Vraag

Wanneer eindelijk HD glas vanaf 1 en wanneer alle HD kanalen in de originele stream.



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

285 reacties

 

 

Dus KPN snel alle HD kanalen in de originele stream.

De eerste 10 vanaf 1.

Anno 2022 mag dat soft😉ware matig GEEN probleem zijn. 

 

Dit had allang gerealiseerd kunnen zijn, KPN kan dit blijkbaar niet met hun antieke systemen.

Als Glashart Media dit in het verleden al beter voor elkaar had en KPN vond dat dit systeem er maar uit moest, kan je wel begrijpen dat KPN maar voor 1 ding gaat, zoveel mogelijk geld binnen harken zonder kwaliteit te leveren of veel uit te geven aan beter systemen.

Glashart media had natuurlijk niet het probleem van de DSL klanten waar rekening mee gehouden moet worden.

 De twee systemen naast elkaar was uiteraard te duur.

Maar het blijft inderdaad jammer. Er zijn nog wel een paar kleine providers die de glashart media kwaliteit nog kunnen leveren.

Reputatie 7
Badge +20

Glashart media had natuurlijk niet het probleem van de DSL klanten waar rekening mee gehouden moet worden.

 De twee systemen naast elkaar was uiteraard te duur.

Maar het blijft inderdaad jammer. Er zijn nog wel een paar kleine providers die de glashart media kwaliteit nog kunnen leveren.

 

Helemaal met je eens.

Dat was ongeveer 2010 en de techniek is nu veel en veel beter.

Anno 2022 mag het zelfs geen enkel probleem zijn. 😉

Zelfs de kabelboer kan twee streams HD en UHD via hetzelfde kanaalnummer op hun Mediabox laten zien. Soms geeft dat juist problemen, ik wil maar aangeven dat het mogelijk zou moeten zijn om waar de verbinding via glasvezel gaat de HD+ kwaliteit vanaf kanaalnummer 1 weer te geven.

 

Netflix werkt ook dynamisch op basis van de snelheid. Nu mogen we een streamdienst niet vergelijken met een TV provider.

 

Het lijkt soms dat er juist steeds minder kan het lijkt er eerder op dat de techniek slechter wordt.

Er zullen genoeg problemen of andere afwegingen spelen anders was dit allang gedaan.

 

Het eerder terecht genoemde opname probleem heeft natuurlijk ook met die kanaalnummers te maken. De HD+ kanalen zijn nu eenmaal niet beschikbaar in de apps zover ik weet. Kortom het is bijna logisch dat wanneer je terugkijkrecht reserveert op 661 je geen terugkijkrecht hebt op kanaal 1.

Reputatie 7

Kortom het is bijna logisch dat wanneer je terugkijkrecht reserveert op 661 je geen terugkijkrecht hebt op kanaal 1.

Waarom? Als je terugkijkrecht hebt op kanaal 701 (HD) dan heb je nu toch ook terugkijkrecht op kanaal 1 (SD). Waarop zou dat anders zijn met de HD-"Glas" zenders?

Het komt blijkbaar niet over zoals ik het bedoel. Je hebt uiteraard op beide kanalen terugkijkrecht. Dat zal je wel per kanaal in moeten stellen.

 

Als je op kanaal 661 iets reserveert lijkt het mij logisch dat hetzelfde programma niet ook op kanaal 1 wordt vast gelegd het zijn en blijven twee verschillende kanalen.

 

Wil je een programma via de app kunnen terugkijken moet KPN die hogere nummers beschikbaar maken in de app of de gebruiker moet zelf kanaal 1 vastleggen. 

 

Lees ik het nu goed wie op 701 het terugkijken vastlegt kan ook via 1 terugkijken? Dan is het inderdaad heel vreemd dat de 661 serie hierin niet mee doet.

Die 701 kanalen bestaan toch niet meer?

Reputatie 7

Het komt blijkbaar niet over zoals ik het bedoel. Je hebt uiteraard op beide kanalen terugkijkrecht. Dat zal je wel per kanaal in moeten stellen.

Voor kanaal 1 (SD) en 701 (HD) hoef je dat toch ook niet per kanaal in te stellen, waarom voor kanaal 661 dan wel?

 

Als je op kanaal 661 iets reserveert lijkt het mij logisch dat hetzelfde programma niet ook op kanaal 1 wordt vast gelegd het zijn en blijven twee verschillende kanalen.

Dat is dus precies wat er wel gebeurt.

Bron

 

Lees ik het nu goed wie op 701 het terugkijken vastlegt kan ook via 1 terugkijken? Dan is het inderdaad heel vreemd dat de 661 serie hierin niet mee doet.

Precies.

 

Wil je een programma via de app kunnen terugkijken moet KPN die hogere nummers beschikbaar maken in de app of de gebruiker moet zelf kanaal 1 vastleggen. 

Nee juist niet, de app moet, net als de TV ontvanger, automatisch voor de best mogelijke kwaliteit kiezen.

 

Die 701 kanalen bestaan toch niet meer?

Kanaal 701 bestaat nog altijd en het is de HD variant van het SD kanaal 1. Sinds de implementatie van HD-op-1 wordt automatisch kanaal 701 getoond als je voor kanaal 1 kiest en voldoende bandbreedte hebt voor HD. 

De belofte om exact hetzelfde te doen voor de HD-”Glas” zenders (661 - 670) is al meer dan drie jaar oud.

 

Nu hebben we dus twee keuzen voor NPO 1 namelijk kanaal 1 voor SD (1) en HD (701) en kanaal 661 voor HD-"Glas”.

Waar we al jaren om vragen is dat er voor NPO 1 nog maar één keuze is en wel kanaal 1 voor zowel SD (1), HD (701) als HD-"Glas” (661).

En het wordt hoog tijd dat dat eindelijk eens gerealiseerd gaat worden.

Reputatie 7
Badge +20

Je kan alleen 701 niet meer separaat intikken.

Althans bij ons niet.

Toen we nog Ziggo hadden, werkte het op een soortgelijke manier met SD en HD.

 

Op klantnummer kan hij het juiste kanaal op 1 zetten en de rest ook in de opname voor bijvoorbeeld tablet of zo.

Dus 661, 701, 1 allemaal automatisch de juiste op 1 op de KPN tv decoder, tablet, etc.

zou mooi zijn en moet kunnen. 😉

 

Anno 2022 moet het kunnen.

Maar ja, we moeten helaas wachten op KPN.

En KPN had iets goeds in handen dit hele topic en alle topics hier aan gerelateerd was nooit nodig geweest. Maar helaas het is wat het is. 

Ik vermoed dat 2025 eerder komt @joop2011 

Reputatie 7
Badge +20

En KPN had iets goeds in handen dit hele topic en alle topics hier aan gerelateerd was nooit nodig geweest. Maar helaas het is wat het is. 

Ik vermoed dat 2025 eerder komt @joop2011 

 

Ik ben bang dat je gelijk heb @Galdor68 

Maar ik hoop veel eerder, maar ben eerder bang dat het later wordt.

 

Dus dit topic maar levend houden. 😉

Reputatie 7
Badge +20

@Kpn

@Erik_

etc.

 

Ik zet hem maar weer boven, zodat hij niet in de vergeethoek gaat komen. 

En KPN, zoals ik al diverse keren heb vermeld (en vele anderen ook), ook voor KPN heeft het alleen maar voordelen.

Dus ik zou zeggen met spoed HD glas vanaf 1 en meteen alle HD kanalen in de originele stream (zoals het hoort). 

Reputatie 7
Badge +28

Goedeavond vergeet het maar. Er wordt al 2 jaar om geroepen glas zenders op 1.dat hoop ikzelf natuurlijk ook. 🤔

 

Maar we blijven hoop houden en deze topic zet ik minimaal 1 keer per maand bovenaan om het warm te houden.


​​​​​@joop2011 : Dat 1 keer per maand is inmiddels dagelijks. 😏

Reputatie 7

@joop2011 : Dat 1 keer per maand is inmiddels dagelijks. 😏

Dat is prima, hoe vaker kpn deze, mijns inziens grootste, tekortkoming in haar dienstverlening onder ogen krijgt hoe beter.

@wjb ik ben in die twee jaar blijkbaar vergeten hoe dat reserveren werkt voor die kanalen aan de andere kant heb ik 'opnemen' nooit afgenomen. Je uitleg is verder helder.

 

De SD kanalen zijn er natuurlijk nog voor de groep klanten met een lage DSL verbinding en daar moeten de glasvezel klanten voor boeten. Zo zie ik het tenminste.

@joop2011 : Dat 1 keer per maand is inmiddels dagelijks. 😏

Dat is prima, hoe vaker kpn deze, mijns inziens grootste, tekortkoming in haar dienstverlening onder ogen krijgt hoe beter.

Heb je een top 100, je hebt namelijk nogal wat speerpunten waar je steeds op hamert.😜😜😜😜

Maar is dit simpele dingetje nog niet voor elkaar.👻👻

Reputatie 7
Badge +20

24 augustus 2022

Belofte meer dan 3 jaar oud.

Het heeft super veel voordelen, ook voor KPN zelf.

Dus maar weer even boven zetten. 😉

Reputatie 6
Badge +8

Wat het onderwerp betreft HD+ zou een betere aanduiding zijn genoeg klanten met een koperlijn die ook deze kanalen zouden kunnen ontvangen gebaseerd op de snelheid.

Ze zouden beter de huidige “HD” kanalen met hun 7,2mbps HD- kunnen noemen. 

Verder is het wel knap hoe de KPN medewerkers bewust deze discussie blijven negeren.

Reputatie 7
Badge +7

---

Verder is het wel knap hoe de KPN medewerkers bewust deze discussie blijven negeren.

@TFHFony  Eens. En als er een technisch-logische verklaring is voor het feit dat er nu geen glas vanaf 1 is/komt, dan zou dat gewoon hier gepost kunnen worden door een moderator. Als er een verklaring is, deel dat dan gewoon. Ik denk dat iedereen er dan wel eens begrip voor zou kunnen hebben.

Reputatie 7

En als er een technisch-logische verklaring is voor het feit dat er nu geen glas vanaf 1 is/komt, dan zou dat gewoon hier gepost kunnen worden door een moderator. Als er een verklaring is, deel dat dan gewoon. Ik denk dat iedereen er dan wel eens begrip voor zou kunnen hebben.

Ik zal daar ook dan geen begrip voor hebben. Als je in meer dan drie jaar nog altijd niet in staat bent om deze technische "uitdaging" te tackelen dan heb je wat mij betreft echt een probleem.

Het is mij niet te doen om het gelijk trekken van de kanaalnummers maar puur om het terug kunnen kijken en in kunnen plannen van opnames van HD-"Glas" zenders.

Het is ronduit belachelijk dat de glasvezelabonnee na al die jaren nog steeds geen HD-"Glas" opnames kunnen terugkijken in de iTV app, smart-TV app en via de web-site. Blijkbaar snapt kpn nog steeds niet dat dit voor glasvezelabonnees een hard gelach is immers velen zullen, net als ik, tot wel zo'n 95% van de opnames niet terug kunnen kijken via de apps en site.

En dat terwijl die apps keurig zien dat er een opname gemaakt is of ingepland staat voor HD-"Glas" zenders.

 

Daarnaast is het naar 1 verplaatsen van de HD-"Glas” zenders natuurlijk ook wel gewenst al is het alleen maar om het feit dat het kanaal boven kanaal 661 nu niet een kanaal is waarvan je de titels van de uitzendingen in beeld wilt zien als je in de gids kijkt en helemaal niet met kleine kinderen erbij.  😣

Reputatie 7
Badge +20

@wjb 

De reden dat ik ook het kanaalnummer belangrijk vind is, dat veel mensen met glasvezel nu op 1 etc. kijken met een lagere stream.

Die mensen zien dan meteen een mooier een stabieler beeld.

En dat is voor KPN gratis positieve mond op mond reclame.

Dus dat is iets wat KPN toch een keer moet inzien.

 

En verder vind ik dat alle HD kanalen in de originele stream op het net gezet moet worden

Dat is pas een echte verbetering.

 

Dus KPN, laat iets horen en regel dit z.s.m. 

 

Over 2 weken zet ik hem weer boven, ik hoop echt dat dit snel niet meer nodig is. 😉😉😊

Reputatie 7
Badge +20

@Erik_

 

Wij horen het graag en graag met positief nieuws. 😉

Reputatie 7
Badge +20

Het is stil bij KPN.

Ben bang dat het ook nog lang stil blijft bij KPN.

Erg jammer KPN.😣😥😣😥

Reputatie 7

Toch zijn er ontwikkelingen die HD-"Glas" op 1 zouden kunnen bespoedigen of er in ieder geval voor zouden kunnen zorgen dat opnames van HD-"Glas" zenders via de apps (iTV, smart-TV) en site teruggekeken kunnen worden.

Ik ga ervanuit dat KPN er zelf ook van overtuigd is dat hier iets zal moeten gebeuren nu er meer glasvezelabonnees zijn dan VDSL abonnees en de verhouding ook steeds verder naar glasvezel zal doorslaan.

Reputatie 7
Badge +7

@wjb Welke ontwikkelingen? 

Reputatie 7

@wjb Welke ontwikkelingen? 

Ontwikkelingen waar we hopelijk snel resultaat van zullen zien.