Welke zenderwijzigingen voor 2024 zou je graag zien?

  • 14 September 2023
  • 135 reacties
  • 4129 keer bekeken

Reputatie 2

Welke tv- en radiozenders zullen er volgens jullie bij moeten komen of verwijderd moeten worden om KPN nog beter te kunnen maken in het nieuwe jaar?


135 reacties

Reputatie 1

@DirkieSchollie

Ons in HD zal geen beeldverschil maken.

Het zijn oude programma's die allemaal nog in de tijd van SD zijn gemaakt.

Heb hier ONS in HD Via Ziggo en SD via KPN maar om nou te zeggen dat het geen beeldverschil maakt… HD is beduidend scherper, ondanks de oude content...

Jep. De bitrate is SD bij kpn is ook vrij laag voor die zender. Ca. 2,5 Mb/s. Goed SD is zeker 3,5 Mb/s (zoals 191, 192 en 193).

Dat het wel verschil kan uitmaken bij SD materiaal bewijst 192tv. Dat kanaal is HD. Alleen bij jaren 60 materiaal is het nog onscherp. Maar ja, toen was de techniek nog niet optimaal.

Reputatie 6
Badge +9

Bij NLZIET zijn vandaag (28 maart) BBC 3 en BBC 4 met de bijbehorende  CBeebies en CBBC toegevoegd. Komop KPN, laat je niet kisten!👍

Badge

Ik zou graag radiozender Joe toegevoegd willen hebben aan het standaard pakket radiozenders.

Reputatie 6
Badge +6

Verder: koop een Samsung televisie.

Je maakt een grapje zeker. Dan hoeft KPN die zenders niet meer toe te voegen. Scheelt weer in hun kosten.

Ikzelf gebruik voor radio vaak de app MyTuner. Met ruim 10.000 zenders wereldwijd! Gratis.

Ik hier 'radioNED' voor de ontbrekende (thema, non-stop, alleen online) radiozenders, maar als KPN ze in het aanbod toevoegd dan gaat dat net even wat makkelijker met minder vertraging, betere kwaliteit en dat het beeld op zwart kan. 

We zitten bijv. al 6 maanden te roepen om JOE.

Als KPN dit jaar niks met het zenderaanbod doet, dan hoef je dit soort topics ook niet meer te maken. Heeft geen waarde meer.

Ik ben echt heel benieuwd straks over 3 maandjes.

Er blijft beweging bij andere providers. En weer nieuwe zenders. Bij KPN blijft het (nog) stil.

De radiozender Simone FM toegevoegd bij Odido. De zender met veel muziek uit de jaren 70, 80 en 90. Altijd goed!

Ook een leuke toevoeging dus voor KPN net als in dezelfde categorie zender JOE die nog niet te horen is.

Ook Hitzzz is de 2de radiozender die nu ook landelijk te horen is bij Odido.

Bij KPN blijft het al geruime tijd stil dus dit jaar wat leuke toevoegingen voor TV en Radio zou wel gewenst zijn.

 

Ik moet eigenlijk heel hard lachen om dit soort berichtgeving. Het is toch triest dat anno 2024 dit nog ‘nieuws’ is. Het lijkt potjandorie wel of we nog steeds in de jaren 90 zitten, een tijd waarin zogenoemde programmaraden (een ‘vertegenwoordiging’ van zo’n 10 personen uit alle lagen van de bevolking in een bepaald gebied) bepaalden welke radio en tv zenders via de kabel te zien waren. Toen was er nog maar capaciteit voor zo’n 25 analoge zenders, dus ja, keuzes moesten gemaakt worden, maar tegenwoordig is ‘the sky the limit’, zeker bij de distributiewijze van KPN. Helaas worden tegenwoordig nog steeds keuzes gemaakt, maar nu niet door een programmaraad, maar door een contentmanager of hoe zo iemand ook heet, waarschijnlijk woonachtig in het Westelijk deel van Nederland. Deze contentmanager krijgt volgens mij maar 1 opdracht mee: massa is kassa. Interesse in of kennis van de verschillende regio’s van Nederland is er totaal niet en onbekend maakt blijkbaar onbemind.
Evenmin is er oog voor speciale nice klanten cq kanalen, dat blijkt wel uit de zenderlijst in dit forum. Dat een klant middels dit forum de moeite doet om een wens kenbaar te maken zou KPN moeten koesteren en waarderen (door er iets mee te doen indien mogelijk natuurlijk), want hoeveel mensen doen dat nou (of weten hoe dat moet). Het is arrogantie ten top om het te negeren, met als dieptepunt 2023 toen er slechts 1(!) zender werd toegevoegd, een zender waar niet eens om was gevraagd in dit forum. Dat is pas echt schijt hebben aan je klanten!

Ik snap dat niet. Je wil als provider toch zoveel mogelijk klanten? En juist het onderscheid maken t.o.v. andere aanbieders?! Dat kan o.a. door de meeste kanalen aan te bieden. Er staat een gigantische lijst in dit forum met allerlei zenders die wel bij andere providers te zien zijn en dus beschikbaar zijn voor landelijke doorgifte. Doe daar iets mee KPN!
De goedkoopste is KPN al niet, onderscheid je dan tenminste met je aanbod! Maar nee, ook dat is karig. En dat hoeft echt niet de hoofdprijs te kosten. Veel van de genoemde zenders zijn gratis beschikbaar (zeker radiozenders) en zouden (op wellicht een kleine technische investering vanuit KPN) zo doorgegeven kunnen worden. Andere duurdere zenders zouden in een pluspakket kunnen, al dan niet met een kleine prijsverhoging. Geen probleem, want van een prijsverhoging is KPN sowieso niet vies, maar in plaats van het aanbod dan te vergroten, of in ieder geval gelijk te houden, kiest KPN er voor om het aanbod juist te verkleinen (doordat zenders stoppen en er geen opvulling gezocht wordt, zie nu ook weer bij BBC Entertainment).

En dan dat belachelijke gedoe dat er slechts 1 of 2x per jaar een zenderwijziging wordt doorgevoerd en dat sommige kanalen nog steeds in SD zijn (terwijl ze gewoon in HD beschikbaar zijn). Wat is dat voor kul? Vele kleinere providers en onlangs ook Odido bewijzen dat dit technisch binnen een week (soms zelfs een dag) geregeld kan zijn. Hoezo duurt het dan bij KPN (maar ook een Ziggo hoor) maanden? Zodra een zender beschikbaar is en zich aanbied voor doorgifte: toevoegen! Dat is pas klantvriendelijkheid en inspelen op de ontwikkelingen. En dan niet aankomen bij een nieuwe zender met de smoes “er is geen vraag naar, het is maar een kleine tv zenders”, want een zolang een zender geen distributie heeft kan het ook niet groeien in bekendheid. Beetje kip-ei verhaal dus.

KPN (en Ziggo) zouden sowieso een voorbeeld kunnen nemen aan kleine providers. Bijvoorbeeld SKV: deze voegen direct zenders toe en hebben een zeer veelzijdig aanbod in de beste kwaliteit. Zij kunnen de kosten over veel minder klanten verdelen dan dat een landelijke partij als KPN dat kan. En toch krijgen ze het voor elkaar en zijn ze ook nog eens goedkoper.

Het wordt echt tijd dat KPN hun nek eens gaat uitsteken en de arrogante houding die men nu jegens klanten maar blijkbaar ook tegen programma aanbieders aanneemt omzet in een spraakmakende, innoverende en vooral klantgerichte opstelling. Ik ben benieuwd wat er in juli (of eerder 😉) staat te gebeuren. Als het weer het zelfde liedje als vorig jaar is, dan pleit ik voor het opnieuw instellen van programmaraden. Als KPN blijft hangen in het verleden dan moeten we daar immers ook naar handelen… Of stop gewoon met de dienstverlening als het ‘niet meer van deze tijd is’. Ik ben van mening dat wanneer je iets doet, je het goed moet doen. Anders gewoon er mee stoppen en je richten op andere zaken waar je beter in bent. 

Fijne paasdagen!

Reputatie 7
Badge +8

Ik ben het helemaal met je eens @Harm Keijer

Het verschil tussen de SKV en de SKP (in de buurgemeente Pijnacker-Nootdorp) en KPN/Ziggo is echter dat SKV en SKP een stichting zijn en dus géén winstmaximalisatie nastreven om de aandeelhouders tevreden te stellen.

Een optimale dienstverlening aan klanten - in welke vorm dan ook - en investeringen in klanttevredenheid kost nu eenmaal geld en worden beschouwd als een kostenpost. Voor aandeelhouders zijn klanten vaak niet meer dan een hinderlijke bijkomstigheid.

Maar inderdaad, als je als bedrijf nog gelooft in een product als lineaire TV, laat dat dan ook zien, steek dan de nek uit en onderscheid je van de concurrentie in plaats van die angstvallig te volgen.

Reputatie 4
Badge +2

Ik vind het belachelijk dat KPN nog steeds zenders in SD doorgeeft die in HD beschikbaar zijn. Glasvezel heeft toch geen capaciteits beperking? Waarom dan zenders nog in SD door geven? 

En wat ik inderdaad ook niet snap is waarom een snel in populariteit groeiende zender als Joe niet wat sneller toegevoegd kan worden? Bij Ziggo inmiddels binnenkort toegevoegd. Wanneer volgt KPN?

Graag antwoord op deze vragen van een KPN medewerker. 

Reputatie 7
Badge +28

Er zijn achter de schermen ongetwijfeld onderhandelingen gaande met diverse zendereigenaren.  

Ik vermoed dat KPN van radiozenders verwacht dat zij de kosten betalen die KPN zelf ook maakt voor het uitzenden van zo'n signaal. KPN moet ongetwijfeld rechten betalen voor het uitzenden van een zender. En dat KPN die kosten dan wil verhalen op zo'n zender vind ik heel logisch. Want anders gaan de klanten hiervoor de rekening krijgen. En dat lijkt mij niet de bedoeling als deze radiozenders via bv DAB+, FM en internet gewoon gratis te ontvangen zijn.

Veel TV-zenders willen een vergoeding voor doorgifte. Maar ook dat is weer een spel tussen de interesse in zo'n zender contra de kosten. Mijn persoonlijke mening is dat KPN veel te veel zenders doorgeeft in het Basispakket. Ik zou de verplichte 30 zenders (dat is het wettelijke minimum) voldoende vinden en de rest in aanvullende pakketten. Verplaats je zenders als ESPN, BBC First, History en Crime Investigation naar een duurder pakket, dan kan het Basis-pakket zo weer naar tien euro in plaats van de huidige 12,50.  

Probleem zit inderdaad in de uitzendrechten. KPN stelt eisen aan een radiozender die via het zenderpakket wordt aangeboden. Een van die eisen is dat een radiozender kan overleggen dat de betaling van de muziekrechten volledig is afgedekt. En dat kan per maand in de tienduizenden euro lopen bij doorgifte via providers. Daarnaast speelt bij radio ook nog iets anders op de achtergrond mee. KPN zet in op de TV+ decoder. En daarop kan je verschillende apps downloaden waarmee je naar tienduizenden radiozenders kan luisteren. Voor de Nederlandse zenders in mijn aanrader radioNED.

 

Overigens is de bandbreedte bij glasvezel ook niet per definitie onbeperkt. Meer bandbreedte kost meer datacapaciteit en dus ook geld. Dit los van apparatuur dat binnen het netwerk nodig is om een zender bij klanten af te leveren.

Reputatie 1

BBC3 en BBC4

Reputatie 6
Badge +6

Er zijn achter de schermen ongetwijfeld onderhandelingen gaande met diverse zendereigenaren.  

Dat mag ik echt hopen en dat wij dit jaar van kunnen profiteren als klant in de goede zin.

 

Veel TV-zenders willen een vergoeding voor doorgifte. Maar ook dat is weer een spel tussen de interesse in zo'n zender contra de kosten.

Als voorbeeld is dit dus TV Oranje. Daarom is deze zender nog in SD kwaliteit en kan je niks 7 dagen terugkijken. Beide hebben eisen en de provider trekt hier aan het langste eind en beperkt de zender.

 

Op Digitenne: SBS 9 erbij.

 

Dat is de enige Nederlandse (!) zender die ontbreekt. Dat is wel raar.

Desnoods in 720p (kleinere bitstream, minder ruimte die er dan vast wel ergens is).

Anders zou wat mij betreft de erotische zender daar eraf kunnen. Of Comedy Central. Is ook flut. Kanaalvulling.

Reputatie 7
Badge +9

Op Digitenne: SBS 9 erbij.

 

Dat is de enige Nederlandse (!) zender die ontbreekt. Dat is wel raar.

Desnoods in 720p (kleinere bitstream, minder ruimte die er dan vast wel ergens is).

Anders zou wat mij betreft de erotische zender daar eraf kunnen. Of Comedy Central. Is ook flut. Kanaalvulling.

SBS 9 wordt vanaf 5 april een stuk belangrijker! 

Trouwens, we kunnen maar beter niet zenders gaan noemen die we eraf willen hebben, want dat blijft altijd persoonlijk...wat de een flut vindt vindt iemand anders misschien wel interessant...dat vind jij toch ook, @PeterG?

Reputatie 7
Badge +9

Er blijft beweging bij andere providers. En weer nieuwe zenders. Bij KPN blijft het (nog) stil.

De radiozender Simone FM toegevoegd bij Odido. De zender met veel muziek uit de jaren 70, 80 en 90. Altijd goed!

Ook een leuke toevoeging dus voor KPN net als in dezelfde categorie zender JOE die nog niet te horen is.

Ook Hitzzz is de 2de radiozender die nu ook landelijk te horen is bij Odido.

Bij KPN blijft het al geruime tijd stil dus dit jaar wat leuke toevoegingen voor TV en Radio zou wel gewenst zijn.

 

Ik moet eigenlijk heel hard lachen om dit soort berichtgeving. Het is toch triest dat anno 2024 dit nog ‘nieuws’ is. Het lijkt potjandorie wel of we nog steeds in de jaren 90 zitten, een tijd waarin zogenoemde programmaraden (een ‘vertegenwoordiging’ van zo’n 10 personen uit alle lagen van de bevolking in een bepaald gebied) bepaalden welke radio en tv zenders via de kabel te zien waren. Toen was er nog maar capaciteit voor zo’n 25 analoge zenders, dus ja, keuzes moesten gemaakt worden, maar tegenwoordig is ‘the sky the limit’, zeker bij de distributiewijze van KPN. Helaas worden tegenwoordig nog steeds keuzes gemaakt, maar nu niet door een programmaraad, maar door een contentmanager of hoe zo iemand ook heet, waarschijnlijk woonachtig in het Westelijk deel van Nederland. Deze contentmanager krijgt volgens mij maar 1 opdracht mee: massa is kassa. Interesse in of kennis van de verschillende regio’s van Nederland is er totaal niet en onbekend maakt blijkbaar onbemind.
Evenmin is er oog voor speciale nice klanten cq kanalen, dat blijkt wel uit de zenderlijst in dit forum. Dat een klant middels dit forum de moeite doet om een wens kenbaar te maken zou KPN moeten koesteren en waarderen (door er iets mee te doen indien mogelijk natuurlijk), want hoeveel mensen doen dat nou (of weten hoe dat moet). Het is arrogantie ten top om het te negeren, met als dieptepunt 2023 toen er slechts 1(!) zender werd toegevoegd, een zender waar niet eens om was gevraagd in dit forum. Dat is pas echt schijt hebben aan je klanten!

Ik snap dat niet. Je wil als provider toch zoveel mogelijk klanten? En juist het onderscheid maken t.o.v. andere aanbieders?! Dat kan o.a. door de meeste kanalen aan te bieden. Er staat een gigantische lijst in dit forum met allerlei zenders die wel bij andere providers te zien zijn en dus beschikbaar zijn voor landelijke doorgifte. Doe daar iets mee KPN!
De goedkoopste is KPN al niet, onderscheid je dan tenminste met je aanbod! Maar nee, ook dat is karig. En dat hoeft echt niet de hoofdprijs te kosten. Veel van de genoemde zenders zijn gratis beschikbaar (zeker radiozenders) en zouden (op wellicht een kleine technische investering vanuit KPN) zo doorgegeven kunnen worden. Andere duurdere zenders zouden in een pluspakket kunnen, al dan niet met een kleine prijsverhoging. Geen probleem, want van een prijsverhoging is KPN sowieso niet vies, maar in plaats van het aanbod dan te vergroten, of in ieder geval gelijk te houden, kiest KPN er voor om het aanbod juist te verkleinen (doordat zenders stoppen en er geen opvulling gezocht wordt, zie nu ook weer bij BBC Entertainment).

En dan dat belachelijke gedoe dat er slechts 1 of 2x per jaar een zenderwijziging wordt doorgevoerd en dat sommige kanalen nog steeds in SD zijn (terwijl ze gewoon in HD beschikbaar zijn). Wat is dat voor kul? Vele kleinere providers en onlangs ook Odido bewijzen dat dit technisch binnen een week (soms zelfs een dag) geregeld kan zijn. Hoezo duurt het dan bij KPN (maar ook een Ziggo hoor) maanden? Zodra een zender beschikbaar is en zich aanbied voor doorgifte: toevoegen! Dat is pas klantvriendelijkheid en inspelen op de ontwikkelingen. En dan niet aankomen bij een nieuwe zender met de smoes “er is geen vraag naar, het is maar een kleine tv zenders”, want een zolang een zender geen distributie heeft kan het ook niet groeien in bekendheid. Beetje kip-ei verhaal dus.

KPN (en Ziggo) zouden sowieso een voorbeeld kunnen nemen aan kleine providers. Bijvoorbeeld SKV: deze voegen direct zenders toe en hebben een zeer veelzijdig aanbod in de beste kwaliteit. Zij kunnen de kosten over veel minder klanten verdelen dan dat een landelijke partij als KPN dat kan. En toch krijgen ze het voor elkaar en zijn ze ook nog eens goedkoper.

Het wordt echt tijd dat KPN hun nek eens gaat uitsteken en de arrogante houding die men nu jegens klanten maar blijkbaar ook tegen programma aanbieders aanneemt omzet in een spraakmakende, innoverende en vooral klantgerichte opstelling. Ik ben benieuwd wat er in juli (of eerder 😉) staat te gebeuren. Als het weer het zelfde liedje als vorig jaar is, dan pleit ik voor het opnieuw instellen van programmaraden. Als KPN blijft hangen in het verleden dan moeten we daar immers ook naar handelen… Of stop gewoon met de dienstverlening als het ‘niet meer van deze tijd is’. Ik ben van mening dat wanneer je iets doet, je het goed moet doen. Anders gewoon er mee stoppen en je richten op andere zaken waar je beter in bent. 

Fijne paasdagen!

Overdreven verhaal. Je hebt de keus uit een breed scala aan zenders, en ja, er zullen altijd zenders zijn die niet doorgegeven worden. 

Een goed voorbeeld is TV5 Monde. Ik zou het persoonlijk wel aardig vinden als die zender erbij kwam, maar er is een goed alternatief: Arte. Zit in het basispakket (heel slecht idee wat hier geopperd wordt om dat uit te kleden) . Veel Franse programma's op Arte. In het Duits ja, maar het gaat om de inhoud toch? O nee, het moet per se Frans zijn. Hou toch op. En als TV 5 Monde doorgegeven gaat wordt er waarschijnlijk toch niet of nauwelijks naar gekeken. Dus is het beter om dan iets minder zenders door te geven. Die vervolgens wel een breed spectrum aan programma's/interessegebieden vertegenwoordigen.

Trouwens, we kunnen maar beter niet zenders gaan noemen die we eraf willen hebben, want dat blijft altijd persoonlijk...wat de een flut vindt vindt iemand anders misschien wel interessant...dat vind jij toch ook, PeterG?

Dat vind ik ook, @Ratonesque . Daarom “wat mij betreft...” aan het begin van die alinea. Geheel persoonlijk dus.

En toch niet geheel onbelangrijk. Als meer mensen aangeven wat wat hun betreft niet gekeken wordt kan kpn ook daarop een keuze maken.

Reputatie 7
Badge +8

Trouwens, we kunnen maar beter niet zenders gaan noemen die we eraf willen hebben, want dat blijft altijd persoonlijk...wat de een flut vindt vindt iemand anders misschien wel interessant...dat vind jij toch ook, PeterG?

Dat vind ik ook, @Ratonesque . Daarom “wat mij betreft...” aan het begin van die alinea. Geheel persoonlijk dus.

En toch niet geheel onbelangrijk. Als meer mensen aangeven wat wat hun betreft niet gekeken wordt kan kpn ook daarop een keuze maken.

Waarom zou kpn wél een keuze maken op basis van wat mensen aangeven wat wat hun betreft niet gekeken wordt, en de topics waarin suggesties worden gedaan om zenders toe te voegen, totaal negeren?

Wat klanten ook aangeven omtrent de wensen van het zenderaanbod (erbij/eraf), het belangrijkste criterium voor kpn is en blijft geld.

Dat is ook te zien aan de laatste toevoeging: HGTV. Die zender - die in dit topic overigens nul keer is genoemd - met geweldig interessante, onderhoudende en onderscheidende programma’s, mag door de providers zonder kosten worden gedistribueerd.

Reputatie 3
Badge +1

Ik zou het fijn vinden als bij Ziggo Sport gekozen kan worden voor het originele commentaar. Ik kijk naar Indycar en Nascar en vindt het Nederlandse commentaar waardeloos. Het zou mooi dus mooi zijn als ik kan schakelen naar een audiokanaal met het originele Amerikaanse commentaar. Bij Ziggo zelf is die mogelijkheid er wel.

Reputatie 6
Badge +6

In ieder geval 1 radiozender wijziging sinds vandaag:

Nieuw op kanaal 810: 4ever49 Radio

(En hopelijk het begin van veel meer verbeteringen in het zenderaanbod)

Reputatie 6
Badge +6

KINK komt steeds meer beschikbaar bij de grote providers. Na vorig jaar juli bij Delta nu ook bij Odido samen met 2 NPO radio zenders erbij die ook nog niet beschikbaar zijn bij KPN. En vandaag ook nog eens 4ever49 radio bij Odido. Dat is toch even goed handelen als provider. 

Zou KPN dit jaar de klant ook blij maken met een berg aan nieuwe zenders. Ik ben zo benieuwd!

 

Reputatie 7
Badge +8

Ik zou nergens op rekenen @Sebas14. Dan valt het ook niet tegen. 😉

Reputatie 7
Badge +28

Op Digitenne: SBS 9 erbij.

 

Dat is de enige Nederlandse (!) zender die ontbreekt. Dat is wel raar.

Desnoods in 720p (kleinere bitstream, minder ruimte die er dan vast wel ergens is).

Anders zou wat mij betreft de erotische zender daar eraf kunnen. Of Comedy Central. Is ook flut. Kanaalvulling.

SBS 9 wordt vanaf 5 april een stuk belangrijker! 

Trouwens, we kunnen maar beter niet zenders gaan noemen die we eraf willen hebben, want dat blijft altijd persoonlijk...wat de een flut vindt vindt iemand anders misschien wel interessant...dat vind jij toch ook, @PeterG?

@Ratonesque ,

Het probleem bij Digitenne is de beperkte capaciteit. Met een beetje proppen zou je nog één zender kunnen toevoegen, maar daar heeft KPN nog niet voor gekozen. Logisch dat @PeterG dan ook een zender noemt die zou kunnen verdwijnen. Vorig jaar is XITE vervangen door ESPN 3. 

Reputatie 6
Badge +6

Ik zou nergens op rekenen @Sebas14. Dan valt het ook niet tegen. 😉

We moeten wel de aanbieder wakker blijven houden. Ik heb het gevoel dat KPN hierbij een beetje in slaap is gevallen. Odido is klaarwakker.

Blijven hopen zeg ik maar haha. Blijven hopen.

Reputatie 7
Badge +9

Op Digitenne: SBS 9 erbij.

 

Dat is de enige Nederlandse (!) zender die ontbreekt. Dat is wel raar.

Desnoods in 720p (kleinere bitstream, minder ruimte die er dan vast wel ergens is).

Anders zou wat mij betreft de erotische zender daar eraf kunnen. Of Comedy Central. Is ook flut. Kanaalvulling.

SBS 9 wordt vanaf 5 april een stuk belangrijker! 

Trouwens, we kunnen maar beter niet zenders gaan noemen die we eraf willen hebben, want dat blijft altijd persoonlijk...wat de een flut vindt vindt iemand anders misschien wel interessant...dat vind jij toch ook, @PeterG?

@Ratonesque ,

Het probleem bij Digitenne is de beperkte capaciteit. Met een beetje proppen zou je nog één zender kunnen toevoegen, maar daar heeft KPN nog niet voor gekozen. Logisch dat @PeterG dan ook een zender noemt die zou kunnen verdwijnen. Vorig jaar is XITE vervangen door ESPN 3. 

Het ging mij meer om de kwalificatie "flut". Dat is persoonlijk.

Graag ESPN UHD (694) onderbrengen bij het ESPN COMPLEET pakket. 

Reageer