Sticky e-sim

E-Sim bij KPN

  • 4 November 2020
  • 981 reacties
  • 65009 keer bekeken
E-Sim bij KPN
Reputatie 7
Badge +30

E-sim is beschikbaar bij KPN. Dit geldt voor zowel bestaande als nieuwe klanten. 

Bestaande klanten kunnen via de MIjnKPN app de e-sim activeren. Nieuwe klanten kunnen bij het bestellen van het abonnement gelijk al aangeven dat ze gebruik willen maken van e-sim. Hiervoor moet je een e-sim geschikt toestel bestellen, of aangeven dat je al een e-sim geschikt toestel hebt als je een sim only abonnement besteld.

Ook bij de aanschaf van een e-sim geschikt tablet i.c.m. een mobiel internet abonnement kun je kiezen voor een e-sim. Het gaat dan om verschillende iPad modellen. Je kunt deze in onze tabletshop terugvinden. Heb je al een mobiel internet abonnement bij ons en een e-sim geschikt tablet, dan kun je in je MijnKPN ook e-sim activeren.

 

Nieuw vanaf 21-10-2021: Herinstalleer nu gemakkelijk jouw e-sim via de MijnKPN app. 
Als je toestel geschikt is voor e-sim, kun je in de MijnKPN app snel en eenvoudig je e-sim installeren. Ook wanneer je het e-sim profiel opnieuw wilt installeren op hetzelfde toestel is dat vanaf donderdag 21 oktober mogelijk via de MijnKPN app. Meer weten? Je lees het in ons vernieuwde MijnKPN app topic.

 

Wat is een e-sim?

De 'e' in e-sim staat voor embedded. Dit betekent dat er een kleine chip is ingebouwd in de smartphone die hetzelfde doet als de huidige plastic simkaart. Dit heeft een aantal voordelen.

  • Dankzij deze digitale opvolger van de traditionele simkaart is er geen plastic kaartje meer nodig. Minder gedoe en zeker ook minder plastic afval.
  • De e-sim is ook gemakkelijker in gebruik. Bij een verlenging met nieuw toestel of simwissel is wachten op een nieuwe simkaart niet meer nodig. De e-sim hoeft alleen maar geactiveerd te worden via de MijnKPN app. Makkelijk en volledig digitaal.
  • Met de e-sim kan elke geschikte telefoon gebruikt worden als dual sim-toestel. Hiermee is de gebruiker met één telefoon bereikbaar op twee verschillende telefoonnummers.

 

Met welke toestellen kan ik e-sim gebruiken?

Om gebruik te maken van e-sim is een geschikte smartphone nodig.

Vanuit Apple hebben de modellen vanaf 2018 (iPhone XS/XS Max/XR) dual sim ondersteuning met e-sim. Zorg ook dat je minimaal iOS 12.1 hebt. 

De nieuwste modellen van Samsung, waaronder de Samsung Galaxy S20, de Galaxy Fold en de  Galaxy Z Flip, ondersteunen ook e-sim.

Kijk verder op onze website, daar houden we een lijstje bij (onder de veelgestelde vragen).

 

Kennisbank: Veelgestelde vragen

Heb je vragen over hoe je multisim activeert of hoe bepaalde dingen werken?

Check dan ons Kennisbank artikel:

 

Kan ik e-sim activeren voor mijn Smart Watch?

Multsim is mogelijk bij KPN voor Apple Watch en Samsung Galaxy Watch. Zie hiervoor dit kennisbank artikel:

 


981 reacties

Ha Shyrin,

ook de beste wensen voor 2022,

bedankt voor verplaatsen, maar klopt het nu dat kon voor de iWatch nog geen e-Sim ondersteund?

groeten iwatch7

Reputatie 7

...maar klopt het nu dat kon voor de iWatch nog geen e-Sim ondersteund?

Dat klopt.

Hebben jullie een idee wanneer kpn dit wel gaat ondersteunen?

Reputatie 7
Badge +30

Zodra we concrete informatie hebben, delen we dit via de bekende kanalen, @Iwatch7!

Ik zou ook graag mijn Apple Watch willen gebruiken op het kpn netwerk, anders is het enige alternatief overstappen naar T-mobile. Voor zowel mijn vaste internet verbinding als mijn mobiele abonnement. 

 

Geraldo.

Ik wil op mijn iPhone 13 pro de esim activeren. Ik doe alle stappen netjes en krijg oa een sms etc. Als ik na invoeren van de verificatiecode op bevestigen klik gaat hij even laden maar staat daarna weer blauw met bevestigen. Als ik dan nogmaals op bevestigen klik dan staat er oeps verkeerde verificatiecode. Krijg daarna wel nieuwe sms met code maar kom niet verder. Wat is de oplossing?

Helaas… nog steeds geen ondersteuning voor Apple Watch 

Is er inmiddels nieuws over de Apple Watch e-Sim vanuit KPN? Ik heb een 7 aangeschaft maar mis de cellular functionaliteit. 
 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +30

Vooralsnog geen nieuws, @marceloudendijk :confused:

Duurt nu heel erg lang voor de grootste provider van Nederland om e-Sim ondersteuning voor de Apple Watch te regelen.. ben bijna geneigd om met alles naar T-mobile over te stappen gezien mn abonnement binnenkort afloopt😅

Echt een enorme teleurstelling dat er nog steeds geen nieuws is. Zeker, nadat al vorig jaar vroeg bekend gemaakt werd dat KPN het zou gaan ondersteunen.

Het is inderdaad aanlokkelijk om over te stappen naar een andere provider. Ik heb 12 zakelijke nummers. 
Wat gaat KPN op korte termijn doen?

Reputatie 7
Badge +24

Hoi allemaal, ik heb hier helaas nog geen update over. Kan dus niet zeggen wanneer dit zal gebeuren. Ik kan in ieder geval wel aangeven dat dit wel bekend zal worden gemaakt op het moment dat het beschikbaar komt. Tot die tijd kan ik jullie alleen vragen om geduld te hebben. 

Hallo, ik heb vandaag mijn mobiel binnengekregen met een e-Sim.

Nou wil ik die activeren, maar wanneer ik op MijnKPN ga, kan ik mijn abbo daar niet vinden en dus de e-Sim ook niet downloaden, snap er niks van…

Hoe kan ik e-sim deactiveren? Dat is de oplossing die ik aangereikt kreeg in de KPN winkel van een medewerker. Ik heb hetzelfde euvel als Marije…..

Reputatie 7
Badge +19

Hallo, ik heb vandaag mijn mobiel binnengekregen met een e-Sim.

Nou wil ik die activeren, maar wanneer ik op MijnKPN ga, kan ik mijn abbo daar niet vinden en dus de e-Sim ook niet downloaden, snap er niks van…

Hi @ThomasP1, volgens mij hebben we jouw reactie over het hoofd gezien, sorry! Ben je er intussen uit gekomen? 

 

Hoe kan ik e-sim deactiveren? Dat is de oplossing die ik aangereikt kreeg in de KPN winkel van een medewerker. Ik heb hetzelfde euvel als Marije…..

Hoi @Lousa, we hebben je reactie verplaatst naar dit algemene topic over de E-sim. In het startbericht bovenin vind je alle informatie over hoe je jouw e-sim activeert! 

Reputatie 2

Ik ben overigens heel benieuwd naar kpn's oplossing als je niet beschikt over tweede toestel met e-sim en fysieke simkaart. ik kan mij voorstellen dat er situaties voordien waarbij het toestel defect is geraakt.

In mijn oogpunt is er veel vanuit techniek gedacht ipv gebruik.  

Waarschuwing voor iedereen die zijn iPhone een “reset naar fabriek instellingen” moet geven in verband met bijvoorbeeld iOS problemen of e sim problemen. Voor je het weet  levert je dit weer een ritje naar de KPN winkel op. Niet iedereen heeft een losse iPhone om de esim tijdelijk te “parkeren”. 

Dit staat verborgen in https://www.kpn.com/service/mobiel/e-sim-downloaden-en-instellen.htm

Zie screenshot

 

 

 

 

Nou, een jaar later is daar nog helemaal niets voor bedacht, ik loop nu tegen precies dit probleem aan en heb nu, ipv een irritant steeds opnieuw opstartende telefoon, een telefoon waar ik niks mee kan omdat mijn esim verwijderd is, en ik voor alles mijn mobiele nummer nodig heb. Mijn oude kaartje werkt niet meer sindsde esim, en ik heb geen tweede esim-telefoon zo effe liggen.  Slechte zaak van kpn, esim zou niet aanbevolen mogen worden! 

Hoi allemaal, ik heb hier helaas nog geen update over. Kan dus niet zeggen wanneer dit zal gebeuren. Ik kan in ieder geval wel aangeven dat dit wel bekend zal worden gemaakt op het moment dat het beschikbaar komt. Tot die tijd kan ik jullie alleen vragen om geduld te hebben. 

Beste Alex_P,

Wat een vreemd nietszeggend antwoord geef je;

"Ik kan in ieder geval wel aangeven dat dit wel bekend zal worden gemaakt op het moment dat het beschikbaar komt."

Dat is dus nietszeggend! De trein komt aan op het moment dat hij arriveert. Of: de bloemen bloeien als ze uitkomen.

Is dat de antwoordtraining die KPN jullie geeft?

Reputatie 1

Waarom moet alles zo lang duren bij KPN, we betalen dik voor onze abonnementen en wat krijgen we hier nu eigenlijk voor?

Ik ben aan mijn tweede apple watch (nu de 7) en nog steeds geen E-sim te krijgen, we horen al meer dan een jaar we hebben het nog niet. maar niets over wat of hoe met betrekking tot wanneer het wel komt.

 

Jammer hoor

Waarom moet alles zo lang duren bij KPN, we betalen dik voor onze abonnementen en wat krijgen we hier nu eigenlijk voor?

Ik ben aan mijn tweede apple watch (nu de 7) en nog steeds geen E-sim te krijgen, we horen al meer dan een jaar we hebben het nog niet. maar niets over wat of hoe met betrekking tot wanneer het wel komt.

 

Jammer hoor

 

Beste jvtoorn,

Ik vermoed dat je nog héél héél lang moet wachten. Misschien komt er helemaal geen ondersteuning voor de Apple Watch Cellular. Overstappen naar T-Mobile?

Waarom moet alles zo lang duren bij KPN, we betalen dik voor onze abonnementen en wat krijgen we hier nu eigenlijk voor?

Ik ben aan mijn tweede apple watch (nu de 7) en nog steeds geen E-sim te krijgen, we horen al meer dan een jaar we hebben het nog niet. maar niets over wat of hoe met betrekking tot wanneer het wel komt.

 

Jammer hoor

 

Beste jvtoorn,

Ik vermoed dat je nog héél héél lang moet wachten. Misschien komt er helemaal geen ondersteuning voor de Apple Watch Cellular. Overstappen naar T-Mobile?

 

Yep.. bij gebrek aan informatie is het tijd om over te stappen.
Jammer, had het graag via KPN gebruikt.

Maand na de laatste reactie van jwhtje en jvantoorn.. 

Nog steeds geen antwoord wanneer eindelijk eens de iwatch etc word ondersteunt..ik weet uit zeer betrouwbare bronnen dat zelfs de slechtste provider van nl het op zeer korte termijn gaat

ondersteunen..toegezegd voor 2023!.. terwijl deze provider hun netwerk totaal niet op orde heeft.. als kpn zo doorgaat stapt iedereen die met de tijd mee gaat over naar tmnl en vf..vind dit toch echt een zeer zeer slechte zaak kpn!  Klanten gaan echt lopen zo.. met loze beloftes etc..maar wel dikke abbo kosten vragen..

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb hier nog geen duidelijkheid over helaas. Mocht dit wel komen zullen wij dat uiteraard meteen delen. 

Ik heb hier nog geen duidelijkheid over helaas. Mocht dit wel komen zullen wij dat uiteraard meteen delen. 

@bart_z dat word continu gezegd..laat meneer babak fouladi eens een duideljjk antwoord geven een tijds bestek..dat iedereen er wat aan heeft in plaats van “word verwacht “ .. 

Is hier niet 1 iemand van kpn die hier gewoon eens duidelijk antwoord op kan geven? 

 

Ik wil toch even mijn GAL spuwen over de KPN E sim integratie….. 

Vandaag mijn iphone 11 met esim overgezet naar iphone 12. 

Nu moet ik dus naar de kpn winkel om een simkaart weer te gaan halen om vervolgens daar weer een esim van te maken… KANSLOOS

Reageer