Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 1

@MXS, we hebben je bericht samengevoegd met dit topic. Neem het vastgezette bericht in het startbericht van dit topic even door. Vul je forumprofiel aan, laat het even weten. Nemen we je mee in de inventarisatie.

 

 

@Erik_  Ik heb mijn forumprofiel aangevuld. Hopelijk is het snel opgelost!

Reputatie 3
Badge

 Waarom wordt het niet publiek gemaakt? Waarom wordt het niet op de website vermeld? Deze “storing” duurt nu al bijna 7 weken.. maar er staat niks nergens op de website van KPN of andere providers die gebruikmaken van het KPN netwerk.

Als 0,05% van jouw abonnees last heeft van een storing moet je dat dan op een site publiceren?

Laat natuurlijk onverlet dat het heel vervelend is voor de abonnees die er last van hebben.

Waar is die 0,05% op gebaseerd? Ik heb hier regelmatig gevraagd om hoeveel mensen het gaat. Nooit geen reactie gehad. En dan kom jij ineens met 0,05% 🤷🏻‍♀️. Ik gok eerder 5% (ook nergens op gebaseerd) maar hè…wat maakt het uit. 

Reputatie 7

 Waarom wordt het niet publiek gemaakt? Waarom wordt het niet op de website vermeld? Deze “storing” duurt nu al bijna 7 weken.. maar er staat niks nergens op de website van KPN of andere providers die gebruikmaken van het KPN netwerk.

Als 0,05% van jouw abonnees last heeft van een storing moet je dat dan op een site publiceren?

Laat natuurlijk onverlet dat het heel vervelend is voor de abonnees die er last van hebben.

Waar is die 0,05% op gebaseerd? Ik heb hier regelmatig gevraagd om hoeveel mensen het gaat. Nooit geen reactie gehad. En dan kom jij ineens met 0,05% 🤷🏻‍♀️. Ik gok eerder 5% (ook nergens op gebaseerd) maar hè…wat maakt het uit. 

Als ik kijk naar de omvang van dit topic dan denk ik niet dat meer dan 3000 abonnees zijn die hier last van hebben. Uitgaande van 6 miljoen mobiele abonnementen (lage inschatting) zit je dan op zo'n 0,05% van de abonnees.

5% zal het sowieso niet zijn want zoveel iPhone 11 gebruikers zijn er niet eens.

Reputatie 6
Badge +3

 Waarom wordt het niet publiek gemaakt? Waarom wordt het niet op de website vermeld? Deze “storing” duurt nu al bijna 7 weken.. maar er staat niks nergens op de website van KPN of andere providers die gebruikmaken van het KPN netwerk.

Als 0,05% van jouw abonnees last heeft van een storing moet je dat dan op een site publiceren?

Laat natuurlijk onverlet dat het heel vervelend is voor de abonnees die er last van hebben.

Waar is die 0,05% op gebaseerd? Ik heb hier regelmatig gevraagd om hoeveel mensen het gaat. Nooit geen reactie gehad. En dan kom jij ineens met 0,05% 🤷🏻‍♀️. Ik gok eerder 5% (ook nergens op gebaseerd) maar hè…wat maakt het uit. 

Als ik kijk naar de omvang van dit topic dan denk ik niet dat meer dan 3000 abonnees hier last van hebben en uitgaande van 6 miljoen mobiele abonnementen (lage inschatting) zit je dan op zo'n 0,05% van de abonnees.

Er vanuit gaande dat iedereen dit Forum bezoekt er weet van heeft of wil bezoeken.

Hoeveel mensen hebben al contact gezocht met KPN telefonisch of in een winkel..

 

Reputatie 7

Er vanuit gaande dat iedereen dit Forum bezoekt er weet van heeft of wil bezoeken.

Hoeveel mensen hebben al contact gezocht met KPN telefonisch of in een winkel..

Nee juist niet er vanuit gaande dat iedereen dit forum bezoekt. Als ik het aantal unieke meldingen hier tel dan kom ik waarschijnlijk niet boven de 300. De andere 90% komt via klantenservice en winkel.

Reputatie 7
Badge +17

@MXS Ik heb je op de lijst gezet! 

Reputatie 1

@MXS Ik heb je op de lijst gezet! 

Top, dank je wel!

Ik heb sinds een maand nu ongeveer problemen dat ik vooral een E heb staan ipv 4G. Soms wisselt hij wel overdag naar 4g maar dit is dan maar heel kort. Tot op heden weinig last van gehad omdat ik veel op WiFi zit, maar nu ik verhuist ben en nog geen internet heb is het heel storend. Je kan echt niks op zoeken of iets doen. Af en toe laden whatsapp berichten niet eens. Vandaag op het forum gekeken heel vervelend dat het al zo lang aan de gang is. Hoop dat het snel opgelost kan worden. 
 

Reputatie 2

@MXS, we hebben je bericht samengevoegd met dit topic. Neem het vastgezette bericht in het startbericht van dit topic even door. Vul je forumprofiel aan, laat het even weten. Nemen we je mee in de inventarisatie.

 

@Weijers24 Je hebt meerdere mobiele nummers ingevuld, welk mobiel nummer maakt gebruik van een iPhone11?

Het nummer eindigend op 42

Check, heb je op de lijst gezet, @Weijers24.

 

@Ireneaar, je hebt twee mobiele nummers in je profiel staan, maar volgens ons systeem zijn de toestellen die daarbij horen een iPhone 13 en een iPhone SE. Heb je ook met een van die nummers een iPhone 11 in gebruik? Zo ja, bij welk nummer?

 

@Rick31, het mobiele nummer dat jij in je forumprofiel hebt staan is niet bij ons actief. Wil je dit controleren een aanpassen indien nodig. Als het nummer wel klopt, dan moet ik je doorverwijzen naar je eigen provider. 

@KPN hebben jullie mijn reactie gelezen?

kan hem nl niet terug vinden !

Ben ik op de lijst gezet?

Reputatie 6
Badge +2

Er vanuit gaande dat iedereen dit Forum bezoekt er weet van heeft of wil bezoeken.

Hoeveel mensen hebben al contact gezocht met KPN telefonisch of in een winkel..

Nee juist niet er vanuit gaande dat iedereen dit forum bezoekt. Als ik het aantal unieke meldingen hier tel dan kom ik waarschijnlijk niet boven de 300. De andere 90% komt via klantenservice en winkel.

Zeg @wjb waarom ons nog steeds lastig vallen op dit forum, met dergelijke zinloze wijsneus verhalen er zijn nog zoveel andere mogelijkheden voor een zolderkamer nerd en zoek dan iets waardoor je zelf gedupeerd wordt ipv je te verlekkeren aan andermans probleem…

Reputatie 4
Badge +1

@Kpn als ik me niet vergis verwijderen of verplaatsen jullie berichten/reacties van deelnemers die niet relevant zijn. Volgens mij is het wel duidelijk dat hier iemand graag reacties geeft waar niemand in dit forum wat aan heeft. Ik probeer de updates hier bij te houden. Maar moet iedere keer door een hoop tekst heen, wat me veel tijd kost, om achteraf dan te concluderen dat iemand hier alleen maar staat te reageren om te reageren en onnodig hier ruimte in beslag staat te nemen.

Het netwerkprobleem is al frustrerend en jullie doen je best en als je echt nu een oplossing wil, dan is overstappen de enige oplossing op dit moment. Maar voor de gene die nog wat geduld heeft, zinkt dat beetje geduld direct weer in je schoenen als je hier die zinloze reacties leest van @wjb . Ik zou je echt willen verzoeken veel minder te reageren. Laat dat aan KPN over. 

@kpn de problemen lijken erger te worden. Op vliegtuigstand zetten en weer terug lijkt steeds slechter te werken. Het begint nu echt vervelend te worden. Het wordt nu echt tijd om met een oplossing te komen. 

Reputatie 7

Kom hier even op de lijn voor mijn zoon met iPhone 11. Heeft ook sinds vorige week problemen met internet en bellen. Vergelijkbaar met wat ik hier hoor. Hij heeft een bundel van 20gb. 
Mijn dochter heeft ook een iPhone 11 en KPN en geen probleem. Zelf heb ik een iPhone 12 mini en ook geen probleem. 
Als mijn zoon de simkaart van mijn dochter in zijn iPhone 11 doet werkt dit echter niet.

Het lijkt er dus op dat een bepaald type (release) van de iPhone 11 niet werkt met de huidige netwerkinstellingen van KPN. 
Dat is dan een gezamenlijk probleem van KPN én Apple ten opzichte van ons consumenten. 
Ik adviseer KPN dan ook uitdrukkelijk om contact op te nemen met Apple om dit probleem voor ons op te lossen.  
En niet te wijzen naar elkaar. 

@DerRudy, Als jij de iPhone van jouw zoon een factory reset geeft en daarna de sim kaart van jouw dochter daar in plaatst, doe die telefoon het dan wel?

Zorg wel eerst voor een volledige backup van de telefoon van jouw zoon zodat alles weer teruggeplaatst kan worden na de test.

Ik meld me hier ook maar. In een zakelijke omgeving al een aantal iPhones 11 ontvangen met exact deze problemen. Spontaan terugvallen naar een edge verbinding en daarmee nagenoeg onbruikbaar.

Mijn vrouw krijgt op haar Iphone 11, via SMS, geen dagelijkse update meer van KPN. Kan zijn dat er geen nieuws is, maar kan ook zijn zijn dat deze vanwege de problemen niet bij haar binnen komen. Gelet op de verstreken tijd tussen ontstaan problemen en nu, is de vraag of er niet wordt gezocht naar de ‘speld in de hooiberg’. Je kunt je afvragen of KPN er niet verstandig aan doet de gedupeerden een redelijke schadevergoeding te geven, zodat een nieuwe wel werkende Iphone aangeschaft kan worden. Nu zijn vele mensen bjj KPN, als ik KPN mag geloven, al weken bezig zonder succes dit probleem op te lossen. Kost ook behoorlijk wat geld. 

Reputatie 7
Badge +21

@Ireneaar Volgens onze systemen heb jij een iPhone 13 en een iPhone SE. Heb je inmiddels zelf een iPhone 11 in gebruik bij één van de twee nummers dat je hebt achtergelaten in jouw profiel?

Ik heb geen sms ontvangen. Wel gegevens genoteerd. 

Reputatie 7

Ik meld me hier ook maar. In een zakelijke omgeving al een aantal iPhones 11 ontvangen met exact deze problemen. Spontaan terugvallen naar een edge verbinding en daarmee nagenoeg onbruikbaar.

Als het zakelijke abonnementen betreft dan moet je contact opnemen met KPN zakelijk. Hier bij de consumententak van KPN heeft men geen inzage in zakelijke abonnementen.

Begrijp ik uit jouw bericht dat er in jouw zakelijke omgeving ook iPhone 11's zijn die geen problemen ervaren?

Klopt, we hebben ook iPhones 11 die op dit moment (nog)  geen problemen hebben.

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb geen sms ontvangen. Wel gegevens genoteerd. 

@M brink Ik heb je toegevoegd aan de lijst

Reputatie 2

@Ireneaar Volgens onze systemen heb jij een iPhone 13 en een iPhone SE. Heb je inmiddels zelf een iPhone 11 in gebruik bij één van de twee nummers dat je hebt achtergelaten in jouw profiel?

Het het nr eindigend op 09 is van onze zoon wordt met een iPhone 11 gebruikt.
De de iPhone SE wordt door mijn man gebruikt nummer eindigend op 10 .
ik heb nr eindigend op 31 en heb sinds vrijdag 2/9 de IPhone 13 .Daarvoor een niet werkende iphone 11.

Op de iPhones 11 bijna geen 4 g alleen even na de telefoon nadat de telefoon in vliegtuigmodus is gezet.
inkonende gesprekken gelijk naar voicemail.Uitgaande gesprekken niet of lang voordat er verbinding is.

Omdat ik met een zieke moeder bereikbaar wil zijn het abonnement mt Nr 09 verlengd met een nieuwe telefoon.

mgr irene

Reputatie 7

Klopt, we hebben ook iPhones 11 die op dit moment (nog)  geen problemen hebben.

Zou jij eens willen kijken met welk netwerk de iPhones 11 verbonden zijn die wel werken en die niet werken.

Voorbeeld:

 

Weet niet of het representatief is maar ik heb hier een iPhone 11 met problemen die aangeeft dat hij verbonden is met “NL KPN”. Een andere die het wel doet is verbonden met “KPN”.

Goedemorgen KPN-mensen,

 

Graag wil ik toegevoegd worden aan de sms-lijst. Ik gebruik ook een iPhone 11 en ervaar vanaf ca half juli (ook) grote problemen met 4G. Zoals al meer geschreven helpt het om even de vliegtuigstand aan te zetten en weer uit. Als je geluk hebt kun je dan even snel iets opzoeken of een route berekenen. Bellen en gebeld worden is ook drama. Ik moet bereikbaar zijn ivm mijn moeder die in het ziekenhuis ligt en heb dus een prepaid sim en goedkoop mobieltje erbij gekocht. KPN hoe lang laten jullie dit nog duren? Ik vind het echt mega schandalig hoeveel tijd jullie hiervoor nemen.

Reputatie 7

Weet niet of het representatief is maar ik heb hier een iPhone 11 met problemen die aangeeft dat hij verbonden is met “NL KPN”. Een andere die het wel doet is verbonden met “KPN”.

Ik hoop dat kpn meeleest want dit is wat ik elders ook al een keer gelezen heb. @Vikash?