Wil jij de nieuwe tv-ontvanger van KPN testen?

  • 18 March 2022
  • 477 reacties
  • 23799 keer bekeken
Wil jij de nieuwe tv-ontvanger van KPN testen?

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

477 reacties

Reputatie 7

heren, voor de laatste keer off topic,.. Wil je een leuke deal scoren check dit Zo ben ik ook 1e jaar binnen gewandeld, alleen heb ik 12 maanden 21,95 betaald vanwege administratieve fouten :joy:

Reputatie 7
Badge +24

Gevonden binnen 3 seconden.

Abonnement Prijs per maand
Kabel TV € 20,95
TV Start € 28,45
TV Complete € 37,95

Wat een rampzalige prijzen.

Volgens mij moet je zo snel mogelijk af van dergelijke geldklopperij.

KPN rekent ook 18 euro voor digitenne. Dus zo vreemd vind ik die prijzen niet.

Je zou ook kunnen zeggen: 10 euro voor tv bij KPN is eigenlijk veel te weinig. En € 42,50 voor alleen internet 50 mbit is veel te veel.

Maar KPN heeft voor deze verdeling gekozen omdat het heel graag internet en tv gecombineerd verkoopt. Daar word denk ik het meest aan verdient. En klanten die zowel internet als ook tv hebben blijven ook het langst hangen.

Reputatie 7
Badge +30

Lieve mensen, laten we het hier even on-topic houden. En dat is het testen van een nieuwe tv-ontvanger van KPN.

Verder praten over en vergelijken van prijzen van abonnementen is ook prima, maar maak daar dan even een los topic voor aan :)

Ik zal het geweldig vinden als deze nieuwe ontvanger op Android tv zal draaien

Zo hebben gebruikers veel keuze in apps 

Hoe werkt zoiets? Die keuze aan apps zal dan echt de volledige app store van Google zijn? Of kan een provider daar een beperking op maken? Of kan een provider een eigen app store inrichten?

Ik kan me eigenlijk nauwelijks voorstellen dat alle apps zomaar beschikbaar zullen zijn. Waarom zou een provider dat faciliteren? 

@Nick83 er is gewoon een playstore aanwezig waar je apps uit kan halen

kijk even als voorbeeld bij youfone

ik hoop echt dat dit ook op de nieuwe ontvanger komt van kpn

https://www.youfone.nl/thuis/powered-by-android-tv

Nogmaals, als het Google TV wordt haak ik af. Ik heb er geen behoefte aan dat die geldwolven precies weten welke tv programma's ik kijk. Ik probeer m'n Google footprint zo klein mogelijk te houden. 

Reputatie 7

Nogmaals, als het Google TV wordt haak ik af. Ik heb er geen behoefte aan dat die geldwolven precies weten welke tv programma's ik kijk. Ik probeer m'n Google footprint zo klein mogelijk te houden. 

Waarom denk je dat Google dan zou weten naar welke TV programma's je kijkt?

Nogmaals, als het Google TV wordt haak ik af. Ik heb er geen behoefte aan dat die geldwolven precies weten welke tv programma's ik kijk. Ik probeer m'n Google footprint zo klein mogelijk te houden. 

Waarom denk je dat Google dan zou weten naar welke TV programma's je kijkt?

Dat de chromecast hard gecodeerd de Google DNS gebruikt pleit niet voor ze. Dit zou informatie kunnen lekken richting Google. Maar exact wat en hoe lang je kijkt dat is voorbehouden aan de app(s) zelf.

Reputatie 7

Dat de chromecast hard gecodeerd de Google DNS gebruikt pleit niet voor ze. Dit zou informatie kunnen lekken richting Google. Maar exact wat en hoe lang je kijkt dat is voorbehouden aan de app(s) zelf.

Ook de TV ontvangers van KPN gebruiken hardcoded de DNS server van Google.

Voorbeeld vanaf een ZTE ZXV8001.

 

En een voorbeeld vanaf een Arris VIP 5202.

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik zal het geweldig vinden als deze nieuwe ontvanger op Android tv zal draaien

Zo hebben gebruikers veel keuze in apps 

Hoe werkt zoiets? Die keuze aan apps zal dan echt de volledige app store van Google zijn? Of kan een provider daar een beperking op maken? Of kan een provider een eigen app store inrichten?

Ik kan me eigenlijk nauwelijks voorstellen dat alle apps zomaar beschikbaar zullen zijn. Waarom zou een provider dat faciliteren? 

@Nick83er is gewoon een playstore aanwezig waar je apps uit kan halen

kijk even als voorbeeld bij youfone

Ik lees dat de Netflix app niet bestaat in die playstore 🙈 zo kom je toch van de regen in ... andere regen? 😖

Dat de chromecast hard gecodeerd de Google DNS gebruikt pleit niet voor ze. Dit zou informatie kunnen lekken richting Google. Maar exact wat en hoe lang je kijkt dat is voorbehouden aan de app(s) zelf.

Ook de TV ontvangers van KPN gebruiken hardcoded de DNS server van Google.

Voorbeeld vanaf een ZTE ZXV8001.

...

 

Daar heb je een punt, het was me ook al opgevallen in de DNS redirect logs. Dus vanuit dat oogpunt gezien is er geen verschil.

Ik zal het geweldig vinden als deze nieuwe ontvanger op Android tv zal draaien

Zo hebben gebruikers veel keuze in apps 

Hoe werkt zoiets? Die keuze aan apps zal dan echt de volledige app store van Google zijn? Of kan een provider daar een beperking op maken? Of kan een provider een eigen app store inrichten?

Ik kan me eigenlijk nauwelijks voorstellen dat alle apps zomaar beschikbaar zullen zijn. Waarom zou een provider dat faciliteren? 

@Nick83er is gewoon een playstore aanwezig waar je apps uit kan halen

kijk even als voorbeeld bij youfone

Ik lees dat de Netflix app niet bestaat in die playstore 🙈 zo kom je toch van de regen in ... andere regen? 😖

Ja klopt vaag zoal is er altijd wat

https://support.youfone.nl/support/solutions/articles/14000114137-biedt-youfone-ook-netflix-aan-

Daarom heb ik een nvidia shield tv pro genomen dat deze veel ondersteund

Ik zat toen aan een Formuler mediaplayer te denken maar die kan ook geen Netflix (iets met rechten dacht ik)

Dan hoop ik als kpn Android tv op de nieuwe ontvanger heeft

dat het wel breed ondersteund wordt door apps

 

 

Niet zozeer rechten als wel de juiste DRM die wel of niet aanwezig is op een device (widevine??).

Edit: Linkje.. https://www.xda-developers.com/check-widevine-drm-status-android/

Gevonden binnen 3 seconden.

Abonnement Prijs per maand
Kabel TV € 20,95
TV Start € 28,45
TV Complete € 37,95

@MartiByrde 

Je geeft kennelijk graag veel te veel uit.

KPN iTV met basispakket is maar € 10,00 …..

Ter vergelijk: bij '’KabelTV'’ heb je maar 4 landelijke zenders in HD. En dan betaal je al € 20,95….

Reputatie 6
Badge +6

De Vip5202 is een nog kleiner ontvangertje dan de Next van Ziggo toen ik hem voor het eerst zag. Als deze nieuwe ontvanger nog kleiner wordt dan kan hij mooi achter de TV. Wel het liefst via ethernet.

De Next mini @wjb  gaat over WiFi en ethernet. Op de voedingsadapter zit een ethernetpoort. Doordat deze al bij andere providers van Liberty gebruikt wordt kan je er al veel info over vinden. Ook op Tweakers.

Reputatie 7

De Next mini @wjb  gaat over WiFi en ethernet. Op de voedingsadapter zit een ethernetpoort.

Ik had het al gezien. (Zie dit bericht.)

In het verleden de Humax 5200 bij Ziggo getest.

Wat een bak ellende was dat.

Op een gegeven moment had ik er 2 boven elkaar staan (en ze waren in die tijd met Harde schijf erg lomp)

 

Maar toch een vraag, mag je hem naar de testperiode behouden?

En is het een 4K decoder? 

En kan je al een tipje van de sluier oplichten over de nieuwe KPN tv decoder?  (vooral wat betreft energieverbruik). :wink:

voor mij zal deze test juist een uitdaging zijn

ik heb toch al een extra hdmi kabel via muur naar de tv kast lopen

en zal ik de nieuwe ontvanger naast mijn vip5202 zetten

het enige wat ik moet doen is de utp kabel wat van mijn fritzbox 5490 fiber komt verdelen door een switch

en de netgear GS105E tijdelijk (6 maand) in de tv kast leggen

kan ik zo wisselen (met een druk op de afstandsbediening) mocht de nieuwe ontvanger niet juist werken

mooi test project lijkt mij :thumbsup:

Reputatie 5
Badge +2

Als Apple gebruiker zou ik toch niet geforceerd willen worden om Android TV te gaan gebruiken (en vise versa ook niet). 

Als Apple gebruiker zou ik toch niet geforceerd willen worden om Android TV te gaan gebruiken (en vise versa ook niet). 

Dat kan Apple gebruikers niet aangedaan worden, dus daarom is het ook hoog tijd voor een KPN iTV app voor Apple TV.

Badge +12

Wanneer wordt er bekend gemaakt of je wel of niet tot de uitverkorenen behoort?  

Reputatie 7

Wanneer wordt er bekend gemaakt of je wel of niet tot de uitverkorenen behoort?  

Bron

Badge +12

Wanneer wordt er bekend gemaakt of je wel of niet tot de uitverkorenen behoort?  

Bron

:flushed: oeps..

Reputatie 7
Badge +24

Zou wel leuk zijn als je nu wel vast een bevestiging van de aanmelding zou krijgen. Zo weet je in ieder geval dat da goed gegaan is. Ik heb die in ieder geval niet gekregen. Niks. 

Reputatie 7
Badge +25

Hi all. We hebben ontzettend veel aanmeldingen gekregen in maar een paar dagen. Dat is natuurlijk heel gaaf, maar daarom is het aanmeldformulier nu gesloten. Zoals wordt aangegeven in het formulier kan het tussen de 4 en 6 weken voordat je wat hoort. Nog “even” geduld dus. :wink:

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb een vraag. Kan je ook mee doen wanneer je 4G SIB hebt. Mijn internet snelheid via de lijn is 6 Mbit/s na bijschakelen van de 4G modem kom ik op 40-60 Mbit/s. Ik hoop van wel natuurlijk 😊

@Paul_ kan je op bovenstaande bericht reageren. Is het ook mogelijk om met 4G SIB mee te doen. 

Reputatie 7
Badge +25

Ik heb een vraag. Kan je ook mee doen wanneer je 4G SIB hebt. Mijn internet snelheid via de lijn is 6 Mbit/s na bijschakelen van de 4G modem kom ik op 40-60 Mbit/s. Ik hoop van wel natuurlijk 😊

@Paul_ kan je op bovenstaande bericht reageren. Is het ook mogelijk om met 4G SIB mee te doen. 

Reageren kan ik, maar ik weet niet zeker of die 10Mbps op de vaste lijn beschikbaar moet zijn. Ik zal het meenemen intern, staat op m'n lijstje. Misschien is het juist wel interessant om te testen? Geen idee, dat is aan de technische mensen.