Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 2

Voor ons is het abonnement leidend (de particuliere klantenservice kan de klantgegevens van een zakelijke klant niet opvragen). Dus ondanks dat het een privé telefoon is (via ons aangeschaft of niet), op basis van het abonnement kun je voor vragen/ meldingen terecht bij de zakelijke klantenservice. 

Alle betrokken partijen, dus ook KPN Zakelijk, worden geïnformeerd. Ik denk dat je net de pech gehad hebt, medewerkers gesproken te hebben die niet (volledig) op de hoogte zijn van/ waren dit issue. Voor updates is het zeker goed om hier mee te lezen, maar komt het aan op bijvoorbeeld de vergoeding van de abonnementskosten als het issue opgelost is, dan moet je echt bij KPN Zakelijk zijn.

Ik zit met exact hetzelfde issue: zakelijk KPN abonnement en privé telefoon (uiteraard iPhone 11). De zakelijke klantenservice geeft aan niets voor mij te kunnen betekenen en hebben mij naar Apple verwezen omdat het ogenschijnlijk door een ios update is veroorzaakt. Apple daarentegen geeft aan dat alle issues mbt netwerk niet een Apple maar provider aangelegenheid is. Ik ben voor info nu afhankelijk van dit forum maar na 5 weken wel echt heel vervelend dat er niet meer te melden is dan ‘we zijn er mee bezig’. Ik zit niet te wachten op een compensatie, leentoestel of andere tijdelijke oplossing, maar wel op duidelijke communicatie met een standaard dagelijkse update op vast tijdstip en ja ook als er niets nieuws te melden is. Uiteindelijk gaat het om het vinden van de oplossing voor mij (en dus niet om schuld, vergoeding of wat dan ook). 

Ik heb besloten om over te stappen naar een andere provider. Gelukkig heb ik een Sim only  abonnement.

Ik wil wel een compensatie voor de maanden juli en augustus en ga ook de maand opzegtermijn niet betalen!

Ik ga volgende week op vakantie en heb dan een werkende telefoon nodig. Dit probleem speelt u al 2 maanden dus

KPN heeft ruim de tijd gehad om het probleem op te lossen.

Kun je laten weten of je telefoon het met de andere provider wel goed doet? Ik overweeg ook over te stappen, maar ben bang dat het probleem blijft..

 

 

 

Reputatie 4
Badge +1

Ik heb besloten om over te stappen naar een andere provider. Gelukkig heb ik een Sim only  abonnement.

Ik wil wel een compensatie voor de maanden juli en augustus en ga ook de maand opzegtermijn niet betalen!

Ik ga volgende week op vakantie en heb dan een werkende telefoon nodig. Dit probleem speelt u al 2 maanden dus

KPN heeft ruim de tijd gehad om het probleem op te lossen.

Kun je laten weten of je telefoon het met de andere provider wel goed doet? Ik overweeg ook over te stappen, maar ben bang dat het probleem blijft..

 

 

 

Volgens mij hebben meerderen dit al geprobeerd, maar was dit geen succes. Maar dat weet ik niet zeker meer…

Reputatie 7

Kun je laten weten of je telefoon het met de andere provider wel goed doet? Ik overweeg ook over te stappen, maar ben bang dat het probleem blijft..

Volgens mij hebben meerderen dit al geprobeerd, maar was dit geen succes. Maar dat weet ik niet zeker meer…

En toch zou het geen enkel probleem mogen geven en al helemaal niet als je de iPhone 11 een factory reset zou geven immers dan kunnen eventuele instellingen van kpn geen rol meer spelen.

Reputatie 5
Badge +1

@Shyrin_ dankjewel voor je uitgebreide reactie.

 

Je zegt: “Deze storing staat vermeld op onze interne storingspagina, dus iedere collega binnen onze klantenservice zou moeten/ kunnen weten dat deze storing er is. Ik zal nagaan of we deze nog meer onder de aandacht kunnen krijgen.”

Waarom wordt het niet publiek gemaakt? Waarom wordt het niet op de website vermeld? Deze “storing” duurt nu al bijna 7 weken.. maar er staat niks nergens op de website van KPN of andere providers die gebruikmaken van het KPN netwerk.

Reputatie 7

 Waarom wordt het niet publiek gemaakt? Waarom wordt het niet op de website vermeld? Deze “storing” duurt nu al bijna 7 weken.. maar er staat niks nergens op de website van KPN of andere providers die gebruikmaken van het KPN netwerk.

Als 0,05% van jouw abonnees last heeft van een storing moet je dat dan op een site publiceren?

Laat natuurlijk onverlet dat het heel vervelend is voor de abonnees die er last van hebben.

Reputatie 5
Badge +2

@Alexandra @Vikash @Bart_Z @Jeroen_dB @wie dan ook van KPN.

ik weet dat de policy is om op geen enkel bericht inhoudelijk te reageren, maar ik vraag het toch.

Door valschade heb ik via mijn KPN toestel verzekering een nieuwe iPhone 11 een week of 6/7 mogen ontvangen.

En vanaf dat moment ervaar ik ook de verbindings problemen. 
Maar daar gaat mijn vraag niet over.

Sinds ik dus deze problemen ervaar is mijn batterij capaciteit met 3% gedaald naar 97%.

Ik heb in dezelfde week zakelijk een iPhone SE met T-Mobile in gebruik. Hier geen geen verbindings problemen mee.

En, heel belangrijk, batterij capaciteit is gewoon nog 100%.

dus samengevat: iPhone SE + T-Mobile = geen problemen én batterij capaciteit 100%.

iPhone 11 + KPN 6/7 weken problemen én batterij capaciteit 97%.
Kunnen jullie aangeven waar dit aan ligt?

En hoe kan het dat een gloednieuw toestel al binnen 6 weken 3% minder capaciteit heeft.

Daarbij heeft mijn zoon een iPhone 12 + geen problemen, toestel is 1,5jr oud en OOK 97%.

 

Het is hier vaker gezegd, maar ik ben bang dat deze problemen ervoor zorgen dat de batterij capaciteit zeer versneld afneemt. Met andere woorden; schade aan het toestel veroorzaakt.

 

Graag zie ik hier een (inhoudelijke) reactie op. 
Maar ik denk haast wel 100% zeker te weten dat ik gewoon weer genegeerd zal worden en geen reactie zal krijgen. Of ik nu een bericht in dit forum zet, of dm-bericht naar jullie stuur.
Maakt allemaal geen klap uit, jullie negeren ons stelselmatig.

 

Reputatie 2

Kun je laten weten of je telefoon het met de andere provider wel goed doet? Ik overweeg ook over te stappen, maar ben bang dat het probleem blijft..

Volgens mij hebben meerderen dit al geprobeerd, maar was dit geen succes. Maar dat weet ik niet zeker meer…

En toch zou het geen enkel probleem mogen geven en al helemaal niet als je de iPhone 11 een factory reset zou geven immers dan kunnen eventuele instellingen van kpn geen rol meer spelen.

Ik heb juist van de Apple medewerker te horen gekregen dat je zeker géén factory reset moet doen. Als je dat wel doet, heb je de kans dat de telefoon niet meer geactiveerd kan worden omdat hij hiervoor contact moet kunnen maken met de provider en dat is nu juist het hekele punt hier …

Reputatie 2

Nou mensen mijn vorige bericht is verwijderd door KPN.. aangezien ik blijkbaar, volgens de forum regels niet mag mededelen wat ik van de situatie vind. Spijtig dat KPN zo met hun klanten blijft omgaan. 
 

hopelijk mag dit wel: KPN communiceer met je klanten! En communiceer beter en geef antwoord op vragen die er zijn. Als er duidelijker gecommuniceerd word zijn er ook niet zoveel vragen.

 

Onderstaande regel had ik overtreden: 

  • Bij het meerdere malen plaatsen van negatieve uitingen kan op basis van inzicht van het moderatieteam een waarschuwing gegeven worden en bepaalde berichten verwijderd worden. 
Reputatie 7

Ik heb juist van de Apple medewerker te horen gekregen dat je zeker géén factory reset moet doen. Als je dat wel doet, heb je de kans dat de telefoon niet meer geactiveerd kan worden omdat hij hiervoor contact moet kunnen maken met de provider en dat is nu juist het hekele punt hier …

Wat is dat nu toch voor een rare opmerking van die Apple medewerker.

Een factory reset is juist om de telefoon weer in "fabriekstoestand" te brengen zodat hij weer helemaal schoon (als nieuw) inzetbaar is.

Reputatie 2

Ik heb juist van de Apple medewerker te horen gekregen dat je zeker géén factory reset moet doen. Als je dat wel doet, heb je de kans dat de telefoon niet meer geactiveerd kan worden omdat hij hiervoor contact moet kunnen maken met de provider en dat is nu juist het hekele punt hier …

Wat is dat nu toch voor een rare opmerking van die Apple medewerker.

Een factory reset is juist om de telefoon weer in "fabriekstoestand" te brengen zodat hij weer helemaal schoon (als nieuw) inzetbaar is.

Dat klopt, als je er daarna alleen een kaart in stopt die ook geen verbinding met het netwerk van de provider weet te maken, kan de telefoon niet geactiveerd worden. Maar goed, ieder zijn keuze, lijkt mij niet de oplossing voor dit probleem ;-)

Reputatie 7

Dat klopt, als je er daarna alleen een kaart in stopt die ook geen verbinding met het netwerk van de provider weet te maken, kan de telefoon niet geactiveerd worden.

Maar waarom zou een simkaart van bijvoorbeeld T-Mobile niet geactiveerd kunnen worden?

Daar ging deze discussie immers over, overstappen naar een andere provider.

Reputatie 1

Hoi,

sinds een week of 3 gaat mijn iPhone 11 steeds naar het Edge netwerk ipv naar het 4G netwerk.
 

Ik heb mijn IOS geupdate (er zijn er een paar geweest). Ik heb sinds gisteren een nieuwe SIM-kaart, heeft het probleem ook niet opgelost. Netwerkselectie staat op automatisch, maar als ik handmatig op KPN selecteer lost dat het probleem ook niet op. 
 

Het probleem is meestal als ik een Wifi-netwerk verlaat, en dan is de enige oplossing om de iPhone volledig af te sluiten. Echter, vandaag had ik voor het eerst dat dit ook geen oplossing was.

Mijn vrouw heeft een identieke telefoon en abonnement en heeft dit probleem niet. 
 

Wie weet wat ik hier aan kan doen? Echt super irritant dit, bijvoorbeeld als ik via telefoon wil pinnen. 
 

Alvast dank voor het meedenken!

 

Admin: Topic samengevoegd met bestaand topic 

@Weijers24  Je hebt meerdere mobiele nummers ingevuld, welk mobiel nummer maakt gebruik van een iPhone11?

 

Het nummer eindigend op 42

Reputatie 6
Badge +6

Ik heb juist van de Apple medewerker te horen gekregen dat je zeker géén factory reset moet doen. Als je dat wel doet, heb je de kans dat de telefoon niet meer geactiveerd kan worden omdat hij hiervoor contact moet kunnen maken met de provider en dat is nu juist het hekele punt hier …

Wat is dat nu toch voor een rare opmerking van die Apple medewerker.

Een factory reset is juist om de telefoon weer in "fabriekstoestand" te brengen zodat hij weer helemaal schoon (als nieuw) inzetbaar is.

Dat klopt, als je er daarna alleen een kaart in stopt die ook geen verbinding met het netwerk van de provider weet te maken, kan de telefoon niet geactiveerd worden. Maar goed, ieder zijn keuze, lijkt mij niet de oplossing voor dit probleem ;-)

Dit is echt totaal niet waar. Je “activeert” een telefoon bij apple dat kan ook gewoon via een wifi verbinding. Het is niet eens zozeer activeren maar je telefoon checkt bij de servers van Apple of er geen activeringsslot op de iPhone zit. Je provider heeft er niks mee te maken.

 

Sinds drie weken heb ik geen 4G meer op mijn Iphone 11 alleen maar KPNEdge. Heel soms komt 4G weer even terug, maar voor paar minuutjes. Mensen die mij bellen kunnen mij niet bereiken, gesprekken vallen ineens weg en als ik geenWiFi heb is internetten bijna onmogelijk (dus bv ook problemen met parkeerapps en betaalapps). Storing gaat wel erg lang duren.

Reputatie 2

KPN ook ik zit al sinds juli zonder 4 g.

heb hier al over ge chat met KPN zonder resultaat.

Hoe nu verder?

 Waarom wordt het niet publiek gemaakt? Waarom wordt het niet op de website vermeld? Deze “storing” duurt nu al bijna 7 weken.. maar er staat niks nergens op de website van KPN of andere providers die gebruikmaken van het KPN netwerk.

Als 0,05% van jouw abonnees last heeft van een storing moet je dat dan op een site publiceren?

Laat natuurlijk onverlet dat het heel vervelend is voor de abonnees die er last van hebben.

0,05%??? Kan mij njet voorstellen dat er zo weinig klanten van KPN een Iphone11 hebben. Dit moet veel hoger zijn lijkt mij…… En 0,05% of niet, klanten moeten gewoon normaal geïnformeerd worden. 

Reputatie 7

 Waarom wordt het niet publiek gemaakt? Waarom wordt het niet op de website vermeld? Deze “storing” duurt nu al bijna 7 weken.. maar er staat niks nergens op de website van KPN of andere providers die gebruikmaken van het KPN netwerk.

Als 0,05% van jouw abonnees last heeft van een storing moet je dat dan op een site publiceren?

Laat natuurlijk onverlet dat het heel vervelend is voor de abonnees die er last van hebben.

0,05%??? Kan mij njet voorstellen dat er zo weinig klanten van KPN een Iphone11 hebben. Dit moet veel hoger zijn lijkt mij…… En 0,05% of niet, klanten moeten gewoon normaal geïnformeerd worden. 

Lang niet alle abonnees met een iPhone 11 hebben problemen, sterker nog, het overgrote meerendeel van deze abonnees ervaart geen problemen.

En om 0,05% te informeren ga je natuurlijk de andere 99,95% niet ook belasten met informatie die niet voor hen van toepassing is.

Reputatie 5
Badge +2

 Waarom wordt het niet publiek gemaakt? Waarom wordt het niet op de website vermeld? Deze “storing” duurt nu al bijna 7 weken.. maar er staat niks nergens op de website van KPN of andere providers die gebruikmaken van het KPN netwerk.

Als 0,05% van jouw abonnees last heeft van een storing moet je dat dan op een site publiceren?

Laat natuurlijk onverlet dat het heel vervelend is voor de abonnees die er last van hebben.

0,05%??? Kan mij njet voorstellen dat er zo weinig klanten van KPN een Iphone11 hebben. Dit moet veel hoger zijn lijkt mij…… En 0,05% of niet, klanten moeten gewoon normaal geïnformeerd worden. 

Lang niet alle abonnees met een iPhone 11 hebben problemen, sterker nog, het overgrote meerendeel van deze abonnees ervaart geen problemen.

En om 0,05% te informeren ga je natuurlijk de andere 99,95% niet ook belasten met met informatie die niet voor hen van toepassing is.

Niet als het een kleine en kortlopende issue is. Maar bijna 8 weken? Daar mag… moet meer aandacht voor zijn.

Maar laat ik dan de vraag terugleggen.. Waarom niet dan? Ik zou echt niet weten waarom niet.

Ben echt super benieuwd naar jouw KPN argument 

Reputatie 2

7 weken verder er nog steeds uberhaupt niet duidelijk wat het probleem is. Sommige iPhones worden zelfs onbruikbaar hierdoor icm andere provider. Batterijcapaciteit neemt flink af door het fulltime netwerk switchen en KPN doet vooral haar best niet te reageren..

Reputatie 7

Ben echt super benieuwd naar jouw KPN argument 

Ik heb geen kpn argument immers ik ben, net als jij, gewoon een klant van kpn en medelid van dit forum.

 

Daar mag… moet meer aandacht voor zijn.

Natuurlijk mag daar best meer aandacht voor zijn maar het beste daarin is gerichte communicatie met de getroffenen en niet door iedereen te informeren.

Op de voorpagina van een krant zal je ook geen bericht vinden waar maar 0,05% van de abonnees in geïnteresseerd is. Zo'n bericht komt misschien op pagina 23 maar daarmee bereik je helemaal niemand van de groep waar het om gaat.

Reputatie 7

Sommige iPhones worden zelfs onbruikbaar hierdoor icm andere provider. 

Weet je dat zeker?

Een iPhone kan na een factory reset sowieso bij een andere provider gebruikt worden en als dat niet zo zou zijn, dan moet je daarvoor toch echt naar Apple kijken want dan functioneert de factory reset blijkbaar niet naar behoren.

Reputatie 5
Badge +2

Sommige iPhones worden zelfs onbruikbaar hierdoor icm andere provider. 

Weet je dat zeker?

Een iPhone kan na een factory reset sowieso bij een andere provider gebruikt worden en als dat niet zo zou zijn, dan moet je daarvoor toch echt naar Apple kijken want dan functioneert de factory reset blijkbaar niet naar behoren.

Factory reset en onbruikbaar weet ik niet.
Wat ik wel weet dat mijn gloednieuwe iPhone 11 binnen een week of 6 3% procent batterij conditie heeft verloren. En als je dit zo doortrekt ben ik over ongeveer een jaar 30% batterij conditie ‘kwijt’. Betekent dus dat deze issue schadelijk voor mijn telefoon is. 

Behalve dat deze issue nu echt veel te lang duurt, KPN allerbelabberdst communiceert, vindt ik deze batterij kwestie echt een zeer kwalijke zaak. 
KPN reageer heeft hier nog geen enkele maal op gereageerd. Op geen enkel bericht. Ook niet op persoonlijke/rechtstreekse berichten. Echt echt heel slecht en begint te lijken op een volledige minachting van hun klanten. 

iPhone SE icm met T-mobile trouwens helemaal niets verloren in dezelfde periode. Bij mij is altijd nog 1 + 1 = 2 en dat betekent deze issue zorgt voor een defect aan mijn iPhone 11.

 

Reputatie 2

Sommige iPhones worden zelfs onbruikbaar hierdoor icm andere provider. 

Weet je dat zeker?

Een iPhone kan na een factory reset sowieso bij een andere provider gebruikt worden en als dat niet zo zou zijn, dan moet je daarvoor toch echt naar Apple kijken want dan functioneert de factory reset blijkbaar niet naar behoren.

 

dit is niet correct! dit heb ik hier ook al meerdere keren aangegeven maar jij blijft voet bij stuk houden dat ik dan ergens anders met mijn probleem moet zijn. En de andere partijen kunnen niet helpen! Na lange tijd stil te zijn geweest geef ik maar weer een update.

Mijn iphone 11 icm KPN probleem begon ook rond dezelfde tijd als ieder ander hier. Na slechte service binnen kpn overgestapt naar Tmobile maar ook na meerdere resets etc en een simkaart van een andere provider (tmobile in dit geval) werkt mijn Iphone 11 niet naar behoren als het neerkomt op netwerk en telefonie.

 

Ik gebruik mijn iphone 8 nu om bereikbaar te zijn en houd dit forum in de gaten voor meer informatie. Ik wacht geduldig op een oplossing en zou het waarderen als alle klachten/problemen hier serieus genomen worden en behandeld worden door de KPN professionals. 

Beste wjb; zou het waarderen als je mijn verhaal niet nogmaals afwimpelt naar Tmobile of Apple daar mijn probleem bij KPN begon en de andere partijen mij niet verder kunnen helpen en mijn iphone 11 nu niet volledig bruikbaar is.