KPN Multisim Apple Watch

  • 31 October 2022
  • 870 reacties
  • 27396 keer bekeken
KPN Multisim Apple Watch

Toon eerste bericht

870 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@Tharide die dingen gebeuren. 🙂 Mooi juist dat de oplossing makkelijk bleek!

Het kan maximaal 48 duren voor men de work-around heeft geactiveerd. Wanneer precies heb jij het formulier ingevuld @John W 

Het is inmiddels 48 uur geleden en het activeren scherm loopt nog steeds. Kunnen jullie hier nog iets in betekenen?

Reputatie 7
Badge +21

@John W Wat vervelend dat de activatiescherm nog steeds loopt. Wil je jouw gegevens achterlaten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic, dan zet ik dit intern voor je door om verder uit te laten zoeken. Laat je een berichtje achter nadat je dit hebt gedaan?

@John W Wat vervelend dat de activatiescherm nog steeds loopt. Wil je jouw gegevens achterlaten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic, dan zet ik dit intern voor je door. Laat je een berichtje achter nadat je dit hebt gedaan?

Ik heb mijn gegevens achtergelaten 

Reputatie 7
Badge +21

@John W Wanneer de activatie van multisim vastloopt kan het formulier ingevuld worden, maar dat is alleen als multisim goed is geactiveerd en klanten geen inkomende telefoontjes ontvangen.. Dat is bij jouw niet het geval en daarom wordt dit verder onderzocht. Zodra we meer weten komen we er op terug. 

Reputatie 1

Sinds gisteravond blijft mn apple watch ultra proberen de esim te activeren. Gaat dit goed?

 

 

Reputatie 1

@Jbruijn en @RoogK : De techneuten gaan er naar kijken en vragen of we alles ongemoeid willen laten tot maandag. Zodat zij dit kunnen analyseren.

Wij houden jullie hier, via het forum op de hoogte. 

D-Day! Ik ben benieuwd of alles na 2 weken gaat werken vandaag 🙂 Er staan nu 8 abonnementen bij “mobiel abonnement” waarvan er 1 op “activeren” staat met het rond draaiende rondje. Druk ik een andere aan staat er “Niet mogelijk wijziging mobiel abonnement te voltooien. Je mobiele abonnement kon niet worden geconfigureerd. Probeer het later opnieuw.”

 

Daaronder staat nog 7x KPN NL bij ‘niet in gebruik’. 
 

Ik ben benieuwd @Erwin_!

Donderdag ochtend, ik ben 1x gebeld 2 dagen geleden nadat ik naar de KPN winkel ben gegaan. Het verhaal voor de zoveelste keer (klantenservice meermaals, hier, in de winkel, nu via de telefoon) verteld. 
 

Tot op heden: NIETS. We zijn al 2 weken verder inmiddels………..

Reputatie 7
Badge +19

Ik zie dat er voor jou een melding in behandeling is bij de Technische dienst @RoogK. Er wordt dus aan gewerkt om de multisim voor jou mogelijk te maken. 

Reputatie 1

@Jeroen_dB kunnen ze voor mij ook kijken? Mijn apple watch ultra blijft hangen bij activeren van de e-sim.

Reputatie 7
Badge +13

@mvug Kun je toelichten welke melding je dan exact krijgt. Is dat één van de meldingen die in de openingspost van het topic staan uitgelegd? 

Reputatie 1

@Remco_ zie foto

hij blijft op activeren staan

Ik probeer het nog een keer: ik heb 2 weken geleden via KPN een Apple Watch 8 gekocht met Multisim. De watch werd binnen 24 uur bezorgd. Op mijn iPhone 13 (abo heb ik al een paar jaar) staat iOS16.1.1 en de Apple Watch draait op 9.1. Bij aanzetten van de multisim via de Watch-app op mijn telefoon blijft het bericht terugkomen dat KPN ermee bezig is. Ik begrijp dat de multisim al werkt bij sommige klanten in deze chat, maar waarom niet bij mij? Doe ik iets verkeerd? Moet ik nog lang wachten?

Reputatie 7
Badge +13

@mvug Sorry ik scrolde iets te snel en miste het screenshot. Ik heb een collega gemaild om er even naar te kijken. We komen erop terug!

@Steenbeek67 Zou je dan jouw profiel verder kunnen invullen? Dan kijk ik even mee! 

 

Edit: @mvug . Ik heb een terugkoppeling, je stond al op een lijst voor onderzoek. Zodra ik meer weet sturen we je een bericht! 

Momenteel ben ik nog t-mobile klant, iPhone 14 pro met Apple Watch 4G. Afgezien van de opstartproblemen die kpn heeft met multisim heb ik een contractuele vraag. Ik lees dat je pas multisim aan kunt vragen als je minimaal 6 maanden een mobiel-abonnement hebt. Dat betekent dat, wanneer ik overstap met nummerbehoud, 6 maanden de mobiele verbinding van mijn Apple Watch niet kan gebruiken. Indien dit zo is, bestaat er dus geen goede overstap mogelijkheid.

Na drie dagen met de KPN (helpdesk/ supervisor/winkel) in de weer geweest te zijn om mijn nieuwe Apple Watch te koppelen aan een multisim heb ik geen oplossing gekregen dan een sms bericht met een verwijzing naar de KPN website voor informatie !!?? 😤

Probleem was dat mijn oude Apple Watch defect bij apple is ingeleverd/ verzonden, nadat de watch was “leeg gemaakt” en KPN de optie multisim in “mijn KPN” bij de optie’s had weggehaald.

Hierna kon ik mijn (nieuwe) Apple Watch 7 cellular niet met een KPN multisim/ abonnement verbinden, omdat ik dan de melding kreeg : > om multisim op deze Apple Watch in te stellen moet je eerst de andere opzeggen;

> Dit doe je door in de Apple Watch app naar “ beheer KPN-NL acccount” te gaan.

Opzeggen is gebeurd door mij en Apple door de oude watch “leeg te maken” en in de app is item “beheer KPN-NL account “ niet aanwezig.

Samenvattend als je een watch hebt verbonden met een multisim en je moet/ wil een andere/ nieuwe watch verbinden LET OP !

Ten slotte, ik weet niet wat ik meer kan doen dan dat ik tot nu heb gedaan en ben wel een beetje bedroefd over de ondersteuning door KPN en overigens ook van Apple die mij ook niet kon helpen 🥲

Op de site van Apple staat precies hoe je een multisim kunt verwijderen van een Watch, ook als je deze niet meer hebt. Apple kan je daarbij niet helpen, je hebt je Apple-id nodig

Reputatie 6
Badge +6

Momenteel ben ik nog t-mobile klant, iPhone 14 pro met Apple Watch 4G. Afgezien van de opstartproblemen die kpn heeft met multisim heb ik een contractuele vraag. Ik lees dat je pas multisim aan kunt vragen als je minimaal 6 maanden een mobiel-abonnement hebt. Dat betekent dat, wanneer ik overstap met nummerbehoud, 6 maanden de mobiele verbinding van mijn Apple Watch niet kan gebruiken. Indien dit zo is, bestaat er dus geen goede overstap mogelijkheid.

Waar lees je dat? Want dat is volgens mij niet zo.

Momenteel ben ik nog t-mobile klant, iPhone 14 pro met Apple Watch 4G. Afgezien van de opstartproblemen die kpn heeft met multisim heb ik een contractuele vraag. Ik lees dat je pas multisim aan kunt vragen als je minimaal 6 maanden een mobiel-abonnement hebt. Dat betekent dat, wanneer ik overstap met nummerbehoud, 6 maanden de mobiele verbinding van mijn Apple Watch niet kan gebruiken. Indien dit zo is, bestaat er dus geen goede overstap mogelijkheid.

Waar lees je dat? Want dat is volgens mij niet zo.

3 maanden zie ik nu, maar toch niet handig

Reputatie 6
Badge +6

@Sjonnie1955

Als je nog iets verder naar beneden op die desbetreffende pagina scrollt zie je dat dat gecorrigeerd wordt.

Dat geldt alleen als je een multisim+apple watch aanschaft. Aangezien jij al een apple watch heb kan jij meteen multisim aanvragen zodra je een abonnement bij KPN heb.

Zie post hieronder van een moderator:

 

Hoi, ik probeer multisim te activeren maar dit lukt niet. Ik kreeg een foutmelding aan het eind van de stappen, maar er is wel een abonnement verschenen dat al uren aan het ‘activeren’ is.

Mijn devices zijn up to date en de carrier instellingen zijn goed:


Als ik in de Watch app naar Mobile Data ga staat hij op activeren met een oneindig spinnend icoontje:


Als ik hem opnieuw probeer toe te voegen krijg ik een melding dat het niet mogelijk is via KPN:


Graag hoor ik welke stappen ik kan proberen om dit probleem eventueel op te lossen, hopelijk voor mij en vele anderen.

@Sjonnie1955

Als je nog iets verder naar beneden op die desbetreffende pagina scrollt zie je dat dat gecorrigeerd wordt.

Dat geldt alleen als je een multisim+apple watch aanschaft. Aangezien jij al een apple watch heb kan jij meteen multisim aanvragen zodra je een abonnement bij KPN heb.

Zie post hieronder van een moderator:

 

Dat had ik inderdaad niet gezien. Bedankt voor de info!

Reputatie 7
Badge +30

@Nomos, dank dat je gelijk alle info er bij hebt gezet. Heb jij toevallig Apple beta Private Relay actief? Zo ja, dan zul je dat uit moeten (laten) zetten. Dit zorgt er namelijk voor dat de activatie niet voltooid kan worden. Apple Support kan je hiermee helpen.

Als je dat niet actief hebt, laat het weten. Dan kunnen we verder kijken.

@Nomos, dank dat je gelijk alle info er bij hebt gezet. Heb jij toevallig Apple beta Private Relay actief? Zo ja, dan zul je dat uit moeten (laten) zetten. Dit zorgt er namelijk voor dat de activatie niet voltooid kan worden. Apple Support kan je hiermee helpen.

Als je dat niet actief hebt, laat het weten. Dan kunnen we verder kijken.

Bedankt voor je reactie. Private Relay stond inderdaad aan en inmiddels niet meer, het probleem is er echter nog steeds, enig idee hoe lang daar overheen kan gaan of dat ik verder nog iets kan proberen ?

@John W Wanneer de activatie van multisim vastloopt kan het formulier ingevuld worden, maar dat is alleen als multisim goed is geactiveerd en klanten geen inkomende telefoontjes ontvangen.. Dat is bij jouw niet het geval en daarom wordt dit verder onderzocht. Zodra we meer weten komen we er op terug. 

Het kan maximaal 48 duren voor men de work-around heeft geactiveerd. Wanneer precies heb jij het formulier ingevuld @John W 

Het lijkt er nu op dat na ruim 2,5 week proberen en een de nodige keren contact met KPN,zowel via dit forum als telefonisch, het nu eindelijk werkt. Ik kreeg vanmiddag een sms dat het zou moeten werken en ik het kon activeren via mijn Applewatch, dit netjes gedaan en ik was daarna nog steeds bereikbaar via mijn telefoon. Dit was al een belangrijke vooruitgang, maar deed ik mijn telefoon uit dan was ik nog niet bereikbaar op mijn Watch. Nu mijn Watch losgekoppeld en opnieuw geïnstalleerd en mijn iPhone opnieuw opgestart en alles lijkt te werken.Ik ben voorzichtig optimistisch, maar wacht het allemaal nog even af voor ik echt blij ben. Wat ik wel een slechte zaak vind is dat er op mijn rekening kosten voor het gebruik van multisim in rekening zijn gebracht terwijl het toch echt niet werkte. Er maar weer een telefoontje aan gewaagd met de klantenservice en hopelijk wordt dat weer in mindering gebracht op mijn volgende factuur.Al met al een heel gedoe en ergernis om dit alles voor elkaar te krijgen. Ik ben blij met de hulp die ik uiteindelijk toch van KPN heb gekregen om dit op te lossen, maar ik vind het tegelijk een slechte zaak dat het niet gelijk werkte. Ik had hogere verwachtingen van KPN.

Conclusie: Hoop gedoe en gezeur, maar het werkt uiteindelijk en hopelijk blijft dat zo.

Voor een ieder waar het nog niet werkt sterkte en succes en vooral geduld

Reputatie 7
Badge +17

@Nomos Heb je de Watch al eens herstart sinds dit uit is gezet? Ik ben benieuwd of het daarna wel werkt! 

@Nomos Heb je de Watch al eens herstart sinds dit uit is gezet? Ik ben benieuwd of het daarna wel werkt! 

Yes, zowel m’n Watch als m’n iPhone zijn opnieuw opgestart maar ook dat maakt tot nu toe geen verschil. 

Reageer