Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Dit probleem heeft al eerder gespeeld 

Topic gelezen? Compleet ander probleem 

Reputatie 6
Badge +2

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt.

Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Zeg KPN, ik wil geen compensatie voor het abonnementsgeld, jullie hebben mijn duur betaalde telefoon gesloopt die nog prima een paar jaar had meegekund, maar omdat de oplossing te lang duurt en de communicatie hierover pas na 1 maand op gang komt heb ik een nieuwe telefoon moeten kopen om bereikbaar te zijn.
Kom met een voorstel waar iedereen iets aan heeft …

 

Overigens, ik heb een zakelijk abonnement maar de iPhone (door mij gekocht bij KPN) is mijn privé eigendom… het toestel wat nu dus blijkbaar is gesloopt door het abonnement wat door mijn werkgever wordt betaald… daarom graag een voorstel hoe jullie (KPN) dit met mij persoonlijk denken af te handelen ipv met de abonnement houder. Graag ontvang ik hierover een privé bericht.

Ik wacht op jullie antwoord KPN! Kom met een oplossing 🤬

Reputatie 6
Badge +3

Dit probleem heeft al eerder gespeeld 

Topic gelezen? Compleet ander probleem 

Ja is het totaal anders??

Dat is de vraag nog maar

Reputatie 5
Badge +2

Dit probleem heeft al eerder gespeeld 

Topic gelezen? Compleet ander probleem 

Ja is het totaal anders??

Dat is de vraag nog maar

Oorzaak was ios update. Is hier niet van toepassing.

Reputatie 3

Ik heb hetzelfde probleem. Gisteren naar de kpn winkel geweest en die gaven aan dat het een probleem is mee 4g en 5g? Maar ik heb niks over een compensatie gehoord. 

Reputatie 5
Badge +2

Ik heb hetzelfde probleem. Gisteren naar de kpn winkel geweest en die gaven aan dat het een probleem is mee 4g en 5g? Maar ik heb niks over een compensatie gehoord. 

iPhone 11 kan geen 5G 

Reputatie 3

Ik heb hetzelfde probleem. Gisteren naar de kpn winkel geweest en die gaven aan dat het een probleem is mee 4g en 5g? Maar ik heb niks over een compensatie gehoord. 

iPhone 11 kan geen 5G 

Klopt en daar zou het probleem ook zitten volgens de mw in de kpn winkel. 

Reputatie 6
Badge +2

Dit probleem heeft al eerder gespeeld 

Topic gelezen? Compleet ander probleem 

Ja is het totaal anders??

Dat is de vraag nog maar

Vlg mij zit het probleem in: de ene zendmast loslaten en ondertussen niet automatisch kunnen connecten met de volgende, want als hij naar E gaat en je bent onderweg dan schakel je ✈️Aan/uit en pakt de volgende mast weer op, dus handmatig werkt het nu wel… (bij mij) maar is natuurlijk waardeloos in de praktijk. Daarom nu altijd 2📱bij me👎🏻
En ondertussen holt de levensduur van de batterij achteruit…

Reputatie 3

Ik heb mijn nummer ook achter gelaten, ben benieuwd. Hoop wel dat dit opgelost gaat worden. Ik Moet mij telefoon toch gewoon kunnen blijven gebruiken.

Reputatie 6
Badge +2

Dit probleem heeft al eerder gespeeld 

Topic gelezen? Compleet ander probleem 

Topic ook gelezen en geen idee of dit probleem vergelijkbaar is, wat wel opvalt is de reactiesnelheid en directe antwoorden op de in dat topic gestelde vragen door de KPN medewerkers, blijkbaar heeft men opdracht gekregen om voorspelbare reden op dit topic niet zo direct en accuraat te reageren op overigens vergelijkbare vragen!

Ik heb helaas ook al geruime tijd last van wegvallen van 4g en dan alleen maar de E in beeld. 

Reputatie 2

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt.

Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

Hallo allemaal. Ik heb eerder al op dit forum gereageerd dat ik het helemaal zat was. En dat ik zou overstappen naar een andere provider.

Dat heb ik inmiddels gedaan en eerst de simkaart van mijn nieuwe abonnement in mijn iPhone 11 gedaan. Helaas bleef het probleem zich voordoen. Wel in mindere mate, qua 4g. Maar het bellen, wat eerder nog steeds goed ging, werd met die simkaart van een andere provider steeds slechter. Nu een ander toestel aangeschaft en nu eindelijk weer gewoon bereik.

Conclusie: De combinatie KPN simkaart in bepaalde iPhone 11 modellen betekent dat je iPhone 11 kapot gaat. Met de simkaart in een ander toestel geen probleem, maar je eigen toestel gaat het niet (nooit?) meer doen.

Met mijn zakelijke abonnement in een groep moest ik mij maar melden bij de zakelijke versie van KPN  Dan moet ik op mijn werk mensen het probleem uitleggen die dan KPN moeten gaan aanspreken. En KPN gaat de bal weer bij Apple leggen. Gebed zonder eind. Ik heb kon het (net) betalen om mijn verlies te nemen. Maar ik wil graag bereikbaar zijn en internet kunnen gebruiken. Morgen speelt het al 6! weken. Ik wens iedereen succes en hoop dat je toestel vergoed wordt. Geen KPN meer voor mij… 

Reputatie 6
Badge +6

Ik heb hetzelfde probleem. Gisteren naar de kpn winkel geweest en die gaven aan dat het een probleem is mee 4g en 5g? Maar ik heb niks over een compensatie gehoord. 

iPhone 11 kan geen 5G 

Klopt en daar zou het probleem ook zitten volgens de mw in de kpn winkel. 

Dan zou een iPhone 7,8 en X ook die problemen moeten hebben en die hebben nergens last van. Dus dat lijkt me stug wat de KPN winkel jouw heeft verteld.

Reputatie 3

Ik heb hetzelfde probleem. Gisteren naar de kpn winkel geweest en die gaven aan dat het een probleem is mee 4g en 5g? Maar ik heb niks over een compensatie gehoord. 

iPhone 11 kan geen 5G 

Klopt en daar zou het probleem ook zitten volgens de mw in de kpn winkel. 

Dan zou een iPhone 7,8 en X ook die problemen moeten hebben en die hebben nergens last van. Dus dat lijkt me stug wat de KPN winkel jouw heeft verteld.

Ja dat is echt wat ze zei. Niet dat ik denk dat het zo is. Ik baal gewoon enorm van heel dit euvel. 

Ik heb ook een iphone 11. En heb slecht bereik, te weinig streepjes, geregeld een E in beeld. 
Met bellen hoor ik de telefoon niet over gaan. 
Ik heb een nieuwe simkaart en het is niks beter. 

Reputatie 4
Badge +1

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt.

Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

Hallo allemaal. Ik heb eerder al op dit forum gereageerd dat ik het helemaal zat was. En dat ik zou overstappen naar een andere provider.

Dat heb ik inmiddels gedaan en eerst de simkaart van mijn nieuwe abonnement in mijn iPhone 11 gedaan. Helaas bleef het probleem zich voordoen. Wel in mindere mate, qua 4g. Maar het bellen, wat eerder nog steeds goed ging, werd met die simkaart van een andere provider steeds slechter. Nu een ander toestel aangeschaft en nu eindelijk weer gewoon bereik.

Conclusie: De combinatie KPN simkaart in bepaalde iPhone 11 modellen betekent dat je iPhone 11 kapot gaat. Met de simkaart in een ander toestel geen probleem, maar je eigen toestel gaat het niet (nooit?) meer doen.

Met mijn zakelijke abonnement in een groep moest ik mij maar melden bij de zakelijke versie van KPN  Dan moet ik op mijn werk mensen het probleem uitleggen die dan KPN moeten gaan aanspreken. En KPN gaat de bal weer bij Apple leggen. Gebed zonder eind. Ik heb kon het (net) betalen om mijn verlies te nemen. Maar ik wil graag bereikbaar zijn en internet kunnen gebruiken. Morgen speelt het al 6! weken. Ik wens iedereen succes en hoop dat je toestel vergoed wordt. Geen KPN meer voor mij… 

Ik ben er ook bang voor dat mijn iPhone 11 de simkaart van een andere provider niet meer ‘accepteert’. 
Het zou fijn zijn als er een indicatie was hoe lang dit nog duurt. 
Omdat ik nu mijn oude toestel alleen gebruik voor whatsapp en bellen en veel andere apps nog op de 11 heb..

Reputatie 2

Wat een belachelijke service word er geleverd.

de dagelijkse update die ons word beloofd blijft regelmatig uit. Daarnaast trekt mijn telefoon schijnbaar als een gek internet want ik krijg net een SMS dat ik 75% van mijn bundel heb gebruikt. (25GB)


ondertussen kan ik niet navigeren als ik onderweg ben voor mijn werk, doet flitsmeister het niet, kan ik niet eens een podcast / radio luisteren, heb ik al meerdere keren een belangrijke klant gehad die direct naar de voicemail gaat. Ik kom door de schuld van KPN volledig onprofessioneel over. 
 

Zojuist heb ik geprobeerd een deelscooter te gebruiken. De teller begon te lopen, maar door dat k*t netwerk van KPN kon ik het helmvak niet openen. Al met al ruim 15 minuten geduurd voor ik de scooter kon annuleren. €5,= verder en uiteindelijk een taxi moeten nemen om thuis te komen.

 

Naast het feit dat het ongelofelijk irritant is, zorgt KPN voor allerlei onkosten. Vind het ondertussen ook écht onbegrijpelijk dat er geen leentoestel word aangeboden. Ze hebben heus nog wel een aantal oude iPhone 8/X/XR/XS liggen.

 

Een ding weet ik zeker - KPN kan het overduidelijk écht niks schelen. We zijn blijkbaar een te kleine groep om interessant te zijn. Word het niet snel opgelost dan ga ik kijken naar juridische vervolgstappen.

Reputatie 4
Badge +1

Wat meerdere mensen hier aangeven in het forum, naast de connectiviteits problemen. Heb ik ook problemen met de accu, ik moet nu voor onderhoud naar de iPhone store of een dergelijk gecertificeerd bedrijf geeft mijn mobiel aan. maximum capaciteit van 77%. Dit was voor deze problemen zeker niet aan de orde. 

KPN hoelang gaat dit nog duren? Dit word ondertussen wel heel vervelend! 
hoe gaan jullie deze groep mensen compenseren? Dit gaat niet alleen om de abonnement kosten maar vooral het ongemak!

Reputatie 1

Even een reactie vanuit KPN is inmiddels wel op zijn plaats. Het laatste contact is in het weekend geweest namelijk. 😒

 

 

Zojuist heb ik weer een poging bij Apple gedaan via de chat. Ze weten daar natuurlijk van niets en blijven maar sturen op een totale reset. Daarbij had ik IOS16 niet mogen installeren en ligt het vast daar aan. Ik kan iedereen adviseren om toch eens met Apple te gaan chatten, er zou vast een KPI op rood springen als we daar massaal ons probleem neer leggen. Misschien dat het werkt.

De problemen met de accu worden waarschijnlijk veroorzaakt doordat de telefoon te hard moet werken om verbinding te houden of te herstellen. Hopelijk wordt het dus snel opgelost zodat onze accu's er niet helemaal kapot van gaan.

KPN lijkt mij verder ook te negeren, ik heb een zakelijk abonnement van KPN en privé met een ESIM via Simyo. Je kan dan niet zoveel meer, ik ben niet opgenomen in de communicatie, heb me wel via dit forum aangemeld.

We hebben hier gewoon te maken met het calimero effect, we mogen dus rustig afwachten tot er iemand zich hard gaat maken voor een oplossing.

Ik wens iedereen veel succes met wachten, en bij het uitzoeken van een nieuwe provider bij de verlenging van het contract.

Reputatie 5
Badge +1

KPN hoelang gaat dit nog duren? Dit word ondertussen wel heel vervelend! 
hoe gaan jullie deze groep mensen compenseren? Dit gaat niet alleen om de abonnement kosten maar vooral het ongemak!

En omdat ons toestel blijkbaar onbruikbaar (onherstelbare schade?) is geworden door KPN of Apple..?

Zojuist mijn profiel ge-update aangezien ik deze problemen ook ervaar.

 

ik ga er vanuit dat ik nu voldaan heb aan de vraag van KPN om in aanmerking te komen voor de compensatie.

 

 

Reputatie 7

KPN lijkt mij verder ook te negeren, ik heb een zakelijk abonnement van KPN en privé met een ESIM via Simyo. Je kan dan niet zoveel meer, ik ben niet opgenomen in de communicatie, heb me wel via dit forum aangemeld.

Ik neem aan dat je het issue bij KPN zakelijk en bij Simyo onder de aandacht gebracht hebt immers dat zijn de partijen waarmee je een overeenkomst hebt.

 

De problemen met de accu worden waarschijnlijk veroorzaakt doordat de telefoon te hard moet werken om verbinding te houden of te herstellen. Hopelijk wordt het dus snel opgelost zodat onze accu's er niet helemaal kapot van gaan.

Dat zou kunnen maar wat ook een plausibele uitleg zou kunnen zijn is dat er juist een andere procedure “in een loop komt” en dat daardoor het in stand houden van de verbinding te weinig resources krijgt. Dit is in het verleden al eens vaker gebeurd. Zolang de oorzaak niet duidelijk is doe je er verstandig aan om alle opties open te houden.

Reputatie 3
Badge

Zojuist telefonisch benaderd over mijn ingediende klacht waarin ik om kosteloze contractbreuk vroeg.

“We zijn nog aan het onderzoeken, verder is er nu niet mogelijk en er is geen einddatum in zicht.”

Ook al begrepen ze wel dat ik voor werk bereikbaar moest zijn… omdat ik mijn huidige simkaart in mijn (half kapotte) iPhone 8 heb gedaan kreeg ik het idee dat bij ‘mijn case’ de druk er een beetje vanaf is.

Op mijn terechte vraag waarom de iPhone 11 nog wel te bestellen is op de website werd helaas niet echt ingegaan.

 

Eindstand: Blijven betalen zonder dat er fatsoenlijk geleverd wordt. Blijven afwachten en zoek het maar uit.