Vraag

Wanneer eindelijk HD glas vanaf 1 en wanneer alle HD kanalen in de originele stream.



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

285 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Dus wordt het echt hoog tijd dat KPN er iets aan gaan doen.

Maar of ze echt mee bezig zijn betwijfel ik.

En vragen, zie boven, mag niet.😣

Dus dan maar zo nu en dan deze topic boven zetten en maar blijven hopen. pff pff 😣😌😌.

Joop2011 uit de reactie van wjb kan je tussen de regels door lezen dat er iets gaande is wat nu nog onder een NDA regeling valt. Wat dat is zullen we vanzelf lezen.

 

Het is niet voor niks een cryptisch reactie.

Reputatie 7
Badge +20

Joop2011 uit de reactie van wjb kan je tussen de regels door lezen dat er iets gaande is wat nu nog onder een NDA regeling valt. Wat dat is zullen we vanzelf lezen.

 

Het is niet voor niks een cryptisch reactie.

 

Dank voor je reactie.😉

 

Een geheimhoudingsovereenkomst of non-disclosure agreement (NDA) biedt twee partijen de mogelijkheid om vertrouwelijke informatie uit te wisselen. In de NDA wordt afgesproken welke informatie geheim is, voor welk doel deze wordt verstrekt en wat de ontvangende partij wel en niet mag doen

Reputatie 7
Badge +20

Wat is het beste?

 

Deze topic:

Nooit meer bovenaan zetten.

Om het jaar bovenaan zetten.

Om het half jaar bovenaan zetten.

Om de 3 maanden bovenaan zetten.

Elke maand bovenaan zetten.

Om de 2 weken bovenaan zetten.

Om de week bovenaan zetten.

Elke dag bovenaan zetten.

 

En ik hoop dat KPN snel alle HD kanalen in de originele stream gaat aanbieden (zo komt het ook bij KPN binnen, dus hoeven ze niets extra te doen).

En uiteraard de originele stream (momenteel HD glas genoemd) vanaf 1.

Meer dan 4 jaar geleden toegezegd. 

Elke dag boven aanzetten maar zonder de moderatoren te taggen.

Of het echt heel veel nut heeft is vraag twee.

 

@joop2011 of stap over naar Trined als deze bij u leveren die hebben of hadden zover mij bekend wel een hogere bitrate en combineren dvb-C via glasvezel en IPTV win/win.

Reputatie 7
Badge +20

Elke dag boven aanzetten maar zonder de moderatoren te taggen.

Of het echt heel veel nut heeft is vraag twee.

 

@joop2011 of stap over naar Trined als deze bij u leveren die hebben of hadden zover mij bekend wel een hogere bitrate en combineren dvb-C via glasvezel en IPTV win/win.

 

Nee, verder ben ik dik tevreden over KPN.

Als ze dit oplossen, zoals ze meer dan 4 jaar geleden belooft hebben, dan ben ik 100% tevreden.

En anno 2022 mag het geen probleem zijn.

En dan ook meteen alle HD kanalen in de originele stream.😉

Het hele HD vanaf 1 heeft als ik mij het goed herinner al 3 jaar nodig gehad voor dit daadwerkelijk rond was. De grote grap is dat de Telfort glasvezelklanten met een Amino dit allang hadden. De Telfort glasvezel klanten van 2016 en daarna die met de Arris of HMD werden opgezadeld moesten 701 gebruiken voor HD.

 

We zullen wel zien hoe het gaat, maar kijkt u nog zoveel gewone TV naast de streamdiensten waar u gebruik van maakt?

 

Ik zie ook wel verschil tussen de HD en HD glas kanalen maar die 10 kanalen hebben mij niet zoveel te bieden dat ik bewust die hogere kanalen gebruik. 

 

Wat mij betreft is het meer een principe kwestie we waren beter gewend dat is ons de 'oud glasvezelklanten' ontnomen. 

Dus inderdaad elk kanaal een  betere bitrate niet enkel de eerste 10.

 

Reputatie 7

Ik zie ook wel verschil tussen de HD en HD glas kanalen maar die 10 kanalen hebben mij niet zoveel te bieden dat ik bewust die hogere kanalen gebruik. 

Voor mij is het issue niet het kanaalnummer maar het feit dat opnames van HD-"Glas" zenders niet teruggekeken kunnen worden in de (smart-)TV apps en via de site. Daardoor kunnen wij meer dan 95% van onze opnames niet op tablet of laptop terugkijken.

Reputatie 7
Badge +20

We zullen wel zien hoe het gaat, maar kijkt u nog zoveel gewone TV naast de streamdiensten waar u gebruik van maakt?

 

Ik zie ook wel verschil tussen de HD en HD glas kanalen maar die 10 kanalen hebben mij niet zoveel te bieden dat ik bewust die hogere kanalen gebruik. 

 

Wat mij betreft is het meer een principe kwestie we waren beter gewend dat is ons de 'oud glasvezelklanten' ontnomen. 

Dus inderdaad elk kanaal een  betere bitrate niet enkel de eerste 10.

 

 

@Galdor68

Ja, wij kijken ook nog veel lineaire tv.

En nemen ook veel op, vooral series (waarvan veel crime).

 

Voor mij (en velen andere) is de issue zowel het kanaalnummer vanaf 1 en je opname op ITV app kunnen zien.😉

 

En inderdaad, daarnaast kijken wij ook nog aardig veel Disney+ en Netflix en ViaPlay vooral voor de F1

 

Ik ben al een paar jaar met pensioen, dus aardig wat tijd.

Ik werk nog wel 1 a 2 dagen (soms iets meer) per week, omdat ik het leuk vind. 😉

En heerlijk, helemaal zonder stress. 😊

 

Hopelijk lost KPN snel de belofte in en dan ook meteen alle HD kanalen in de originele stream.

Daar worden we blij van, maar helaas wachten we al meer dan 3 jaar.😴😣

En bovendien mag je ook niets vragen aan KPN.😴😣😥

Ik zie ook wel verschil tussen de HD en HD glas kanalen maar die 10 kanalen hebben mij niet zoveel te bieden dat ik bewust die hogere kanalen gebruik. 

Voor mij is het issue niet het kanaalnummer maar het feit dat opnames van HD-"Glas" zenders niet teruggekeken kunnen worden in de (smart-)TV apps en via de site. Daardoor kunnen wij meer dan 95% van onze opnames niet op tablet of laptop terugkijken.

Dat weet ik en dat is inderdaad zeer vervelend maar niet onoverkomelijk. Je bent dan verplicht je opnames via de andere kanalen vast te leggen. Dus terugkijken kan wel maar 'nog' niet zoals voor jouw en klanten in dezelfde situatie wenselijk is.

En bovendien mag je ook niets vragen aan KPN.😴😣😥

 

We mogen alles vragen zolang we maar niet onnodig taggen. 

Omdat dit technisch anders in elkaar zit dan bij de destijdse HD naar 1 situatie.

 

de SD en HD zijn 2 apparte streams.. waarbij GlasHD extra kanalen zijn, het is technisch lastig in te regelen om voor de klanten op glasvezel een ander zenderaanbod te leveren dan de mensen op koper.

 

Ik kwam zojuist deze uitspraak tegen die verbaasd mij een beetje  hoezo is HD glas geen aparte 3e stream? Elk kanaal nummer heeft toch een eigen stream? Zover mijn kennis rijkt kan een kanaal met een hogere bitrate toch niet dezelfde stream zijn? Van dvb-C en T2 weet ik dat er meerdere kanalen in een mux zitten, ik ging er vanuit dat dit met IP TV toch anders in elkaar zit.

 

Bron

Reputatie 7

Dat weet ik en dat is inderdaad zeer vervelend maar niet onoverkomelijk. Je bent dan verplicht je opnames via de andere kanalen vast te leggen. Dus terugkijken kan wel maar 'nog' niet zoals voor jouw en klanten in dezelfde situatie wenselijk is.

Maar dan kan ik die opnames weer niet op de TV ontvangers terugkijken want daar zijn kanaal 1 t/m 10 uiteraard verborgen. Daarbij ga ik natuurlijk geen concessie doen aan de beeldkwaliteit van een opname en is het niet mogelijk om dezelfde uitzending op bijvoorbeeld kanaal 664 ook op kanaal 4 op te nemen.

Dat weet ik en dat is inderdaad zeer vervelend maar niet onoverkomelijk. Je bent dan verplicht je opnames via de andere kanalen vast te leggen. Dus terugkijken kan wel maar 'nog' niet zoals voor jouw en klanten in dezelfde situatie wenselijk is.

Maar dan kan ik die opnames weer niet op de TV ontvangers terugkijken want daar zijn kanaal 1 t/m 10 uiteraard verborgen. Daarbij ga ik natuurlijk geen concessie doen aan de beeldkwaliteit van een opname en is het niet mogelijk om dezelfde uitzending op bijvoorbeeld kanaal 664 ook op kanaal 4 op te nemen.

Dat is je goed recht en begrijpelijk. De app laat naar ik weet niet dezelfde bitrate zien als de 660 serie dus die concessie zal je wel voor lief moeten nemen. 

Reputatie 7

de SD en HD zijn 2 apparte streams.. waarbij GlasHD extra kanalen zijn, het is technisch lastig in te regelen om voor de klanten op glasvezel een ander zenderaanbod te leveren dan de mensen op koper.

Dat is onzin, het is gewoon in het glasprofiel opgenomen dat de HD-"Glas" zenders (streams) beschikbaar gesteld moeten worden. Weet je dat mensen die overgezet worden van VDSL naar glas vaak voor de technische overzetting alvast het glasprofiel op hun aansluiting krijgen en dan op hun nog actieve VDSL aansluiting gewoon naar de HD-"Glas" zenders kunnen kijken.

Reputatie 7

De app laat naar ik weet niet dezelfde bitrate zien als de 660 serie dus die concessie zal je wel voor lief moeten nemen. 

Dat is prima, op een tablet ga je echt het verschil niet zien tussen HD en HD-"Glas".

Op mijn televisie daarentegen ga ik echt geen HD stream kijken als daar ook een HD-"Glas" variant van beschikbaar is.

En nogmaals, de (smart-)TV apps en de site zijn notabene op de hoogte van het feit dat er een opname van de HD-"Glas" variant opgenomen wordt. Het enige dat ik vraag is om die opnames dan ook beschikbaar te stellen in de hoogst mogelijke kwaliteit binnen apps en site (HD dus).

de SD en HD zijn 2 apparte streams.. waarbij GlasHD extra kanalen zijn, het is technisch lastig in te regelen om voor de klanten op glasvezel een ander zenderaanbod te leveren dan de mensen op koper.

Dat is onzin, het is gewoon in het glasprofiel opgenomen dat de HD-"Glas" zenders (streams) beschikbaar gesteld moeten worden. Weet je dat mensen die overgezet worden van VDSL naar glas vaak voor de technische overzetting alvast het glasprofiel op hun aansluiting krijgen en dan op hun nog actieve VDSL aansluiting gewoon naar de HD-"Glas" zenders kunnen kijken.

Nee dat wist ik niet, en als de snelheid het toelaat kan dat uiteraard prima.

Waar het mij omgaat is de opmerking dat glasHD+ geen aparte stream zou zijn. Zover ik weet heeft met IPTV elke kanaalnummer zijn eigen stream, daarom heeft KPN toch twee Love Nature kanalen HD en UHD. 

Op mijn televisie daarentegen ga ik echt geen HD stream kijken als daar ook een HD-"Glas" variant van beschikbaar is.

 

Je hebt vermoedelijk geen bescheiden 32 inch TV maar minimaal 65 inch, dan weet je wat je mag verwachten van de app. Voor het merendeel van het aanbod vooral het Talpa pulp maakt het voor mij persoonlijk weinig verschil ik kies gewoon 1, 2 of 3.

 

Dat geschreven hebbend zie ik wel graag alle kanalen beter worden het is voor ons al een vooruitgang dat Crime en Investigation in HD is nu nog iets beter dat dit kanaal in het basispakket zit is voor ons een doorslaggevende plus geweest. Wij waren van Telfort beter gewend zoals ik al een paar keer heb aangegeven. 

Reputatie 7

Waar het mij omgaat is de opmerking dat glasHD+ geen aparte stream zou zijn. Zover ik weet heeft met IPTV elke kanaalnummer zijn eigen stream, daarom heeft KPN toch twee Love Nature kanalen HD en UHD. 

Elk kanaal nummer is inderdaad een aparte stream. Laten we de zender NPO 1 als voorbeeld nemen. Op kanaalnummer 1 zit de SD stream, op kanaal 701 zit de HD stream (jazeker nog steeds) en op kanaal 661 zit de HD-"Glas" stream.

Als je voor kanaal 1 kiest en de TV ontvanger staat op HD dan schakelt de TV ontvanger automatisch naar kanaal 701. Het enige wat hoeft te gebeuren en dat is echt niet zo spannend, is dat in die situatie automatisch naar kanaal 661 geschakeld moet worden in het geval er een glasprofiel actief is.

Reputatie 7
Badge +12

de SD en HD zijn 2 apparte streams.. waarbij GlasHD extra kanalen zijn, het is technisch lastig in te regelen om voor de klanten op glasvezel een ander zenderaanbod te leveren dan de mensen op koper.

Dat is onzin, het is gewoon in het glasprofiel opgenomen dat de HD-"Glas" zenders (streams) beschikbaar gesteld moeten worden. Weet je dat mensen die overgezet worden van VDSL naar glas vaak voor de technische overzetting alvast het glasprofiel op hun aansluiting krijgen en dan op hun nog actieve VDSL aansluiting gewoon naar de HD-"Glas" zenders kunnen kijken.

Dit wist ik niet! Ga ik eens uitproberen, kom genoeg bij glas omzettingen.

Reputatie 7
Badge +20

Dit bericht van die stream was van een KPN monteur, als ik het mij goed kan herinneren.

Maar is natuurlijk puur onzin.

SD, HD, HD glas zijn gewoon 3 compleet verschillende streams.

En anno 2022 mag het technisch en software matig geen enkel probleem zijn.

 

En KPN zet gewoon voor iedereen met voldoende bandbreedte de stream in de originele stream zoals KPN die ook binnenkrijgt. 

KPN wil graag de concurrent van Ziggo zijn, maar dan zal dit toch eerst geregeld moeten worden.

 

En dat taggen deed ik uiteraard bewust om KPN wakker te maken.

En de vraag daarop (aan de moderater die niet meer getagd wilde worden) die ik stelde, zijn ze (helaas) nooit meer op teruggekomen.😣😣😣

 

Reputatie 7

En KPN zet gewoon voor iedereen met voldoende bandbreedte de stream in de originele stream zoals KPN die ook binnenkrijgt. 

Hier moet je voorzichtig mee zijn. Het gaat niet om de beschikbare bandbreedte van de abonnee maar om de netwerkcapaciteit (bandbreedte en routeringscapaciteit) van de centrale infrastructuur. Dat is de plek waar bottleneck kunnen gaan ontstaan als meer zenders in HD-"Glas" kwaliteit aangeboden worden en er uitgesteld gekeken wordt waardoor er unicasts benodigd zijn.

Dan hadden de overgenomen glasvezel providers op het toen nog Reggefiber net en Glashart Media als leverancier dit blijkbaar ook beter voor elkaar. Nu kan ik mij niet meer herinneren of we via de Amino konden terugkijken en pauzeren wel via de App, wat voor de belasting in mijn ogen verder niet veel verschil zal maken.

Reputatie 7
Badge +20

En KPN zet gewoon voor iedereen met voldoende bandbreedte de stream in de originele stream zoals KPN die ook binnenkrijgt. 

Hier moet je voorzichtig mee zijn. Het gaat niet om de beschikbare bandbreedte van de abonnee maar om de netwerkcapaciteit (bandbreedte en routeringscapaciteit) van de centrale infrastructuur. Dat is de plek waar bottleneck kunnen gaan ontstaan als meer zenders in HD-"Glas" kwaliteit aangeboden worden en er uitgesteld gekeken wordt waardoor er unicasts benodigd zijn.

 

Maar ze krijgen wel 4K en die stream is toch groter? 😉

 

Maar eerst HD glas vanaf 1 en meteen alle HD kanalen in originele stream voor iedereen met glasvezel.😊

Reputatie 7

Maar ze krijgen wel 4K en die stream is toch groter? 😉

Klopt, maar nogmaals, het gaat niet om de bandbreedte van de aansluiting maar om het ontstaan van bottlenecks in de centrale infrastructuur. Bij 4K is de kans daarop veel kleiner want a) er zijn veel minder mensen die naar 4K zenders kijken en b) er wordt nauwelijks uitgesteld gekeken omdat er weinig interessants te zien is op die zenders wat je zou willen opnemen of terug zou willen kijken. Er zullen dus veel minder unicasts voor uitgesteld kijken zijn en daarmee is de belasting op de centrale infrastructuur veel lager dan voor de HD(-"Glas") zenders.

Reputatie 7
Badge +7

Totaal TV (Jarco Kriek) leest hier mee: klik hier