatie 7

Het mooiste zou zijn als de STB's een mogelijkheid zouden bieden om het beeld “as is” door te geven zodat alle scaling door de TV gedaan kan worden. Deze doen het over het algemeen een stuk beter dan de eenvoudige hardware in deze boxjes.

Precies en dat verzoek is al meerdere keren hier op het forum geformuleerd.

Helaas is het antwoord van KPN hierop dat dat zal leiden tot de weergave van een zwart scherm gedurende een paar seconden bij het switchen tussen twee zenders. 

KPN vergeet hierbij dat de moderne televisie dat switchen in een fractie van een seconde kunnen doen. Tevens zal dit alleen maar het geval hoeven zijn als er geswitcht wordt tussen zenders met een verschillend formaat wat de frequentie aanzienlijk verlaagt. Daarnaast heb ik persoonlijk liever heel eventjes een zwart scherm maar wel de best mogelijk weergave.

Reputatie 4
Badge +4

1080i (waarmee de HD zenders doorgaans bij de providers binnenkomen) is doorgaans nog beter. Dan kan de tv zelf de optimale opschaling doen..

Die setting (1080i) pikt mijn TV blijkbaar niet, ik krijg de melding dat het input signaal niet klopt, deze zou te laag zijn. Voor nu nog steeds de beste ervaring op 1080p. Geen rode kopjes en vloeiend beeld, alleen wel op een te lage resolutie😞

Reputatie 6
Badge +8

1080i (waarmee de HD zenders doorgaans bij de providers binnenkomen) is doorgaans nog beter. Dan kan de tv zelf de optimale opschaling doen..

Die setting (1080i) pikt mijn TV blijkbaar niet, ik krijg de melding dat het input signaal niet klopt, deze zou te laag zijn. Voor nu nog steeds de beste ervaring op 1080p. Geen rode kopjes en vloeiend beeld, alleen wel op een te lage resolutie😞

Nou… je hebt alleen een te lage resolutie op de 3 4K zenders die KPN heeft. Voor de rest klopt de resolutie nu prima. Je TV kan het zelf waarschijnlijk beter naar 4K schalen dan de KPN Setop Box.

Reputatie 4
Badge +4

1080i (waarmee de HD zenders doorgaans bij de providers binnenkomen) is doorgaans nog beter. Dan kan de tv zelf de optimale opschaling doen..

Die setting (1080i) pikt mijn TV blijkbaar niet, ik krijg de melding dat het input signaal niet klopt, deze zou te laag zijn. Voor nu nog steeds de beste ervaring op 1080p. Geen rode kopjes en vloeiend beeld, alleen wel op een te lage resolutie😞

Nou… je hebt alleen een te lage resolutie op de 3 4K zenders die KPN heeft. Voor de rest klopt de resolutie nu prima. Je TV kan het zelf waarschijnlijk beter naar 4K schalen dan de KPN Setop Box.

Dit ervaar ik ook op de HD glaskanalen, de optie om de decoder op 4 K te zetten zie ik niet op de VIP5202, behalve UDH 25/30/50/60 en dat is in combinatie met mijn Samsung QEE55E80R geen aanrader. Het ingestuurde beeld vanuit de decoder vertoont dan hikups. Ik heb voldoende bandbreedte dus daar ligt het niet aan;-)

 

Reputatie 7

Dit ervaar ik ook op de HD glaskanalen, ...

Ook die kanalen zijn 1080i. Ik kan me overigens niet voorstellen dat jouw TV geen 1080i zou accepteren aangezien 1080i in Europa de standaard is voor HD uitzendingen.

Reputatie 4
Badge +4

Dit ervaar ik ook op de HD glaskanalen, ...

Ook die kanalen zijn 1080i. Ik kan me overigens niet voorstellen dat jouw TV geen 1080i zou accepteren aangezien 1080i in Europa de standaard is voor HD uitzendingen.

Ja ik kan er niets aan veranderen wjb,  de TV geeft toch echt de melding bij 1080i dat het input signaal te laag is. Mogelijk is het wat anders( kabel, tv zelf). Ik kan het euvel ook niet direct ergens aan koppelen, gezien de TV en de VIP5202 nieuw zijn. Ik heb 2 dagen op de (oude STB) tv gekeken en toen kreeg ik de melding niet. Het enige wat ik nog kan doen Om de de oude STB weer aan te sluiten en deze ook op 1080i te zetten en kijken of de melding daarop ook komt. Verder kan ik prima kijken op 1080p tot de nieuwe firmware er is;-)

Reputatie 7

Ja ik kan er niets aan veranderen wjb,  de TV geeft toch echt de melding bij 1080i dat het input signaal te laag is. Mogelijk is het wat anders( kabel, tv zelf). Ik kan het euvel ook niet direct ergens aan koppelen, gezien de TV en de VIP5202 nieuw zijn. Ik heb 2 dagen op de (oude STB) tv gekeken en toen kreeg ik de melding niet. Het enige wat ik nog kan doen Om de de oude STB weer aan te sluiten en deze ook op 1080i te zetten en kijken of de melding daarop ook komt. Verder kan ik prima kijken op 1080p tot de nieuwe firmware er is;-)

Het maakt ook niet echt veel uit of je 1080i of 1080p gebruikt maar toch is mijn inziens 1080i een betere instelling. Dat dat bij jou niet geaccepteerd wordt door de televisie bevreemdt me ten zeerste aangezien 1080i toch echt de standaard is in Europa.

Ik ben dan eigenlijk toch wel benieuwd of 1080i via een oude STB ook problemen geeft.

Update van 28-05-2020 gaf eerst foutcode 307 en tot vannacht 03:00 uur herstarten. Maar nu klaar en complimenten voor KPN 👍

 

Menu veel beter!! Top!

Sneller En het lijkt wel of het beeld scherper is geworden.

 

Bedankt!