Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11


Reputatie 4
Badge +1
  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Alexandra van KPN 1 jaar geleden

 

Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.

Update 19 december 2022

Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!


Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.

Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.  

Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.

Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.

In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer
0800 – 8200008.


Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.

Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.

Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.

Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 

Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update zondag 13 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

​​​​
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.

  • Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
     
  • Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 
     
  • Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
    We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
     
  • Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
    Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 
    De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    

 

Vorige updates

Update donderdag 03 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
 

Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.


Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 

Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.

 

Update dinsdag 25 oktober

Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.

 

Update maandag 10 oktober

We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms. 

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

 

Update per SMS woensdag 28 september:

Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN

 

Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
 

Update per SMS vrijdag 09 september:

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

 

Update dinsdag 30 augustus:

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Dit probleem heeft al eerder gespeeld 

Topic gelezen? Compleet ander probleem 

Reputatie 6
Badge +2

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt.

Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Zeg KPN, ik wil geen compensatie voor het abonnementsgeld, jullie hebben mijn duur betaalde telefoon gesloopt die nog prima een paar jaar had meegekund, maar omdat de oplossing te lang duurt en de communicatie hierover pas na 1 maand op gang komt heb ik een nieuwe telefoon moeten kopen om bereikbaar te zijn.
Kom met een voorstel waar iedereen iets aan heeft …

 

Overigens, ik heb een zakelijk abonnement maar de iPhone (door mij gekocht bij KPN) is mijn privé eigendom… het toestel wat nu dus blijkbaar is gesloopt door het abonnement wat door mijn werkgever wordt betaald… daarom graag een voorstel hoe jullie (KPN) dit met mij persoonlijk denken af te handelen ipv met de abonnement houder. Graag ontvang ik hierover een privé bericht.

Ik wacht op jullie antwoord KPN! Kom met een oplossing 🤬

Reputatie 6
Badge +3

Dit probleem heeft al eerder gespeeld 

Topic gelezen? Compleet ander probleem 

Ja is het totaal anders??

Dat is de vraag nog maar

Reputatie 5
Badge +2

Dit probleem heeft al eerder gespeeld 

Topic gelezen? Compleet ander probleem 

Ja is het totaal anders??

Dat is de vraag nog maar

Oorzaak was ios update. Is hier niet van toepassing.

Reputatie 3

Ik heb hetzelfde probleem. Gisteren naar de kpn winkel geweest en die gaven aan dat het een probleem is mee 4g en 5g? Maar ik heb niks over een compensatie gehoord. 

Reputatie 5
Badge +2

Ik heb hetzelfde probleem. Gisteren naar de kpn winkel geweest en die gaven aan dat het een probleem is mee 4g en 5g? Maar ik heb niks over een compensatie gehoord. 

iPhone 11 kan geen 5G 

Reputatie 3

Ik heb hetzelfde probleem. Gisteren naar de kpn winkel geweest en die gaven aan dat het een probleem is mee 4g en 5g? Maar ik heb niks over een compensatie gehoord. 

iPhone 11 kan geen 5G 

Klopt en daar zou het probleem ook zitten volgens de mw in de kpn winkel. 

Reputatie 6
Badge +2

Dit probleem heeft al eerder gespeeld 

Topic gelezen? Compleet ander probleem 

Ja is het totaal anders??

Dat is de vraag nog maar

Vlg mij zit het probleem in: de ene zendmast loslaten en ondertussen niet automatisch kunnen connecten met de volgende, want als hij naar E gaat en je bent onderweg dan schakel je ✈️Aan/uit en pakt de volgende mast weer op, dus handmatig werkt het nu wel… (bij mij) maar is natuurlijk waardeloos in de praktijk. Daarom nu altijd 2📱bij me👎🏻
En ondertussen holt de levensduur van de batterij achteruit…

Reputatie 3

Ik heb mijn nummer ook achter gelaten, ben benieuwd. Hoop wel dat dit opgelost gaat worden. Ik Moet mij telefoon toch gewoon kunnen blijven gebruiken.

Reputatie 6
Badge +2

Dit probleem heeft al eerder gespeeld 

Topic gelezen? Compleet ander probleem 

Topic ook gelezen en geen idee of dit probleem vergelijkbaar is, wat wel opvalt is de reactiesnelheid en directe antwoorden op de in dat topic gestelde vragen door de KPN medewerkers, blijkbaar heeft men opdracht gekregen om voorspelbare reden op dit topic niet zo direct en accuraat te reageren op overigens vergelijkbare vragen!

Ik heb helaas ook al geruime tijd last van wegvallen van 4g en dan alleen maar de E in beeld. 

Reputatie 2

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt.

Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

Hallo allemaal. Ik heb eerder al op dit forum gereageerd dat ik het helemaal zat was. En dat ik zou overstappen naar een andere provider.

Dat heb ik inmiddels gedaan en eerst de simkaart van mijn nieuwe abonnement in mijn iPhone 11 gedaan. Helaas bleef het probleem zich voordoen. Wel in mindere mate, qua 4g. Maar het bellen, wat eerder nog steeds goed ging, werd met die simkaart van een andere provider steeds slechter. Nu een ander toestel aangeschaft en nu eindelijk weer gewoon bereik.

Conclusie: De combinatie KPN simkaart in bepaalde iPhone 11 modellen betekent dat je iPhone 11 kapot gaat. Met de simkaart in een ander toestel geen probleem, maar je eigen toestel gaat het niet (nooit?) meer doen.

Met mijn zakelijke abonnement in een groep moest ik mij maar melden bij de zakelijke versie van KPN  Dan moet ik op mijn werk mensen het probleem uitleggen die dan KPN moeten gaan aanspreken. En KPN gaat de bal weer bij Apple leggen. Gebed zonder eind. Ik heb kon het (net) betalen om mijn verlies te nemen. Maar ik wil graag bereikbaar zijn en internet kunnen gebruiken. Morgen speelt het al 6! weken. Ik wens iedereen succes en hoop dat je toestel vergoed wordt. Geen KPN meer voor mij… 

Reputatie 6
Badge +6

Ik heb hetzelfde probleem. Gisteren naar de kpn winkel geweest en die gaven aan dat het een probleem is mee 4g en 5g? Maar ik heb niks over een compensatie gehoord. 

iPhone 11 kan geen 5G 

Klopt en daar zou het probleem ook zitten volgens de mw in de kpn winkel. 

Dan zou een iPhone 7,8 en X ook die problemen moeten hebben en die hebben nergens last van. Dus dat lijkt me stug wat de KPN winkel jouw heeft verteld.

Reputatie 3

Ik heb hetzelfde probleem. Gisteren naar de kpn winkel geweest en die gaven aan dat het een probleem is mee 4g en 5g? Maar ik heb niks over een compensatie gehoord. 

iPhone 11 kan geen 5G 

Klopt en daar zou het probleem ook zitten volgens de mw in de kpn winkel. 

Dan zou een iPhone 7,8 en X ook die problemen moeten hebben en die hebben nergens last van. Dus dat lijkt me stug wat de KPN winkel jouw heeft verteld.

Ja dat is echt wat ze zei. Niet dat ik denk dat het zo is. Ik baal gewoon enorm van heel dit euvel. 

Ik heb ook een iphone 11. En heb slecht bereik, te weinig streepjes, geregeld een E in beeld. 
Met bellen hoor ik de telefoon niet over gaan. 
Ik heb een nieuwe simkaart en het is niks beter. 

Reputatie 4
Badge +1

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt.

Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

Hallo allemaal. Ik heb eerder al op dit forum gereageerd dat ik het helemaal zat was. En dat ik zou overstappen naar een andere provider.

Dat heb ik inmiddels gedaan en eerst de simkaart van mijn nieuwe abonnement in mijn iPhone 11 gedaan. Helaas bleef het probleem zich voordoen. Wel in mindere mate, qua 4g. Maar het bellen, wat eerder nog steeds goed ging, werd met die simkaart van een andere provider steeds slechter. Nu een ander toestel aangeschaft en nu eindelijk weer gewoon bereik.

Conclusie: De combinatie KPN simkaart in bepaalde iPhone 11 modellen betekent dat je iPhone 11 kapot gaat. Met de simkaart in een ander toestel geen probleem, maar je eigen toestel gaat het niet (nooit?) meer doen.

Met mijn zakelijke abonnement in een groep moest ik mij maar melden bij de zakelijke versie van KPN  Dan moet ik op mijn werk mensen het probleem uitleggen die dan KPN moeten gaan aanspreken. En KPN gaat de bal weer bij Apple leggen. Gebed zonder eind. Ik heb kon het (net) betalen om mijn verlies te nemen. Maar ik wil graag bereikbaar zijn en internet kunnen gebruiken. Morgen speelt het al 6! weken. Ik wens iedereen succes en hoop dat je toestel vergoed wordt. Geen KPN meer voor mij… 

Ik ben er ook bang voor dat mijn iPhone 11 de simkaart van een andere provider niet meer ‘accepteert’. 
Het zou fijn zijn als er een indicatie was hoe lang dit nog duurt. 
Omdat ik nu mijn oude toestel alleen gebruik voor whatsapp en bellen en veel andere apps nog op de 11 heb..

Reputatie 2

Wat een belachelijke service word er geleverd.

de dagelijkse update die ons word beloofd blijft regelmatig uit. Daarnaast trekt mijn telefoon schijnbaar als een gek internet want ik krijg net een SMS dat ik 75% van mijn bundel heb gebruikt. (25GB)


ondertussen kan ik niet navigeren als ik onderweg ben voor mijn werk, doet flitsmeister het niet, kan ik niet eens een podcast / radio luisteren, heb ik al meerdere keren een belangrijke klant gehad die direct naar de voicemail gaat. Ik kom door de schuld van KPN volledig onprofessioneel over. 
 

Zojuist heb ik geprobeerd een deelscooter te gebruiken. De teller begon te lopen, maar door dat k*t netwerk van KPN kon ik het helmvak niet openen. Al met al ruim 15 minuten geduurd voor ik de scooter kon annuleren. €5,= verder en uiteindelijk een taxi moeten nemen om thuis te komen.

 

Naast het feit dat het ongelofelijk irritant is, zorgt KPN voor allerlei onkosten. Vind het ondertussen ook écht onbegrijpelijk dat er geen leentoestel word aangeboden. Ze hebben heus nog wel een aantal oude iPhone 8/X/XR/XS liggen.

 

Een ding weet ik zeker - KPN kan het overduidelijk écht niks schelen. We zijn blijkbaar een te kleine groep om interessant te zijn. Word het niet snel opgelost dan ga ik kijken naar juridische vervolgstappen.

Reputatie 4
Badge +1

Wat meerdere mensen hier aangeven in het forum, naast de connectiviteits problemen. Heb ik ook problemen met de accu, ik moet nu voor onderhoud naar de iPhone store of een dergelijk gecertificeerd bedrijf geeft mijn mobiel aan. maximum capaciteit van 77%. Dit was voor deze problemen zeker niet aan de orde. 

KPN hoelang gaat dit nog duren? Dit word ondertussen wel heel vervelend! 
hoe gaan jullie deze groep mensen compenseren? Dit gaat niet alleen om de abonnement kosten maar vooral het ongemak!

Reputatie 1

Even een reactie vanuit KPN is inmiddels wel op zijn plaats. Het laatste contact is in het weekend geweest namelijk. 😒

 

 

Zojuist heb ik weer een poging bij Apple gedaan via de chat. Ze weten daar natuurlijk van niets en blijven maar sturen op een totale reset. Daarbij had ik IOS16 niet mogen installeren en ligt het vast daar aan. Ik kan iedereen adviseren om toch eens met Apple te gaan chatten, er zou vast een KPI op rood springen als we daar massaal ons probleem neer leggen. Misschien dat het werkt.

De problemen met de accu worden waarschijnlijk veroorzaakt doordat de telefoon te hard moet werken om verbinding te houden of te herstellen. Hopelijk wordt het dus snel opgelost zodat onze accu's er niet helemaal kapot van gaan.

KPN lijkt mij verder ook te negeren, ik heb een zakelijk abonnement van KPN en privé met een ESIM via Simyo. Je kan dan niet zoveel meer, ik ben niet opgenomen in de communicatie, heb me wel via dit forum aangemeld.

We hebben hier gewoon te maken met het calimero effect, we mogen dus rustig afwachten tot er iemand zich hard gaat maken voor een oplossing.

Ik wens iedereen veel succes met wachten, en bij het uitzoeken van een nieuwe provider bij de verlenging van het contract.

Reputatie 5
Badge +1

KPN hoelang gaat dit nog duren? Dit word ondertussen wel heel vervelend! 
hoe gaan jullie deze groep mensen compenseren? Dit gaat niet alleen om de abonnement kosten maar vooral het ongemak!

En omdat ons toestel blijkbaar onbruikbaar (onherstelbare schade?) is geworden door KPN of Apple..?

Zojuist mijn profiel ge-update aangezien ik deze problemen ook ervaar.

 

ik ga er vanuit dat ik nu voldaan heb aan de vraag van KPN om in aanmerking te komen voor de compensatie.

 

 

Reputatie 7

KPN lijkt mij verder ook te negeren, ik heb een zakelijk abonnement van KPN en privé met een ESIM via Simyo. Je kan dan niet zoveel meer, ik ben niet opgenomen in de communicatie, heb me wel via dit forum aangemeld.

Ik neem aan dat je het issue bij KPN zakelijk en bij Simyo onder de aandacht gebracht hebt immers dat zijn de partijen waarmee je een overeenkomst hebt.

 

De problemen met de accu worden waarschijnlijk veroorzaakt doordat de telefoon te hard moet werken om verbinding te houden of te herstellen. Hopelijk wordt het dus snel opgelost zodat onze accu's er niet helemaal kapot van gaan.

Dat zou kunnen maar wat ook een plausibele uitleg zou kunnen zijn is dat er juist een andere procedure “in een loop komt” en dat daardoor het in stand houden van de verbinding te weinig resources krijgt. Dit is in het verleden al eens vaker gebeurd. Zolang de oorzaak niet duidelijk is doe je er verstandig aan om alle opties open te houden.

Reputatie 3
Badge

Zojuist telefonisch benaderd over mijn ingediende klacht waarin ik om kosteloze contractbreuk vroeg.

“We zijn nog aan het onderzoeken, verder is er nu niet mogelijk en er is geen einddatum in zicht.”

Ook al begrepen ze wel dat ik voor werk bereikbaar moest zijn… omdat ik mijn huidige simkaart in mijn (half kapotte) iPhone 8 heb gedaan kreeg ik het idee dat bij ‘mijn case’ de druk er een beetje vanaf is.

Op mijn terechte vraag waarom de iPhone 11 nog wel te bestellen is op de website werd helaas niet echt ingegaan.

 

Eindstand: Blijven betalen zonder dat er fatsoenlijk geleverd wordt. Blijven afwachten en zoek het maar uit.