MB's delen lukt niet

  • 21 September 2020
  • 1457 reacties
  • 11453 keer bekeken
MB's delen lukt niet

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1457 reacties

Het lukt mijn vrouw en mijzelf niet om mb's te delen met elkaar. Kunnen jullie dit nakijken?

Ik heb de benodigde gegevens in mijn profiel gezet zoals gevraagd.


Hoi @SBron, wat lastig dat het niet lukt. Kun je uitleggen waar het precies mis gaat? Krijg je een foutmelding te zien bijvoorbeeld, zo ja welke?
En maak je gebruik van de MijnKPN app of probeer je het via MijnKPN in de browser. Als dit laatste het geval is, welke internetbrowser gebruik je dan?

 

Hoi @Jose_ 

 

Bij selecteren van ontvanger zien we elkaars nummer niet. Terwijl we beide op zelfde adres wonen.

Zowel niet in de app als de web versie.

Stefan

 

 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Jose_ 

 

Bij selecteren van ontvanger zien we elkaars nummer niet. Terwijl we beide op zelfde adres wonen.

Zowel niet in de app als de web versie.

Stefan

Hi Stefan, ik heb je gegevens erbij gepakt. Het nummer dat je apart in je profiel vermeld hebt staan, stond nog niet aangemeld voor de voordelen. Ik heb 'm voor je toegevoegd. Wil je proberen of je vrouw en jij nu wel MB's met elkaar kunnen delen?

Hoi @Alexandra 

We hebben beide zojuist een mail gehad. DANK!!

Ook werkt het meteen bij mijn vrouw. Bij mij nog niet, maar ik geef het nog wat tijd.

Dankjewel!

Stefan 

 

Update: het werkt nu 100%!!! Dankjewel!

bij overname telfort door kpn is mij verzekert dat ik de service zou krijgen die een klant van kpn mag verwachten c.q. zoals door kpn zelf aangegeven. maar als ik bijvoorbeeld mb wil overdragen van het ene naar het andere telf toestel wordt mij doodleuk verteld dat de kpn die service wel heeft maar dat die niet geldt voor klanten die voorheen bij telfort zaten. waarom toch zo kinderachtig handelen

 

Admin: samengevoegd met het MB's delen topic

Hallo @Ecmw4a , dat klopt, als Telfort-Klant (TFT) ben je door KPN zowel technisch als administratief ingelijfd met behoud van de voorwaarden die voor een TFT-klant gelden.

Zo werkt het nu dus bij jou nog steeds.

MB's delen is een typische KPN-optie.

Daartegenover staat dat jij als TFT-klant maximaal 2 maanden data mee kan nemen naar de huidige maand, die optie kent KPN weer niet.

Het is maar net waar je voorkeur ligt.

Wil je ook MB's kunnen delen, zul je een ‘echt’ KPN-abo kunnen nemen, maar dan vervallen wel weer de mee te nemen data van 2 maanden, zoals TFT dat kent.

 

Admin: meeverplaatst

Hallo, het lukt mij niet meer om MB's te delen met een ander nummer in mijn huishouden. Ik kwam er achter dat een van de nummers na verhuizing nog op het oude adres stond. Dit heb ik gisteren gecorrigeerd, echter lukt het nog steeds niet om hier MB's naar te delen. Zouden jullie hier naar willen kijken?

Reputatie 7
Badge +20

Hai @Justin318, ik heb m opnieuw toegevoegd!

Hai @Justin318, ik heb m opnieuw toegevoegd!

Hoi @Thomas , ik zie dat ik nu met een van de drie nummers MB's kan delen, maar met het andere nummer (eindigend op 16) nog niet. Zou je deze ook opnieuw toe kunnen voegen? Bedankt!

Reputatie 7
Badge +20

mijn fout @Justin318, daar had ik even overheen gekeken. Ik heb die ook toegevoegd!

mijn fout @Justin318, daar had ik even overheen gekeken. Ik heb die ook toegevoegd!

@Thomas Het werkt weer, bedankt!

Kan geen mb delen  registreren van het nummer gaat  niet 

Als je op mb delen  drukt krijg je alleen 50 mb doneren  naar een goed doel

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

In de nieuwe app zie ik niet hoeveel mb's we in een maand gedeeld hebben nog delen kunnen.

Iemand een antwoord? 

Dank!!

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Twanhd! Ik help je graag verder! Lukt het registreren niet via Check je voordelen?
Wil jij jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer(s) achterlaten in het KPN Forum profiel en een berichtje hieronder? Het mobiele nummer kan je kwijt in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Dan gaan wij voor jou aan de slag!

En ook een hi voor @Famnootdorp:slight_smile:
Als ik in de app klik op MB's delen en dan op “aantal MB's”, dan zie ik onder Hoeveel wil je delen? beschikbare GB's staan om te delen. Rechtsboven staat ook een icoontje van een klok met een pijltje: daar kun je een overzicht van de al gedeelde MB's terug vinden. Weet ook het volgende: je bepaalt zelf hoeveel MB's je deelt, zolang je zelf maar 50 MB overhoudt. Ben je geholpen met dit antwoord?

Hi @Twanhd! Ik help je graag verder! Lukt het registreren niet via Check je voordelen?
Wil jij jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer(s) achterlaten in het KPN Forum profiel en een berichtje hieronder? Het mobiele nummer kan je kwijt in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Dan gaan wij voor jou aan de slag!

En ook een hi voor @Famnootdorp:slight_smile:
Als ik in de app klik op MB's delen en dan op “aantal MB's”, dan zie ik onder Hoeveel wil je delen? beschikbare GB's staan om te delen. Rechtsboven staat ook een icoontje van een klok met een pijltje: daar kun je een overzicht van de al gedeelde MB's terug vinden. Weet ook het volgende: je bepaalt zelf hoeveel MB's je deelt, zolang je zelf maar 50 MB overhoudt. Ben je geholpen met dit antwoord?

Top antwoord, thanx!

Het delen van mb's lukt niet er staat dat ik minder dan 50 mb heb en dus niet kan delen. 

Maar ik heb 11 gb staan waarom lukt het niet. 

Eerst kon het niet omdat ik via telfort was overgezet. Maar heb nu verlengd bij jullie.

Reputatie 7
Badge +19

Het delen van mb's lukt niet er staat dat ik minder dan 50 mb heb en dus niet kan delen. 

Maar ik heb 11 gb staan waarom lukt het niet. 

Eerst kon het niet omdat ik via telfort was overgezet. Maar heb nu verlengd bij jullie.

Hoi Pininoes, het is inderdaad belangrijk dat de betreffende abonnementen echt KPN abonnementen zijn, en geen oud-Telfort abonnementen. Dat komt doordat je anders nog onder de Telfort voorwaarden valt, waar het delen van MB's niet bij hoort. Ik begrijp dat je hebt verlengd, dus dat kan het niet zijn. Vul je jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer(s) in het KPN Forum profiel in, en geef je ons hier dan een seintje? Het mobiele nummer kan je kwijt in het “Persoonlijke opmerkingen” veld, voeg graag alle betreffende mobiele nummers toe. Dan kijken we er voor je naar.

Hi, zojuist een mobiel telefoonnummer toegevoegd (op zelfde adres geregistreerd).

Deze is inmiddels zichtbaar in Mijn KPN onder Overzicht en Producten. Maar nu wil ik vanuit dit nummer Mb’s delen naar een van de twee andere nummers. Als ik klik op Mb’s delen krijg ik deze link (info waar ik niet veel mee kan):

Onderling MB's Delen is één van de voordelen van KPN Compleet en KPN Hussel. Met Onderling MB's Delen is het eenvoudig om via MijnKPN MB's naar elkaar te verzenden en/of te ontvangen. Handig als u uw MB-bundel hebt opgebruikt en andere gezinsleden nog MB's over hebben. Dit kost bovendien niets extra en de verzonden MB's kunt u op uw factuur terugzien.

Meer informatie

 

Wat is/gaat er mis?

 

Admin: samengevoegd met verzameltopic

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Juk. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat het niet lukt om MB's te delen. We zoeken het graag verder voor je uit, maar daarvoor hebben we wel en aantal gegevens van jou nodig. Wil je jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer(s) en mobiele nummer(s) achterlaten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Mobiele nummers kan je achterlaten in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. We horen graag van je!

Hallo,

 

momenteel heb ik 3 mobiele abonnementen, MB’s delen tussen 2 “onbeperkte” abonnementen lukt maar heeft geen zin. Het delen met een “Kids Only”-abonnement lukt echter niet.

 

De betreffende nummers zijn in mijn profiel te vinden.

 

Ik heb inmiddels 5 keer gebeld met KPN maar krijg steeds verschillende oplossingen die niet werken, mogelijk kan dit probleem via het forum opgelost worden!

 

En ja, de abonnementen staan allen op hetzelfde adres!

 

Groet,

 

Geert 



Admin: topic samengevoegd met verzameltopic over dit onderwerp

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @BartRetailpark, welkom en dank voor de gegevens. Het probleem zit hem in de adressen. Om MB's te delen moet je een huishouden aanmaken, deze bestaat uit abonnementen op hetzelfde adres. Op dit moment bestaan er twee huishoudens. Eentje waar het -22 en het -04 abonnement met z'n tweeën inzitten, en eentje waar -34 en -07 inzitten. Dus dat zorgt ervoor dat je op dit moment niet kunt delen. Dit kunnen we herstellen, maar dan moet eerst iets anders aangepast worden. Want, drie van deze vier abonnementen hebben het factuuradres met het huisnummer 23. Maar het nummer -34 heeft het factuuradres met huisnummer 54. Alle vier deze abonnementen moeten hetzelfde factuuradres krijgen. Dit kun je zelf aanpassen in je MijnKPN.

Als je dat gedaan hebt, geef het hier aan. Dan kunnen wij je verder helpen met het opbreken van een van de twee nu bestaande huishoudens, en zorgen dat alle vier de abonnementen in dezelfde terecht komen.

Hallo Erik,

 

dank voor het checken alleen is er iets raars aan de hand.

 

De adressen zouden allemaal op 23 moeten zitten, check maar bij de kvk aangezien ik de adresgegevens van nummer -34 niet zelf kan aanpassen. Dit moet KPN blijkbaar zelf doen.

 

Groet,

 

Geert

Hoi @BartRetailpark, welkom en dank voor de gegevens. Het probleem zit hem in de adressen. Om MB's te delen moet je een huishouden aanmaken, deze bestaat uit abonnementen op hetzelfde adres. Op dit moment bestaan er twee huishoudens. Eentje waar het -22 en het -04 abonnement met z'n tweeën inzitten, en eentje waar -34 en -07 inzitten. Dus dat zorgt ervoor dat je op dit moment niet kunt delen. Dit kunnen we herstellen, maar dan moet eerst iets anders aangepast worden. Want, drie van deze vier abonnementen hebben het factuuradres met het huisnummer 23. Maar het nummer -34 heeft het factuuradres met huisnummer 54. Alle vier deze abonnementen moeten hetzelfde factuuradres krijgen. Dit kun je zelf aanpassen in je MijnKPN.

Als je dat gedaan hebt, geef het hier aan. Dan kunnen wij je verder helpen met het opbreken van een van de twee nu bestaande huishoudens, en zorgen dat alle vier de abonnementen in dezelfde terecht komen.

 

Reputatie 7
Badge +19

Het factuuradres stond niet goed. Dat is nu allemaal gelijk getrokken en vanaf heden is het dan mogelijk om MB's te delen. Er zijn nu 3 mobiele nummers aangemeld en de aanmelding van het nummer dat straks ook naar KPN over komt, staat al gepland @BartRetailpark 

Opgelost!

 

masha danki!

Badge

Goededag!

Ik wil MB's delen met mijn vrouw (KPN-gebruiker en hetzelfde adres) maar ik kan haar nummer niet zien.
Ik zie 3 andere willekeurige getallen die niet van ons zijn.
Kan iemand helpen?

 

*admin: verplaatst naar verzameltopic