Vraag

Wanneer eindelijk HD glas vanaf 1 en wanneer alle HD kanalen in de originele stream.



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

285 reacties

Reputatie 7
Badge +7

@wjb Welke ontwikkelingen? 

Ontwikkelingen waar we hopelijk snel resultaat van zullen zien.

Sjonge, heb je al eens overwogen om de politiek in te gaan @wjb ? 😀

Reputatie 7
Badge +7

@wjb Welke ontwikkelingen? 

Ontwikkelingen waar we hopelijk snel resultaat van zullen zien.

Sjonge, heb je al eens overwogen om de politiek in te gaan @wjb ? 😀

De politiek in gaan betekent 'polderen en nog eens polderen'. Dit levert alléén maar onwerkbare compromissen op. Voorbeelden te over …… 😒

Reputatie 7
Badge +20

Dus KPN z.s.m. HD glas vanaf 1 en meteen alle andere HD kanalen ook in de originele stream.😉😊😊

 

 @Erik_ 

 @Paul_ 

@Bart_Z

 

@KPN😉

Reputatie 7
Badge +20

Dus KPN z.s.m. HD glas vanaf 1 en meteen alle andere HD kanalen ook in de originele stream.😉😊😊

 

 @Erik_ 

 @Paul_ 

@Bart_Z

 

@KPN😉

 

Nog geen reactie, ook niet verwacht natuurlijk.😣😥😌😣😣

Reputatie 7
Badge +28

@joop2011 

Om dit topic luchtig te houden hierbij wat muzikale ondersteuning…..😉

 

Reputatie 7
Badge +20

Het blijft, helaas, erg stil bij KPN.

Ik vraag me af of ze door hebben hoe belangrijk dit is.

En dat het zelfs positief voor KPN zelf is.

Maar helaas, we moeten dit onderwerp weer boven zetten om het onder de aandacht te houden (helaas).

 

Dus KPN, laat alstublieft iets horen en dan graag positief.

Met dank van vele KPN klanten (waarvan steeds meer met glasvezel).😉

 

 @Erik_ 

 @Paul_ 

@Bart_Z

 

@KPN😉

 

 

Reputatie 7
Badge +9

ikzelf zou het graag willen glasvezel op 1 maar zou lang Er nog via koper tefoon lijn gaat zal ik zo als ik het ziet nu niet gebeuren. Misschien in de toekomst helaas. 🤔

Reputatie 7

ikzelf zou het graag willen glasvezel op 1 maar zou lang Er nog via koper tefoon lijn gaat zal ik zo als ik het ziet nu niet gebeuren.

Waarom niet, er is hier toch geen enkele technische belemmering voor?

De TV ontvanger weet echt wel of hij een glas profiel heeft (met de kanalen 661 t/m 670) of een VDSL profiel heeft (zonder de kanalen 661 t/m 670) en kan op basis daarvan prima het juiste kanaal kiezen als je voor kanaal 1 kiest.

Weet je dat een TV ontvanger ingesteld op HD via VDSL voor kanaal 701 kiest terwijl deze voor kanaal 1 kiest als deze op SD ingesteld is. Daar gebeurt dus feitelijk hetzelfde.

Reputatie 7
Badge +20

ikzelf zou het graag willen glasvezel op 1 maar zou lang Er nog via koper tefoon lijn gaat zal ik zo als ik het ziet nu niet gebeuren. Misschien in de toekomst helaas. 🤔

 

Anno 2022 mag dit geen enkel probleem zijn.

En koper neemt langzaam af. 😉

Maar technisch zijn er geen belemmeringen. 

Badge

Ik volg dit ook even als nieuwe klant. 

Reputatie 7
Badge +20

Nu hopen dat KPN eindelijk een keer (liefst positief) gaat reageren. 

 

Anno 2022 mag er zo wie zo geen probleem zijn.

En behalve voor de KPN glasvezel klant, heeft het ook vele voordelen voor KPN.

 

@Erik_

 @Paul_ 

@Bart_Z

 

@KPN😉

Reputatie 7
Badge +25

Hi Joop en anderen. Als wij iets positiefs óf negatiefs te melden hebben over dit onderwerp, dan doen we dat natuurlijk direct. In de tussentijd kunnen we niets zeggen… Daarom reageren we hier niet.

Het constant taggen van ons heeft geen zin aangezien we niets te melden hebben.

Reputatie 7
Badge +20

Hi Joop en anderen. Als wij iets positiefs óf negatiefs te melden hebben over dit onderwerp, dan doen we dat natuurlijk direct. In de tussentijd kunnen we niets zeggen… Daarom reageren we hier niet.

Het constant taggen van ons heeft geen zin aangezien we niets te melden hebben.

 

Toch wel, want het moet onder de aandacht blijven.

Het moet echt een keer goed intern aan geslingerd worden bij KPN.

En het heeft zelfs voor KPN voordelen.

 

Wij als klant kunnen helaas niets intern aangeven.

Ik ga ervan uit dat jij @Paul_ dat wel kan.

Alvast onze hartelijke dank.😉

 

En @Paul_ belofte maakt schuld. 😉😊

Reputatie 7
Badge +30

De wens voor HD Glas op 1 is luid en duidelijk bekend intern. Ons elke week/dag hierin taggen verandert daar niets aan. En zorgt ook niet voor sneller meer informatie. Of überhaupt meer informatie. 

Hou er dus alsjeblieft mee op. Voel je vrij om het zoveel je wilt over HD Glas te hebben, maar laat het taggen achterwege. We willen ons liever niet gedwongen voelen de huisregels van stal te halen hiervoor. 

Reputatie 7
Badge +20

De wens voor HD Glas op 1 is luid en duidelijk bekend intern. Ons elke week/dag hierin taggen verandert daar niets aan. En zorgt ook niet voor sneller meer informatie. Of überhaupt meer informatie. 

Hou er dus alsjeblieft mee op. Voel je vrij om het zoveel je wilt over HD Glas te hebben, maar laat het taggen achterwege. We willen ons liever niet gedwongen voelen de huisregels van stal te halen hiervoor. 

 

Beste @Erik_ 

En daar was ik juist bang voor, dat het in de vergeethoek was gekomen.

Dat was ook de reden om dit topic steeds weer te herhalen.

 

Als het echt nog intern loopt en het ook echt straks gaat komen, dan wacht ik het af.

 

@Erik_ 

Kan je wel een tipje van de sluier lichten, wanneer het wordt opgepakt?

Het is vele jaren (ik denk 4 of 5 jaar) geleden toegezegd.

Daarna werd het helaas heel erg stil.

 

En zoals ik al zei, belofte maakt schuld. 

 

En wat ik ook belangrijk vind, is dat alle HD kanalen in de originele stream komen.

Dus niet alleen de eerste 10.

anno 2022 mag dat geen probleem zijn en zo komen ze ook bij KPN binnen.

En daarna is KPN pas een echte concurrent voor Ziggo (qua tv nu nog niet en dat hoor ik vaak als ik ergens ben).

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Joop2011,

Draaf jij nu niet een beetje door? 
 

Eerst vraagt Paul om te stoppen met taggen en daarna Erik. In beide gevallen reageer jij onmiddellijk met een nieuwe tag. Dit werkt echt averechts. 
 

Ik heb zelf ook al jarenlang een reeks wensen (voor Digitenne) Af-en toe (zeker niet iedere maand) benoem ik die in een topic, maar ik ga niet de moderators irriteren door een reeks tags. 
 

Reputatie 7

Ik heb zelf ook al jarenlang een reeks wensen (voor Digitenne) Af-en toe (zeker niet iedere maand) benoem ik die in een topic, maar ik ga niet de moderators irriteren door een reeks tags. 

Ook ik strijd al meerdere jaren om de HD-"Glas"-op-1 functionaliteit gerealiseerd te krijgen. Niet zozeer om de kanaalnummers maar om het allergrootste hiaat uit het TV platform te slechten en dat is dat opnames van HD-"Glas" zenders niet teruggekeken kunnen worden via de smart-TV app, iTV app en site. Hierdoor zijn wij glasvezelabonnees al jaren verstoten van het overgrote meerendeel van onze opnames in het geval dat we die buitenshuis terug willen kijken.

Ik plaats het bij iedere jaarwisseling opnieuw in het lijstje goede voornemens voor KPN in de hoop dat deze vurige wens eindelijk eens verwezenlijkt gaat worden.

Vanaf 2021 staat dit goede voornemen zelfs op de eerste plaats immers nummer 1 van de goede voornemens 2020 werd op 25 maart 2020 werkelijkheid.

 

Ik hoop toch zo dat bij de goede voornemens voor 2023 een andere wens op 1 zal staan.

Reputatie 7
Badge +20

Joop2011,

Draaf jij nu niet een beetje door? 
 

Eerst vraagt Paul om te stoppen met taggen en daarna Erik. In beide gevallen reageer jij onmiddellijk met een nieuwe tag. Dit werkt echt averechts. 
 

Ik heb zelf ook al jarenlang een reeks wensen (voor Digitenne) Af-en toe (zeker niet iedere maand) benoem ik die in een topic, maar ik ga niet de moderators irriteren door een reeks tags. 
 

 

Ik mag toch wel wat vragen?

Het topic niet meer bovenaan zetten, daar heb ik geen problemen mee.

Maar ik wil weten of het wel echt actueel is bij KPN.

 

Daarna ga ik 1 keer per jaar deze topic, indien nodig, weer bovenaan zetten.

Ik hoop dat je hier toch begrip voor heb.

Reputatie 7
Badge +12

Joop2011,

Draaf jij nu niet een beetje door? 
 

Eerst vraagt Paul om te stoppen met taggen en daarna Erik. In beide gevallen reageer jij onmiddellijk met een nieuwe tag. Dit werkt echt averechts. 
 

Ik heb zelf ook al jarenlang een reeks wensen (voor Digitenne) Af-en toe (zeker niet iedere maand) benoem ik die in een topic, maar ik ga niet de moderators irriteren door een reeks tags. 
 

 

Ik mag toch wel wat vragen?

Het topic niet meer bovenaan zetten, daar heb ik geen problemen mee.

Maar ik wil weten of het wel echt actueel is bij KPN.

 

Daarna ga ik 1 keer per jaar deze topic, indien nodig, weer bovenaan zetten.

Ik hoop dat je hier toch begrip voor heb.

Ook wij als monteurs weten dat hier veel wensen naar zijn en dat er intern ook echt over nagedacht wordt. Helaas gaat software development nooit over 1 dag en waar ik zou zeggen dat het heel simpel te realiseren zou moeten zijn kan in de techniek soms wel een van de grootste technische uitdagingen zijn.

Reputatie 7
Badge +28

Joop2011,

maar ik ga niet de moderators irriteren door een reeks tags. 

 

 

 

Daarna ga ik 1 keer per jaar deze topic, indien nodig, weer bovenaan zetten.

Ik hoop dat je hier toch begrip voor heb.

Tuurlijk Joop,


Dat moet je zeker doen en wat mij betreft mag dat ook wel bv iedere paar maanden. 

Maar Paul en Erik hebben jou gevraagd om niet meer de moderators te taggen. En voor de duidelijkheid: daarmee bedoelen ze het gebruik van @ (maar dat weet je natuurlijk wel…) 

Reputatie 7

Daarna ga ik 1 keer per jaar deze topic, indien nodig, weer bovenaan zetten.

Één keer per jaar is veel te weinig, dat mag (moet) wat mij betreft veel vaker want dit issue zou één van de speerpunten van het team verantwoordelijk voor het TV platform moeten zijn.

Ik heb ook meerdere keren aangegeven dat ik graag met de productowner(s) voor (delen van) het TV platform van gedachten zou willen wisselen.

Ik heb echt niet het gevoel dat men bij KPN begrijpt wat voor een enorme tekortkoming het ontbreken van HD-"Glas"-op-1 met zich meebrengt.

Open voor de grap eens de gids en blader naar de eerste zender boven kanaal 661.

Wil jij de daar getoonde titels van de uitzendingen telkens in jouw gids zien en al helemaal als je jonge kinderen hebt of je schoonmoeder op bezoek is.

Als glasvezelabonnee ben je dus zo goed als verplicht die zenders te verbergen of een eigen zenderlijst te maken waar je die zenders niet in opneemt.

Reputatie 7

Helaas gaat software development nooit over 1 dag 

We praten niet over één dag maar over vier jaar ... wow ... VIER JAAR!!! 😡

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Daarna ga ik 1 keer per jaar deze topic, indien nodig, weer bovenaan zetten.

Één keer per jaar is veel te weinig, dat mag (moet) wat mij betreft veel vaker want dit issue zou één van de speerpunten van het team verantwoordelijk voor het TV platform moeten zijn.

Ik heb ook meerdere keren aangegeven dat ik graag met de productowner(s) voor (delen van) het TV platform van gedachten zou willen wisselen.

Ik heb echt niet het gevoel dat mijn bij KPN begrijpt wat voor een enorme tekortkoming het ontbreken van HD-"Glas"-op-1 met zich meebrengt.

Open voor de grap eens de gids en blader naar de eerste zender boven kanaal 661.

Wil jij de daar getoonde titels van de uitzendingen telkens in jouw gids zien en al helemaal als je jonge kinderen hebt of je schoonmoeder op bezoek is.

Als glasvezelabonnee ben je dus zo goed als verplicht die zenders te verbergen of een eigen zenderlijst te maken waar je die zenders niet in opneemt.

 

@wjb

Helemaal met je eens.

Wij hebben geen kinderen, maar toch hebben wij deze ** kanalen verborgen. 😉

 

Laatst op vakantie konden wij, helaas, ook geen opnames kijken.

En alles dubbel opnemen is geen optie, dan is 200 uur ineens heel erg weinig.

Nu zitten we meestal op 20% vrij.

 

En @wjb inderdaad meer dan 4 jaar nu.

En Anno 2022 mag het geen enkel probleem zijn.

Misschien voor de huidige KPN tv decoders die ik nu heb, maar in dat geval zorg ik er wel voor dat ik de 5202 of nieuwe krijgt. (als het dan wel kan😉😊)

Wij kijken standaard naar 1, 2 of 3 ik weet dat die hogere kanalen er zijn daar denken we niet eens aan. Ik zie inderdaad liever dat alles de betere bitrate krijgt wat ik van Concepts en Telfort via de Amino gewend was. KPN had iets goeds en heeft dat de nek om gedraaid, dat DVB-C en analoog via de tweede vezel verdween is tot daar aan toe, maar simpelweg mindere kwaliteit geleverd krijgen is gewoonweg jammer zeker omdat we daarna alleen maar prijsverhogingen kregen.

 

KPN had de mogelijkheid in 2016 of daarvoor al, gewoon het platform van de overgenomen providers gebruiken met name Glashart Media dat is zover ik weet wel gebeurd echter niet de kwaliteit die zij op alle kanalen aanboden, die 10 glasHD kanalen is een lachertje.

 

 

Reputatie 7

En alles dubbel opnemen is geen optie, dan is 200 uur ineens heel erg weinig.

Sterker nog, het kan naar mijn weten zelfs niet. Je moet dan eerst de al geplande opname annuleren.

Zo staat er bij ons een serieopname gepland voor LEGO masters (Kanaal 664 HD-"Glas").

De iTV app ziet dat er een serieopname voor de HD-"Glas" variant gepland staat.

Grrrr, de iTV app weet dus dat de HD-"Glas" variant van de zender opgenomen wordt maar om deze dan ook beschikbaar te stellen om terug te kijken ... vergeet het maar.

 

Je kunt dan wel kiezen voor opnemen maar daar krijg je dus de optie om de serieopname te annuleren.

Volgens mij is het ook zo dat als je een losse opname plant daarmee de serieopname sowieso geannuleerd wordt.